Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Ja, hun har sagt akkurat det - skjermdump.

Nå er det en kommentar til der som spør om det var for alle eller kun for kjendiser. Caroline skriver at den hang der så hvem som helst kunne kjøpe. Den kommentaren som spurte om dette ble skrevet før den som sier at varene ble pakket ned igjen, men ble godkjent lenge etter. Kristina Andersen sier hun kjøpte den siste de hadde i butikken og at hun har kvitteringa liggende på kjøkkenbordet.

Jøss, trodde det var en overdrivelse at hun hadde sagt det! Og det var en merkelig kommentar av Marte. Veldig "tilfeldig informativ"...

Ah, dette forklarer jo alt.

"Alle (de viktige) bloggerene i Norge møttes til et shoppingkalas på den samme dagen, på Herkules Skien, hvor de alle sammen hadde bestemt å holde årets "rosabloggermøte". Alle sammen falt for den samme kimonoen, og, i og med at den var pakket opp og hengt på stativet på akkurat den datoen valgte alle å gå til innkjøp umiddelbart, og da dette var det hotteste nye plagget i hele Norge for sesongen, kunne naturligvis ingen dy seg for å vise den frem på bloggen, til tross for at det var fem minusgrader i Skandinavia.

Lindex Hercules begikk en STOR tabbe, men denne har ingenting med noen av bloggerne eller vår skjulte markedsføringsstrategi å gjøre. Dette har å gjøre med én blekhåret attenåring, med flisete tipper(!), som burde risikere livet for å hindre bloggere med mer populære web- og instagramprofiler fra å poste bilder av de kommende plaggene fra Lindex i form av at hun solgte disse for dem før de var lagt ut i nettbutikken! Dette var absolutt ikke vår utspekulerte plan fra startpunktet, og ei heller var det en plan i det hele tatt. Vi viser til samtale mellom carolinebergeriksenno og "Marte": http://s18.postimg.org/qeigqnr0p/FF_comment.png. Dette beviser, etter vårt skjønn, at leserene må holde øye med lindex.no, da det snart vil bli lagt ut bilder av det carolinebergeriksen beskriver. Kåpen er lett og myk, men om så er så burde den blitt merket med "reklame" øverst da dette er hensikten med innlegget. Ingen setter seg utenfor i -2 grader for å "ikke" vise frem en negativ kåpe.

Dette med at aktuelle har fått sparken og har fått et sladdemarke på profilen. (Dette regner vi med at kommer til å svi i evigheten ettersom vedkommende bragte det å si noe negativt om vårt varemerke inn i det som rammes av helvete!), regner vi som uvesentlig, og har ingen plass i en straffesak.

(PS: Syns litt synd om oss, da, som ikke klarer å holde oss à jour på samme måte som Cubus gjør når de ikke benytter seg av snikreklame slik som vi gjør! ALLE GJØR DET JO!"

Endret av lenebu
  • Liker 13
Videoannonse
Annonse
Gjest Hold the door
Skrevet

Hehe, nå må jeg legge meg... jeg måtte faktisk lese et stykke før jeg skjønte det var tull.

Skrevet

Jeg synes sånn generelt at det er skremmende hvor mye "makt" de største bloggerene blir ilagt.

At firmaer bruker disse bloggene for å reklamere for sine produkter er trist.

Når det er sagt så ser jeg jo at det er effektivt men bloggere som bare skriver om... fjas blir sett på som gode reklameplakater er trist.

Mulig formuleringen min ikke er den beste men dere forstår nok hva jeg mener.

• Liker 6
Gjest Bergensia
Skrevet

Jeg måtte innom å sjekke på vei til jobb i dag, denne frynsete herligheten koster 699,- og ser like syntetisk ut som på bildene.

Skrevet

Jeg måtte innom å sjekke på vei til jobb i dag, denne frynsete herligheten koster 699,- og ser like syntetisk ut som på bildene.

Lindex er vel ikke først og fremst kjent for kvalitet og gode materialer. :)

De har mye fint da, likevel, men kjøper ikke så mye siden jeg hater akryl

• Liker 3
Skrevet (endret)

Inne på kommentarfeltet til CBEs post om balcony view, er det en kommentar fra Hege. Hun skriver i kommentarfeltet at denne tråden minner om mobbing.

Jeg kommenterte under, skrev at nei, det er ikke mobbing å skrive at noen driver med skjult markedsføring. Det ble slettet med en gang.

Jeg blir irritert av dette. Jeg vil ikke ha på meg at jeg driver med noe som er beslektet med mobbing en gang. Mye av det jeg jobber med til daglig, er relatert til psykisk helse, også overfor unge folk, og jeg passer meg vel for ikke å være på en slik måte at det kan oppleves som hets og mobbing.

Jeg synes måten de redigerer kommentarfeltet på er helt forkastelig.

Endret av Bond
  • Liker 36
Gjest Bergensia
Skrevet (endret)

Inne på kommentarfeltet til CBEs post om balcony view, er det en kommentar fra Hege. Hun skriver i kommentarfeltet at denne tråden minner om mobbing.

Jeg kommenterte under, skrev at nei, det er ikke mobbing å skrive at noen driver med skjult markedsføring. Det ble slettet med en gang.

Jeg blir irritert av dette. Jeg vil ikke ha på meg at jeg driver med noe som er beslektet med mobbing en gang. Mye av det jeg jobber med til daglig, er relatert til psykisk helse, også overfor unge folk, og jeg passer meg vel for ikke å være på en slik måte at det kan oppleves som hets og mobbing.

