Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest gundagrynte

Herregud, det må være tungt å veie så mye i forhold til høyden hennes! Jeg er noen cm høyere enn henne, og har etter en periode med skader gått opp noen kilo fra matchvekt og veier nå 73 kg. Jeg synes DET er tungt og kjenner det veldig! Hun må jo slite noe veldig f eks m knærne!

Det tenkte jeg på også..spesielt med tanke på at hun nå vil bli spinning/sykkelinstruktør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tottelotta

HDs historie, og fremstillingen av den i media, er bare atter en påminnelse om at man ikke kan ta medias skriverier for god fisk. Deprimerende. (Jeg mener altså ikke at det er Hs feil at div journalister ikke gjør research før de skriver)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HDs historie, og fremstillingen av den i media, er bare atter en påminnelse om at man ikke kan ta medias skriverier for god fisk. Deprimerende. (Jeg mener altså ikke at det er Hs feil at div journalister ikke gjør research før de skriver)

Artikkelen i fitnessbloggen har hun skrevet selv så i beste fall er de mikrofonstativ :) Endret av Tapet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Fornuftig tilnærming, og rent sett bort ifra at "artikkelen", i likhet med alle andre tekster hun har laget inneholder den omtrent tre ganger så mange ord som den hadde behøvd, er den jo grei nok. Hun gikk ned i vekt, og gikk opp igjen. Det var ikke spesielt gøy, og hun vil gjerne ned igjen i vekt (slik jeg leser det).

 

Hun har ikke denne tviholdingen på at "nå er jeg sunnere enn noensinne" heller, noe som åpenbart ville vært løgn i og med at det aldri er sunt å være sykelig overvektig. Til å være henne vil jeg si det er en terningkast fire.

..vektoppgangen var kjip...skriver hun men tydeligvis ikke så kjip at det forhindret henne fra å stå frem naken i VG og med dette bikinibildet....så sååå kjipt var det nok ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tottelotta

Artikkelen i fitnessbloggen har hun skrevet selv så i beste fall er de mikrofonstativ :)

Hun har vært i VG og Kamille og, har hun ikke? Fitnessbloggen er jo nettopp en blogg, men stusser litt på at de slipper henne til, og at de bruker den gamle suksesshistorien enda. Jeg synes forøvrig at den suksesshistorien hadde vært helt topp om hun hadde vært mentalt sunn og opprettholdt vekttapet i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det må være tungt å veie så mye i forhold til høyden hennes! Jeg er noen cm høyere enn henne, og har etter en periode med skader gått opp noen kilo fra matchvekt og veier nå 73 kg. Jeg synes DET er tungt og kjenner det veldig! Hun må jo slite noe veldig f eks m knærne!

Hvor høy er hun og hvor mye veier hun nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gundagrynte

Hvor høy er hun og hvor mye veier hun nå?

169 cm høy og veier iflg henne selv 101 kg...noe som gir en BMI på 35.4 noe som indikerer helseskadelig overvekt. Så kan man jo mene hva man vil om BMI..:)

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vært i VG og Kamille og, har hun ikke? Fitnessbloggen er jo nettopp en blogg, men stusser litt på at de slipper henne til, og at de bruker den gamle suksesshistorien enda. Jeg synes forøvrig at den suksesshistorien hadde vært helt topp om hun hadde vært mentalt sunn og opprettholdt vekttapet i ettertid.

Ja, sant nok. Men ganske ofte har det vært bortimot rent mikrofonstativ, der hun har fått kjøre den historien hun "alltid" forteller helt uten oppfølgingsspørsmål eller liknende.

 

Uansett.

 

Bra at hun står frem med dette men hvorfor i all verden skal hun gi folk RÅD i den situasjonen hun er i nå? Hun har helt klart vist at hun ikke har klart å opprettholde kontrollen på vekten sin, og det er heller ingenting som tilsier at hun har fått vektoppgangen under kontroll ut over at hun har sagt at nå skal alt bli annerledes. Og det har hun sagt omtrent ukentlig siden 2013. Og disse rådene hun gir for å unngå samme fellen som hun nå har gått i er AKKURAT DET SAMME som hun har gjort i vektoppgangsfasen. Hun hart bevis på at det ikke virker i hvordan vekten har utviklet seg.Hvorfor i alle dager skulle de virke noe bedre på andre?

