Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe


Blå politibil

Anbefalte innlegg

Oi, den siste ble ikke sensurert. Admin kan godt slette bildet. Her kommer et nytt.

katti.jpg

Anonymkode: 56218...5d3

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Navnetråden!!!

Altså.... er det mulig???

Kunne ha god lyst til å spørre der inne HVORFOR de velger så usannsynlig tungvinte (pent sagt) navn til barna sine.

De stakkars ungene kommer jo til å plages med dette i lang tid.

Og hun som klager på at "til og med barnehagen" staver navnet til xxx-Leeander feil, - de skriver xxx-Leander! Tenk det!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theodine, Jaxson, Geliza. Villgunn hadde jeg nesten sansen for. Men aldri brukt det selv. Mally-Celine og Chrystalbell. Det tar helt av. Jeg må lagre denne tråden til lørdag, dette har potensiale til en festlig drikkelek. :P

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Havrekjeksen skrev:

Theodine, Jaxson, Geliza. Villgunn hadde jeg nesten sansen for. Men aldri brukt det selv. Mally-Celine og Chrystalbell. Det tar helt av. Jeg må lagre denne tråden til lørdag, dette har potensiale til en festlig drikkelek. :P

Jeg har allerede skrevet ned endel favoritter :P Er jo helt vilt. Stakkars barn!

Anonymkode: f8d2d...a08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marimba skrev:

Også er det jo litt komisk. På en side er det tydeligvis veldig viktig å ha et spesielt navn som ingen andre har, og på den andre siden er det såå koselig når andre igjen oppkaller etter deg.

Også var jo denne dialogen fantastisk (men har valgt å anonymisere navnene av hensyn til barna, ettersom disse barna har såpass uvanlige navn, så dersom dere vil vite navnene eller hvilken kjønnssykdom det er snakk om må dere nesten gå inn i gruppa): 

X: Jentungen heter *******, og guttungen heter ********, og guuuuuuh så mange som skriver ****** isteden, inkludert barnehagen.. når han skulle døpes trodde presten jeg hadde skrevet feil, så han gjorde om på navnet til *****, sånn at det ble ***** isteden 1f923.png🤣han ble ekstremt stressa når jeg sa at han skulle ha den ekstra L'n der

Y: Sjekket du hva **** er for noe før du kalte ungen det?

X: Jeg syns det var ett fint navn, og hvis man alltid skal tenke på hva navn betyr, så tror jeg mange ville vært navnløse

Y: På engelsk er **** en slang for kjønnssykdommen *****. Jeg har engelsk morsmål så jeg bare reagerte når jeg så navnet. Sorry...

X: Ja, men slangord er slangord, tar ikke det så høytidelig

Y: Leger sier *****  også fordi dem orker ikke å si det lange ordet som er lengre på engelsk enn på norsk. Det er altså generelt det folk kaller det, men du bor i Norge da.

X: Bor i Norge ja, helt klart, og så elendig som jeg er i engelsk, så er det like greit jeg holder meg her

------

Må jo bare kommentere det uthevede der. Altså, hæ? Man tenker vel i det minste litt over hva navn betyr?  

Dette minner meg om den tråden på KG hvor noen hadde døpt jentungen sin for det latinske (?) ordet for "blodig diare". Jeg husker ikke hva navnet/ordet var, men det var egentlig litt fint. Sånn bortsett i fra at det betyr blodig diare. Var mange sykepleiere her inne som reagerte.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle navnene i den tråden så er det noen som reagerer på at en unge heter Tidemann. Ett gammelt norskt navn...

Snart vil folk reagere mer på om en unge heter noe så enkelt som Per, Kari, Knut og Frank

Anonymkode: 4fd6e...78a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Alice123 skrev:

Dette minner meg om den tråden på KG hvor noen hadde døpt jentungen sin for det latinske (?) ordet for "blodig diare". Jeg husker ikke hva navnet/ordet var, men det var egentlig litt fint. Sånn bortsett i fra at det betyr blodig diare. Var mange sykepleiere her inne som reagerte.

Melena?

Det var jo i utgangspunktet et ålreit navn, men med den betydningen ville jeg ikke brukt det.

