Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87

Men da må jeg tillate meg å spørre; hvis du syns det er så kjipt å være overvektig...hvorfor tar du ikke tak i det? I mine ører blir det full crash å bruke ordene OK og kjipt om egen kropp....men det er sikkert bare meg :)

Hm. Interessant. 

Jeg tenker vel at det går an å akseptere kroppen sin og utseendet sitt selv om man er klar over at det ikke er sunt. Grunnen til at jeg synes det er kjipt å være overvektig er ikke fordi jeg synes kroppen min ikke er OK. Dermed kan begge de eksistere på samme tid. Men jeg skjønner jo at det blir å dra den litt langt igjen å promotere en overvektig kropp samtidig som man sier det er kjipt å gå opp i vekt, som HD gjør. Det jeg mener, men har litt vanskelig med å finne rett ord for, er at man kan være for aksept av en tjukk kropp, og at mennesker er fine i alle fasonger, selv om man jobber med å gå ned i vekt. Man har lov å kjenne seg vel i sin overvektige kropp, og være fornøyd med kroppen, selv om man ikke er fornøyd med overvekten. Og jeg synes at alle bør kunne gå med bikini samma hvor tjukke de er, og samma hvor misfornøyde de er. 

 

Og bare så det er sagt, siden du spør, jeg synes det er kjipt, ikke SÅ kjipt, og jeg tar tak i det. Men ikke fordi jeg hater kroppen min, og ikke er komfortabel med den, og ikke synes den er OK, men fordi jeg ønsker å være sunnere, og at jeg hadde sikkert synes den var OK+ om jeg gikk ned i vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gundagrynte

Hm. Interessant. 

Jeg tenker vel at det går an å akseptere kroppen sin og utseendet sitt selv om man er klar over at det ikke er sunt. Grunnen til at jeg synes det er kjipt å være overvektig er ikke fordi jeg synes kroppen min ikke er OK. Dermed kan begge de eksistere på samme tid. Men jeg skjønner jo at det blir å dra den litt langt igjen å promotere en overvektig kropp samtidig som man sier det er kjipt å gå opp i vekt, som HD gjør. Det jeg mener, men har litt vanskelig med å finne rett ord for, er at man kan være for aksept av en tjukk kropp, og at mennesker er fine i alle fasonger, selv om man jobber med å gå ned i vekt. Man har lov å kjenne seg vel i sin overvektige kropp, og være fornøyd med kroppen, selv om man ikke er fornøyd med overvekten. Og jeg synes at alle bør kunne gå med bikini samma hvor tjukke de er, og samma hvor misfornøyde de er. 

 

Og bare så det er sagt, siden du spør, jeg synes det er kjipt, ikke SÅ kjipt, og jeg tar tak i det. Men ikke fordi jeg hater kroppen min, og ikke er komfortabel med den, og ikke synes den er OK, men fordi jeg ønsker å være sunnere, og at jeg hadde sikkert synes den var OK+ om jeg gikk ned i vekt. 

Jeg syns det er flott at folk trives med kroppen sin :) Og det at du tar tak i det fordi du ønsker det selv applauderer jeg for jeg har vært der selv. At folk med og uten cellulitter har gått på stranden i bikini siden 1950 tallet er opplest og vedtatt, og det står ikke skrevet noe sted at kvinner ikke har rett til å vise seg i bikini dersom de har litt ekstra...slik HD fremstiller det! Hun er selverklært PR-kåt og bruker enhver anledning til å vise seg frem samtidig som hun altså syns det er kjipt at hun har lagt på seg??!! Det blir tungetale i mine ører...og når folk snakker med 2 eller flere tunger...da blir gjerne budskapet veldig utydelig :) For hva er det HD egentlig vil? Og hvem er hun egentlig uten samfunnets bekreftelser? Har hun gjort seg avhengig av oppmerksomheten? Jeg tror det og da gjør det vondt når scenelyset slukkes og applausen stilner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Men i dette innlegget, sjekk kommentaren fra *Janne* og svaret fra HD..Snakk om å halshugge lesern her som bare påpeker fakta om at det er tungt å løpe når man er såpass overvektig og det faktum at HD selv flere ganger har skrevet om plager ifm løping..vonde knær, vondt på forsiden av leggene osv osv.... http://www.helenedrage.com/hverdagen-som-personlig-trener/#comment-193316

Nå leser ikke jeg bloggen hennes, men jeg regner med at om hun hadde hatt mye erfaring med løping, hadde hun informert om dette på bloggen, spesielt med tanke på at hun har løpetimer, det er jo veldig relevant. Det virker som leserne har inntrykk av at hun ikke kan så mye om løping fordi hun ikke skriver om løping og hun slår meg som typen som driver en skryteblogg, så HADDE hun løpt, hadde det nok garantert stått om det på bloggen ;)

