Gå til innhold

Helene Drage

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Problemet her er at hun lyver om det og blir omtrent tilbedt på sosiale media og forum for noe hun ikke har utrettet, bare løyet om. Selvsagt har hun gått ned, men det er løgnen som er problemet.

Dette ser jeg i facebookfeeden min ukentlig fordi jeg følger fitnessbloggen og x-life: :pls::pls::pls: "Helene takket nei til slankeoperasjon og gikk ned 60 kg!" Hun blir omtrent tilbedt og idolisert for noe hun lyver om...

Jeg vil fortsatt mene at de aller fleste først og fremst lar seg imponere av formbildene og det at hun gikk fra å være diger til å bli rimelig slank. De færreste blir feite nok til at det å skulle gå ned over 20-30 kg noensinne vil være aktuelt så da tror jeg helt ærlig de aller fleste ikke tenker noe særlig forskjell på om hun gikk ned 40, 50 eller 60 kg.

At det å lyve for leserne sine er en uting, skjønner jeg også men jeg forstår som sagt ikke det evinnelige fokuset på akkurat denne detaljen. Det må da være hundretusen andre ting med denne bloggen som det er mer interessant å diskutere/problematisere. Dessuten er det ganske trist om det lyves konsekvent, og det er jo kanskje om noe at man klamrer seg til en virkelighetsoppfatning som ikke er helt reell. Det tror jeg helt ærlig det ikke kommer noe godt ut av å skulle moralisere over.

Anonymous poster hash: 5d13b...640

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jeg si meg enig i. Hvis jeg hadde hatt et sånt opplegg selv ville jeg nok ikke flagget det GÅTT NED XX KG like høyt jeg heller, men folk er forskjellige.

I dette innlegget på fitnessbloggen synes jeg hun går under kategorien "rimelig slank" også på undertøysbildene, spesielt når du tar i betraktning utgangspunktet. Det er ikke alle som har så lett for (eller mulighet til) å bli ørsmå heller.

http://fitnessbloggen.no/helene-drage-141-kilo-fedmeoperasjon/

Det er ganske kort mellom det som enkelte anser som legitim kritikk, og god gammeldags mobbing av folk på grunn av vekten, og en del av det som skrives på kvinneguiden om henne synes jeg heller mot det sistnevnte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Hun burde kanskje tenke litt på mentaltrening i tillegg?

Spesielt hvis hun nå som ferdig utdannet PT får kunder med spiseforstyrrelser f.eks...eller kunder med et ekstremt dårlig selvbilde. Da er det viktig at hun gjør det eneste riktige; å gi råd om at dette er en sak for psykologer f.eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som selv sliter har ofte et behov for å hjelpe alle andre. Dette går igjen i mange yrker.

Mennesker med en underbevissthet som er markspist av dårlige barndomsminner, vil gjerne bli barn-og ungdomsarbeidere, jobbe i barnevern osv.

Tørrlagte alkoholikere vil hjelpe andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Folk som selv sliter har ofte et behov for å hjelpe alle andre. Dette går igjen i mange yrker.

Mennesker med en underbevissthet som er markspist av dårlige barndomsminner, vil gjerne bli barn-og ungdomsarbeidere, jobbe i barnevern osv.

Tørrlagte alkoholikere vil hjelpe andre.

Akkurat som søstern...Vi har en multitraumatisk barndom bak oss og hun ble barnevernspedagog...det holdt i 3 år det...Da var hun helt knekt etter å ha fått sin egen barndom i ansiktet flere ganger hver dag..i hver eneste sak....Joda, tørrlagte alkoholikere vil hjelpe andre, men Helene Drage sier jo selv at hun har ikke det mentale på plass selv etter snart 4 år med vektnedgang/trening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mentaltrening er vel kanskje noe man må skoleres i på lik linje som PT? Hun Lene Alexandra har vel spesialisert seg på det. Det er lett å komme inn i et godt driv med trening, men veldig lett å komme ut av det igjen og. Man må vel rett og slett trene opp hjernen til å tenke annerledes. Hvordan vil jeg føle meg om en time? Vil jeg føle meg bra fordi jeg har trent, eller vil jeg føle meg dårlig fordi jeg ikke gadd? Svaret gir seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mentaltrening er vel kanskje noe man må skoleres i på lik linje som PT? Hun Lene Alexandra har vel spesialisert seg på det. Det er lett å komme inn i et godt driv med trening, men veldig lett å komme ut av det igjen og. Man må vel rett og slett trene opp hjernen til å tenke annerledes. Hvordan vil jeg føle meg om en time? Vil jeg føle meg bra fordi jeg har trent, eller vil jeg føle meg dårlig fordi jeg ikke gadd? Svaret gir seg selv.

