Lillemini Skrevet 10. oktober 2015 #1641 Skrevet 10. oktober 2015 Når har jeg sagt eller gitt uttrykk for at det er en universell sannhet? Alt jeg mener er at det kanskje er mer individuelt? Jeg sier bare at for meg så fungerer det ikke, det er virkeligheten for meg. Og at du velger å kalle det for et bastant argument syns jeg blir merkelig. Jeg forklarer hvordan det fungerer for min kropp og det bør du vel kunne respektere? Jeg liker heller ikke å spise sent, føler meg oppblåst og tung da. Så du er ikke den eneste. Og metabolismen senkes jo på kvelden/natten etter det jeg har lært. Når søvnhormonene settes i sving har tar også fordøyelsen og forbrenningen delvis natta. Angående smoothies. Det er da ikke noe galt med dem i seg selv, problemet er når man tenker på dem som sunn drikke. Jeg lager mye smoothies til meg og ungen. Putter da grønnsaker, frukt, yoghurt og litt korn i dem, og kaller dem frokost.
Gjest gundagrynte Skrevet 10. oktober 2015 #1642 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg liker heller ikke å spise sent, føler meg oppblåst og tung da. Så du er ikke den eneste. Og metabolismen senkes jo på kvelden/natten etter det jeg har lært. Når søvnhormonene settes i sving har tar også fordøyelsen og forbrenningen delvis natta. Angående smoothies. Det er da ikke noe galt med dem i seg selv, problemet er når man tenker på dem som sunn drikke. Jeg lager mye smoothies til meg og ungen. Putter da grønnsaker, frukt, yoghurt og litt korn i dem, og kaller dem frokost. Så bra at det ikke bare er jeg som føler det sånn Har flere venninner som føler det på akkurat samme måten. Men de smoothies du lager virker da ganske sunne?
Butternut Skrevet 10. oktober 2015 #1643 Skrevet 10. oktober 2015 Hun klarer ikke følge opp noe annet så hvorfor skulle det å klare å opprettholde Pepsi Max kutt i en hel uke? Hun har jo gjennomføringsevne lik null! Pepsi max rutiner er vanskelige å få i boks i guess.
Lillemini Skrevet 10. oktober 2015 #1644 Skrevet 10. oktober 2015 Så bra at det ikke bare er jeg som føler det sånn Har flere venninner som føler det på akkurat samme måten. Men de smoothies du lager virker da ganske sunne? Jada, veldig sunne er de. Men ikke som tørstedrikke, da de fremdeles inneholder mye kalorier. Det var det jeg prøvde å få frem, det er ikke noe galt i at Helene Drage drikker smoothies, men om hun tror at de er sunne nok til å ikke inngå i dagens kaloribudsjett så er det ikke rart hun legger på seg. En ren fruktsmoothie er jo ikke ille det heller, men om du slanker deg må den da nesten telle som et måltid. 300 kcal frukt er definitivt et stort mellommåltid, eller en liten lunsj. Hun mener det ikke teller, siden det bare er naturlige ingredienser. Hun om det, men hvordan hun kan kalle seg kostholdsekspert og pt er for meg uforståelig. 😳
Gjest gundagrynte Skrevet 10. oktober 2015 #1645 Skrevet 10. oktober 2015 Jada, veldig sunne er de. Men ikke som tørstedrikke, da de fremdeles inneholder mye kalorier. Det var det jeg prøvde å få frem, det er ikke noe galt i at Helene Drage drikker smoothies, men om hun tror at de er sunne nok til å ikke inngå i dagens kaloribudsjett så er det ikke rart hun legger på seg. En ren fruktsmoothie er jo ikke ille det heller, men om du slanker deg må den da nesten telle som et måltid. 300 kcal frukt er definitivt et stort mellommåltid, eller en liten lunsj. Hun mener det ikke teller, siden det bare er naturlige ingredienser. Hun om det, men hvordan hun kan kalle seg kostholdsekspert og pt er for meg uforståelig. Da forstår jeg bedre hva du mente Nei det er ikke det minste rart at hun har gått opp i vekt siden hun nærmest bruker smoothies som tørsteslukker osv osv..Hun er utdannet PT og kostholdsveileder, men når man ikke klarer/vil bruke kunnskapen man tilegner seg på seg selv, da får man slike resultater..les vektoppgang...
Lillemini Skrevet 10. oktober 2015 #1646 Skrevet 10. oktober 2015 Da forstår jeg bedre hva du mente Nei det er ikke det minste rart at hun har gått opp i vekt siden hun nærmest bruker smoothies som tørsteslukker osv osv..Hun er utdannet PT og kostholdsveileder, men når man ikke klarer/vil bruke kunnskapen man tilegner seg på seg selv, da får man slike resultater..les vektoppgang... Enig, mun kan jo ikke ha klart å tilegne seg den kunnskapen selv en gang. Da hadde hun aldri svart på den måten som hun gjorde på den smoothie-kommentaren på instagram. siste personen jeg hadde betalt for pt-timer, det er sikkert. 😂
Gjest gundagrynte Skrevet 10. oktober 2015 #1647 Skrevet 10. oktober 2015 Enig, mun kan jo ikke ha klart å tilegne seg den kunnskapen selv en gang. Da hadde hun aldri svart på den måten som hun gjorde på den smoothie-kommentaren på instagram. siste personen jeg hadde betalt for pt-timer, det er sikkert. Så enig med deg!
