Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest hulderjenta
Skrevet

Dessuten var det jo naturlig for produksjonsdyrene, var det ikke? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, bnanny skrev:

Men du vet, disse dyrene er jo allerede avlivet for kjøttproduksjon, da må man jo utnytte alle deler av dyret...

Sant, det var logikken angående pels i alle fall. Det ville vært dobbeltmoralsk å mene noe annet her :fnise:

• Liker 2
Skrevet

http://imgur.com/AoumHTl

Låter jo bra.

Men hva betyr; "kutte ut rødt kjøtt fra vårt kosthold (med noen forbehold) ...(..)". Hva innebærer med forbehold? når man er gjest og blir servert dette? merkedager? på restaurant? eller når man har lyst?

• Liker 3
Skrevet (endret)

CBEs argumentasjon for å bruke produkter laget av dyr:

"Dyrene dør av naturlige årsaker. Å dø for menneskelig konsum er naturlig."

http://carolinebergeriksen.no/2011/09/12/den-perfekte-jakken-pa-slike-dager/comment-page-1/#comments

...........

Skrev hun det?

..........

SKREV hun virkelig det???

😱😱😱😱

Edit: fjernet bildet pga reglene på rampelys.

Endret av Ultiva
  • Liker 22
Skrevet
16 minutter siden, Ultiva skrev:

Skrev hun det?

....

SKREV hun det???

😱😱😱😱

She did

• Liker 5
Gjest Zeitgeist
Skrevet
Et øyeblikk siden, RompeRusk skrev:

She did

Bare et lite tips: Gjør om skjermdumpen din til en imgur e.l. Hvis ikke slettes bildet og all diskusjon som siterer bildet (eller siterer tilsvar til bildet) når moderator kommer. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, RompeRusk skrev:

She did

Klippet inn fra hjemmesidene til norsk landbruk:

"Slakting

Ved ankomst til slakteriet blir dyrene vanligvis satt på slaktefjøs i 1 til 24 timer før slakting. Alle dyr skal bedøves før slakting. Storfe drives enkeltvis inn i en bedøvingsboks og skytes med boltepistol."

Eller som CBE skriver; "de dør en naturlig død."

👍

• Liker 17
Skrevet
8 minutter siden, Llise skrev:

Kan jeg bare få spørre om noen her har sett slike innlegg (da spesielt fra bloggere) i feeden sin på Facebook? Jeg har naturligvis sett andre typer sponsede innlegg, men jeg har aldri fått opp blogginnlegg uten at noen på vennelisten har likt eller delt. 

Ikke jeg. Nå følger eller liker jeg ingen blogger da. Jo forresten, får opp en svensk interiørblogger, Trendenser. Men det er ikke annonse innlegg, men vanlige FB innlegg. Tror jeg da!

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, BlendaSensitive skrev:

Om hun vil kutte ned på kjøttet for miljøet sin skyld så er det flott. Jeg synes faktsik det er ok å ikke ta grep om alle områder i livet. Om alle gjør sitt så hjelper det på.

To innvendinger dog:

- TO kjøttfrie midddager?? er det å ofre seg??. Hadde det vært fem dager uten kjøtt kunne jeg forstå.

Nå er det mulig at jeg og mi omgangskrets er umormalen, men spiser folk faktisk kjøtt hver eneste dag til middag? Selv når man er opptatt av helse som CBE og mannen?? Her har vi ikke kjøpt inn noe kjøtt i 2016 enda. Bare tatt fr fryseren, samt mye vegetarisk mat. Og ser det ikke som oppoffring heller.

- CBE, siste innlegget. Virkelig skrevet det selv.....? Eller har mannen? Kan dere ikke bare lage en eriksen.no blogg? der både caroline og lars K deltar?? Mye mer ryddig, mer troverdig. OG nyskapende!

Så hey, nå har du fått to tips i hvordan skape troverdighet bare siste 12 timene fra oss. Kom ikke og si vi ikke helper til! :D

Nå skal jeg ikke si dette er fakta, men jeg vil tro den gjennomsnittlige norske familien spiser kjøtt/fisk stort sett hver dag.

• Liker 4
Skrevet
41 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Bare et lite tips: Gjør om skjermdumpen din til en imgur e.l. Hvis ikke slettes bildet og all diskusjon som siterer bildet (eller siterer tilsvar til bildet) når moderator kommer. 

