Kollontaj Skrevet 3. januar 2016 #21601 Del Skrevet 3. januar 2016 5 minutter siden, Asti skrev: De har redigert innlegget (lagt til tekst nederst),, der CBE ber leserne ikke ha fokus på Magni, Kvinneguiden eller andre personer. De ønsker å være bedre enn det.... Nytt skjermbilde med denne tilføyelsen: http://imgur.com/2KFht2V Håper mange stikker innom her og blir skikkelig skremt. 👻 Hvor mange "stakkars-meg-innlegg er det mulig å ha? Å gå så massivt ut mot noe de selv mener er helt feil, burde de holde seg for gode til, det blir jo lett "ingen røyk uten ild"-tanker. De nektet jo heftig de andre gangene også. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 3. januar 2016 Forfatter #21602 Del Skrevet 3. januar 2016 (endret) 5 timer siden, LilleSnupp skrev: Er det ingen som reagerer på hvordan en blogg med 40.000 lesere henger ut enkeltpersoner?!?! Vi her inne er tross alt anonym, mens Magni blir hengt ut med fullt navn!??! Har de overhode tenkt over konsekvensene dette kan føre til med tanke på de gale fansa?!?! Akkurat denne problematikken har blitt diskutert inne på tråden om bloggeren Anne-Brith: http://forum.kvinneguiden.no/topic/965667-annebrithno/?page=22 (fordi dere faktisk ikke er de eneste som diskuteres her inne, Treasures, uansett hva dere påstår for å diskreditere KG). Anne-Brith truer med å henge ut så kalte "haters" med fullt navn på bloggen. Hva en "hater" er vites ikke, da de fleste toppbloggere avfeier nesten all kritikk, usaklig som konstruktiv, som hat. Å henge ut folk på den måten er farlig mtp den tilbedende fansen i kommentarfeltene til disse bloggerne, som i enkelte tilfeller kan minne om beliebers-tilstander. Treasures påstår at enkelte folk til og med har kommet hjem til dem ute på Siljan-bygda og ringt på døra for å se datteren. Hvem vet hva slike blodfans velger å gjøre med en kritiker som er lagt ut med fullt navn i et eget blogginnlegg. Et blogginnlegg hvor den navngitte personen har null mulighet for å forsvare seg eller å komme med sin side av saken. Ta ansvar for makten dere har, toppbloggere, det er da vitterlig alt dette koker ned til! Edit: legger ved link direkte til blogginnlegg ang "forfølgerne" (for å unngå sletting som spekulasjon): http://carolinebergeriksen.no/2015/01/12/gi-aldri-opp/ Link til screen shot av blogginnlegg: http://bildr.no/image/RVBCQUJO.jpeg Endret 3. januar 2016 av Ultiva 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 3. januar 2016 #21603 Del Skrevet 3. januar 2016 (endret) slettet, tok det i annen tråd Endret 3. januar 2016 av Francis 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 3. januar 2016 #21604 Del Skrevet 3. januar 2016 Bare så det er bekreftet, om noen skulle forvirre seg inn hit for å fortelle hvor håpløst onde KG-damene er; Her skriver Magni at hun ikke er medlem av KG og fikk bildet tilsendt på Facebook. (skjemdump fra SoMe-gruppa) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 3. januar 2016 #21605 Del Skrevet 3. januar 2016 Derimot.. viser det seg at Magni har gjort dette som forarbeid til en kronikk eller lignende - og det er KG som drar det korteste strået, da kjenner jeg et snev av frustrasjon/irritasjon/insert i lilletåa. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bluebird1992 Skrevet 3. januar 2016 #21606 Del Skrevet 3. januar 2016 (endret) Det er flott at Caroline ihvertfall kan tillate seg å innrømme at selv hun får en kvise eller to iblant! 😊 Det blånektet hun jo på før, og jeg forstår ikke hvorfor de valgte å legge lista så høyt når det er så enkelt å tilbakevise slikt. Det er ingenting i veien med å være menneskelig og ikke 'perfectly polished' til enhver tid. Om ekteparet slutter å forfekte en slik holdning om at menneskelighet= svakhet så vil nok presset føles langt mindre, vil jeg tro. Endret 3. januar 2016 av TallulahBGood Skrivefeil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 3. januar 2016 #21607 Del Skrevet 3. januar 2016 Da har de lagt ut de første kommentarene - http://carolinebergeriksen.no/2016/01/03/frustrerende-start-pa-aret/ Skjermbilde: http://imgur.com/4RhJrBO Ser at noen bare må slenge dritt om KG, men det får være deres problem. Var noen saklige kommentarer der også. Heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 3. januar 2016 #21608 Del Skrevet 3. januar 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner og hets, samt svar til dette. Yvonne (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest økonomifrue Skrevet 3. januar 2016 #21609 Del Skrevet 3. januar 2016 Noen burde kanskje legge opp som blogger? Siden "alle" er mot henne.. De som ikke er det, er jo fans.