Nebel86 Skrevet 18. mars 2015 #10801 Skrevet 18. mars 2015 (endret) Helt greit å avsløre det? Unnskyld meg. Hva skjedde med "Her diskuteres Treasures, og bedriften CBE, ikke Caroline som privatperson"?? Det er på ingen måte greit å avsløre på et åpent forum om hvem som er gravide, om det så er bestevenninen din som vil holde det hemmelig i en stund, eller en offentlig person. Man skal være ganske i ubalanse dersom man virkelig går inn for å finne ut slikt, enten det er for å være først ute med navn eller graviditet. Dette viser bare hvor skremmende besatt enkelte kan bli (og blir, når man ser tid og energi lagt ned i dette prosjektet "Ta fotballfrue") "Ånei! En blogger fortalte meg at hun ikke hadde redigert bildet så hadde hun gjort det alikevel!" Om man er så nærtagen så hadde man gjort en bedre figur som grinern enn Trond Kirkevåg. Uff, glad man kan logge seg ut av dette sirkuset. Endret 18. mars 2015 av Nebel86 2
SusieDerkins Skrevet 18. mars 2015 #10802 Skrevet 18. mars 2015 Nei. Graviditet er for de aller fleste, også kjendiser, noe helt privat. At du synes det er greit å spekulere i andres graviditet får stå for din egen regning. det som er privat for de fleste, er vel ikke alltid like privat for CBE. Kongelige graviditeter er mer private enn CBE gjorde sin. Ærlig talt, den må du lenger ut på landet med. 13
SusieDerkins Skrevet 18. mars 2015 #10803 Skrevet 18. mars 2015 Helt greit å avsløre det? Unnskyld meg. Hva skjedde med "Her diskuteres Treasures, og bedriften CBE, ikke Caroline som privatperson"?? Det er på ingen måte greit å avsløre på et åpent forum om hvem som er gravide, om det så er bestevenninen din som vil holde det hemmelig i en stund, eller en offentlig person. Man skal være ganske i ubalanse dersom man virkelig går inn for å finne ut slikt, enten det er for å være først ute med navn eller graviditet. Dette viser bare hvor skremmende besatt enkelte kan bli (og blir, når man ser tid og energi lagt ned i dette prosjektet "Ta fotballfrue") "Ånei! En blogger fortalte meg at hun ikke hadde redigert bildet så hadde hun gjort det alikevel!" Om man er så nærtagen så hadde man gjort en bedre figur som grinern enn Trond Kirkevåg. Nei, uff, jeg er så glad for at man kan logge seg ut og velge hvordan type mennesker man vil tilbringe tid med. ok, så var det en person som gjorde det for to år siden. Hvem var det? Var det en som er aktiv her nå, og diskuterer skjult reklame? Jeg spør fordi denne historien var ny for meg. Men jeg tviler jo på om det er fair å beskylde alle debattantene her for outing av an graviditet i forfjor. 8
Keaton Skrevet 18. mars 2015 #10804 Skrevet 18. mars 2015 Helt greit å avsløre det? Unnskyld meg. Hva skjedde med "Her diskuteres Treasures, og bedriften CBE, ikke Caroline som privatperson"?? Det er på ingen måte greit å avsløre på et åpent forum om hvem som er gravide, om det så er bestevenninen din som vil holde det hemmelig i en stund, eller en offentlig person. Man skal være ganske i ubalanse dersom man virkelig går inn for å finne ut slikt, enten det er for å være først ute med navn eller graviditet. Dette viser bare hvor skremmende besatt enkelte kan bli (og blir, når man ser tid og energi lagt ned i dette prosjektet "Ta fotballfrue") "Ånei! En blogger fortalte meg at hun ikke hadde redigert bildet så hadde hun gjort det alikevel!" Om man er så nærtagen så hadde man gjort en bedre figur som grinern enn Trond Kirkevåg. Det er ikke måte på Nå har jeg ikke lest den tråden som omhandlet navnet, men mener å huske at ei som skulle bestille på samme side som CBE på ebay eller etsy kom over navnet der. 3
