Gjest Zeitgeist Skrevet 2. februar 2015 #8581 Del Skrevet 2. februar 2015 forkortet Veldig bra innlegg, Lillemy23! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micolina Skrevet 2. februar 2015 #8582 Del Skrevet 2. februar 2015 (endret) Det jeg reagerer på er LK's behov for å kommentere. Forsvare seg, argumentere og alltid ha rett. Jeg mener at en bedrift har ingenting å gjøre på nivået der "vanlige" mennesker diskuterer dem. Da jeg skrev et blogginnlegg om smykkebutikken treasures og at man fikk samme smykker på eBay til 1/10 av prisen, så kommenterte LK på mitt innlegg. For de som husker, så truet de også ei 17år gammel jente med søksmål da hun skrev om det samme. Hvilken bedrift gjør slikt?! Man ser ikke Siv Jensen eller Rimi-Hagen sitte i kommentarfelt på vg og diskutere med brukere der. Jeg forstår at man vil forsvare seg, men når man er en bedrift må man oppføre seg profesjonelt, heve seg over det og ikke gå ned på det nivået. Når man er en offentlig person så har alle en mening om deg. For å sette det litt på spissen, mange kjendiser har livvakter for det finnes så mange gærne folk der ute. CBE og LK syter over at de har fått noen trusler? Jeg tipper alle bloggere får mye hets i kommentarfeltet, men du ser ikke de går og klager over det. Man må bare heve seg over det. F.eks Sophie Elise er mange år yngre enn superparet Eriksen, men er voksen nok til å takle det riktig. Endret 2. februar 2015 av Micolina 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 2. februar 2015 #8583 Del Skrevet 2. februar 2015 Som jeg skrev tidligere i tråden - hvis noen ansatte i Telenor hadde gått ut og angrepet kunder som skriver negativt på facebooksiden deres, så hadde de fått sparken. Må si jeg ble overrasket over Twitter-linken. Ante ikke at det fantes så mange informerte røster der ute. I min krets er det ingen som vet hvem fotballfrue er, så jeg trodde faktisk at dette i stor grad var et KG-fenomen. Twitterfolka er jo veldig mye mer kritiske (og saklige?) enn vi noen gang har vært. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nail Skrevet 2. februar 2015 #8584 Del Skrevet 2. februar 2015 (endret) Ja, helt enig i at intervjuet ble malplassert. Thomas og Harald hadde en langt mer kritisk intervjusekvens med Caroline, enn jeg noen gang har sett de før. Likevel ble det verken et "kritisk nok" intervju i den forstand at de ikke "tok henne" i løgn (jf. Visste om kontra ikke visste om), ei heller et koseintervju, slik vi vanligvis ser i programmet. Det er vel heller i akademia og fagkretser dette har vekket oppsikt og debatt. Generalsekretæren i norsk presseforbund, jusprofessorer og representanter fra norsk legeforening med flere, har alle gått ut og vært svært kritiske. Dette er en sak som handler om mer enn å redigere en kvise. Debatten dreier seg om kulturen i norsk mediebransje og regler for bloggbedriftene. CBE bedriften blir brukt som et eksempel på hvorfor det er på høy tid å ta en slik debatt, da det er lenge siden Caroline satt alene på rommet for å skrive ned tankene sine på Internett. Det er på tide at vi begynner å behandle bedriften som det aksjeselskapet dette er. Forkortet. Jeg syns det er bra at ting CBE og LK gjør kommer opp i lyset. Det er ikke bra at ledere av en bedrift holder på slik som de her gjør. Avsløringene bør få alle blogger som driver en bedrift til å skjelve i buksene om de ikke har rent mel i posene sine. Endret 2. februar 2015 av Nail 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 2. februar 2015 #8585 Del Skrevet 2. februar 2015 Som jeg skrev tidligere i tråden - hvis noen ansatte i Telenor hadde gått ut og angrepet kunder som skriver negativt på facebooksiden deres, så hadde de fått sparken. Må si jeg ble overrasket over Twitter-linken. Ante ikke at det fantes så mange informerte røster der ute. I min krets er det ingen som vet hvem fotballfrue er, så jeg trodde faktisk at dette i stor grad var et KG-fenomen. Twitterfolka er jo veldig mye mer kritiske (og saklige?) enn vi noen gang har vært. Jo, mye kritisk og saklig, som dette f.eks., av en kommentator i Bergen Tidende: https://twitter.com/mathiasfischer/status/554601170267029504 Eller dette, fra en kommunikasjonsrådgiver: https://twitter.com/NilsApeland/status/557917701025570818 https://twitter.com/NilsApeland/status/554593423484010496 Og folk som gjennomskuer: