pøbelsara Skrevet 19. mars 2015 #10861 Del Skrevet 19. mars 2015 (endret) Det er vl ganske innlysende at dette er bevisst fra lindex' side. Jeg har veldig vondt for å tro at tilfeldige superbloggere datt innom diverse Lindex-butikker og tilfeldigvis fikk kjøpe samme feilutpakkede vare. Og at diverse toppbloggere lar seg inspirere til hele innlegg med mange bilder helt gratis (med unntak av en kimono til kr 699,-, er ganske usannsynlig når et innlegg hos dem koster fra 30.000 - 80.000. Ergo er dette en dem av en kampanje som er laget for å lure kundene, hvilket jeg finner høyst uredelig og utrolig uproft. Jeg får ikke akkurat lyst til å legge igjen pengene mine der, gitt. Endret 19. mars 2015 av pøbelsara 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 19. mars 2015 #10862 Del Skrevet 19. mars 2015 (endret) Kan Lindex være så utspekulerte at de inviterer bloggerne til butikken nettopp for å se på dette plagget, og lar bloggerne "kjøpe" det på vanlig måte, men til en så sterkt redusert pris at de betaler så å si ingenting? Dermed har bloggerne (vel vitende om praksisen) sitt på det rene når de sier at de kjøpte den selv på Lindex, noe også Lindex har i og med at de bestemmer selv hvem de vil gi rabatt til og ikke? (Jeg husker eieren av TM Design uttalte at Caroline Berg Eriksen ikke er sponset av dem, men at hun selv velger om hun vil gi kundene sine rabatt eller ikke. Det er jo en kjekk praksis for dem, men hvor innafor er det?) Endret 19. mars 2015 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy23 Skrevet 19. mars 2015 #10863 Del Skrevet 19. mars 2015 Dette er så lite tillitsvekkende fra Lindex side og det hadde vært så mye bedre om de bare fortalte sannheten med det samme. SELVFØLGELIG har enten bloggerne fått dette tilsendt, CBE vedder jeg i tillegg ræva mi på at har fått enda mer kompensasjon enn bare klær, ut fra antall innlegg på instagram og blogg med lindexklær. Mulig de som jobber i Lindex virkelig er så dumme selv, men såpass må de faktisk forstå at dette er rett og slett pinlig gjennomskuelig. Og som en stor og etablert bedrift i Norge bør de faktisk ta ansvar og svare ja eller nei på hvorvidt de har sendt bloggerne klær eller ikke. Merker jeg blir kraftig provosert. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rumperister Skrevet 19. mars 2015 #10864 Del Skrevet 19. mars 2015 Kan Lindex være så utspekulerte at de inviterer bloggerne til butikken nettopp for å se på dette plagget, og lar bloggerne "kjøpe" det på vanlig måte, men til en så sterkt redusert pris at de betaler så å si ingenting? Dermed har bloggerne (vel vitende om praksisen) sitt på det rene når de sier at de kjøpte den selv på Lindex, noe også Lindex har i og med at de bestemmer selv hvem de vil gi rabatt til og ikke? (Jeg husker eieren av TM Design uttalte at Caroline Berg Eriksen ikke er sponset av dem, men at hun selv velger om hun vil gi kundene sine rabatt eller ikke. Det er jo en kjekk praksis for dem, men hvor innafor er det?) Ja, det kan være en forklaring. Men hvorfor ikke bare si det da? For den er godkjent; det er lovlig, og det er ikke noe lureri. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solan123 Skrevet 19. mars 2015 #10865 Del Skrevet 19. mars 2015 Kan Lindex være så utspekulerte at de inviterer bloggerne til butikken nettopp for å se på dette plagget, og lar bloggerne "kjøpe" det på vanlig måte, men til en så sterkt redusert pris at de betaler så å si ingenting? Dermed har bloggerne (vel vitende om praksisen) sitt på det rene når de sier at de kjøpte den selv på Lindex, noe også Lindex har i og med at de bestemmer selv hvem de vil gi rabatt til og ikke? (Jeg husker eieren av TM Design uttalte at Caroline Berg