Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjempebra innlegg mamsi. Jeg må innrømme at jeg har vanskelig for å forstå at hun lyver i kommentaren sin om at kimonoen er kjøpt. Hun har løyet før, men at hun tør å gjøre det igjen er for meg helt uforståelig.

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En løgn kommer sjelden alene.

• Liker 15
Gjest Bergensia
Skrevet (endret)

Jeg må ihvertfall si jeg synes du gjør en knallbra jobb!

Du er en "krevende" stemme i CBE og tilhengerne sine øyne; du er saklig, du skriver godt, du legger fram kilder, bevis og går rett saksgang når du vil ha svar på noe.

Du innrømmer det med en gang om du tar feil og du bruker fullt navn. Summen av alt dette er nok svært irriterende for denne gjengen å akspetere, da er det lettere så slette kommentarene dine og la andre henge deg ut med påstander som ikke har rot i virkeligheten.

Vit ihvertfall at du har mange av oss gærne kjerringer i ryggen! :blomst:

Jeg gjentar meg selv her, men jeg synes det blir mange angrep på Mamsi og svært mye rettes som henne når enkelte kommer svingende innom her med diverse påstander.

Hun tar debatten "der ute" for oss og holder et saklig nivå til tross for svarene og behandlingen meningene hennes får...

Endret av Bergensia
Skrevet (endret)

Javel. Hva definerer du egentlig som mobbing, Mamsi? Selv synes jeg ikke skillet mellom det som, i denne tråden, kalles saklig/konstruktiv kritikk og mobbing er så klar som mange her skal ha det til. La meg ta et eksempel: Dersom en person er sterkt overvektig, er det da greit å kritisere denne personen daglig, flere ganger om dagen, for å ikke gå ned i vekt, så lenge det gjøres på en saklig og konstruktiv måte?

Hvor mange innlegg har du skrevet til nå på bloggen din? Hvor mange ganger har du uttalt deg i kommentarfeltet? Du er aktiv i denne tråden, skriver kronikk i Aftenposten, du kontakter samarbeidspartnere på facebook. Jeg tror ærlig talt CBE/LKE har fått med seg ditt standpunkt i denne saken nå. Jeg skjønner at du og dine medsammensvorne her på KG synes det er uproblematisk å holde på sånn, helt til CBE retter seg etter regelverket slik dere tolker det, FORDI DERE HAR RETT OG DE TAR FEIL, men at det ikke er mobbing men utelukkende saklig/konstruktiv kritikk er jeg ikke enig i.

Ærlig talt, når ble det ulovlig å være overvektig? Skal du sammenligne manglende merking av reklameinnlegg med noe, må du sammenligne med noe relevant. Endret av Francis
  • Liker 19
Skrevet

Jeg gjentar meg selv her, men jeg synes det blir mange angrep på Mamsi og svært mye rettes som henne når enkelte kommer svingende innom her med diverse påstander.

Hun tar debatten "der ute" for oss og holder et saklig nivå til tross for svarene og behandlingen meningene hennes får...

Vel Mamsi har også tatt debatten "ut" ved å skrive en kronikk i Norges største avis. Hun har selv oppsøkt denne oppmerksomheten.

• Liker 2
Skrevet

Ok. Definer gjerne mobbing og hets for meg.

Caroline Berg Eriksen blir verken utsatt for mobbing eller hets i denne tråden.

Hun blir utsatt for krenkende atferd. Ferdig snakka!

For at det skal være snakk om mobbing må det være en skeivhet i maktbalansen, altså at den som blir mobbet skal være ute av stand til å ta tilbake.

Hets er når en person/gruppe blir utsatt for ondsinnet løgner/påstander. Man kan kanskje si at dette er en forfølgelseskampanje, ja en kampanje mot løgner og brudd på norsk lovgivning.

Den krenkende atferden Caroline Berg Eriksen blir utsatt for har hun selv forårsaket med med sin egen atferd.

• Liker 8
Skrevet

Javel. Hva definerer du egentlig som mobbing, Mamsi? Selv synes jeg ikke skillet mellom det som, i denne tråden, kalles saklig/konstruktiv kritikk og mobbing er så klar som mange her skal ha det til. La meg ta et eksempel: Dersom en person er sterkt overvektig, er det da greit å kritisere denne personen daglig, flere ganger om dagen, for å ikke gå ned i vekt, så lenge det gjøres på en saklig og konstruktiv måte?

Hvor mange innlegg har du skrevet til nå på bloggen din? Hvor mange ganger har du uttalt deg i kommentarfeltet? Du er aktiv i denne tråden, skriver kronikk i Aftenposten, du kontakter samarbeidspartnere på facebook. Jeg tror ærlig talt CBE/LKE har fått med seg ditt standpunkt i denne saken nå. Jeg skjønner at du og dine medsammensvorne her på KG synes det er uproblematisk å holde på sånn, helt til CBE retter seg etter regelverket slik dere tolker det, FORDI DERE HAR RETT OG DE TAR FEIL, men at det ikke er mobbing men utelukkende saklig/konstruktiv kritikk er jeg ikke enig i.

Mobbing er at en person over tid utsettes for negative handlinger fra en eller flere personer, og at det er en ubalanse i maktforholdet mellom mobber og mobbeoffer, sier Kristin Oudmayer i boken «Du er viktigere enn du tror». Det tenker jeg er rett.

Å trekke mobbing inn i dette er uforstandig, synes jeg.

Hvis jeg hadde skrevet så mye om en person som ikke var i stand til å forsvare seg, så hadde det vært noe annet. I dette tilfellet, er hun en mye mektigere person enn meg, i kraft av leserskare og tilhengere som støtter henne uforbeholdent. Hun har all mulighet til å svare meg.