https://twitter.com/tiabatdog/status/554418457480265729 https://twitter.com/MrHjelle/status/554723039179317248 https://twitter.com/jorngronlund/status/561275302056570881 Men også mye av denne typen: https://twitter.com/mytteristen/status/554612718398087168 https://twitter.com/VebMamen/status/559835207675949057 https://twitter.com/eplekjekk/status/374937771749556224 Og slemme ting som denne typen, som ikke hadde fått passere her inne: https://twitter.com/fakefotballfrue 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 2. februar 2015 #8586 Del Skrevet 2. februar 2015 ... Da jeg skrev et blogginnlegg om smykkebutikken treasures og at man fikk samme smykker på eBay til 1/10 av prisen, så kommenterte LK på mitt innlegg. For de som husker, så truet de også ei 17år gammel jente med søksmål da hun skrev om det samme. Hvilken bedrift gjør slikt?! ... Hele historien: Her og her. Det er hva Fotballfrue A/S er; en kynisk bedrift der tjener penger på de kjære, søte, vakre, snille blogglesere. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 2. februar 2015 #8587 Del Skrevet 2. februar 2015 (endret) Hele historien: Her og her. Det er hva Fotballfrue A/S er; en kynisk bedrift der tjener penger på de kjære, søte, vakre, snille blogglesere. Det var noen stygge smykker. Sykkel som hang fra kjede. Minner jo om den gangen jeg fisket opp en halv sykkel fra sjøen. Trodde jeg hadde fanget den digre fisken Endret 2. februar 2015 av gjestvest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micolina Skrevet 2. februar 2015 #8588 Del Skrevet 2. februar 2015 (endret) Hele historien: Her og her. Det er hva Fotballfrue A/S er; en kynisk bedrift der tjener penger på de kjære, søte, vakre, snille blogglesere. Liten digresjon, men I know Det er jeg som har skrevet de to innleggene ! Edit: Hvis det er interessant: Disse to innleggene ble skrevet våren 2011 og siden da er det ca. 200 lesere på de innleggene hver måned. Litt artig at det fortsatt er interessant nesten 4 år etter. Til diskusjon om blogglesere og fans, så tror jeg ikke det er stor prosentdelen av de som leser bloggen CBE er blodfans. Jeg mener, hun gikk tidlig ut av "Skal vi danse", og hvis man sammenligner med "Mitt dansecrew" så har Sophie Elise gjort det ganske bra foreløpig. F.eks (lesere tatt på et ca gjennomsnitt): Mamma til Michelle: 50 000 lesere - 67 000 likes på facebook TCMN: 15 000 lesere - 47 000 likes på facebook Caroline Berg Eriksen: 70 000 lesere - 58 000 likes på facebook Selvfølgelig, hvis 1 % av leserne til CBE kjøper det hun reklamerer for, så er det ganske bra fortjeneste. Endret 2. februar 2015 av Micolina 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nail Skrevet 2. februar 2015 #8589 Del Skrevet 2. februar 2015 Ser egentlig med gru frem til CBE og LK' neste yrker. Tviler veldig på at det blir noe forandring der i huset. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monty Skrevet 2. februar 2015 #8590 Del Skrevet 2. februar 2015 Veldig bra innlegg, Lillemy23! Enig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 2. februar 2015 #8591 Del Skrevet 2. februar 2015 Det der smykkeselskapet, treasures.no, holder på de fortsatt? Aldri hørt òm de, men ikke min stil i det hele tatt. Hva de setter som pris synes jeg ikke er svindel. De kan ta 10 000,- for det om de vil. Kjente veske produsenter tar jo mye mer enn det som er reell verdi på veska - merkevare er verdt høy pris. Svindel er det om de påstår at noe er gull eller sølv, når det er fake. Derfor skal man oppgi innholdet, også pga allergikere som det er nødvendig å vite om det er sølv hele veien, eller kun malt på sølv utenpå metaller. Men klart, god ETIK er det jo om prisen speiler verdiene. Jeg hadde blitt skuffa om jeg kjøpte smykke til 1300,- som verken var sølv, eller eksklusiv, bare billig masseprodusert jalla.(i meget få opplag, eller av en kjendis/kjent designer). Og bruke ".... by.....navn", er mer villedene. Da dette for de fleste betỳr at noe er laget, designet eller produsert av noen. Dette tilfellet "....by caroline". I dette tilfeller stemmer det jo ikke. Ikke bruker hun selv slike smykker en gang, iaf ikke på instagram.... Men svindel nei, dårlig forretningsskikk ja. Lurer på om jeg i min nettbutikk skal påstå at produktene er bla bla bla by BlendaSensitive! Tror både Spirella, Möve og andre produsenter hadde blitt svært sur.