Eriksen ikke er sponset av dem, men at hun selv velger om hun vil gi kundene sine rabatt eller ikke. Det er jo en kjekk praksis for dem, men hvor innafor er det?) Dette har jeg også tenkt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rumperister Skrevet 19. mars 2015 #10866 Del Skrevet 19. mars 2015 De siste 4 ukene har fotballfrue vist klær fra Lindex 10 ganger på instagram. Er ikke alltid det er tagget i hovedteksten, noen ganger er det også skrevet i kommentarfeltet. Til informasjon. Sponsing eller ikke: det er GOD reklame for Lindex. De har 10 antrekk som har blitt sett av 300,000 mennesker. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 19. mars 2015 #10867 Del Skrevet 19. mars 2015 (endret) Kan Lindex være så utspekulerte at de inviterer bloggerne til butikken nettopp for å se på dette plagget, og lar bloggerne "kjøpe" det på vanlig måte, men til en så sterkt redusert pris at de betaler så å si ingenting? Dermed har bloggerne (vel vitende om praksisen) sitt på det rene når de sier at de kjøpte den selv på Lindex, noe også Lindex har i og med at de bestemmer selv hvem de vil gi rabatt til og ikke? (Jeg husker eieren av TM Design uttalte at Caroline Berg Eriksen ikke er sponset av dem, men at hun selv velger om hun vil gi kundene sine rabatt eller ikke. Det er jo en kjekk praksis for dem, men hvor innafor er det?) Det stemmer i al fall med at både Fotballfrue og Kristina Andersen påstår å ha kjøpt kimonoen i butikk 6. mars. (Lenkene er til skjermdump). Men har Lindex lurt bloggerne, eller er det avtalt spill? Endret 19. mars 2015 av Nora Nordbo 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy23 Skrevet 19. mars 2015 #10868 Del Skrevet 19. mars 2015 Kan Lindex være så utspekulerte at de inviterer bloggerne til butikken nettopp for å se på dette plagget, og lar bloggerne "kjøpe" det på vanlig måte, men til en så sterkt redusert pris at de betaler så å si ingenting? Dermed har bloggerne (vel vitende om praksisen) sitt på det rene når de sier at de kjøpte den selv på Lindex, noe også Lindex har i og med at de bestemmer selv hvem de vil gi rabatt til og ikke? (Jeg husker eieren av TM Design uttalte at Caroline Berg Eriksen ikke er sponset av dem, men at hun selv velger om hun vil gi kundene sine rabatt eller ikke. Det er jo en kjekk praksis for dem, men hvor innafor er det?) Nei, isåfall har bloggerne mottatt en fordel i form av rabatt og det er vel også et samarbeid/skal merkes? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^littletoomuch Skrevet 19. mars 2015 #10869 Del Skrevet 19. mars 2015 (endret) Kan Lindex være så utspekulerte at de inviterer bloggerne til butikken nettopp for å se på dette plagget, og lar bloggerne "kjøpe" det på vanlig måte, men til en så sterkt redusert pris at de betaler så å si ingenting? Dermed har bloggerne (vel vitende om praksisen) sitt på det rene når de sier at de kjøpte den selv på Lindex, noe også Lindex har i og med at de bestemmer selv hvem de vil gi rabatt til og ikke? (Jeg husker eieren av TM Design uttalte at Caroline Berg Eriksen ikke er sponset av dem, men at hun selv velger om hun vil gi kundene sine rabatt eller ikke. Det er jo en kjekk praksis for dem, men hvor innafor er det?) Jf bloggen til KA, så var hun hos sine foreldre i Kristiansand. Så de var nok ikke samlet den 6. mars. Endret 20. mars 2015 av Bond 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 19. mars 2015 #10870 Del Skrevet 19. mars 2015 Det stemmer i al fall med at både Fotballfrue og Kristina Andersen påstår å ha kjøpt kimonoen i butikk 6. mars. (Lenkene er til skjermdump). Men har Lindex lurt bloggerne, eller er det avtalt spill? Jeg tror ikke Lindex har lurt bloggerne, da tror jeg heller