Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe


Blå politibil

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Den ordningen med at de tar fra bostøtten om du får noen skattekroner er ny. De skal ikke ha noe ekstra. Laget en tråd om dette på kg for en tid tilbake,men folk mente jeg tok feil. Nok om det

De som har bostøtte har lav inntekt. Når du har minste pensjonsrettigheter fra nav,og om du skulle få 500 kr igjen på skatten,så trekker de fra bostøtten. Dette gjelder også om du får 1000 kr i feriepenger etter å ha gått med avisen. Folk skal trykkes ned.

Om du er avhengi av bostøtte,og ferie og bilkjøp blir ødelagt. Da tror jeg faktisk ikke du har så dårlig råd 

Anonymkode: 3b0e2...0b1

De tar ikke bostøtte om du får igjen på skatten. 

https://www.husbanken.no/bostotte/skattepenger/

Anonymkode: 2134f...923

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Den ordningen med at de tar fra bostøtten om du får noen skattekroner er ny. De skal ikke ha noe ekstra. Laget en tråd om dette på kg for en tid tilbake,men folk mente jeg tok feil. Nok om det

De som har bostøtte har lav inntekt. Når du har minste pensjonsrettigheter fra nav,og om du skulle få 500 kr igjen på skatten,så trekker de fra bostøtten. Dette gjelder også om du får 1000 kr i feriepenger etter å ha gått med avisen. Folk skal trykkes ned.

Om du er avhengi av bostøtte,og ferie og bilkjøp blir ødelagt. Da tror jeg faktisk ikke du har så dårlig råd 

Anonymkode: 3b0e2...0b1

Det er feriepenger som gjør at folk har hatt høyere inntekt enn vanlig. Penger tilbake fra skatteoppgjøret er ikke regnet som inntekt og påvirker hverken bostøtte negativt eller andre stønader positivt (som dagpenger eller foreldrepenger). Så det er feil. 

Anonymkode: 6d52c...a15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er feriepenger som gjør at folk har hatt høyere inntekt enn vanlig. Penger tilbake fra skatteoppgjøret er ikke regnet som inntekt og påvirker hverken bostøtte negativt eller andre stønader positivt (som dagpenger eller foreldrepenger). Så det er feil. 

Anonymkode: 6d52c...a15

Jeg er ikke personen du siterte, men jeg har fått beskjed fra husbanken om at bostøtten blir påvirket av penger igjen på skatten. Vet ikke hvorfor noen har fått denne beskjeden mens andre (som enkelte her i tråden) har fått motsatt beskjed?

Anonymkode: b4364...62a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom enda en øyefarge-tråd igjen :roll:

Anonymkode: a1142...84b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyenfargetråden: "Grønne 😊 men om jeg gråter blir de turkis å er jeg sint blir de svart 😂"

Jaaa..:fnise:

Anonymkode: 31a0d...1e0

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Øyenfargetråden: "Grønne 😊 men om jeg gråter blir de turkis å er jeg sint blir de svart 😂"

Jaaa..:fnise:

Anonymkode: 31a0d...1e0

Det handler om å være "å så SPESIELL!" for mange av disse. Og selvfølgelig er barna deres like SPESIELLE. Også jeg som har helt vanlige blå øyne får grønne av å bruke det snapchat-filteret mange av de bruker forresten. :fnise:

Kleint.

Anonymkode: 956f9...ae6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det i det hele tatt lov? Helt sprøtt om man faktisk kan skifte/fjerne navn på barna uten fars samtykke. 

http://m.imgur.com/ja9gaVv

 

Anonymkode: 3eecf...072

Ved delt foreldreansvar skal man ha signatur av begge ved navneendring. Hvorfor det ikke har blitt krevd her, er et godt spørsmål.

Anonymkode: a1142...84b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ny navnetråd dedikert til uvanlige navn ble startet nå for nesten ti minutter sider. 

Allerede har vi:

Tiana Emilie, Une Aurora, Aida Lykke, Elene, Sienna, Erion August, Indi Chamsiin, Tia Emilie, Ravn Ilja (jente), John Obelix, Levan Othelius.. Og det fortsetter. 

Jeg tror jeg skal gi ut navnebok.

"Skal jeg stave det for deg?"

".. For deg som venter et svært spesielt og ekstra høyt elsket barn."

 

Kan tjene godt på medlemskap i denne gruppa. 

Anonymkode: 6d52c...a15

Jentungen heter Trich-Cornelia, og guttungen heter Dalian-Leeander, og guuuuuuh så mange som skriver Leander isteden, inkludert barnehagen.. når han skulle døpes trodde presten jeg hadde skrevet feil, så han gjorde om på navnet til Dalian, sånn at det ble Leander isteden 1f923.png🤣han ble ekstremt stressa når jeg sa at han skulle ha den ekstra L'n der 1f648.png🙈1f648.png🙈1f648.png🙈

 

 

:alice:

Anonymkode: a1142...84b

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine heter Elvedin og Leyla1f60d.png

 

Mi heter Toyni-Elisabeth og vi måtte søke den gangen i 1990 1f917.png

Luna Sapphira heter frøkna her 2764.png

(Som 🤗(som tatt rett ut av my little pony)

 

 

😍

 

Anonymkode: a1142...84b

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så den nye navnetråden og jeg bare rister på hue. Er det så viktig å være så spesiell at navnene er vanskelig å skrive? Barn lærer jo knapt å skrive sitt eget navn før barneskolen er over.

Tenker på bursdagskort og lapper på julegaver, blir nok skrevet mye feil der opp gjennom årene til stor frustrasjon for foreldrene (da spesiellt mor som tross alt har gått gravid, født, ammet og har størst tilknytning til barnet, ironisk ment)

Jeg håper mine barnebarn får vettuge navn som et enkle å uttale og skrive riktig.

Endret av EvaLena
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Asia-Ovidia heter min lille engel 2764.png

Ariel Aylin er vel det uvanlige men alle mine får æ høre har spesielle navn 
Odin-Andre
Adina Seline

Andrea Sofie 
Ariel Aylin

 

 

 

 

De gjør det vanskelig for barna, det er slitsomt å ALLTID måtte stave. Også så mange som kommer til å skrive navnet dems feil! Jeg har ett vanlig mellomnavn, som har to forskjellige stavemåter. Av en eller annen grunn er min måte 'den uvanlige' måten, som gjør at alle skriver det feil! Det står til og med feil på vitnemålet fra grunnskolen!! Merete vs Merethe liksom.... *bah*

 

 

 

Anonymkode: a1142...84b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er så glad for at foreldrene mine var fornuftige nok til å gi meg et navn som alle vet hvordan uttales og skrives. :laugh: Har jobbet litt i barnehage og lignende og vært borti litt sære navn, men sååå sære som de som listes opp her har jeg ikke vært borti faktisk. Tror jeg hadde slitt litt med å kalle barna det de heter i så fall (selv om jeg selvsagt hadde prøvd).

For meg har det vært ''ille nok'' med etternavnet mitt, som er et helt vanlig etternavn, men med en a i stedet for e (dialekt). Og det staves rett frem til og med.

Anonymkode: 845f0...a6f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,fyyyyy for noen navn. På navnet skal ingen skjemmes? Vet ikke jeg ass,her er det om å gjøre å være mest mulig spesiell??

Anonymkode: ce96f...3f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk ordentlig synd i de barna der. Og navnene er grusomme! Asia Ovidia og Trich- Cornelia? Hva ER det med folk? De skal være så himla glad for at det ikke er jeg som skal godkjenne navnene på de å, så spesielle barna deres! Men hva kan man forvente seg? Dette er vel de samme hønsene som sitter og har filter på øyenfargen sin, for de kan jo ikke ha "vanlige blå" øyne, må vite. 

Anonymkode: 654fe...0e1

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...