 

Å velge alternative mål (som nedgang i cm i stedet for nedgang i kilo, som om det skulle ha noen forskjell), har hun drevet med lenge har gjort henne større. Men så er det også lettere å lure målebåndet med å stramme det litt ekstra enn å lure vekten også.

 

En mer "balansert" livsstil der hun koser seg med snacks og liknende når hun vil har ikke bremset vektnedgangen.

 

Å "velge annerledes" andre treningsformer, styre trening etter humør og andre råd hun gir i artikkelen har heller ikke bidratt positivt.

 

Så hvorfor i alle dager insisterer hun på å gi flest mulig dårlig hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Ja, sant nok. Men ganske ofte har det vært bortimot rent mikrofonstativ, der hun har fått kjøre den historien hun "alltid" forteller helt uten oppfølgingsspørsmål eller liknende.

 

Uansett.

 

Bra at hun står frem med dette men hvorfor i all verden skal hun gi folk RÅD i den situasjonen hun er i nå? Hun har helt klart vist at hun ikke har klart å opprettholde kontrollen på vekten sin, og det er heller ingenting som tilsier at hun har fått vektoppgangen under kontroll ut over at hun har sagt at nå skal alt bli annerledes. Og det har hun sagt omtrent ukentlig siden 2013. Og disse rådene hun gir for å unngå samme fellen som hun nå har gått i er AKKURAT DET SAMME som hun har gjort i vektoppgangsfasen. Hun hart bevis på at det ikke virker i hvordan vekten har utviklet seg.Hvorfor i alle dager skulle de virke noe bedre på andre?

 

Å velge alternative mål (som nedgang i cm i stedet for nedgang i kilo, som om det skulle ha noen forskjell), har hun drevet med lenge har gjort henne større. Men så er det også lettere å lure målebåndet med å stramme det litt ekstra enn å lure vekten også.

 

En mer "balansert" livsstil der hun koser seg med snacks og liknende når hun vil har ikke bremset vektnedgangen.

 

Å "velge annerledes" andre treningsformer, styre trening etter humør og andre råd hun gir i artikkelen har heller ikke bidratt positivt.

 

Så hvorfor i alle dager insisterer hun på å gi flest mulig dårlig hjelp?

..og er man så *dum* at man konfronterer henne med dette får man høre at man er hater...misunnelig og beskjed om å jobbe med selv for å bli mindre fordømmende...gaaaah! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tottelotta

Ja, sant nok. Men ganske ofte har det vært bortimot rent mikrofonstativ, der hun har fått kjøre den historien hun "alltid" forteller helt uten oppfølgingsspørsmål eller liknende.

 

Uansett.

 

Bra at hun står frem med dette men hvorfor i all verden skal hun gi folk RÅD i den situasjonen hun er i nå? Hun har helt klart vist at hun ikke har klart å opprettholde kontrollen på vekten sin, og det er heller ingenting som tilsier at hun har fått vektoppgangen under kontroll ut over at hun har sagt at nå skal alt bli annerledes. Og det har hun sagt omtrent ukentlig siden 2013. Og disse rådene hun gir for å unngå samme fellen som hun nå har gått i er AKKURAT DET SAMME som hun har gjort i vektoppgangsfasen. Hun hart bevis på at det ikke virker i hvordan vekten har utviklet seg.Hvorfor i alle dager skulle de virke noe bedre på andre?

 

Å velge alternative mål (som nedgang i cm i stedet for nedgang i kilo, som om det skulle ha noen forskjell), har hun drevet med lenge har gjort henne større. Men så er det også lettere å lure målebåndet med å stramme det litt ekstra enn å lure vekten også.

 

En mer "balansert" livsstil der hun koser seg med snacks og liknende når hun vil har ikke bremset vektnedgangen.

 

Å "velge annerledes" andre treningsformer, styre trening etter humør og andre råd hun gir i artikkelen har heller ikke bidratt positivt.