det er avtalt. Nå vet jeg jo ikke om dette har skjedd, men jeg tenker på det som en mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 19. mars 2015 #10871 Del Skrevet 19. mars 2015 (endret) Jf bloggen til KA, så var hun hos sine foreldre i Kristiansand. Så de var nok ikke samlet den 6. mars. Jeg tenkte ikke nødvendigvis at de var i samme butikk, men hos sin lokale Lindex. (Det med at varene skal ha vært pakket opp ved en feiltakelse og så pakket ned igjen rett etter at de rakk å selge til to store bloggere, og at det skal ha skjedd i både Skien og Kristiansand, tror jeg ikke noe på.) Jeg føler det blir veldig mye spekulasjoner og "tenk hvis," men når man har konkrete uttalelser fra bloggere og det er svært vanskelig å få svar fra Lindex, da er i alle fall jeg interessert i å finne ut mer. Plagget var tross alt planlagt å være inkludert i denne kolleksjonen, men to store bloggere har fått tak i det flere uker før verdenslansering. "Ingen" vil svare på hvordan det skjedde. Alt det jeg har fått med meg i det siste om hvordan disse motemagasinene, og "mote"-Norge opererer, gjør det vanskelig å tro de foreløpige forklaringer på dette. Pluss Kristina Andersens egen uttalelse om at enkelte bloggere snikreklamerer så mye for Lindex at hun blir småkvalm. (I samme kommentar som det er linket til over her.) Endret 20. mars 2015 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rumperister Skrevet 19. mars 2015 #10872 Del Skrevet 19. mars 2015 (endret) Nei, isåfall har bloggerne mottatt en fordel i form av rabatt og det er vel også et samarbeid/skal merkes? Rabatterte produkter man mottar, mot at man betaler en liten sum skal skattes av. Da skal man skatte av varene omsettningsverdi:http://www.skatteetaten.no/nn/Bedrift-og-organisasjon/Starte-bedrift/Jeg-vil-i-gang/Hobby-eller-naring/Blogger-du/ I følge blogg.no skal rabatterte produkter merkes http://info.blogg.no/1370345603_nr_skal_et_innlegg_me.html (står i kommentarene) Usikker på om blogg.no har tolket rett. Hos forbrukerombudet fant jeg ikke informasjon om sistnevnte. Men det står at man skal merke om man mottar et produkt i påvente av at man skal skrive om det. Den er litt i grenseland. Noen bedre? Endret 19. mars 2015 av rumperister 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 19. mars 2015 #10873 Del Skrevet 19. mars 2015 http://www.forbrukerombudet.no/asset/5018/1/5018_1.pdf denne er ikke vanskelig å forstå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rumperister Skrevet 19. mars 2015 #10874 Del Skrevet 19. mars 2015 http://www.forbrukerombudet.no/asset/5018/1/5018_1.pdf denne er ikke vanskelig å forstå. Jeg synes den er vanskelig å forstå. Eller; lett å feiltolke/gir rom for å tolke selv. Det står to ganger at om du får gratis, eller sterkt rabatterte en Ferietur skal det merkes som reklame. Eller HVis du mottar en gratis Jakke skal det merkes som reklame. Det står ikke direkte at "får du sterkt rabatterte et objekt, skal det merkes som reklame". Det står bare "får du sterkt rabatterte ferie, skal det merkes". Hvorfor skriver de bare ferietur som eksempel om det også gjelder klær? Her kan man, etter hva jeg leser, snike seg unna fordi det eksplisitt står, i begge tilfellene at en ferietur skal merkes, men ikke en rabatterte jakke. Kun en gratis jakke må merkes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 19. mars 2015 #10875 Del Skrevet 19. mars 2015 "er reklame alt som kan være med på å fremme en næringsdrivendes salg av et produkt eller tjeneste, og som samtidig gjør at du oppnår en fordel." 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