SusieDerkins Skrevet 18. mars 2015 #10805 Skrevet 18. mars 2015 (endret) Nå har jeg ikke lest den tråden som omhandlet navnet, men mener å huske at ei som skulle bestille på samme side som CBE på ebay eller etsy kom over navnet der. men hun viste jo fram alle pyntebokstavene hun hadde kjøpt. Hvor mange jentenavn kan man egentlig lage med de fem bokstavene? Liane, Alien, Aneli. Elian?? Endret 18. mars 2015 av Amafalathiel 8
Keaton Skrevet 18. mars 2015 #10807 Skrevet 18. mars 2015 men hun viste jo fram alle pyntebokstavene hun hadde kjøpt. Hvor mange jentenavn kan man egentlig lage med de fem bokstavene? Liane, Alien, Aneli. Elian?? Ja, da var det jo ikke så vanskelig. 6
minimymlen Skrevet 18. mars 2015 #10808 Skrevet 18. mars 2015 Er det galt at hun ville holde graviditeten hemmelig også nå da? Og at noen avslørte graviditeten her inne sier vel litt mer om de som gjorde det enn henne. Ikke måte på hva enkelte mener de har rett til å få vite om tydeligvis. Akkurat som brukere avslørte navnet til dattera lenge før hun hadde lyst til å si det selv. Og om hun har lyst til å redigere bildet av sin egen gravidmage så er hun vel helt fri til å gjøre det? Å redigere gravidmage er sært, men nok om det. Hun kan redigere til hun blir blå, greia her er at hun har løyet om det. Det som er verst er at det bidrar til en uheldig trend om at man knapt skal legge på seg i graviditeten (som som er helt naturlig og sunt for mor og barn) og at man helst skal føde små babyer (som ikke er bra for barnet). Sier ikke at dette er CBE sin skyld, men hun bidrar helt klart til trenden (noe som også har blitt kommentert i media) 10
Keaton Skrevet 18. mars 2015 #10809 Skrevet 18. mars 2015 Kan det ikke snart komme ETT fornuftig, oppegående menneske og forsvare CBE-bloggen? Hadde vært forfriskende. 17
Magnifique Skrevet 18. mars 2015 #10810 Skrevet 18. mars 2015 Tråden er ryddet for persondebatt og svar. - Magnifique, mod. 1
Gjest Elastica Skrevet 18. mars 2015 #10811 Skrevet 18. mars 2015 Og jeg mener bestemt å ha lest et sted at enkelte annonsører krever at bloggeren ikke merker innleggene med reklame. Kan bare ikke huske i farten hvor det var jeg leste det?? Det har stått en artikkel i DN om dette. Enkelte annonsører ønsker ikke at bloggeren skal merke med reklame, eller de betaler mer dersom bloggeren ikke merker. Utrolig uetisk. Det var - til opplysning - ikke Caroline som ble intervjuet om dette i akkurat den artikkelen.
Gjest Bergensia Skrevet 18. mars 2015 #10812 Skrevet 18. mars 2015 (endret) Jeg synes ikke å diskutere bilderedigering, kommentarjuks eller manglene annonsemerking er mobbing. Ergo jeg synes ikke dette er mobbing av henne. Endret 18. mars 2015 av Bond
Gjest Maxiomo Skrevet 18. mars 2015 #10813 Skrevet 18. mars 2015 Dere kritikere klarer faktisk ikke å se hvordan dere holder på. Jeg kaller dette en forfølgelse og dere kommer med påstander som kun er basert på spekulasjoner. Først var det feil merking på innlegg. Vi har fått med oss det nå, og hvis FO mener det samme, så vil nok CBE får høre det. Forløpig har det ikke skjedd noe som helst. CBE har ikke forandret på merkingen, og er da helst sikkert ikke enig i det dere kommer med. Er noe sponset eller betalt for å skrive om av produkter, merker hun det med annonse eller reklame. Så er det spekulasjoner om at vi som ikke er endel av kritikere, har flere brukere her inne. Har selv fått personlig melding om dette, noe som da ikke medfører riktighet. Så er flere bloggere sponset av Lindex ifølge dere. Spekulasjoner det også, men dere mener jo at dere har " bevis". Jeg tror hverken noen av dere jobber innenfor PR bransjen eller har noen høyere juridisk utdannelse, for her er det mye synsing og kvasi "detektiv" arbeid. Så truer dere med at man skal ignorere de brukerne som ikke er enige med horden her inne, mens dere samtidg hyler om at CBE ignorerer deres innlegg på bloggen. Tror hverken jeg eller noen andre bryr oss om vi blir ignorert av noen av dere. Når noen