 

Så hvorfor i alle dager insisterer hun på å gi flest mulig dårlig hjelp?

Fordi hun tjener penger på det...? Eller fordi hun står midt oppi det og ikke evner å se seg selv utenfra? Eller fordi hun virkelig vil, men bare ikke får det til? Kanskje hun lyver for seg selv til hun tror på det hun sier? Kanskje har hun misforstått hva som virkelig er en sunn livsstil? (Hun har åpenbart ikke hatt en før slankingen begynte, og råkjør med masse trening og "torsk og brokkoli" er iallfall ikke sunt. Når hun i ettertid skal "balansere dietten", eller hva jeg skal kalle det, så går det skikkelig skeis igjen. Hun har etter min mening aldri vært virkelig sunn, selv om hun gikk ned mye.) Mulighetene er mange, og det er vel ingen som egentlig vet..

Ang mikrofonstativ så har jeg problemer med å forstå hvordan folk med respekt for seg selv kan skrive og publisere sånne saker. Men igjen, det er ikke Hs feil. Hun tar de mulighetene hun får, og det var i grunn en avsporing fra min side å nevne det i det hele tatt. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir pinligere, skjønner dere. På facebooksiden hennes og innlegget om Argi+ kom det selvfølgelig en rekke med påfallende positive kommentarer på veldig kort tid, eller som jeg liker å kalle dem: "Husmor-PR-laget". Disse dukker "tilfeldigvis" opp alle steder produkter fra Forever Living diskuteres for å fortelle om hvor fantastisk herlige alle produktene er. Så jeg sjekket ut dem som hadde lagt inn kommentarene. Så og si alle var tilknyttet Forever living på en eller annen måte. Flere av dem var også forhandlere selv. Det har helt garantert blitt postet i en eller annen lukket gruppe på Facebook slik at det skal strømme til med kommentarer til posten. Skjønner hun ikke selv hvor uprofesjonelt dette er?

 

Her kan dere se hva jeg snakker om:

http://imgur.com/lyvo9Xa

 

Å hjelpe meg. :overrasket:

Hun som skriver at neglene hennes har blitt så mye bedre etter bare 1-2 dager. Hvor dum går det an å bli!! :klaske:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun tjener penger på det...? Eller fordi hun står midt oppi det og ikke evner å se seg selv utenfra? Eller fordi hun virkelig vil, men bare ikke får det til? Kanskje hun lyver for seg selv til hun tror på det hun sier? Kanskje har hun misforstått hva som virkelig er en sunn livsstil? (Hun har åpenbart ikke hatt en før slankingen begynte, og råkjør med masse trening og "torsk og brokkoli" er iallfall ikke sunt. Når hun i ettertid skal "balansere dietten", eller hva jeg skal kalle det, så går det skikkelig skeis igjen. Hun har etter min mening aldri vært virkelig sunn, selv om hun gikk ned mye.) Mulighetene er mange, og det er vel ingen som egentlig vet..

 

Dette koker ned til enkel og grei tjukkaslogikk som er veldig praktisk å ha i bakhånd når virkeligheten blir for slitsom.

 

Å være slank handler om å leve i fornektelse livet ut. Den eneste måten å være slank, og forbli slank på, er ved å kun spise løvetann og salat (hennes sitat), og alle som ikke vil dette vil ikke kunne holde vekten lavt. Dersom en unner seg noe godt og der med har et sunt og balansert liv (igjen, hennes sitat) er en helt naturlig konsekvens å bli sykelig overvektig.

 

Utrolig mange overvektige har slått seg til ro med at det er "umulig" å gå ned i vekt, "umulig" å holde vekten nede, og at det er de som egentlig har funnet den sunne balansen. Er jo tullete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

..vektoppgangen var kjip...skriver hun men tydeligvis ikke så kjip at det forhindret henne fra å stå frem naken i VG og med dette bikinibildet....så sååå kjipt var det nok ikke...

Er det så galt da? Det virker som det du skriver her er at hun burde være såpass flau over vektoppgangen at hun ikke ville vise seg i bikini? Fatshaming er ikke greit. 

 

Det går vel an at hun er misfornøyd med vektoppgangen, samtidig som hun klarer å ha et OK forhold til egen kropp. Jeg synes ikke det å si at vektoppgangen var kjip blir det samme som å si at hun burde skjule kroppen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tottelotta

Dette koker ned til enkel og grei tjukkaslogikk som er veldig praktisk å ha i bakhånd når virkeligheten blir for slitsom.

 

Å være slank handler om å leve i fornektelse livet ut. Den eneste måten å være slank, og forbli slank på, er ved å kun spise løvetann og salat (hennes sitat), og alle som ikke vil dette vil ikke kunne holde vekten lavt. Dersom en unner seg noe godt og der med har et sunt og balansert liv (igjen, hennes sitat) er en helt naturlig konsekvens å bli sykelig overvektig.

 

Utrolig mange overvektige har slått seg til ro med at det er "umulig" å gå ned i vekt, "umulig" å holde vekten nede, og at det er de som egentlig har funnet den sunne balansen. Er jo tullete.

Jeg vil faktisk forsvare "tjukkaslogikerne" litt, selv om jeg er helt uenig i det dem sier.

Vi overøses av quick fixes hele tiden. Kurer, piller, shaker osv. Det en knapt noen som fronter det gode alternativet som en balansert, sunn livsstil over tid er, inkludert den jobben som faktisk må til for å fikse det. I tillegg stresser vi rundt, får ofte for lite hvile og for lite tid med våre kjære, noe som øker stressnivået og tapper oss for krefter som vi kunne brukt til f eks å motstå den sjokoladen i butikken på vei hjem fra jobb. Fokus ligger på dietter og trening når det burde vært på søvn, hvile, hverdagsaktivitet, glede, kjærlighet og ernæring, ikke restriksjon.

Markedet er smekkfullt av matprodukter. Barer, mikser, pulver og poser. Det inneholder masse dritt som kroppen ikke takler, det ødelegger smaksløkene dine, og tuller med hjernens belønningssenter. Det er bare å gå gjennom en helt vanlig matbutikk og se hva du finner av mat uten tilsetningsstoffer, fyllmasse, sprøytemidler, HFCS osv. I tillegg kommer spesialproduktene som i og for seg er ok, men da en gang i blant, ikke til daglig bruk.

Dårlig kosthold kan ødelegge tarmfloraen, gir for lite næring og fører generelt til mye grums i systemet. Man føler seg uopplagt, sliten, har blodsukkersvingninger, tarmen fungerer ikke som den skal osv osv. Dette gir ikke akkurat noen robust psyke som gjør at man klarer å ta tak i problemet. Det blir fort en ond sirkel som det ikke er bare bare å komme ut av.

Så ja, jeg skjønner det godt, selv om jeg er helt uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er egentlig enige altså. Jeg bare ser med gru at tendenser til den idiotiske bevegelsen Health At Every Size begynner å få fotfeste også her i Norge. Disse menneskene påstår hardnakket at det går helt fint an å være sunn og frisk selv om man er sykelig overvektig (det går ikke) og dikter opp alle slags halvkonspiratoriske forklaringsmodeller på hvorfor de ikke går ned i vekt som ikke har med matinntak og mosjon å gjøre. Og sånne uttalelser må rett og slett møte litt motstand. 

 

Selvfølgelig blir smaksløkene tullete av å bare spise junkfood, selvfølgelig er det vanskeligere å motivere seg til fysisk aktivitet når kroppen føles tung og ikke så bra som den vanligvis var. Selvfølgelig er det vanskelig å venne seg til at man ikke kan inhalere et halvt kilo godteri hver gang man føler seg lei seg eller sint! Det er kjempevanskelig. Man tar fra folk det ene virkemiddelet man hadde å deale med livet, og sier at de aldri får bruke det igjen. Men de finner det fort nok frem når kiloene er av, og man plutselig innser at livet ikke ble det man håpet at det skulle bli likevel.