Ja, og av og til må man gjøre ting man ikke har lyst til. Først og fremst det, egentlig. Jeg er litt spent på hva hun kommer til å gjøre som PT når hun møter mennesker som seg selv, som insisterer på en ny plan annenhver uke, å "tilpasse planene" hele tiden og å ombestemme seg om alt hele tiden :laugh: Kanskje hun kommer på bedre tanker!

Det er jo sertifiseringer av mentale trenere, personlige trenere, coacher osv. men en del av de sertifiseringene er jo knapt verdt papiret de er skrevet på, fordi de først og fremst dokumenterer at en eller annen kjent person har tatt imot penger for å si at du er veldig flink.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har vært innom denne bloggen?

Jeg har flere ganger følt at når Helene publiserer et innlegg, så kommer en kopi fra Anja kort tid etterpå.

Anonymous poster hash: 3a9ac...125
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Noen andre som har vært innom denne bloggen?

Jeg har flere ganger følt at når Helene publiserer et innlegg, så kommer en kopi fra Anja kort tid etterpå.

Anonymous poster hash: 3a9ac...125

Snakk om copycat... :catmilk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest paramount

Så....Helene Drage skal ta opp svømmingen igjen...Iflg henne selv; den sporten hun var best i...Og hun som påstår at hun har vært norgesmester i slow-dance...??!! Kanskje ikke en sport det..... :vetikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Begeret

Så....Helene Drage skal ta opp svømmingen igjen...Iflg henne selv; den sporten hun var best i...Og hun som påstår at hun har vært norgesmester i slow-dance...??!! Kanskje ikke en sport det..... :vetikke:

Hvor gammel er hun? Hun drev med konkurransesvømming på videregående skriver hun... hun kunne da vel ikke være så overvektig da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stiller i allefall spørsmål ved dette:

1) Det kommer ikke opp noe som linker henne til hverken slowdance (var det ikke det hun hadde drevet med) eller konkurransesvømming - hverken ved bruk av nåværende navn eller pikenavn.

2) Hun har "alltid" slitt med overvekt, men til å ha vært norgesmester i både det ene og det andre (som det ikke finnes bevis på) så kan hun da ikke ha vært så veldig overvektig..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Hvor gammel er hun? Hun drev med konkurransesvømming på videregående skriver hun... hun kunne da vel ikke være så overvektig da, eller?

26....Merkelig at hun selv sier at hun har vært overvektig nesten hele livet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Jeg stiller i allefall spørsmål ved dette:

1) Det kommer ikke opp noe som linker henne til hverken slowdance (var det ikke det hun hadde drevet med) eller konkurransesvømming - hverken ved bruk av nåværende navn eller pikenavn.

2) Hun har "alltid" slitt med overvekt, men til å ha vært norgesmester i både det ene og det andre (som det ikke finnes bevis på) så kan hun da ikke ha vært så veldig overvektig..

Eller er det slik at hun ikke har vært norgesmester i slow-dance? Har spurt flere ganger hvilket år det var men får aldri svar.....noe jeg finner merkelig....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er det slik at hun ikke har vært norgesmester i slow-dance? Har spurt flere ganger hvilket år det var men får aldri svar.....noe jeg finner merkelig....

Syntes bare det er veldig rart at når man søker på pikenavnet hennes kommer det absolutt ingenting opp om hverken slowdance eller svømming. Ser hun også har slettet det inne på "om meg" siden på bloggen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...