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 2. februar 2015 #8592 Del Skrevet 2. februar 2015 Tråden er ryddet for personangrep, spekulasjoner og svar til dette. irrlys, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 2. februar 2015 #8593 Del Skrevet 2. februar 2015 hei dere. hun har skrevet at hun er student. hva studerer hun? noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 2. februar 2015 #8594 Del Skrevet 2. februar 2015 (endret) hei dere. hun har skrevet at hun er student. hva studerer hun? noen som vet? Hun har ikke svart skikkelig til de som har spurt. Ikke overrasket om det er samme PT-utdanning som Espen Hilton tar via AFPT.no Men det kommer sikkert et innlegg snart og en annonselenke med noen prosent avslag om du også vil bli ett eller annet innen PT. Endret 2. februar 2015 av Bergensia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marizz Skrevet 2. februar 2015 #8595 Del Skrevet 2. februar 2015 Hvorfor bruker du hersketeknikker? Dvs. blande sak og person, og kritisere personen og ikke det han eller hun står for. Jfr. http://toril.blogg.no/1331415389_gjenkjenner_du_herske.html Ser ikke på det som hersketeknikker, det er iallefall ikke bevisst om jeg gjør det. Når noen graver og poster her til alle døgnets tider er det nesten naturlig å trekke linjer mellom sak og person. Mulig det er usaklig ja, men jeg lurer helt seriøst på det jeg spurte om. Det er da ikke alle andres feil at lesehastigheten din er så råtten. Å, kan du utdype? Hva er argumentene dine for denne påstanden? Det at jeg ikke orker å bla gjennom de siste 200 sidene har ingenting med min lesehastighet å gjøre, men tidsmangel. Så du nevnte noe med at jeg personangrep folk også, hva er dette da? Jeg sa opp jobben min i kjølvannet av denne saken, som en direkte konsens av det som skjedde. Kun for å ha nok tid til å følge med. Livet mitt består nå i all hovedsak av å stå opp, slå på dataen, spise litt, bæsje og en liten tur ut på butikken i ny og ned. Som regel har jeg med meg telefonen på dass og butikken sånn at jeg kan holde meg oppdatert på alle nye innlegg her inne samt få med meg alt av saker som skrives om skandalen/e. Jeg kan jo selvfølgelig bare svare for meg selv, men jeg har et liv. Og dette livet mitt føler jeg er så mye rikere nå enn det var før. Det er en herlig følelse å kun ha dette som holdepunkt. Jeg har tatt mitt valg, jeg prioriterer cbe istedet for det virkelige livet. Jeg synes det er pinlig at minst 5 stykker skal skrive sarakastiske poster som de tror er morsomme. Det jeg skrev var som sagt ment helt seriøst, og ikke noe jeg brukte for å trekke "dere" ned som diskusjonsmotstandere. Hvorfor tror folk automatisk at fordi folk er i denne tråden må det kun handle om henne. Tråden er lærerrikt på mange måter: Man lærer om markedsføring, forbrukerråd, journalistikk mm.... Og noe av det verste jeg vet er når folk forhåndsdømmer, braser inn og skal gjøre seg en formening om personer liv de vet ingenting om. De skal bedømme enkeltpersoners livskvalitet fra bak en skjerm. Og nei, jeg skal spare deg for denne: " Følte du deg truffet ", som er den tomme, klassiske uten substans og mening kommentaren som kommer fra slike som deg. Tråden heter "fotballfrue kritikk" så om tråden sitt fokus skal være like mye på det andre, er ikke overskriften helt passende. Jeg har lest alle de første 200 sidene, men fant ut at jeg har ikke tid til mer. Så jeg har på ingen måte brast inn uten noe grunnlag for mine teorier. Ja, det kan du godt mene, men hva syns du slike spørsmål bringer til diskusjonen? Hva slags svar er det du forventer å få? Jeg mener at slike spørsmål kan få folk til å se det fra en annen side. Jeg forventer rett og slett svar som ikke er sarakastiske, og mulig hvordan deres hverdag ser ut. Ikke at hvordan hverdagen deres er er relevant for saken, men det var det jeg forventet når jeg spurte. Får også stadig nye spørsmål om hvorfor jeg skriver "dere". Hvem er "dere"? Jeg sikter da til de som har motsatt mening som meg, og selfølgelig ikke alle av dere(unnskyld). Jeg vet rett og slett ikke hvilket ord jeg skal bruke, for å skrive alle brukernavnene er noe jeg ikke har tid til. Kan prøve å sitere slik som dette for at det skal bli mer oversiktelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marizz Skrevet 2. februar 2015 #8596 Del Skrevet 2. februar 2015 (endret) Og som jeg har sagt før: Jeg er ikke en av de blodfansa, som støtter CBE gjennom tykt og tynt. Jeg er heller ikke en bekjent av henne. Jeg synes det er kjempeVIKTIG det som blir tatt opp her, men jeg ser flere ganger det sklir ut til noe jeg ikke mener er greit. Vi har nok litt foskjellig syn på hvor grensen går, men det er alikevel viktig at man kan diskutere. Det CBE har gjort kan ikke forsvares, og det er skuffende at hun gjør seg til offeret, og skylder på mannen og leserene. VI må også huske på at hun har åpenbart noen problemer hun strever med, og jeg tror at tilgivelse er viktig. Selfølgelig er det frustrerende å se folk lyve, og det er ikke noe jeg personlig forsvarer. Jeg er opptatt av å se menneskene bak bedriften, men det betyr absolutt ikke at jeg synes det som er gjort er greit. Jeg er klar over at jeg har nok vært litt ufin og dømmende, men jeg kjenner enkelte provoserer meg. Det er sjeldent bevisst i det jeg skriver det, men vil gjerne prøve å ha en saklig og ikke minst viktig diskusjon. Så, hva synes dere må gjøres? Hva skal vi gjøre for at andre ikke føler presset til å redigere seg selv, lyve og andre uting? Hvordan skal dette slås ned på? Har all negative oppmerskomhet straffet nok, eller fortjener de en formell straff? Jeg tror at det også er viktig å bruke hverandres hjerner for å finne en mulig løsning, og ikke bare komme med meninger. Endret 2. februar 2015 av marizz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nail Skrevet 2. februar 2015 #8597 Del Skrevet 2. februar 2015 Og som jeg har sagt før: Jeg er ikke en av de blodfansa, som støtter CBE gjennom tykt og tynt. Jeg er heller ikke en bekjent av henne. Jeg synes det er kjempeVIKTIG det som blir tatt opp her, men jeg ser flere ganger det sklir ut til noe jeg ikke mener er greit. Vi har nok litt foskjellig syn på hvor grensen går, men det er alikevel viktig at man kan diskutere. Det CBE har gjort kan ikke forsvares, og det er skuffende at hun gjør seg til offeret, og skylder på mannen og leserene. VI må også huske på at hun har åpenbart noen problemer hun strever med, og jeg tror at tilgivelse er viktig. Selfølgelig er det frustrerende å se folk lyve, og det er ikke noe jeg personlig forsvarer. Jeg er opptatt av å se menneskene bak bedriften, men det betyr absolutt ikke at jeg synes det som er gjort er greit. Jeg er klar over at jeg har nok vært litt ufin og dømmende, men jeg kjenner enkelte provoserer meg. Det er sjeldent bevisst i det jeg skriver det, men vil gjerne prøve å ha en saklig og ikke minst viktig diskusjon. Så, hva synes dere må gjøres? Hva skal vi gjøre for at andre ikke føler presset til å redigere seg selv, lyve og andre uting? Hvordan skal dette slås ned på? Har all negative oppmerskomhet straffet nok, eller fortjener de en formell straff? Jeg tror at det også er viktig å bruke hverandres hjerner for å finne en mulig løsning, og ikke bare komme med meninger. Jeg syns du går langt i din hets her inne. Jeg er ny her, allikevel valgte du å skrive dritt til meg på et helt nøkternt innlegg jeg postet. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marizz Skrevet 2. februar 2015 #8598 Del Skrevet 2. februar 2015 Jeg syns du går langt i din hets her inne. Jeg er ny her, allikevel valgte du å skrive dritt til meg på et helt nøkternt innlegg jeg postet. Det er jeg ikke enig i. Om du er ny her er nok dette en mild oppstart, verre venter deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 2. februar 2015 #8599 Del Skrevet 2. februar 2015 forkortet Jeg mener at slike spørsmål kan få folk til å se det fra en annen side. Jeg forventer rett og slett svar som ikke er sarakastiske, og mulig hvordan deres hverdag ser ut. Ikke at hvordan hverdagen deres er er relevant for saken, men det var det jeg forventet når jeg spurte. forkortet Kan du forklare hva du mener med å se saken fra en annen side? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nail Skrevet 2. februar 2015 #8600 Del Skrevet 2. februar 2015 (endret) Det er jeg ikke enig i. Om du er ny her er nok dette en mild oppstart, verre venter deg.For å si det slik, det du skrev hadde ingen sammenheng med det jeg skrev, derfor er innlegget ditt helt malplassert. Forøvrig er det bare 4 stk som valgte å svare deg humoristisk og ikke "minst 5"! Lær deg å forholde deg til fakta. Endret 2. februar 2015 av Nail 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg