Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 (?!) hamburgere til middag :hakeslepp:

Håper (og kanskje tror?) at det var fatet med middag til flere enn henne...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gundagrynte

Jeg hadde faktisk drukket masse pepsimax om jeg skulle nedi vekt jeg, det hadde slukket søtbehovet og inneholder ikke sukker og kalorier. Bare meg da. Skjønner at det kan trigge noe hos andre, men da synes jeg ikke smoothies er bedre å drikke på.

Jeg drikker også PepsiMax og holder meg langt unna smoothies..fordi jeg ønsker å fortsette å holde den vekten jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Håper hun deler med mannen. Er ikke sunt selv om det er hjemmelaget.... Lett å tro det

Og kanskje ikke så sunt å spise slik mat så sent på kvelden...Flere jeg kjenner som har lett for å legge på seg, spesielt hvis de spiser middag sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker at enkelte (deriblant Helene) mener at alt som heter noe med Protein i navnet, er sunt og kalorifattig? :klo:

Endret av Roadrunner
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kanskje ikke så sunt å spise slik mat så sent på kvelden...Flere jeg kjenner som har lett for å legge på seg, spesielt hvis de spiser middag sent.

Det finnes vel ingen holdepunkter for denne teorien, så vidt jeg vet (altså at det spiller noen rolle NÅR på døgnet man spiser)?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes vel ingen holdepunkter for denne teorien, så vidt jeg vet (altså at det spiller noen rolle NÅR på døgnet man spiser)?

Riktig. Utdatert gammel tro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig. Utdatert gammel tro.

Seiglivet myte det der. Skulle ikke frøken drage kutte ut pepsi maxen forresten? Ser det ble burgers og brus til kvelds. Ikke at det er så big deal, men hvis hun skriver i bloggen at hun har kutt, så bør man kansje holde seg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Riktig. Utdatert gammel tro.

Jeg legger veldig fort på meg hvis jeg spiser sent, så jeg vil vel tro at det er individuelt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger veldig fort på meg hvis jeg spiser sent, så jeg vil vel tro at det er individuelt..?

Det er vel mer pga det du eventuelt har spist tidligere på dagen, altså totalen for den dagen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger veldig fort på meg hvis jeg spiser sent, så jeg vil vel tro at det er individuelt..?

Kan du forklare hva det er som skjer i kroppen din når du spiser seint, som gjør at du legger på deg kun fordi at du spiser seint?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Kan du forklare hva det er som skjer i kroppen din når du spiser seint, som gjør at du legger på deg kun fordi at du spiser seint?

Nei, bare at slik jeg oppfatter det så senkes min forbrenning til nesten null på kvelden, så jeg spiser sjelden etter kl 16. Føler meg mye mer oppblåst dagen etter de gangene jeg spiser sent..f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderne forskning viser at det er det samme når på dagen kaloriene inntas, men at man på kvelden kan ha en tendens til å spise mer.

Forskningen viser også at man faktisk f.eks bevarer mer muskelmasse ved å spise seint på kvelden. Og er det noe man vil når man slanker seg, så er det vel å ta vare på muskelmassen. På et vis kan man da si at det er bra for kroppen å spise seint.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gundagrynte

Det er vel mer pga det du eventuelt har spist tidligere på dagen, altså totalen for den dagen.

Ehh..nei :) Merket det veldig godt da jeg gikk ned nesten 40 kg for noen år siden og telte kalorier..slavisk..Så fort jeg spiste på kvelden ble jeg mer oppblåst, hovnet opp i fingrene osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun klarer ikke følge opp noe annet så hvorfor skulle det å klare å opprettholde Pepsi Max kutt i en hel uke? Hun har jo gjennomføringsevne lik null.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Moderne forskning viser at det er det samme når på dagen kaloriene inntas, men at man på kvelden kan ha en tendens til å spise mer.

Forskningen viser også at man faktisk f.eks bevarer mer muskelmasse ved å spise seint på kvelden. Og er det noe man vil når man slanker seg, så er det vel å ta vare på muskelmassen. På et vis kan man da si at det er bra for kroppen å spise seint.

Har alder noe å si? Uansett så fungerer det ikke for meg å spise sent på kvelden og det lever jeg veldig greit med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ehh..nei :) Merket det veldig godt da jeg gikk ned nesten 40 kg for noen år siden og telte kalorier..slavisk..Så fort jeg spiste på kvelden ble jeg mer oppblåst, hovnet opp i fingrene osv..

Men det har vel andre årsaker? Oppblåst og hovne fingre er vel luft og vann. Ikke fett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bare at slik jeg oppfatter det så senkes min forbrenning til nesten null på kvelden, så jeg spiser sjelden etter kl 16. Føler meg mye mer oppblåst dagen etter de gangene jeg spiser sent..f.eks.

Men at du merker det på din kropp gjør ikke det til noe universell sannhet. Fakta er at det ikke skal ha noe å si for forbrenningen.

Men selvforskning kan selvfølgelig være den beste forskningen. Det er bare det at man har lett for å innbille seg ting og skape seg virkeligheter.

Du vet så klart selv hva din virkelighet er, men kan da ikke bruke det som noe bastant argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Men at du merker det på din kropp gjør ikke det til noe universell sannhet. Fakta er at det ikke skal ha noe å si for forbrenningen.

Men selvforskning kan selvfølgelig være den beste forskningen. Det er bare det at man har lett for å innbille seg ting og skape seg virkeligheter.

Du vet så klart selv hva din virkelighet er, men kan da ikke bruke det som noe bastant argument.

Når har jeg sagt eller gitt uttrykk for at det er en universell sannhet? Alt jeg mener er at det kanskje er mer individuelt? Jeg sier bare at for meg så fungerer det ikke, det er virkeligheten for meg. Og at du velger å kalle det for et bastant argument syns jeg blir merkelig. Jeg forklarer hvordan det fungerer for min kropp og det bør du vel kunne respektere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Men det har vel andre årsaker? Oppblåst og hovne fingre er vel luft og vann. Ikke fett.

Jeg får veldig fort vann i kroppen ja...så at det er det tviler jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...