Mitt inntrykk bare, skal ikke uttale meg for bastant da jeg som sagt ikke leser bloggen. (Kun når det linkes til spesifike ting her :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Men i dette innlegget, sjekk kommentaren fra *Janne* og svaret fra HD..Snakk om å halshugge lesern her som bare påpeker fakta om at det er tungt å løpe når man er såpass overvektig og det faktum at HD selv flere ganger har skrevet om plager ifm løping..vonde knær, vondt på forsiden av leggene osv osv.... http://www.helenedrage.com/hverdagen-som-personlig-trener/#comment-193316

Så merkelig unnskyldning(i en annen kommentar) om å ikke trene selv i ledige stunder når hun likevel "kuker rundt" (les om "kukerundtsyndromet" på fitnessbloggen). Om en PT-time varer en time, og en kunde ikke møter opp, såå har hun masse tid til å løpe en helsikkes hard intervalløkt, dusje OG tørke håret på 1 time.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Så merkelig unnskyldning(i en annen kommentar) om å ikke trene selv i ledige stunder når hun likevel "kuker rundt" (les om "kukerundtsyndromet" på fitnessbloggen). Om en PT-time varer en time, og en kunde ikke møter opp, såå har hun masse tid til å løpe en helsikkes hard intervalløkt, dusje OG tørke håret på 1 time.

Nemlig!! Det er noe med de konstante unnskyldningene for alt! Uansett hva det gjelder så kommer det en eller flere unnskyldninger/bortforklaringer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig!! Det er noe med de konstante unnskyldningene for alt! Uansett hva det gjelder så kommer det en eller flere unnskyldninger/bortforklaringer....

 

Jeg tror ikke jeg noengang kommer til å skjønne hvorfor hun drev på med det der rumpe-gains greia si for noen uker tilbake..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gundagrynte

Jeg tror ikke jeg noengang kommer til å skjønne hvorfor hun drev på med det der rumpe-gains greia si for noen uker tilbake..

Ikke jeg heller!  :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan dere se hva jeg snakker om:

http://imgur.com/lyvo9Xa

Lurer veldig på hvordan et kosttilskudd kan forandre neglene på 1-2 dager. Neglene til hun som skriver det må gro mye raskere enn mine.

Skjønner de ikke hvor teite de høres ut?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tottelotta

Vi er egentlig enige altså. Jeg bare ser med gru at tendenser til den idiotiske bevegelsen Health At Every Size begynner å få fotfeste også her i Norge. Disse menneskene påstår hardnakket at det går helt fint an å være sunn og frisk selv om man er sykelig overvektig (det går ikke) og dikter opp alle slags halvkonspiratoriske forklaringsmodeller på hvorfor de ikke går ned i vekt som ikke har med matinntak og mosjon å gjøre. Og sånne uttalelser må rett og slett møte litt motstand. 

 

Selvfølgelig blir smaksløkene tullete av å bare spise junkfood, selvfølgelig er det vanskeligere å motivere seg til fysisk aktivitet når kroppen føles tung og ikke så bra som den vanligvis var. Selvfølgelig er det vanskelig å venne seg til at man ikke kan inhalere et halvt kilo godteri hver gang man føler seg lei seg eller sint! Det er kjempevanskelig. Man tar fra folk det ene virkemiddelet man hadde å deale med livet, og sier at de aldri får bruke det igjen. Men de finner det fort nok frem når kiloene er av, og man plutselig innser at livet ikke ble det man håpet at det skulle bli likevel.

 

Overvekt er jo oftere et symtom en problemet i seg selv, men det er viktig at ikke tilværelsen rundt en omgjøres til en fullstendig sovepute, for det er ganske mye forskning som tilsier at dersom man blir tjukk, og FORBLIR tjukk over en periode tid så blir vektnedgangen utrolig vanskelig. Derfor er det viktig at folk som har opplevd noe som egentlig kanskje er en kortsiktig vektoppgang med all tenkelig og utenkelig forståelse om at man må fokusere på centimeter, huske at genene kan spille imot deg. Det er ikke fruktosen som er problemet dersom man synes å avslutte kvelden med 200 gram sjokolade må være helt greit, og legger på seg av den grunn.

 

For hver måned man lar kroppen forbli tjukk, jo vanskeligere blir det å snu om på den uheldige trenden i det hele tatt. Dette er det forsket på.

Jeg kan gå med på at det er "sunnere" å være overvektig og være aktiv, enn å være overvektig og bare sitte i sofaen, men å dra det til at alle størrelser kan være sunne.... Nix! Og jeg blir matt av denne krenketkulturen, i mangel av bedre ord. Det går snart ikke an å si noen verdens ting uten at noen skal bli lei seg, krenket, fornærmet...

