Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Haha reklame for frossenpizza ja. Nå prøver hun ikke en gang! I en periode der hun skal leve sunnere hogger hun innpå 1300 kcal i en smell.

Uansett interessant å se at hun bekreftet det jeg antok om arbeidstiden hennes på bloggen, nemlig masse dødtid (til "egne prosjekter" uten lønn) og å jobbe både tidlig og sent. Håpløst å kombinere med nesten alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og ja. Hun er syk hele tiden. Det er en ganske vanlig bivirkning av å være stor og i dårlig form, og å ha et høyt stressnivå. Alt er på halv åtte, inkludert immunforsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver på bloggen at hun som PT har en løpetime en gang i uken. Er dette tull?!

Gruppetime, var det ikke?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig i at man kan ha litt over normal BMI og samtidig være PT, men i HD sitt tilfelle, så har ikke hun litt over normal BMI. Hun er jo sykelig overvektig, og da er det ikke rart det stilles spørsmålstegn ved at hun er både PT og kostholdsveileder og tar seg klekkelig betalt for disse tjenestene.

Det som er viktig er jo om hun hjelper de hun skal hjelpe og at de blir fornøyde. Man skal være forsiktig med å vise vektrasisme hvis hun faktisk hjelper de som trenger hjelp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig er jo om hun hjelper de hun skal hjelpe og at de blir fornøyde. Man skal være forsiktig med å vise vektrasisme hvis hun faktisk hjelper de som trenger hjelp.

Hjelper og hjelper fru blom. I følge mange av kommentarene på Instagram ser jeg at det heller blir en slags fat-acceptancetrend blandt mange av følgerene hennes, og det er jo ikke akkurat helsefremmende. Og da har du feilet som PT og kostholdsveileder mener nå jeg.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper og hjelper fru blom. I følge mange av kommentarene på Instagram ser jeg at det heller blir en slags fat-acceptancetrend blandt mange av følgerene hennes, og det er jo ikke akkurat helsefremmende. Og da har du feilet som PT og kostholdsveileder mener nå jeg.

På den andre siden er det jo ikke sunt å hate seg selv for det om man er tykk som mange kanskje sliter med. Pluss at man blir hatet av andre. Jeg er ingen tilhenger av HD men hvis de hun hjelper går ned i vekt på en sunn måte så har hun vel lykkes? Hun kan ikke livnære seg av å være personlig trener og kostholdsveileder hvis ikke folk er fornøyd med henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den andre siden er det jo ikke sunt å hate seg selv for det om man er tykk som mange kanskje sliter med. Pluss at man blir hatet av andre. Jeg er ingen tilhenger av HD men hvis de hun hjelper går ned i vekt på en sunn måte så har hun vel lykkes? Hun kan ikke livnære seg av å være personlig trener og kostholdsveileder hvis ikke folk er fornøyd med henne.

Nei selvsagt ikke, og hvis hun faktisk får til å hjelpe noen så er det ingen ting som er bedre enn det. Time will show :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvor denne "vektrasismen" skal komme fra. Vi kan seriøst ikke bli som USA der man ikke kan antyde at det er usunt å være sykelig overvektig eller at det kan være hensiktsmessig å ikke spise alt man har lyst på, hele tiden, hver eneste dag uten at man anklages for å være en "fat shamer". Det males bare fiendebilder som ingen visste eksisterte (for eksempel "jeg må også få gå i bikini"-bevegelsen, som om et menneske på jord har prøvd å hindre henne i dette tidligere....). I tillegg må det være lov å kritisere at man går rundt og profilerer seg i media med å ha gått ned 60 kilo når man minst har fått 30 av dem i retur.

 

Min motforestilling mot henne som PT er at hun tilsynelatende ikke har peiling på hva hun driver med, eller klarer å benytte seg av erfaringer til å tilegne seg ny kunnskap. Når du går for den samme mislykkede formelen for hundrede gang er det ikke "vektrasisme" som er bakgrunnen for at folk kritiserer deg for det. Pizza under snopestopp. Spise 200 gram sjokolade før leggetid. Urealistiske "Challenges". Det er DETTE som er kjernen i problemet. At hun fortsatt sliter så mye med vekten som det hun gjør er bare konsekvensen av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvor denne "vektrasismen" skal komme fra. Vi kan seriøst ikke bli som USA der man ikke kan antyde at det er usunt å være sykelig overvektig eller at det kan være hensiktsmessig å ikke spise alt man har lyst på, hele tiden, hver eneste dag uten at man anklages for å være en "fat shamer". Det males bare fiendebilder som ingen visste eksisterte (for eksempel "jeg må også få gå i bikini"-bevegelsen, som om et menneske på jord har prøvd å hindre henne i dette tidligere....). I tillegg må det være lov å kritisere at man går rundt og profilerer seg i media med å ha gått ned 60 kilo når man minst har fått 30 av dem i retur.

 

Min motforestilling mot henne som PT er at hun tilsynelatende ikke har peiling på hva hun driver med, eller klarer å benytte seg av erfaringer til å tilegne seg ny kunnskap. Når du går for den samme mislykkede formelen for hundrede gang er det ikke "vektrasisme" som er bakgrunnen for at folk kritiserer deg for det. Pizza under snopestopp. Spise 200 gram sjokolade før leggetid. Urealistiske "Challenges". Det er DETTE som er kjernen i problemet. At hun fortsatt sliter så mye med vekten som det hun gjør er bare konsekvensen av det.

Så enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Idja

Hun skriver på bloggen at hun som PT har en løpetime en gang i uken. Er dette tull?!

 

 

Joda, hun har løpetimer en gang i uken.......

 

Er det også et problem, nå? Hva er galt med løpetimer? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun er ute og løper med en kunde?

Det finnes også løpetimer der hvor deltagerne løper på mølle og instruktøren står for løype og opplegg (intervall, langkjøring, motbakke osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Idja

At hun er ute og løper med en kunde?

 

... Igjen, hva er problemet?

 

På mitt senter har de løpetimer (gruppetimer) både inne og ute, det er kjempegenialt!

 

Hvis man kan ha sykletimer (=spinning) kan man vel ha løpetimer...? :klo:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Igjen, hva er problemet?

På mitt senter har de løpetimer (gruppetimer) både inne og ute, det er kjempegenialt!

Hvis man kan ha sykletimer (=spinning) kan man vel ha løpetimer...? :klo:

Hva gjør instruktørene under disse timene da? Står på siden og heier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Hva gjør instruktørene under disse timene da? Står på siden og heier?

 

I utetimene løper de med oss, på innetimen står de fremme og forteller hva folk skal gjøre, og går innimellom møllene og justerer utifra hva som passer den enkelte.

 

Hva gjør instruktøren på en spinningtime da? Står på siden og heier?

 

Hva er det som gjør løping så unikt i forhold til spinning, roing, dansing eller styrke, egentlig? Skulle det liksom være mer vanskelig eller merkelig å gjennomføre en løpetime enn en aerobictime? :klo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...