Jeg har aldri kritisert hennes utseende, personlighet eller væremåte - kun forhold som går på hvordan de driver firmaet, drifter bloggen og hvordan de fremstår rent kommersielt.

• Liker 25
Skrevet

Vel Mamsi har også tatt debatten "ut" ved å skrive en kronikk i Norges største avis. Hun har selv oppsøkt denne oppmerksomheten.

Og det har ikke CBE? Hva er poenget ditt?

• Liker 15
Skrevet

Hva med å ta ballen, ikke mannen?

• Liker 12
Skrevet (endret)

Ærlig talt, når ble det ulovlig å være overvektig? Skal du sammenligne manglende merking av reklameinnlegg med noe, må du sammenligne med noe relevant.

Jeg ser at "la meg ta et eksempel" ikke var tydelig nok. Poenget mitt er ikke at det er ulovlig å være overvektig, men at å stadig kritisere en overvektig person for ikke å gå ned i vekt kan oppleves som mobbing selv om kritikken er konstruktiv. Mamsi må gjerne tro at hun ikke mobber CBE/LKE fordi hun påpeker at de ikke følger regelverket og at det er konstruktiv kritikk, men å holde på som hun gjør her på KG, på bloggen sin, på fb og i Aftenposten er ikke nødvendigvis så langt unna mobbing som hun ønsker å tro.

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 2
Skrevet

Hva med å ta ballen, ikke mannen?

Jeg svarte opprinnelig på et innlegg Mamsi hadde i denne tråden om seg selv, hvilket betyr at ballen i dette tilfellet er mannen.

• Liker 2
Skrevet

Enig! Ikke noe problem, det. Men de har altså tilsvarsrett, og til tross for at hun er journalistutdannet, så velger de å la være å benytte seg av denne. Merksnodig.

• Liker 17
Skrevet

Mobbing er at en person over tid utsettes for negative handlinger fra en eller flere personer, og at det er en ubalanse i maktforholdet mellom mobber og mobbeoffer, sier Kristin Oudmayer i boken «Du er viktigere enn du tror». Det tenker jeg er rett.

Å trekke mobbing inn i dette er uforstandig, synes jeg.

Hvis jeg hadde skrevet så mye om en person som ikke var i stand til å forsvare seg, så hadde det vært noe annet. I dette tilfellet, er hun en mye mektigere person enn meg, i kraft av leserskare og tilhengere som støtter henne uforbeholdent. Hun har all mulighet til å svare meg.

Jeg har aldri kritisert hennes utseende, personlighet eller væremåte - kun forhold som går på hvordan de driver firmaet, drifter bloggen og hvordan de fremstår rent kommersielt.

I rest my case.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser at "la meg ta et eksempel" ikke var tydelig nok. Poenget mitt er ikke at det er ulovlig å være overvektig, men at å stadig kritisere en overvektig person for ikke å gå ned i vekt kan oppleves som mobbing selv om kritikken er konstruktiv. Mamsi må gjerne tro at hun ikke mobber CBE/LKE fordi hun påpeker at de ikke følger regelverket og at det er kontruktiv kritikk, men å holde på som hun gjør her på KG, på bloggen sin, på fb og i Aftenposten er ikke nødvendigvis så langt unna mobbing som hun ønsker å tro.

Det kan ikke sammenlignes uansett, å kritisere noen for å være overvektig, går på en persons kropp, det gjør ikke kritikken mot CBE-bloggen. Og ordbruken din: "holder på", hva mener du egentlig med det? Du prøver å bagatellisere nå.

• Liker 10
Skrevet

Jeg ser at "la meg ta et eksempel" ikke var tydelig nok. Poenget mitt er ikke at det er ulovlig å være overvektig, men at å stadig kritisere en overvektig person for ikke å gå ned i vekt kan oppleves som mobbing selv om kritikken er konstruktiv. Mamsi må gjerne tro at hun ikke mobber CBE/LKE fordi hun påpeker at de ikke følger regelverket og at det er kontruktiv kritikk, men å holde på som hun gjør her på KG, på bloggen sin, på fb og i Aftenposten er ikke nødvendigvis så langt unna mobbing som hun ønsker å tro.

Uansett hvor mange ganger du påstår at mamsi bedriver mobbing av CBE, så blir det ikke rett av den grunn.

Gjør som deg, la meg ta et eksempel. En narkolanger vil nok oppleve å bli stoppet titt og ofte av politiet, selv om vedkommende ikke akkurat der og da gjør noe galt. Blir vedkommende trakasert og mobbet av politiet, mener du?

• Liker 11
Skrevet

I rest my case.

Du kan ikke bare velge ut deler av definisjonen. Nice try dog..

Utelot du med vilje at maktbalansen må være skjev?

• Liker 23
Skrevet

Uansett hvor mange ganger du påstår at mamsi bedriver mobbing av CBE, så blir det ikke rett av den grunn.

Gjør som deg, la meg ta et eksempel. En narkolanger vil nok oppleve å bli stoppet titt og ofte av politiet, selv om vedkommende ikke akkurat der og da gjør noe galt. Blir vedkommende trakasert og mobbet av politiet, mener du?

Ja, dersom politiet ignorer andre som utfører de samme handlingene. Hvor mange andre blir gått så til de grader etter sømmene som CBE?

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke bare velge ut deler av definisjonen. Nice try dog..

Utelot du med vilje at maktbalansen må være skjev?

Det var en delsetning, så ja. Hovedsetningen er poenget.

• Liker 1
Skrevet

Åja! Du skjønte ikke setningen "la meg ta et eksempel"? Uffda.

Nei, fordi det er jævlig dårlig eksempel!

• Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...