Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest GlutenBlaster

Blir oppgitt av oppskriften på "sunne fudge" som ble lagt ut i dag. Rask regnet så inneholder den oppskriften ca 1000 kcal  på et veldig lite volum det er fort å spise! Like mye som en stor 200g potetgullpose. Kroppen bryr seg jo ikke noe om at det kommer fra "fancy" overprisede ingredienser fra helsekosten og xlife/iherb, kalorier er kalorier.

Jeg synes konseptet "toppede skjeer kokosolje" er litt moro. Jeg skjønner jo den er i fast form når den er kald (og da er det kokosFETT), men likevel å er det jo som å skulle ha en "toppet kopp" med tevann. Men ja, 150 kcal i hver ss med kokos pluss en hundre til i hver med nøttesmør, så begynner man nesten å nærme seg 1000. Skyller man det ned med 6 dl smoothie med kokos, banan og ananas nærmer man seg fort kroppens basalbehov for kalorier bare i mat med null metthetsverdi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gundagrynte

Blir oppgitt av oppskriften på "sunne fudge" som ble lagt ut i dag. Rask regnet så inneholder den oppskriften ca 1000 kcal  på et veldig lite volum det er fort å spise! Like mye som en stor 200g potetgullpose. Kroppen bryr seg jo ikke noe om at det kommer fra "fancy" overprisede ingredienser fra helsekosten og xlife/iherb, kalorier er kalorier.

..og her nærmer man seg kanskje forklaringen på kontinuerlig vektoppgang siden bryllupet..tiltross for iherdig argumentasjon om sunn mat og myyyye trening....Og siden de kalles *sunne fudge* så er det helt greit å hive innpå...ehh...nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Noterer at hun ikke har hatt noen utbrudd mot "slemme folk på Internett" i det siste, og siden flere innlegg som har blitt linket til har blitt borte vet man jo at det er blitt lest. Tydelig at hun sitter stille i båten nå.

Bare et lite utbrudd mot vedkommende som sa sin mening om at hun ikke trodde på HD `s vektnedgang på 5 kg på 1 uke....Traff vedkommende noen ømme tær mon tro??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger henne på snap, og lurer på om det er jeg som hører dårlig eller snakker hun veldig lavt og mumler endel? :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gundagrynte

Hun skriver jo at det er flere da?

Har dette vært diskutert o stort og smått? Jeg har ikke facebook :)

Jeg har ikke sett det bli diskutert på FB....At det er flere som er med i den kampanjen som kanskje ikke burde vært med skal ikke jeg uttale meg om, jeg vet bare om den ene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett det bli diskutert på FB....At det er flere som er med i den kampanjen som kanskje ikke burde vært med skal ikke jeg uttale meg om, jeg vet bare om den ene...

Hvem er de andre? Aldri sett dem før :P Men saken om hetsingen fra HD burde komme frem, også de grove blogginnleggene hun prøver iherdig å skjule.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Hvem er de andre? Aldri sett dem før :P Men saken om hetsingen fra HD burde komme frem, også de grove blogginnleggene hun prøver iherdig å skjule.

Ja det lurer jeg og sikkert flere med meg på! Håper noen tipser Kari Traa og flere om HD sine *greier*...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bitt meg merke i at Helene stort sett aldri merker innleggene om SPENST som reklame. For det er vel det det faktisk er når hun skriver om alt de kan tilby osv? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bitt meg merke i at Helene stort sett aldri merker innleggene om SPENST som reklame. For det er vel det det faktisk er når hun skriver om alt de kan tilby osv? 

Bare å melde henne inn til FO, og en mail til vg og kari traa i samme slengen om hetsingen hennes på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hun skriver om....at kostholdet og treningen ENDA ikke er på plass :) En PT som ikke klarer å disiplinere seg selv....

 

Hun ser veldig stor ut på ene tredemøllebildet som er litt på skrå bakfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Ser hun skriver om....at kostholdet og treningen ENDA ikke er på plass :) En PT som ikke klarer å disiplinere seg selv....

 

Hun ser veldig stor ut på ene tredemøllebildet som er litt på skrå bakfra.

Så lenge hun ikke tar tak i *hvorfor drikker Jeppe* vil man lese det samme hver eneste uke i flere år fremover.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest GlutenBlaster

Jeg synes det er litt ironisk at hun nå skal stå fremst i acceptance-bølgen i Norge. I sin litt lettere utgave for en tid tilbake sto hun ikke tilbake for å være nådeløs i sin omtale av overvektige. Både dem som var uenige med henne, og dem som hadde gått ned i vekt på en måte hun ikke selv likte (for eksempel slankeoperasjoner).

 

Hun skrev på bloggen sin at hun mente Jørgen Foss var udugelig i sitt verv som leder i landsforeningen for overvektige, og at hun helst ville takket ja til denne jobben på dagen, fordi da ville hun endelig kunne gjøre noe fornuftig. Hun stempler også Foss som kunnskapsløs og går ganske langt i å indikere at dette kan være en del av årsaken til at han fortsatt er ganske stor selv om han er operert. (At hun selv tar sterk avstand til diskusjoner om sin egen vektoppgang i etterkant av nedgangen, blir litt ironisk tatt dette i betraktning)

 

Hun har også uttalt ved flere anledninger at hun anser slankeoperasjoner som juks, og at flertallet av de som tar dem ikke lærer seg hva som skal til for å gå ned i vekt. Hver eneste gang dette har blitt reagert på på bloggen, har de som har kontaktet henne blitt avfeid som "unntak". 

 

Nå har hun "gått den naturlige veien" der hun skulle ha lært massevis med både coacher og PT-utdanning og kostholdsutdanning (ble den avbrutt plutselig?) og sluttresultatet? Like dårlig, med akkurat samme vektøkning som dem hun har kritisert. 

 

Jaja O.o. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...