Gjest Skrevet 11. oktober 2015 #1648 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg liker heller ikke å spise sent, føler meg oppblåst og tung da. Så du er ikke den eneste. Og metabolismen senkes jo på kvelden/natten etter det jeg har lært. Når søvnhormonene settes i sving har tar også fordøyelsen og forbrenningen delvis natta. Angående smoothies. Det er da ikke noe galt med dem i seg selv, problemet er når man tenker på dem som sunn drikke. Jeg lager mye smoothies til meg og ungen. Putter da grønnsaker, frukt, yoghurt og litt korn i dem, og kaller dem frokost. Men det har jo ingenting å si at man forbrenner mindre på natta - den øker jo igjen neste dag. Det er ikke slik at man må forbrenne det man spiser med en gang. 1
Gjest Tapet Skrevet 11. oktober 2015 #1649 Skrevet 11. oktober 2015 Men det har jo ingenting å si at man forbrenner mindre på natta - den øker jo igjen neste dag. Det er ikke slik at man må forbrenne det man spiser med en gang. At det er en myte at tidspunktet du spiser på ikke har noe å si, er en myte. Kroppen er ikke en forbrenningsovn der kalorier inn og kalorier ut kan beregnes enkelt med en formel, det skjer tilpasninger både i kroppen og forbrenningen til folk som prøver å kutte ned på maten, de blir mer sedate, de setter ned kroppstemperaturen osv osv. Merkelige måltidsmønstre kan også trigge reaksjoner fra kroppen som vanskeliggjør vektnedgang. I tillegg er det langt mer overvektsproblematikk og helseproblemer blant folk som jobber skift, enn folk som jobber "vanlig". Skiftarbeid er ikke sunt. Det er forskjell på hvordan kroppen tar til seg mat den får midt på dagen og midt på natten. Det er en grunn til at folk som jobber natt ikke blir anbefalt å ha samme måltidssammensetning på natten som dem som jobber dag. Antageligvis har skiftarbeidet Helene hadde på T-banen gjort det enda vanskeligere for henne å komme i mål med trening og kost. Og den kaotiske arbeidshverdagen hennes med lange og uforutsigbare dager på jobb nå, gjør det enda verre.
Butternut Skrevet 11. oktober 2015 #1651 Skrevet 11. oktober 2015 At det er en myte at tidspunktet du spiser på ikke har noe å si, er en myte. Kroppen er ikke en forbrenningsovn der kalorier inn og kalorier ut kan beregnes enkelt med en formel, det skjer tilpasninger både i kroppen og forbrenningen til folk som prøver å kutte ned på maten, de blir mer sedate, de setter ned kroppstemperaturen osv osv. Merkelige måltidsmønstre kan også trigge reaksjoner fra kroppen som vanskeliggjør vektnedgang. I tillegg er det langt mer overvektsproblematikk og helseproblemer blant folk som jobber skift, enn folk som jobber "vanlig". Skiftarbeid er ikke sunt. Det er forskjell på hvordan kroppen tar til seg mat den får midt på dagen og midt på natten. Det er en grunn til at folk som jobber natt ikke blir anbefalt å ha samme måltidssammensetning på natten som dem som jobber dag. Antageligvis har skiftarbeidet Helene hadde på T-banen gjort det enda vanskeligere for henne å komme i mål med trening og kost. Og den kaotiske arbeidshverdagen hennes med lange og uforutsigbare dager på jobb nå, gjør det enda verre. Stress kan jo påvirke vektnedgang og hun stresser jo fælt med både jobb og kosthold/trening. Men hvis hun trener så mye som hun sier, er jo det egentlig beundringsverdig at hun ikke gir opp. Hadde jeg foreks trent 5 dager i uka og gått opp 20 kg, hadde jeg muligens gitt opp det hele for en periode. Å starte på diett etter diett, og prosjekt og kutt flere ganger i mnd gjør kansje kroppen en smule forvirret.
Gjest gundagrynte Skrevet 11. oktober 2015 #1652 Skrevet 11. oktober 2015 Stress kan jo påvirke vektnedgang og hun stresser jo fælt med både jobb og kosthold/trening. Men hvis hun trener så mye som hun sier, er jo det egentlig beundringsverdig at hun ikke gir opp. Hadde jeg foreks trent 5 dager i uka og gått opp 20 kg, hadde jeg muligens gitt opp det hele for en periode. Å starte på diett etter diett, og prosjekt og kutt flere ganger i mnd gjør kansje kroppen en smule forvirret. Men så spørs det hva hennes diett inkluderer av både mat og det hun påpeker er så viktig når man slanker seg..nemlig kos....Hva er det, hvor mye er det og ikke minst..hvor ofte koser hun seg?
