Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://i62.tinypic.com/2n511e.png

 

Her er skjermdump av den delen som ble slettet. Syns ikke noe om denne kampanjen, for det første er Helene Drage en nettroll selv, som har flere ganger har vist holdninger til mennesker som ikke er hyggelige. Jeg har heller ikke troen på å møte mobbere med å mobbe tilbake og henge ut mennesker. 

Endret av EllaMa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne ikke vært mer enig med tanke på hennes egne uttalelser og holdning til de som kommer med saklig og konstruktig kritikk eller spørsmål.

Har kanske nevnt det før men for en stund tilbake hadde hun et innlegg på bloggen der hun skrev at hun vurderte bukplastikk og om noen hadde erfaringer eller noe i den dur. Hun var usikker på om hun skulle vente siden hun fremdeles hadde noen kg igjen til idealvekt. Jeg skrev i kommentarfeltet at for penest resultat syns eg hun burde vente til hun var helt i mål. Ingenting kritisk og ikke noe mer enn det - at sluttresultatet ville bli best hvis hun ventet. 

 

Hun gikk i strupen på meg så jeg fikk bakoversveis. Jeg gadd ikke å la meg trekke inn i noe videre meningsutveksling om noe så bagatellmessig men eg fikk en smak på hvor hårsår hun her. Husker også når hun stilte spørsmål på facebooksiden om hva følgerne syns om å ha en overvektig pt. Den ene som turte å si at h*n ikke ville ha benyttet seg av det ble ulvemat. Nei, hun er ikke helt i vater - og det er ikke en spekulasjon og det er heller ikke hets. Det er godt dokumentert både i blogg og på facebook

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Har kanske nevnt det før men for en stund tilbake hadde hun et innlegg på bloggen der hun skrev at hun vurderte bukplastikk og om noen hadde erfaringer eller noe i den dur. Hun var usikker på om hun skulle vente siden hun fremdeles hadde noen kg igjen til idealvekt. Jeg skrev i kommentarfeltet at for penest resultat syns eg hun burde vente til hun var helt i mål. Ingenting kritisk og ikke noe mer enn det - at sluttresultatet ville bli best hvis hun ventet. 

 

Hun gikk i strupen på meg så jeg fikk bakoversveis. Jeg gadd ikke å la meg trekke inn i noe videre meningsutveksling om noe så bagatellmessig men eg fikk en smak på hvor hårsår hun her. Husker også når hun stilte spørsmål på facebooksiden om hva følgerne syns om å ha en overvektig pt. Den ene som turte å si at h*n ikke ville ha benyttet seg av det ble ulvemat. Nei, hun er ikke helt i vater - og det er ikke en spekulasjon og det er heller ikke hets. Det er godt dokumentert både i blogg og på facebook

Men hvorfor er hun da såpass etterspurt...GMN, ShapeUp og stort sett overalt? Er folk virkelig så naive eller leser de ikke bloggen hennes skikkelig? Og hun har gått i strupen på alle som har vært uenige med henne siden VG-bloggene...for hun hadde 3 blogger der...Det innlegget er selvfølgelig fjernet....Og igjen skal det altså sutres over at folk reagerer på kampanjen...Glemmer hun at hun selv kan være ganske så trollete??

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er hun da såpass etterspurt...GMN, ShapeUp og stort sett overalt? Er folk virkelig så naive eller leser de ikke bloggen hennes skikkelig? Og hun har gått i strupen på alle som har vært uenige med henne siden VG-bloggene...for hun hadde 3 blogger der...

Tror man må ha fulgt med henne en stund for å få med seg hvordan hun reagerer og hvor mye hun motsier seg selv.

Hørte noen snakke om henne i lunsjen på jobben og da ble hun omtalt som "hun tøffe bloggeren som fronter at alle kropper er lekre i bikini". Jeg hadde nok syns akkurat det samme hvis jeg ikke hadde fulgt bloggen i flere år. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den uten synd kaster den første stein... 

 

Husker veldig godt at hun la ut om hvor elendige norske kvinner var i senga på gamle bloggen, så dårlige at kjærestene deres måtte komme å betale henne for å få seg noe skikkelig. 

 

Å nei dette er ikke "hets" eller usanne rykter. Jeg har et veldig tydelig minne av at hun har skrevet det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Den uten synd kaster den første stein... 

 

Husker veldig godt at hun la ut om hvor elendige norske kvinner var i senga på gamle bloggen, så dårlige at kjærestene deres måtte komme å betale henne for å få seg noe skikkelig. 

 

Å nei dette er ikke "hets" eller usanne rykter. Jeg har et veldig tydelig minne av at hun har skrevet det.

Den husker jeg også...Og det at hvis mannen var utro så kunne kvinnen skylde seg selv for hun burde jo stille opp hele tiden uansett kolikkbarn eller migrene! For ikke å snakke om innlegget *Sure kjerringfitter*.....Alle som ikke var enige med henne og som var 3-4 år eldre var altså i den kategorien...Akkurat ja!

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hummel34

Den husker jeg også...Og det at hvis mannen var utro så kunne kvinnen skylde seg selv for hun burde jo stille opp hele tiden uansett kolikkbarn eller migrene! For ikke å snakke om innlegget *Sure kjerringfitter*.....Alle som ikke var enige med henne og som var 3-4 år eldre var altså i den kategorien...Akkurat ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummel34

har sett på "trollvideoen" nå, hun har veldig liten skjermtid i forhold til de andre. Lite fokus på henne. Kanskje der skoen trykket i første omgang og ved hennes kommentar på bloggen ( som hun senere endret) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant??? Nå er det frem med de innleggene om at veien til målet går opp og ned, men hun vet hun kommer dit til slutt selv hvor mange hindringer det er... jeg ble så motivert av den oppjobbinga tiø triatlon, men disse periodene hvor det blir så mye svada er jeg så lei av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummel34

Men ett godt spm er hvorfor media bruker henne i sine blader osv? Fordi de tror folket vil ha henne? Vil folket ha henne? Eller er det slik hun fremstiller det som gjør at folk/media er tror hun er populær? Tar meg i å tenke når hun skriver "takk for masse tilbakemeldinger osv", hvor er disse tilbakemeldingene? Hun får ikke mye respons på blogginnlegg i alle fall.