Skal gjøre det så snart jeg kommer på pc 😊

Skrevet
23 minutter siden, Llise skrev:

Kan jeg bare få spørre om noen her har sett slike innlegg (da spesielt fra bloggere) i feeden sin på Facebook? Jeg har naturligvis sett andre typer sponsede innlegg, men jeg har aldri fått opp blogginnlegg uten at noen på vennelisten har likt eller delt. 

Jeg fikk faktisk det nå, to min etter at jeg var innom denne tråden og leste dette :ler:

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Miranda16 skrev:

La igjen denne kommentarer, fordi hun verken  konkretiserer eller følger  opp det hun sier hun skal endre på. Kan banne på at hun ikke responderer.

"Når du sier du skal ta grep om forbruket ditt, så tror jeg leserne vil vite hvordan du har tenkt å gjøre dette. Hva kommer du til å gjøre med forbruket av klær og sko?. Du bruker relativt mye extension og hårfarge, vil du kutte ned på det? Hva med makeup og andre velværeprodukter, flyreiser,trenings- og treningssko? Har aldri skjønt at noen som trener så mye virkelig behover å ha 10 + sko.....? Vil du kutte ned på annonser som oppforder lesere til høyere forbruk? Andre ting? "

Skulle nevnt noe om produksjonen av skinn til veskekolleksjonen hennes samtidig. Sånn mtp storfe og kjøttproduksjon er så fyfy.

• Liker 10
Skrevet

Jeg har sett sponsede blogginnlegg, btw. Mye personlige trenere som skal reklamere for seg selv og sånt noe

Skrevet (endret)

Siden jeg utnevnte meg selv til husets SoMe-ekspert (jeg er alene hjemme akkurat nå) vil jeg tilby meg min analyse av hva som gjør at fotballfruen taper terreng mot sånne som Sophie Elise og andre. Jeg kaller avhandlingen "fem grunner til at dette er et slag CBE vil tape (så det synger)".

1) Hun begynner å bli gammel (sorry)

Altså, ikke på noen som helst måte i en forstand ut over en ren blogg-forstand, men alder teller enten vi liker det eller ikke. Hun er snart tredve. Hadde bloggen hennes handlet om noe som helst annet enn det den gjør så ville dette ikke veid så tungt MEN: Sminke/outfit/kosthold/treningblogger der vil vi veldig gjerne ha en ung og fresh person som er på bildene. Hilde Christina er vel omtrent like gammel, men har fagstoff som kompenserer og vel så det. Kristine Weber som ble gift og mor klarte også å holde suksessen gående med en effektiv rebranding fra fitness og brunkrem til kosthold og bakeoppskrifter. CBE er fortsatt kun en levende reklameplakat og kan ikke bringe så mye nytt til bordet. Ikke er oppskriftene og matstoffet godt nok (det er i tillegg som har kommet flere eksempler på svært lite originalt til tider rent plagiat)

Bildene hennes er blitt bedre, men uttrykket stadig stivere, og det bærer preg av en del tung shopping (og fillere). Sophie Elise er bare 21, tør å ha en mer utfordrende stil enn CBE som stort sett har vært pynta pluss til hverdags og utspjålet til fest. Hun har gjort flere kosmetiske justeringer selv, men det har hun vært ærlig om til leserne sine.

2) "Perfeksjonisme" fenger ikke

CBE har aldri hatt en kvise eller fett hår. Aldri har noe vært galt og alt hun gjør har vært perfekt og riktig hele veien. Hun minner om en av de kule populære tynne jentene man gjerne så veldig opp til da man var 14-18 år. Etter hvert som leserne hennes  ble eldre, så er det et mindre og mindre kult innsalg for folk. Fjortiser er helt fullstendig uinteressert å lese om en "ung" voksen som bor i et svært hus med mann og barn og trener og er interessert i interiør. Med andre ord klarer ikke CBE å skaffe nye lesere i den yngre garde etter hvert som gamle faller fra fordi bloggen hennes ikke fenger lenger (meg inkludert, siden det ble drit kjedelig). Sophie Elise har en del av den samme vibben, men du tenker ikke på henne som en av de kjempepopulære "perfekte" jentene, men mer som en underdog som har kommet seg opp og frem. Både fjortiser som synes det er kult med lilla hår eller som vil ha et feminist-forbilde som viser puppen på en prisutdeling apelleres av henne.

3) CBE og Lars Kristian har oppført seg dårlig mot sine kritikere

Dette kjenner alle som har vært i denne tråden i mer enn fem minutter til. Her er det angrep på PM, uthenging av kritikere i blogginnlegg, og krangling i kommentarfelt både under egne og under falske navn. Dette gjør at du mister "venninne"-imaget en livsstilsblogger er så avhengig av å beholde, og det blir erstattet imaget av en bekjent fra skolen eller jobber som du ikke liker noe særlig som kommer med passiv-aggresive kommentarer til deg hver gang du prøver å snakke med dem. Sophie Elise har holdt seg langt unna åpne konflikter med leserene sine, og tjent godt på det.