Gjest StripeyPanda Skrevet 11. oktober 2015 #1653 Skrevet 11. oktober 2015 Enig, mun kan jo ikke ha klart å tilegne seg den kunnskapen selv en gang. Da hadde hun aldri svart på den måten som hun gjorde på den smoothie-kommentaren på instagram. siste personen jeg hadde betalt for pt-timer, det er sikkert. Hva var smoothie-kommentaren?
Florence Skrevet 11. oktober 2015 #1654 Skrevet 11. oktober 2015 Hva var smoothie-kommentaren? At det ikke er 'nevneverdig' sukker i den fordi hun lager den selv.
Gjest StripeyPanda Skrevet 11. oktober 2015 #1655 Skrevet 11. oktober 2015 At det ikke er 'nevneverdig' sukker i den fordi hun lager den selv.
Lillemini Skrevet 11. oktober 2015 #1656 Skrevet 11. oktober 2015 Hva var smoothie-kommentaren? Hun regnet ikke smoothien som et mellommåltid, da den bare besto av naturlige ingredienser og hadde "kun" 300 kcal. Altså... Dama har ikke mye kunnskap om kosthold, det er i alle fall sikkert. 2
MiniMjau Skrevet 11. oktober 2015 #1657 Skrevet 11. oktober 2015 (endret) Hva er det hun styrer med? Hva er det hun ikke kommer i mål med? Hvorfor har hun ikke hodet over vann? Når det gjelder småspising, så sier hun at drt har vært tøft og at kveldene har vært verst. Men om hun jobber til 18, så hjem, spise middag/kvelds/et eller annet ordentlig måltid.....hvor mye tid igjen er det til SNACKING på kvelden?? Je greier ikke forstå. Bare spis skikkelige måltider og ikke ha snacks i hus da. Endret 11. oktober 2015 av MiniMjau 1
Butternut Skrevet 11. oktober 2015 #1658 Skrevet 11. oktober 2015 (endret) Hun regnet ikke smoothien som et mellommåltid, da den bare besto av naturlige ingredienser og hadde "kun" 300 kcal. Altså... Dama har ikke mye kunnskap om kosthold, det er i alle fall sikkert. Kansje hun har regnet ut hvor mye hun "trenger" i løpet av en dag, men kommet altfor høyt i kcal. I dont know. Jeg ser første uka av sjokolade og kakekutt er over og at hun nesten måtte sitte på hendene...? Hadde hun fortsatt sånn ut året foreks, hadde hun kommet over det sukkergreiene sitt og møtt 2016 sukkerfri og forhåpentligvis med mye motivasjon til å fortsette. Endret 11. oktober 2015 av Butternut
cerruti Skrevet 11. oktober 2015 #1659 Skrevet 11. oktober 2015 Dere skjønner vel at det er vanskelig å opprettholde en vektnedgang på 60 kg?? Det mangler gjerne ikke på kunnskap hos overvektige, men mye mer sammensatte faktorer. Jeg synes mange her inne er både uvitende og unødvendig nedlatende i sine kommentarer. 1
Gjest gundagrynte Skrevet 11. oktober 2015 #1660 Skrevet 11. oktober 2015 (endret) Dere skjønner vel at det er vanskelig å opprettholde en vektnedgang på 60 kg?? Det mangler gjerne ikke på kunnskap hos overvektige, men mye mer sammensatte faktorer. Jeg synes mange her inne er både uvitende og unødvendig nedlatende i sine kommentarer. Merkelig at mange her inne har gått ned mye i vekt, meg bl.annet og klart å stabilisere vekten. Og det å skulle forstå folk ihjel har jeg aldri vært fan av...Som tidligere overvektig kan jeg absolutt alle unnskyldninger, bortforklaringer osv. HD har ikke tatt tak i det viktigste; nemlig psyken, for det er der med svært få unntak, at overvekt sitter. Så lenge hun selv sier at hun bearbeider følelsene sine med mat men ikke tar tak i akkurat dèn problemstillingen hjelper det lite å selge slankeprogrammer til andre og skryte uhemmet av tidligere bragder. Og det å si at folk her inne virker uvitende og nedlatende fordi man diskuterer en PT som har kostholdsveilederutdannelse, som tidligere uttalte seg ganske skarpt og nedlatende mot andre overvektige, det blir merkelig....Vi er flere her inne som har fulgt henne lenge og som har vært vitne til en del av hennes relativt skarpe uttalelser om andres kropper f.eks. Endret 11. oktober 2015 av gundagrynte
Fremhevede innlegg