Det er den fast rutinen for å hause opp fansen til å "hate KG-kjerringene" enda mer intenst. De bytter stadig vekk hattene etter hvordan de selv passer dem, en dag er det stakkars CBE som blir så urettferdig behandlet, den andre dagen er de en proff mediaaktør som mener det er helt innafor å ha reklameplass foran en video med sommerminner. Akk ja, at fansen fortsatt mener vi er de råtne her? Endret av Bond
Skrevet

Det er den fast rutinen for å hause opp fansen til å "hate KG-kjerringene" enda mer intenst. De bytter stadig vekk hattene etter hvordan de selv passer dem, en dag er det stakkars CBE som blir så urettferdig behandlet, den andre dagen er de en proff mediaaktør som mener det er helt innafor å ha reklameplass foran en video med sommerminner. Akk ja, at fansen fortsatt mener vi er de råtne her?

Det er en merkelig taktikk. Mon tro om den vil fungere etter hvert som leserskaren hennes får høyere snittalder? Måtte bare legge inn en ny kommentar - tenk om de kunne ha svart. Tenk om det kunne ha skjedd noe.

Skjermdump: http://imgur.com/i7WuFDm

• Liker 13
Gjest Bergensia
Skrevet

Det er en merkelig taktikk. Mon tro om den vil fungere etter hvert som leserskaren hennes får høyere snittalder? Måtte bare legge inn en ny kommentar - tenk om de kunne ha svart. Tenk om det kunne ha skjedd noe.

Jeg må ihvertfall si jeg synes du gjør en knallbra jobb!

Du er en "krevende" stemme i CBE og tilhengerne sine øyne; du er saklig, du skriver godt, du legger fram kilder, bevis og går rett saksgang når du vil ha svar på noe.

Du innrømmer det med en gang om du tar feil og du bruker fullt navn. Summen av alt dette er nok svært irriterende for denne gjengen å akspetere, da er det lettere så slette kommentarene dine og la andre henge deg ut med påstander som ikke har rot i virkeligheten.

Vit ihvertfall at du har mange av oss gærne kjerringer i ryggen! :blomst:

Skrevet

Du er en "krevende" stemme i CBE og tilhengerne sine øyne; du er saklig, du skriver godt, du legger fram kilder, bevis og går rett saksgang når du vil ha svar på noe.

Du innrømmer det med en gang om du tar feil og du bruker fullt navn. Summen av alt dette er nok svært irriterende for denne gjengen å akspetere, da er det lettere så slette kommentarene dine og la andre henge deg ut med påstander som ikke har rot i virkeligheten.

Jeg er veldig glad i gærne folk, jeg :-)

Tusen takk for at du sier dette!

• Liker 7
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Det denne "Hege" også har glemt, er at denne tråden ble opprettet 6. Desember 2014. Tråden er med andre ord over fire måneder gammel. Når man så tar høyde for at det er kommet frem tre graverende forhold rundt CBE/firmaet CBE/bloggen CBE - nemlig bildemanipulasjon, kommentarfeltjuks, og skjult reklame, så er det ikke rart at tråden er blitt såpass lang. I tillegg ble minst en annen CBE-relatert tråd flettet inn i denne.

Forøvrig bringer du opp et interessant aspekt når du nevner dette med aldersgrupper. Slik bloggen fremstår i dag, vil jeg tro at det etterhvert blir færre yngre lesere siden CBE lever et liv denne gruppa ikke kan relatere til.

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Veldig bra skrevet Bergensia, og du har helt rett.

Og ikke glem, vi er også kritiske kaklehøner :fnise:

Skrevet

Tråden ryddet for spekulasjoner og latterliggjøring av de omtalte.

Bond, forumansvarlig

Gjest Maxiomo
Skrevet

Inne på kommentarfeltet til CBEs post om balcony view, er det en kommentar fra Hege, som er en av de som er en del inne her på KG. Hun skriver i kommentarfeltet at denne tråden minner om mobbing.

jeg synes mye av det som blir skrevet her inne er på grensen til mobbing. Hadde jeg fått all den kritikken mot meg dag ut og dag inn, da hadde jeg følt det som mobbing... Hadde jeg hatt en blogg å fått all den driten mot meg(ja jeg vet hun har gjort mange ting som er feil) så hadde jeg ligget langt nede. En må være en rimelig sterk person for å lese alt.. Det har ikke bare handlet om markedsføring og annonselenker hele veien. Men dette er min menig og den står jeg for.. Men jeg vet jo at den meningen gir dere en lang marsj i
  • Liker 2
Skrevet

jeg synes mye av det som blir skrevet her inne er på grensen til mobbing. Hadde jeg fått all den kritikken mot meg dag ut og dag inn, da hadde jeg følt det som mobbing... Hadde jeg hatt en blogg å fått all den driten mot meg(ja jeg vet hun har gjort mange ting som er feil) så hadde jeg ligget langt nede. En må være en rimelig sterk person for å lese alt.. Det har ikke bare handlet om markedsføring og annonselenker hele veien. Men dette er min menig og den står jeg for.. Men jeg vet jo at den meningen gir dere en lang marsj i

CBE kan jo bare begynne å merke reklamen sin, så slipper hun jo å få kritikk for det hele tiden. :)

• Liker 22
Gjest Maxiomo
Skrevet

Enig, og jeg får lyst til å snakke litt fornuft med henne som misbruker "mobbeordet" på en slik måte, men jeg har en mistanke om at det er en håpløs oppgave...

Det blir så useriøst av et firma med et "Superteam" rundt seg. Lurer på hva de bruker dem til?

bare å sette igang kjære cavalchina.... Jeg er klar for å få masse fornuft inn i hodet.. Sett igang.
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...