Uansett 40 kg eller ikke. Det å gå ned i vekt er ingen sak, det er å holde vekten som er problemet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ett godt spm er hvorfor media bruker henne i sine blader osv? Fordi de tror folket vil ha henne? Vil folket ha henne? Eller er det slik hun fremstiller det som gjør at folk/media er tror hun er populær? Tar meg i å tenke når hun skriver "takk for masse tilbakemeldinger osv", hvor er disse tilbakemeldingene? Hun får ikke mye respons på blogginnlegg i alle fall.

Uansett 40 kg eller ikke. Det å gå ned i vekt er ingen sak, det er å holde vekten som er problemet....

 

Tror også at en grunn er at hu følger strømmen; før når det var mye snakk om jenter og fitness så skulle hu jo stille i fitness konkurranse, men nå som media og kvinner valgte å komme med motsvar på alt kroppspresset så fulgte hun etter det også. Blogginnleggene hennes er jo veldig fengendes for de som ikke har fulgt hun så lenge (som vet hva slags "sterke meninger" hun har hatt tidligere om andre bloggere og kvinner generelt). Dette pluss et ekstremt behov for eksponering tror jeg er grunnen til at hun havner i visse medier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker også at hun kalte Utøyaofrene med post traumatisk stresssyndrom for sutrekopper fordi de ble skremt av fyrverkeri. Det måtte de bare tåle! Og de som var uenige var troll og/eller var idioter hadde misforstått teksten hennes. Eller så ble "hets av overvektige"-kortet spilt.

Endret av TiGi:)
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Husker også at hun kalte Utøyaofrene med post traumatisk stresssyndrom for sutrekopper fordi de ble skremt av fyrverkeri. Det måtte de bare tåle! Og de som var uenige var troll og/eller var idioter hadde misforstått teksten hennes. Eller så ble "hets av overvektige"-kortet spilt.

Gjett om jeg husker det innlegget godt! Terrorofrene var storforlangende og det var ikke måte på! Og hun klarte å sammenligne PTSD med sin egen fobi for klovner...Kan forøvrig ikke sammenlignes spør du meg! Og jeg husker også veldig godt det innlegget som kom 2 dager etter Utøyakatastrofen hvor hun ganske indignert freste ut av *nå var hun så drittlei hele katastrofen*...Say what??!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker også at hun kalte Utøyaofrene med post traumatisk stresssyndrom for sutrekopper fordi de ble skremt av fyrverkeri. Det måtte de bare tåle! Og de som var uenige var troll og/eller var idioter hadde misforstått teksten hennes. Eller så ble "hets av overvektige"-kortet spilt.

 

Det er altså da det mest uempatiske jeg har lest på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Det er vistnok ytringsfrihet i Norge, man skal få skrive det man vil ha, og mene hva man vil, uten å bli arrestert for det."

 

Med mindre man kritiserer henne, samme hvor berettiget og konstruktivt det måtte være. Da er man troll/hater/osv...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er vistnok ytringsfrihet i Norge, man skal få skrive det man vil ha, og mene hva man vil, uten å bli arrestert for det."

Med mindre man kritiserer henne, samme hvor berettiget og konstruktivt det måtte være. Da er man troll/hater/osv...

Rart at hun har behov for å slette alt hun må få lov til å mene...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Hun kalte seg selv rasist i den forrige bloggen også. Husker dessverre ikke hvordan hun definerte det mtp seg selv, men... Dette er naturligvis også slettet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Jeg er dypt sjokkert over at Helene Drage blir brukt av Kari Traa i kampen mot nettroll da hun i aller høyeste grad er et nettroll selv. Jeg skal droppe å nevne ting hun har skrevet og fjernet for å ikke bli moderert bort, men bare noen høydepunkter:

 

En ting er utøya-tragedien og en del av innleggene som fulgte i kjølvannet av dette, der hun synes utøyaofre med PTSD var urimelige fordi folk likte å skyte opp fyrverkeri og det måtte de jo få lov å gjøre du kan for eksempel se diskusjonen fra facebooksiden hennes her . Hun var også utrolig irritert over den eventuelle økte oppslutningen til Arbeiderpartiet etter 22/7 som hun avskrev som triste sympatistemmer

 

Hun har skrevet flere innlegg om Jørgen Foss, lederen for landsforbundet for overvektige, og har mer eller mindre eksplisitt kritisert ham for å ikke ta tak i sitt eget liv, ikke ta ansvar for egen helse, osv osv. Ironisk nok akkurat det hun mener at disse "nettrollene" som er ute etter å ta henne gjør. I perioden der hun gikk mye ned i vekt og var veldig inne i fitnessmiljøet langet hun ut mot den ene og den andre som eventuelt kritiserte fitnesslivsstilen eller ikke tok tak i vektproblemet sitt på en skikkelig måte. 

 

Hvis noen skulle være i tvil om trolle-evnene, er det bare å lete under tagger som "sterke meninger" "min mening" osv på bloggen og se den ene gruppen og personen etter den andre avskrives med ufine karakteristikker. 

 

Jeg er dritskuffet over at Kari Traa brukte henne til denne kampanjen, kanskje særlig fordi et par av de andre som er med i kampanjen har blitt møtt av liknende holdninger før. Rett og slett.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...