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 3. januar 2016 #21610 Del Skrevet 3. januar 2016 Jeg tenker at små bloggere i utgangspunktet ikke har det samme samfunnsansvaret som de store, nei. Selvsagt synes jeg at vanlig folkeskikk er et krav vi bør stille til alle, men det er klart at CBE har mye større makt, mye større gjennomslagskraft og mye mer innflytelse enn en liten blogger med knappe hundre lesere per dag. Og CBE er proff, hun lever av å blogge, folk betaler for hennes makt og hennes påvirkningskraft så det er klart at det må stilles mer krav til både kredibilitet og refleksjon om hvem og hva man skriver om når man når ut til 50 - 60 000 hver dag, enn hvis man skriver en liten hobbyblogg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morhjertegod Skrevet 3. januar 2016 #21611 Del Skrevet 3. januar 2016 2 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg tenker at små bloggere i utgangspunktet ikke har det samme samfunnsansvaret som de store, nei. Selvsagt synes jeg at vanlig folkeskikk er et krav vi bør stille til alle, men det er klart at CBE har mye større makt, mye større gjennomslagskraft og mye mer innflytelse enn en liten blogger med knappe hundre lesere per dag. Og CBE er proff, hun lever av å blogge, folk betaler for hennes makt og hennes påvirkningskraft så det er klart at det må stilles mer krav til både kredibilitet og refleksjon om hvem og hva man skriver om når man når ut til 50 - 60 000 hver dag, enn hvis man skriver en liten hobbyblogg. Helt fear, men nå har jo So-Me gruppen snart 10 000 medlemmer, den er også åpent for puplikum( man trenger ikke være med lem av gruppen for å se alt som står der) Så da tenker jeg at du alt har nådd ut til veldig mange. Jeg sitter med en magefølelse at denne magni syns det er helt greit med denne publiseringen, at hun har enda mer å jobbe med :o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppetau Skrevet 3. januar 2016 #21612 Del Skrevet 3. januar 2016 Jeg har fulgt tråden siden den starta, men bidratt lite. I det siste har det vært mindre interessant å være her fordi bloggen har skjerpa seg og det er mindre saklig å diskutere. Det har betydd at det har blitt langt flere innlegg med kritikk av hår eller forbruk av hår, kritikk av svar på kommentar om hvor gaffel skal ligge etc. De gode kritikerne i tråden har fått mindre å kritisere og andelen mindre interessant kritikk har derfor, logisk, økt. Men grunnen til at jeg skriver nå er jo at denne tråden enn er et talerør til CBE og LK. Så til dere begge; Ja, det var ikke ok at bildet ble brukt i SoMe tråden på FB. Men det dere ønsker å dekke over er at ingen av oss faktisk kan vite hvor vidt dere redigerer deg tynnere fremdeles. Du lovet og bedyret i mange år tidligere at du ikke gjorde det, så da må dere også skjønne at veldig mange ikke tror noe mer på dere denne gangen når dere lover det samme. Vi ser også tydelig at ansikt, dvs øyne og nese, redigeres betraktelig edna basert på bilder publisert av dere andre steder, så igjen hvorfor skal vi tro dere nå? Det er ingen andre enn dere selv som har satt dere i en situasjon hvor deres lovnad faktisk ikke betyr en døyt. Når det da spekuleres og konspireres må dere huske at det aldri ville skjedd om dere var ærlige den gang eller nå for dek saks skyld. Vi bryr oss langt mindre om redigering til Sophie E eller Anna fordi de ikke har vært såpass påståelige om det i utgangspunktet, og SE er ganske ærlig om det også. Altså mindre grunn til å kritisere. Vi vet vi ikke kan ta ditt ord som sannhet, og det må du lære deg å leve med bår dere enn har satt dere i denn situasjonen dere er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 3. januar 2016 #21613 Del Skrevet 3. januar 2016 Jeg fikk skikkelig Sunt Vett-vibber av det siste innlegget. Den bloggen bestod jo i hovedsak av å henge ut enkeltpersoner og deres meninger, og ta diskusjonen på egen plattform hvor det blir lettere å føre "diskusjonen" dit man selv ønsker. Unnskyld meg, men det siste av respekt jeg hadde for dette paret har forsvunnet helt nå. Snakk om usmakelig oppførsel og mangel på selvinnsikt. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 3. januar 2016 #21614 Del Skrevet 3. januar 2016 Hei Caroline! Jeg lurer på hva du legger i ordet såpass, siden du omtaler deg selv som et såpass ærlig menneske mtp at du i årevis løy om den omfattende bilderedigeringen på bloggen? 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 3. januar 2016 #21615 Del Skrevet 3. januar 2016 (endret) 26 minutter siden, MamaQuilla skrev: Jeg må bare hilse til LKE og CBE og si stå på med å skape dramatikk i bloggen. Det er jo en stund siden bloggen var oppe på andreplass på blogglisten. Godt jobba! Det var ikke så overraskende... Når det er sagt legger jeg merke til mindre "styr" på bla FB siden denne gangen. Jeg tror at mange av leserne hennes vil ha glansbildet og tips, ikke masse drama! Ser at mange skriver "Hatere er det overalt", "Hev deg over det", tror det er en grense for hvor mye drama de skal lage før leserne blir lei... Endret 3. januar 2016 av Jobbermedbarn 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 3. januar 2016 #21616 Del Skrevet 3. januar 2016 (endret) 1 time siden, Hoppetau skrev: Jeg har fulgt tråden siden den starta, men bidratt lite. I det siste har det vært mindre interessant å være her fordi bloggen har skjerpa seg og det er mindre saklig å diskutere. Det har betydd at det har blitt langt flere innlegg med kritikk av hår eller forbruk av hår, kritikk av svar på kommentar om hvor gaffel skal ligge etc. De gode kritikerne i tråden har fått mindre å kritisere og andelen mindre interessant kritikk har derfor, logisk, økt. Diskusjonen gikk på hvordan CBE og LKE drifter kommentarfeltet generelt sett (den kommentaren var bare ett eksempel. Jeg lenket også til et blogginnlegg fra mamsi.no, og senere til kommentar under annet innlegg). Relevansen var svar til blogginnlegget "kommentarfeltproblematikk". Bare en liten oppklaring, hvis du misforstod. Tilføyelse: Kritikken nådde frem, og CBE&Co. skal faktisk ha kred for at de fjernet en kommentar. Det viser at det kan nytte å si i fra. Så får vi håpe at de i fremtiden tenker litt mer over publisering av "søppelkommentarer" - uavhengig av hvilken "side" de kommer fra. Endret 3. januar 2016 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 3. januar 2016 #21617 Del Skrevet 3. januar 2016 Tråden er ryddet for hets, spekulasjoner og avsporinger, samt svar til dette. Yvonne (mod) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaida Skrevet 3. januar 2016 #21618 Del Skrevet 3. januar 2016 49 minutter siden, Annabel skrev: Jeg fikk skikkelig Sunt Vett-vibber av det siste innlegget. Den bloggen bestod jo i hovedsak av å henge ut enkeltpersoner og deres meninger, og ta diskusjonen på egen plattform hvor det blir lettere å føre "diskusjonen" dit man selv ønsker. (...) Nettopp det jeg tenkte også, det er samme oppsettet som på Sunt Vett. Nå har ikke jeg lest bloggen noe særlig det siste året, med unntak av noen skjermdumper her og der, men dette hadde jeg aldri trodd jeg skulle få se hos CBE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 3. januar 2016 #21619 Del Skrevet 3. januar 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner, samt svar til dette. Yvonne (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lalalala59 Skrevet 3. januar 2016 #21620 Del Skrevet 3. januar 2016 Tydeligvis blitt like strengt her som i kommentarfeltet til fruen. Jeg lurer på hvor mange sånne "alvorsprat"-innlegg det blir fremover nå som hun blir en del av clickbait-gjengen. Må vel slippe opp for tema etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg