Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe


Blå politibil

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med å skrive på dialekt? Jeg har aldri opplevd før at folk gjør det før. 

Anonymkode: 86b9e...ebc

Det blir jo verre og verre når det gjelder å skrive på dialekt. Det norske språket OG skriftspråket er i ferd med å forsvinne

Anonymkode: b2c0c...770

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.6.2017 den 16.27, AnonymBruker skrev:

 

Og lykke til med dette, tapasretter finner man også lett via google:

594298f0344e0_Skjermbilde2017-06-15kl_16_25_33.png.1ca340cb68b25c7c813c295e7a8860ab.png

 

 

Anonymkode: a1142...84b

Nå klipte jeg ut de andre eksemplene dine som jeg er enig i at man lett kan google, men dette spørsmålet synes jeg er helt legitimt å stille. Faktisk så liker jeg sånne diskusjoner. Det finnes oppskrifter på nett ja, men litt av greia er jo at man også skal sette sammen dette koldbordet på en bra måte. Er man uerfaren, så er det ikke sikkert dette blir åpenbart av å google etter retter til koldbord eller tapas, feks. Dessuten er det jo ofte slik at det er greit å lese erfaringer med ulike oppskrifter og retter.

Jeg er enig i at det spørres om mye unødvendig der på gruppa, ja, så det er sagt. Men jeg synes en del folk her i tråden er unødvendig strenge på enkelte ting også. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det vel strengt tatt ikke så rart. Jeg hadde heller ikke sett noe til det da jeg bodde i Osloområdet. Andre steder i landet er det ekstremt vanlig, selv blant høyt utdannede mennesker. 

Anonymkode: 1623a...66b

Hvorfor er det vanlig? Dialekt er jo ikke et skriftspråk.

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir jo verre og verre når det gjelder å skrive på dialekt. Det norske språket OG skriftspråket er i ferd med å forsvinne

Anonymkode: b2c0c...770

Jeg har som sagt aldri observert dette før, så jeg vet ikke hvor utbredt dette er. På tross av dialektene som folk snakker her i byen så er det ingen som skriver på dialekt. Det er derimot stor begeistret og stolthet for det norske språket. Jeg, som ikke blir sett på som språklig sterk, blir ofte rettet på :nigo:

Anonymkode: 86b9e...ebc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det vanlig? Dialekt er jo ikke et skriftspråk.

Jeg har som sagt aldri observert dette før, så jeg vet ikke hvor utbredt dette er. På tross av dialektene som folk snakker her i byen så er det ingen som skriver på dialekt. Det er derimot stor begeistret og stolthet for det norske språket. Jeg, som ikke blir sett på som språklig sterk, blir ofte rettet på :nigo:

Anonymkode: 86b9e...ebc

Fordi det ikke er vanlig på østlandet, vel. Det var jo derfor jeg skrev det. :balltre:

Anonymkode: 1623a...66b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det vanlig? Dialekt er jo ikke et skriftspråk.

Jeg har som sagt aldri observert dette før, så jeg vet ikke hvor utbredt dette er. På tross av dialektene som folk snakker her i byen så er det ingen som skriver på dialekt. Det er derimot stor begeistret og stolthet for det norske språket. Jeg, som ikke blir sett på som språklig sterk, blir ofte rettet på :nigo:

Anonymkode: 86b9e...ebc

I sosiale medier/chatting så skriver man ofte veldig muntlig. Man skriver som man snakker, både mtp hvordan man bygger opp setningene, samt hvilke ord man velger. I uformelle settinger, som Facebook, skriver jeg noen ord på dialekt. Feks. "hu" i stedet for "hun". Og "tru" i stedet for "tro". Det er slik jeg er muntlig, og for meg er sosiale medier en muntlig kanal når det gjelder skrivemåte. Det er veldig unaturlig for meg å omtale ei venninne som "Nå skal jeg og Sara på kino, hun vant billetter til oss.", for meg ville det muntlig blitt "Nå ska jeg og Sara på kino, hu vant jaggu billetter tel oss :D " (Legg merke til at det også er med emoji, som heller ikke har noenting i norsk skriftspråk å gjøre. Det bruker du jo også selv.)

Anonymkode: 739af...4e5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Søgni skrev:

Nå klipte jeg ut de andre eksemplene dine som jeg er enig i at man lett kan google, men dette spørsmålet synes jeg er helt legitimt å stille. Faktisk så liker jeg sånne diskusjoner. Det finnes oppskrifter på nett ja, men litt av greia er jo at man også skal sette sammen dette koldbordet på en bra måte. Er man uerfaren, så er det ikke sikkert dette blir åpenbart av å google etter retter til koldbord eller tapas, feks. Dessuten er det jo ofte slik at det er greit å lese erfaringer med ulike oppskrifter og retter.

Jeg er enig i at det spørres om mye unødvendig der på gruppa, ja, så det er sagt. Men jeg synes en del folk her i tråden er unødvendig strenge på enkelte ting også. 

Enig i denne. Slike diskusjoner syntes jeg er innafor. Da får man også tilbakemelding på hva folk faktisk liker og ikke hva en blogger/matside syntes er fancy å ha med.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Hei damer! ☺️kjøpte løvenes garde sko til jenta mi på 4 som elsker løvenes garde, fant di i gutte avdeling, fler som har det sånn å ikke syns det er problem ☺️?" 

Ja, og hva med å ha gaflene til høyre for knivene i skuffen, er det flere som gjør det og ikke synes det er et problem?

Anonymkode: 6d52c...a15

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Hei damer! ☺️kjøpte løvenes garde sko til jenta mi på 4 som elsker løvenes garde, fant di i gutte avdeling, fler som har det sånn å ikke syns det er problem ☺️?" 

Ja, og hva med å ha gaflene til høyre for knivene i skuffen, er det flere som gjør det og ikke synes det er et problem?

Anonymkode: 6d52c...a15

Skal gaflene være til venstre for knivene? Visste ikke det jeg. 

Anonymkode: e3bee...f23

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Hei damer! ☺️kjøpte løvenes garde sko til jenta mi på 4 som elsker løvenes garde, fant di i gutte avdeling, fler som har det sånn å ikke syns det er problem ☺️?" 

Ja, og hva med å ha gaflene til høyre for knivene i skuffen, er det flere som gjør det og ikke synes det er et problem?

Anonymkode: 6d52c...a15

Herregud, gjesp.

"Fler som har det sånn?" Hvordan sånn? Skjønner ikke

Endret av penny_
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnet er seriøst føkka om det å kjøpe ''guttesko'' til jente blir sett på som nevneverdig og spesielt... :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Gaea skrev:

Samfunnet er seriøst føkka om det å kjøpe ''guttesko'' til jente blir sett på som nevneverdig og spesielt... :sprettoy:

Men det er jo slik tonen på gruppa er, mange ganger. Jeg har inntrykk av at brorparten av de som uttaler seg, enten er tilhengere av trange båser for kjønnsroller med et tilhørende utdatert kjønnsrollemønster med et behov for å få bekrefta at slik skal det være, særlig i forholdene sine, eller har et lite reflektert forhold til det og liksom mener at "dette er en jenteting fordi at sånn er det".

Nå er jeg ganske opptatt av slike ting, og skjønner at jeg ikke kan kreve at alle andre er det, eller at de er enige med meg, altså. Men som tidligere nevnt her i tråden, så holdt jeg på å fly i taket over en feministtråd en gang. Og det var mest på grunn av argumenter og begrunnelser, og ikke på grunn av standpunktene i seg selv. Den tråden var faktisk noe av det minst oppegående og flaueste jeg har lest, og jeg tror jeg er mindre streng på sånne ting enn mange andre her i tråden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun der som delte strekkmerke bilde av en kollega? O.o 

Har kollegaen sagt ja til å få delt bilde av seg på hønehjørnet? Greit man ikke ser ansikt men... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så...Hva er greia med hun som sender video av selg selv når hun synger karaoke? :klo:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei som deler bilde av et barnebarn I favnen og dette er en av de første ti kommentarene:

"Gratulerer :) gleder meg til å bli farmor, eldste er 17,5 så ikke så mange år til kanskje😍"

Her sloss man om spalteplass i Se og Hør som Norges yngste bestemor :P

Anonymkode: 6d52c...a15

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også tips om hvordan å fjerne alarmer fra klær 🙈

Anonymkode: 6d52c...a15

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også tips om hvordan å fjerne alarmer fra klær 🙈

Anonymkode: 6d52c...a15

Synes den var helt legitim. Har flere ganger fått mer meg alarmerte klær hjem fra butikken.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Poppie skrev:

Synes den var helt legitim. Har flere ganger fått mer meg alarmerte klær hjem fra butikken.

Da er vel beste rådet å gå tilbake til butikken, ikke fjerne den selv. Da mister alarmen litt av meningen, den skal være umulig å fjerne..  Synes heller ikke tråden startet helt legitimt. Kjøpte denne for to år siden? Virker rart for meg, men mulig noen virkelig har så lite styring. At noen har to år gamle plagg med prislapp fortsatt på er en ting, men i løpet av to år så har man vel sett på et plagg og prøvd det? Har flere ubrukte plagg, men vet godt at prislappen er på. 

Anonymkode: 6d52c...a15

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Skadeskutt skrev:

Så...Hva er greia med hun som sender video av selg selv når hun synger karaoke? :klo:

Hva er greia med de 2 jentene som sender live sammen? Er det en gjeng navere som ikke har noe annet å gjøre? 

Nå så jeg litt på disse 2 jentene for 10 min siden og helt ærlig så er det jo bare tull. Skravler og røyker og preiker piss.

Anonymkode: 65e60...25f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med de 2 jentene som sender live sammen? Er det en gjeng navere som ikke har noe annet å gjøre? 

Nå så jeg litt på disse 2 jentene for 10 min siden og helt ærlig så er det jo bare tull. Skravler og røyker og preiker piss.

Anonymkode: 65e60...25f

Mine fordommer blir bekreftet :icon_frown:

Anonymkode: a1142...84b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...