insuerer at CBE er kriminell, fordi hun ifølge dere ikke følger loven, da ser man hvilken nivå man ligger på. Dere menter at dere kan holde på slik dere gjør, fordi dere mener dere er sakelig og kommer kun med konstruktiv kritikk. Flere av oss kan lese mellom linjene og all denne forfølgelse grunner ikke bare i at dere mener hun skal følge loven. Dere kommer med nye spekulasjoner hele tiden.. Lurer bare hva det neste dere kommer med av "oppdagelser" av kritikkverdig forhold. Så er det noen her inne som er aktive med å skrive innlegg både på egen blogg og sender Mail til div. Instanser og bedrifter, og kommer med forbehold om at hvis hun tar feil så vil hun beklage det. Man burdte vel ha mer bevis før man slenger ut påstander og spekulasjoner.kjempe bra 2
Gjest Elastica Skrevet 18. mars 2015 #10815 Skrevet 18. mars 2015 (endret) I denne tråden er det litt av hvert, også en del usaklige kommentarer om klær, stil, reisemål, nedlatende kommentarer om utseende, hva hun velger å skrive om osv. Kjedelige, intetsigende og forstyrrende elementer i en debatt om merking, som jeg synes er utrolig viktig å ta. Man kan selvsagt mene mye om både billedredigering og kommentarer under falskt navn, men i seg selv ingen krise. Noe helt annet er at det er blitt løyet om. Ingen skaper troverdighet rundt sin bedrift ved å lyve til målgruppen sin. Endret 18. mars 2015 av Bond
Gjest Maxiomo Skrevet 18. mars 2015 #10816 Skrevet 18. mars 2015 feil feil feil feil feil feil feil Det er ikke spekulasjoner at hun merker feil. Det er faktum, og det er faktum som er bekreftet av FO med konkrete eksempler fra CBEs blogg.men hvorfor gjør ikke FO noen ting. Om alt dette er så kriminelt så må da FO klare å sette en stopper for hele bloggen?
SusieDerkins Skrevet 18. mars 2015 #10817 Skrevet 18. mars 2015 men hvorfor gjør ikke FO noen ting. Om alt dette er så kriminelt så må da FO klare å sette en stopper for hele bloggen? Kan du ikke for guds skyld begynne å lese svarene som blir gitt underveis?!!!!!! Jeg har ikke tall på hvor mange ganger det spørsmålet har blitt besvart. Jeg gidder ikke. Du må finne det ut selv. Hint: svaret er IKKE det du tror Dessuten er det ikke kriminelt, og det er det heller ingen som har påstått. 11
Keaton Skrevet 18. mars 2015 #10818 Skrevet 18. mars 2015 "Hei! Takk for din henvendelse, det er alltid viktig for oss i Lindex. Når det gjelder ditt spørsmål ang merking av reklame hos Caroline Berg Eriksen, er ikke dette noe Lindex kan svare på, på vegne av henne. Mvh Nina Haugen" God dag mann, økseskaft! Hun svarte forøvrig ikke på de andre spørsmålene mine feks om de har et samarbeid med bloggen. 13
SusieDerkins Skrevet 18. mars 2015 #10819 Skrevet 18. mars 2015 "Hei! Takk for din henvendelse, det er alltid viktig for oss i Lindex. Når det gjelder ditt spørsmål ang merking av reklame hos Caroline Berg Eriksen, er ikke dette noe Lindex kan svare på, på vegne av henne. Mvh Nina Haugen" God dag mann, økseskaft! Hun svarte forøvrig ikke på de andre spørsmålene mine feks om de har et samarbeid med bloggen. Da er det vel mest sannsynlig at de HAR et samarbeid. Hvis ikke ville vel avkreftet det. 10
pøbelsara Skrevet 18. mars 2015 #10820 Skrevet 18. mars 2015 Jeg synes det er litt trist at de som kommer innom her og roper "MOBBING!!"" ikke evner å hverken lese argumentasjonen i den lange rekken innlegg her inne, eller gidder (eller evner) å lese de svarene de faktisk får. Det er forskjell på kriminelt og ulovlig. Hvis man leser regelverket for reklame og markedsføring, kan det se ut som om CBE gjør noe ulovlig når hun ikke merker reklame på bloggen sin. Det er det vi diskuterer her inne. Det, og vår store forundring/overraskelse/irritasjon over at hun gang på gang på gang snakker usant. Eller lyver, som det også heter. 14
Fremhevede innlegg