 

Anonymkode: 108aa...5c3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Melena?

Det var jo i utgangspunktet et ålreit navn, men med den betydningen ville jeg ikke brukt det.

 

Anonymkode: 108aa...5c3

Melena er det! Navnet er fint det, men man kan ikke bruke det på grunn av betydningen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 21.6.2017 den 16.51, AnonymBruker skrev:

 

Den ordningen med at de tar fra bostøtten om du får noen skattekroner er ny. De skal ikke ha noe ekstra. Laget en tråd om dette på kg for en tid tilbake,men folk mente jeg tok feil. Nok om det

De som har bostøtte har lav inntekt. Når du har minste pensjonsrettigheter fra nav,og om du skulle få 500 kr igjen på skatten,så trekker de fra bostøtten. Dette gjelder også om du får 1000 kr i feriepenger etter å ha gått med avisen. Folk skal trykkes ned.

Om du er avhengi av bostøtte,og ferie og bilkjøp blir ødelagt. Da tror jeg faktisk ikke du har så dårlig råd 

Anonymkode: 3b0e2...0b1

Må bare svare på dette, selv om at det er noen sider siden. 
Jeg mottar bostøtte... og samtlige som mottar bostøtte, de burde vite at bostøtte blir regnet fra bruttoinntekt. Det vil si inntekt før skatt. Så.. om de skal trekke på grunn av skatten, så blir det smør på flesk. :fnise: 
 

Anonymkode: e8469...c1f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var det noen som sa hva hun mente om navnene i navnetråden:nori:

IMG_20170623_003202.png

Anonymkode: e3f58...97d

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan uttales egentlig Leeander? Jeg vil på en måte dele det opp i Lee Ander, men jeg gjetter på at de bare har puttet på en ekstra e for å gjøre det spesielt? :vetikke:

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er egentlig like irriterende med alle de som skal påpeke "kjenner mange som heter det", "broren til kjæresten heter det" og alle de himla smileyene.

:hjerte::hjerte: Kim-Diaree :hjerter::hjerter:

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Weekend skrev:

Ninja-Marie.. herre gi meg styrke.

Haha! Jeg lo meg i hel😂 Spesielt den me kjønnssykdom.. stakkars barn! Elsker navnetrådene

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maximilian har jeg sett blitt nevnt flere ganger forskjellige steder. Det eneste jeg klarer å tenke på er sønnen til Langbein...

Anonymkode: cc3b7...b24

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tedikken? Adelaide Margit? Vittoria? Nei, bare nei. 

 

Anonymkode: 3eecf...072

Venter spent på den første "Klittoria'en". :alice:

:arwen:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Perle skrev:

Venter spent på den første "Klittoria'en". :alice:

:arwen:

Eller Chlamydea :lol:

 

Anonymkode: a2688...628

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eller Chlamydea :lol:

 

Anonymkode: a2688...628

Chlamydea-Gonoréa :rodmer: Aww.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perle skrev:

Chlamydea-Gonoréa :rodmer: Aww.

Og resten av søsknene for Melena og Diaree, så blir det bra :lillesky2:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Asia-Ovidia heter min lille engel 2764.png

Ariel Aylin er vel det uvanlige men alle mine får æ høre har spesielle navn 
Odin-Andre
Adina Seline

Andrea Sofie 
Ariel Aylin

 

 

 

 

De gjør det vanskelig for barna, det er slitsomt å ALLTID måtte stave. Også så mange som kommer til å skrive navnet dems feil! Jeg har ett vanlig mellomnavn, som har to forskjellige stavemåter. Av en eller annen grunn er min måte 'den uvanlige' måten, som gjør at alle skriver det feil! Det står til og med feil på vitnemålet fra grunnskolen!! Merete vs Merethe liksom.... *bah*

 

 

 

Anonymkode: a1142...84b

Mine barn heter Odin Kristian (Kristian er oppkjøring etter oldefaren) og Johann Inge (Inge er etter bestefaren. Johann er et navn som har blitt brukt nå og da i slekta) Men i det daglige er det kun Odin og Johann som brukes. 

Synes ellers det var mange sære navn ja. 

Anonymkode: 45ba4...453

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...