 

Overvekt er jo oftere et symtom en problemet i seg selv, men det er viktig at ikke tilværelsen rundt en omgjøres til en fullstendig sovepute, for det er ganske mye forskning som tilsier at dersom man blir tjukk, og FORBLIR tjukk over en periode tid så blir vektnedgangen utrolig vanskelig. Derfor er det viktig at folk som har opplevd noe som egentlig kanskje er en kortsiktig vektoppgang med all tenkelig og utenkelig forståelse om at man må fokusere på centimeter, huske at genene kan spille imot deg. Det er ikke fruktosen som er problemet dersom man synes å avslutte kvelden med 200 gram sjokolade må være helt greit, og legger på seg av den grunn.

 

For hver måned man lar kroppen forbli tjukk, jo vanskeligere blir det å snu om på den uheldige trenden i det hele tatt. Dette er det forsket på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Er det så galt da? Det virker som det du skriver her er at hun burde være såpass flau over vektoppgangen at hun ikke ville vise seg i bikini? Fatshaming er ikke greit. 

 

Det går vel an at hun er misfornøyd med vektoppgangen, samtidig som hun klarer å ha et OK forhold til egen kropp. Jeg synes ikke det å si at vektoppgangen var kjip blir det samme som å si at hun burde skjule kroppen sin. 

Nei jeg mener ikke at hun skal være flau...Og du, jeg har vært overvektig selv så fatshaming er ikke min greie :) Har man et ok forhold til kroppen sin så bruker man ikke ord som at det er kjipt at man har gått opp i vekt når man samtidig har kunnskapen om hvordan man går ned og holder seg på den ønskelige vekten...Hun er PT og har kostholdsveilederkurs og da blir det merkelig å nærmest skryte av sin overvektige kropp når hun samtidig påstår at hun er så opptatt sunnhet og helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest supernova_87

Nei jeg mener ikke at hun skal være flau...Og du, jeg har vært overvektig selv så fatshaming er ikke min greie :) Har man et ok forhold til kroppen sin så bruker man ikke ord som at det er kjipt at man har gått opp i vekt når man samtidig har kunnskapen om hvordan man går ned og holder seg på den ønskelige vekten...Hun er PT og har kostholdsveilederkurs og da blir det merkelig å nærmest skryte av sin overvektige kropp når hun samtidig påstår at hun er så opptatt sunnhet og helse.

Jeg er helt enig med deg på det der med kunnskapen hun har også så ... ja, det du skriver her! 

Men jeg tror fremdeles det er mulig å tenke at vektoppgangen er kjip selv om man vil vise seg i bikini. Sånn som jeg, jeg synes det er kjipt å være overvektig, men synes kroppen min er OK. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Jeg er helt enig med deg på det der med kunnskapen hun har også så ... ja, det du skriver her! 

Men jeg tror fremdeles det er mulig å tenke at vektoppgangen er kjip selv om man vil vise seg i bikini. Sånn som jeg, jeg synes det er kjipt å være overvektig, men synes kroppen min er OK. 

Men da må jeg tillate meg å spørre; hvis du syns det er så kjipt å være overvektig...hvorfor tar du ikke tak i det? I mine ører blir det full crash å bruke ordene OK og kjipt om egen kropp....men det er sikkert bare meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kostholdsveileder skal man etter min mening gå foran som et godt eksempel og det syntes jeg ikke hun gjør.

Personlig hadde jeg aldri tatt kostholdsråd fra en som er sykelig overvektig og det er jo det hun er. Blir litt som å ta business råd fra en som er slått konkurs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Som kostholdsveileder skal man etter min mening gå foran som et godt eksempel og det syntes jeg ikke hun gjør.

Personlig hadde jeg aldri tatt kostholdsråd fra en som er sykelig overvektig og det er jo det hun er. Blir litt som å ta business råd fra en som er slått konkurs.

Helt enig! Men i dette innlegget, sjekk kommentaren fra *Janne* og svaret fra HD..Snakk om å halshugge lesern her som bare påpeker fakta om at det er tungt å løpe når man er såpass overvektig og det faktum at HD selv flere ganger har skrevet om plager ifm løping..vonde knær, vondt på forsiden av leggene osv osv.... http://www.helenedrage.com/hverdagen-som-personlig-trener/#comment-193316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...