Jeg gikk forøvrig ut fra at det var meg du mente du var enig med..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tottelotta

Nei jeg mener ikke at hun skal være flau...Og du, jeg har vært overvektig selv så fatshaming er ikke min greie :) Har man et ok forhold til kroppen sin så bruker man ikke ord som at det er kjipt at man har gått opp i vekt når man samtidig har kunnskapen om hvordan man går ned og holder seg på den ønskelige vekten...Hun er PT og har kostholdsveilederkurs og da blir det merkelig å nærmest skryte av sin overvektige kropp når hun samtidig påstår at hun er så opptatt sunnhet og helse.

Denne fikk meg til å tenke litt. Jeg tolket deg først som Rainstorm, og syntes du var litt krass, men dette svaret oppklarer jo saken. Uansett; jeg lander på at veldig mange av oss ligger et sted midt på treet. Har ting vi er misfornøyde med, og jobber med å akseptere egen kropp, strever litt med noen kg her og der, viser oss likevel i bikini osv osv. Sånn kan kroppen oppleves som kjip, fordi den er for stor etc, men ok fordi vi tolerer den/den virker++

Hadde vi hatt det mentale 100% på plass hadde vi respektert oss selv (kroppslig) på en annen måte og dermed fokusert mer på hva vi kunne gjøre for at kroppen skal ha optimale forhold, heller enn å gi den dårlig drivstoff i begrensede mengder for at den skal holde fasongen. Gir det mening? Merker jeg ikke klarte å formulere meg særlig godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Denne fikk meg til å tenke litt. Jeg tolket deg først som Rainstorm, og syntes du var litt krass, men dette svaret oppklarer jo saken. Uansett; jeg lander på at veldig mange av oss ligger et sted midt på treet. Har ting vi er misfornøyde med, og jobber med å akseptere egen kropp, strever litt med noen kg her og der, viser oss likevel i bikini osv osv. Sånn kan kroppen oppleves som kjip, fordi den er for stor etc, men ok fordi vi tolerer den/den virker++

Hadde vi hatt det mentale 100% på plass hadde vi respektert oss selv (kroppslig) på en annen måte og dermed fokusert mer på hva vi kunne gjøre for at kroppen skal ha optimale forhold, heller enn å gi den dårlig drivstoff i begrensede mengder for at den skal holde fasongen. Gir det mening? Merker jeg ikke klarte å formulere meg særlig godt

Dette gir absolutt mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tottelotta

Dette gir absolutt mening :)

Haha, følte jeg hadde et lite øyeblikk der, men jeg innser jo nå at det jeg beskrev er det samme som selvrespekt, bare med fokus på kroppen heller enn egoet. På tide å gi seg kanskje :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gundagrynte

Haha, følte jeg hadde et lite øyeblikk der, men jeg innser jo nå at det jeg beskrev er det samme som selvrespekt, bare med fokus på kroppen heller enn egoet. På tide å gi seg kanskje :D

:bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bildet hun har valgt til å iølustrere 2015 i artikkelen hos fitnessbloggen samsvarer jo ikke med dagens status for 5 flate øre!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bildet hun har valgt til å iølustrere 2015 i artikkelen hos fitnessbloggen samsvarer jo ikke med dagens status for 5 flate øre!

Det illustrerte status i april. Men hun har gått mye opp i vekt siden det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gundagrynte

Det illustrerte status i april. Men hun har gått mye opp i vekt siden det.

Hadde vært mer riktig å bruke det bildet som var på forsiden av Kamille Puls....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate, og nå får hun kred for å ha gått opp?! 20 kg er en del å gå opp, det er jo helt uten kontroll. Hun får det til å høres ut som hun har gått opp en 4-5 kg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Fy flate, og nå får hun kred for å ha gått opp?! 20 kg er en del å gå opp, det er jo helt uten kontroll. Hun får det til å høres ut som hun har gått opp en 4-5 kg.

Reagerer på tittelen på siste innlegget hennes...dønn ærlig...En som selv har sagt at hun er/har vært lystløgner evner ikke å være dønn ærlig....Og det at hun får kred for vektoppgang til tross for utdannelse osv osv...helt på bærtur for å si det mildt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer på tittelen på siste innlegget hennes...dønn ærlig...En som selv har sagt at hun er/har vært lystløgner evner ikke å være dønn ærlig....Og det at hun får kred for vektoppgang til tross for utdannelse osv osv...helt på bærtur for å si det mildt!

Jeg har tenkt på det, men ser ingen logisk grunn til at hun MÅTTE gå opp disse kiloene. Hun kunne jo strengt tatt holdt seg på den vekta hun var, det var jo en helt ok vekt og ikke helseskadelig lavt på noen måte. Er det noen som har noe klokt å si om dette?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...