4) Juks kommer tilbake og biter deg i ræva. Faktisk. Og du kan ikke bare bruke pressen når du har lyst

Dette hadde jeg faktisk aldri trodd, men det virker som om det omfattende bildejukset,den rare foretningsmodellen til smykke-butikken, jukset med falske kommentarer på bloggen, dårlig eller "glemt" reklamemerking, venner som skriver koseintervjuer om deg og stadige tilbakevendende tilfeller av bindinger det ikke gjøres rede for faktisk chipper unna en del av troverdigheten din til slutt. Når CBE i tillegg nekter å stille opp i pressen uten å få diktere kriteriene på forhånd og heller utelukkende bruker bloggen for å fremme sin egen side av saken, virker det ikke troverdig i det hele tatt. Ja, du kan kanskje slippe unna med å fremstille deg som medieoffer den første gangen, men ikke gang nummer åtte.

SE tar intervjuer, snakker med pressen, også om saker som er ubehagelige for henne. Da virker hun mer imøtekommende og sympatisk. I tillegg har hun ingen "skandaler" hengende ved seg fra tidligere.

5) Ingen kjøper at du blir aktivist i en alder av 30

Når jobben din er å drive frem (unødvendig) forbruk hos folk ved å la deg selv, hjemmet ditt og ungene dine være reklameplakater for annonsørene dine, så kjøper jeg ikke at du plutselig har blitt opptatt av klima og forbruk to dager etter MinMote trakk det frem som en av grunnene for at du mistet leserene dine. At en ung person (som SE) kan ha ganske radikale personlighetsendringer både frem og tilbake i løpet av kortere tid, kan lett forklares med at man fortsatt er i en alder der personlighet og holdninger utvikles. Når man trekker det frem etter at seertallene stuper og man har blogget i en årrekke, blir det raskt avslørt som et kynisk grep for å øke egne seertall.

Ikke vær den siste damen som er igjen på klubben lenge etter det er blinket med lysene. Vend i tide, før det blir pinlig(ere).

Endret av Tapet
Skrevet
4 minutter siden, Mahnaz skrev:

Hun måtte sende melding for å sjekke, faktisk :ler: 

http://i.imgur.com/HGicugn.jpg

http://imgur.com/RA0D4AL

"Rapporter som tar lang tid å lese. Ikke gjort på et par dager" :fnise: Tja, skulle kanskje planlagt litt bedre da. Nå virker det som hun direkte kopierer engasjementet til SE.

• Liker 17
Skrevet
33 minutter siden, Tapet skrev:

Siden jeg utnevnte meg selv til husets SoMe-ekspert (jeg er alene hjemme akkurat nå) vil jeg tilby meg min analyse av hva som gjør at fotballfruen taper terreng mot sånne som Sophie Elise og andre. Jeg kaller avhandlingen "fem grunner til at dette er et slag CBE vil tape (så det synger)".

1) Hun begynner å bli gammel (sorry)

Altså, ikke på noen som helst måte i en forstand ut over en ren blogg-forstand, men alder teller enten vi liker det eller ikke. Hun er snart tredve. Hadde bloggen hennes handlet om noe som helst annet enn det den gjør så ville dette ikke veid så tungt MEN: Sminke/outfit/kosthold/treningblogger der vil vi veldig gjerne ha en ung og fresh person som er på bildene. Hilde Christina er vel omtrent like gammel, men har fagstoff som kompenserer og vel så det. Kristine Weber som ble gift og mor klarte også å holde suksessen gående med en effektiv rebranding fra fitness og brunkrem til kosthold og bakeoppskrifter. CBE er fortsatt kun en levende reklameplakat og kan ikke bringe så mye nytt til bordet. Ikke er oppskriftene og matstoffet godt nok (det er i tillegg som har kommet flere eksempler på svært lite originalt til tider rent plagiat)

Bildene hennes er blitt bedre, men uttrykket stadig stivere, og det bærer preg av en del tung shopping (og fillere). Sophie Elise er bare 21, tør å ha en mer utfordrende stil enn CBE som stort sett har vært pynta pluss til hverdags og utspjålet til fest. Hun har gjort flere kosmetiske justeringer selv, men det har hun vært ærlig om til leserne sine.

2) "Perfeksjonisme" fenger ikke

CBE har aldri hatt en kvise eller fett hår. Aldri har noe vært galt og alt hun gjør har vært perfekt og riktig hele veien. Hun minner om en av de kule populære tynne jentene man gjerne så veldig opp til da man var 14-18 år. Etter hvert som leserne hennes  ble eldre, så er det et mindre og mindre kult innsalg for folk. Fjortiser er helt fullstendig uinteressert å lese om en "ung" voksen som bor i et svært hus med mann og barn og trener og er interessert i interiør. Med andre ord klarer ikke CBE å skaffe nye lesere i den yngre garde etter hvert som gamle faller fra fordi bloggen hennes ikke fenger lenger (meg inkludert, siden det ble drit kjedelig). Sophie Elise har en del av den samme vibben, men du tenker ikke på henne som en av de kjempepopulære "perfekte" jentene, men mer som en underdog som har kommet seg opp og frem. Både fjortiser som synes det er kult med lilla hår eller som vil ha et feminist-forbilde som viser puppen på en prisutdeling apelleres av henne.

3) CBE og Lars Kristian har oppført seg dårlig mot sine kritikere

Dette kjenner alle som har vært i denne tråden i mer enn fem minutter til. Her er det angrep på PM, uthenging av kritikere i blogginnlegg, og krangling i kommentarfelt både under egne og under falske navn. Dette gjør at du mister "venninne"-imaget en livsstilsblogger er så avhengig av å beholde, og det blir erstattet imaget av en bekjent fra skolen eller jobber som du ikke liker noe særlig som kommer med passiv-aggresive kommentarer til deg hver gang du prøver å snakke med dem. Sophie Elise har holdt seg langt unna åpne konflikter med leserene sine, og tjent godt på det.

4) Juks kommer tilbake og biter deg i ræva. Faktisk. Og du kan ikke bare bruke pressen når du har lyst

Dette hadde jeg faktisk aldri trodd, men det virker som om det omfattende bildejukset,den rare foretningsmodellen til smykke-butikken, jukset med falske kommentarer på bloggen, dårlig eller "glemt" reklamemerking, venner som skriver koseintervjuer om deg og stadige tilbakevendende tilfeller av bindinger det ikke gjøres rede for faktisk chipper unna en del av troverdigheten din til slutt. Når CBE i tillegg nekter å stille opp i pressen uten å få diktere kriteriene på forhånd og heller utelukkende bruker bloggen for å fremme sin egen side av saken, virker det ikke troverdig i det hele tatt. Ja, du kan kanskje slippe unna med å fremstille deg som medieoffer den første gangen, men ikke gang nummer åtte.

SE tar intervjuer, snakker med pressen, også om saker som er ubehagelige for henne. Da virker hun mer imøtekommende og sympatisk. I tillegg har hun ingen "skandaler" hengende ved seg fra tidligere.

5) Ingen kjøper at du blir aktivist i en alder av 30

Når jobben din er å drive frem (unødvendig) forbruk hos folk ved å la deg selv, hjemmet ditt og ungene dine være reklameplakater for annonsørene dine, så kjøper jeg ikke at du plutselig har blitt opptatt av klima og forbruk to dager etter MinMote trakk det frem som en av grunnene for at du mistet leserene dine. At en ung person (som SE) kan ha ganske radikale personlighetsendringer både frem og tilbake i løpet av kortere tid, kan lett forklares med at man fortsatt er i en alder der personlighet og holdninger utvikles. Når man trekker det frem etter at seertallene stuper og man har blogget i en årrekke, blir det raskt avslørt som et kynisk grep for å øke egne seertall.

Ikke vær den siste damen som er igjen på klubben lenge etter det er blinket med lysene. Vend i tide, før det blir pinlig(ere).

Dette var så spot on at det burde ha vært en kronikk 😊 

• Liker 32
Skrevet

Tapet: 👏🏻 God analyse! 

• Liker 14
Skrevet
2 timer siden, Milio skrev:

Skulle nevnt noe om produksjonen av skinn til veskekolleksjonen hennes samtidig. Sånn mtp storfe og kjøttproduksjon er så fyfy.

Ja det har jeg glemt, men har en følelse på at den floppet, så ikke mange dyr ble drept i 

Alle jenter uansett størrelse på lommeboka kan lett reduserer forbruket på det jeg listet opp. Hun vil miste levebrødet om hun kutter ned så nok en gang, its not ever gonna happen. Hun må da skjønne at vi ikke er dumme, siden Lasse bruker hver ledig pause til å lese denne tråden?

• Liker 12
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...