el-len Skrevet 19. mars 2015 #10876 Del Skrevet 19. mars 2015 De siste 4 ukene har fotballfrue vist klær fra Lindex 10 ganger på instagram. Er ikke alltid det er tagget i hovedteksten, noen ganger er det også skrevet i kommentarfeltet. Til informasjon. Sponsing eller ikke: det er GOD reklame for Lindex. De har 10 antrekk som har blitt sett av 300,000 mennesker. Er det utenom alle innleggene med barnetøy (som linket til @lindexofficial i samtlige innlegg helt fram til det siste for et par dager siden, akkurat da Lindexsamarbeidet begynte å bli mye diskutert her...). For det er åtte slike barneklesinnlegg med klær fra Lindex de siste fem ukene, i tillegg til flere bilder hvor barnet har på de samme klærne, så summen blir enda større. Før det var det lenge siden innlegg med barneklær var linket til @lindexofficial. Lukter "kampanje", eksponere Lindex mye i en periode (og de siste ukene var det særlig mange innlegg rett før Lindex hadde en stor kampanje på barneklær)? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 19. mars 2015 #10877 Del Skrevet 19. mars 2015 I det siste innlegget pludrer CBE om at 17. Mai nærmer seg (eh, gjør den?), og lurer på barnet skal ha bunad eller matroskjole. Noen som vil vedde om hvor mange dager det går før matroskjolen fra den nye lindexkolleksjonen dukker opp ( så bilde av den et sted i går..)? 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
el-len Skrevet 19. mars 2015 #10878 Del Skrevet 19. mars 2015 I det siste innlegget pludrer CBE om at 17. Mai nærmer seg (eh, gjør den?), og lurer på barnet skal ha bunad eller matroskjole. Noen som vil vedde om hvor mange dager det går før matroskjolen fra den nye lindexkolleksjonen dukker opp ( så bilde av den et sted i går..)? Bortsett fra at siden du nå skrev dette, og jeg har klare mistanker om at det følges med, så skjer det sikkert ikke! (For å gjenta meg selv, jeg tror at det følges med fordi dagen etter at det ble påpekt her inne at det var så mange IG-bilder med barneklær som var linket @lindexofficial, mens plagg fra Zara aldri var det, kom det et IG-bilde som linket til @zaraworldwide... Og for to dager siden, det første IG-bildet på lenge med barneklær som ikke linket til @lindexofficial, bare nevnte merket på linje med de andre merkene. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cement Skrevet 19. mars 2015 #10879 Del Skrevet 19. mars 2015 Det selvsagt ille hvis det skjer et reelt lovbrudd, men for min del er det mest interessant om disse bloggerne har eller ikke har en eneste fordel av å fronte Lindex. Får de goder, eller gir de bort potensiell inntektsgivende reklameplass i blogg og andre SoMe bare fordi de liker Lindex så voldsomt godt? Plassen som benyttes til å vise frem og snakke om Lindex, kunne vel mest sannsynlig vært solgt til andre for en grei pris? Hvis det ikke foreligger en økonomisk binding what so ever, forstår ikke jeg hvorfor Lindex ikke bare opplyser om det, evt også at bloggerne selv avkrefter egeninteresse av å markedsføre Lindex. Det burde være enkelt, vel? Jeg bryr meg forresten døyten om det er en kimono, en kolleksjon eller en bil, jeg vil bare vite hvilken agenda folk har for å vise det fram til meg og indirekte eller direkte anbefale kjøp. Det er ikke mobbing å kreve ærlighet, og det er ikke rart folk blir mistenksomme etter avløringer av ymse løgner fra folk i bloggsfæren. Dessuten har hele rosabloggbransjen et skikkelig frynsete rykte, som de forøvrig burde være interessert i å forbedre kraftig. Folk tror ikke på dem, sånn er det bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 19. mars 2015 #10880 Del Skrevet 19. mars 2015 Kanskje Brennpunkt kan ta saken. Vi lures av matvaregiganter, og man lures av motebransjen, moteblader og rosabloggere. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg