Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe


Blå politibil

Anbefalte innlegg

Den bostøtte-tråden er jo bare fantastisk. Mange som har fått avslag på bostøtte denne måneden, tydeligvis, og dermed ryker både ferier og kjøp av ny bil. Eh, man får da ikke bostøtte for å ha råd til å dra på ferie? 

Hun som klager over at bilkjøpet ryker pga. avslaget "unnskylder" bilkjøpet med at det er tre kilometer til barnehagen. Tre kilometer? Så kjøp deg en sykkel for 300 kroner på Finn og et sykkelsete, for Guds skyld! 

Anonymkode: 3eecf...072

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den bostøtte-tråden er jo bare fantastisk. Mange som har fått avslag på bostøtte denne måneden, tydeligvis, og dermed ryker både ferier og kjøp av ny bil. Eh, man får da ikke bostøtte for å ha råd til å dra på ferie? 

Hun som klager over at bilkjøpet ryker pga. avslaget "unnskylder" bilkjøpet med at det er tre kilometer til barnehagen. Tre kilometer? Så kjøp deg en sykkel for 300 kroner på Finn og et sykkelsete, for Guds skyld! 

Anonymkode: 3eecf...072

This! Er selv ufør. Sykler mini til barnehagen nesten hver dag i sykkelvogn(busser av og til). Det er snakk om ca 4km hver vei. Har ikke råd til bil og forventer absolutt ikke at staten skal stå for husleie slik at jeg kan kjøpe en. Jeg skjønner for så vidt ikke hvor man får en kjørbar bil til +-4000,- uansett hvis det er nulls katt pengene de satser på..? 

Anonymkode: a2688...628

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. bostøtte generelt, man må jo ha utrolig lite inntekt i utgangspunktet for å få bostøtte. Jeg sjekket om jeg kvalifiserte til det, men  jeg tjente MYE mer enn grensa for å få innvilget bostøtte, og jeg har lav Inntekt! AAP og alenemor til to barn 100% uten bidrag fra far. Disse nye reglene for bostøtte er egentlig ganske tullete. Vil anta at de fleste som mottar dette har varig lav inntekt, feks. AAP, dette utbetales hver andre uke. Selv om man en mnd har tre utbetalinger innenfor samme måned sitter man ikke igjen med mer penger. Inntekten er den samme om man skulle fått fastlønn med utbetaling den 15. hver mnd, som når man får tre utbetalinger innenfor samme kalendermnd. Det er vanskelig å skulle legge av ekstra penger til de to mnd man ikke får bostøtte i løpet av et år, fordi det er ikke noen penger å ta av. Likevel, reglene har vært kjent i et halvt år så det burde ikke komme som noen overraskelse.

Anonymkode: 108aa...5c3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kommer bostøtte? Når KLOKKA kommer bostøtte? Når kommer skattepengene? Når kommer barnetrygd? Når kommer utbetaling fra NAV? Barnebidrag? Jobb uten utdannelse? 

Det er et mønster her.. 

Anonymkode: 654fe...0e1

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når kommer bostøtte? Når KLOKKA kommer bostøtte? Når kommer skattepengene? Når kommer barnetrygd? Når kommer utbetaling fra NAV? Barnebidrag? Jobb uten utdannelse? 

Det er et mønster her.. 

Anonymkode: 654fe...0e1

Joda, men sett bort ifra om de alle faktisk trenger dette eller egentlig er i stand til å jobbe, så er jo de som alle avhengig av penger. 

Jeg må over til AAP en periode fra september og er allerede fryktelig bekymret over økonomien da jeg tross alt skal ha råd til mat til meg og ungene etter regninger er betalt. 

Før jeg innså at jeg ikke blir frisk i tide så skulle jeg både ta en tur til Danmark til ei venninne da jeg trenger å komme meg bort litt, og skulle kjøpe valp som etter planen blir født i oktober. Men dette må jeg gi slipp på for jeg må prioritere mat. Havner under fattigdomsgrensen fram til jeg er tilbake i jobb. Som jeg så absolutt skal. Har både utdanning og fast jobb. 

Så jeg skjønner at de går og venter på stønadene. Når det er sagt så hadde jeg aldri kommet til å ta dette opp på Facebook da det er privat. Det er jo dessuten lett å sjekke opp på Nav.no når pengene vanligvis kommer på konto. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Skadeskutt skrev:

Joda, men sett bort ifra om de alle faktisk trenger dette eller egentlig er i stand til å jobbe, så er jo de som alle avhengig av penger. 

Jeg må over til AAP en periode fra september og er allerede fryktelig bekymret over økonomien da jeg tross alt skal ha råd til mat til meg og ungene etter regninger er betalt. 

Før jeg innså at jeg ikke blir frisk i tide så skulle jeg både ta en tur til Danmark til ei venninne da jeg trenger å komme meg bort litt, og skulle kjøpe valp som etter planen blir født i oktober. Men dette må jeg gi slipp på for jeg må prioritere mat. Havner under fattigdomsgrensen fram til jeg er tilbake i jobb. Som jeg så absolutt skal. Har både utdanning og fast jobb. 

Så jeg skjønner at de går og venter på stønadene. Når det er sagt så hadde jeg aldri kommet til å ta dette opp på Facebook da det er privat. Det er jo dessuten lett å sjekke opp på Nav.no når pengene vanligvis kommer på konto. 

Ja, men det var ikke slik som din situasjon jeg tenkte på :) Vi fikk selv bostøtte da begge studerte og vi hadde et lite barn. Men vi visste når pengene kom, og vi sparte det vi kunne. Vi var ikke på ferie før jenta var fem år, hadde rett og slett ikke råd/ det ble ikke prioritert. Skjønner jo selvfølgelig at alle trenger penger også.  Men utfra det man leser av majoriteten på Hønehjørnet, så virker det som de fleste (aktive) der inne ikke har en plan/fast jobb/ whatever, de sitter og venter på utbetalingene sine, for å sette det på spissen. Men det skal også sies at jeg aldri har vært i en situasjon der jeg har vært blakk, så jeg er nok litt for hard også (og det ser jeg). Tror jeg rett og slett ikke skjønner prioriteringene til enkelte der inne. Ønsker deg lykke til! 

Anonymkode: 654fe...0e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At folk er litt fortvilet over den bostøtten skjønner jeg faktisk. Dette er jo folk som har veldig lite penger i utgangspunktet. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sirah skrev:

At folk er litt fortvilet over den bostøtten skjønner jeg faktisk. Dette er jo folk som har veldig lite penger i utgangspunktet. 

Joda, ser den. Fikk det som sagt selv en periode. Men de har jo litt ansvar for å sette seg inn i de nye reglene selv også? De gjaldt jo fra januar, hvis jeg leste riktig. 

Anonymkode: 654fe...0e1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, ser den. Fikk det som sagt selv en periode. Men de har jo litt ansvar for å sette seg inn i de nye reglene selv også? De gjaldt jo fra januar, hvis jeg leste riktig. 

Anonymkode: 654fe...0e1

Ja absolutt! Men det er veldig mange ting man burde ta ansvar for å gjøre selv som ikke blir gjort kort og greit pga uvitenhet. Hadde jeg fått bostøtte tror jeg faktisk ikke engang det hadde falt meg inn å tasse inn på "bostøttesidene" for å se om reglene var endret. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sirah skrev:

Ja absolutt! Men det er veldig mange ting man burde ta ansvar for å gjøre selv som ikke blir gjort kort og greit pga uvitenhet. Hadde jeg fått bostøtte tror jeg faktisk ikke engang det hadde falt meg inn å tasse inn på "bostøttesidene" for å se om reglene var endret. 

Helt enig. Så bare for meg at det kanskje hadde kommet et brev om endringene. Men det er ti år siden jeg benyttet meg av de ordningene der, så det meste er vel elektronisk nå:P Isåfall burde de sende ut mail til folk om endringene. Som du sier, man driver jo ikke og sjekker sidene hele tiden. 

Anonymkode: 654fe...0e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det var ikke slik som din situasjon jeg tenkte på :) Vi fikk selv bostøtte da begge studerte og vi hadde et lite barn. Men vi visste når pengene kom, og vi sparte det vi kunne. Vi var ikke på ferie før jenta var fem år, hadde rett og slett ikke råd/ det ble ikke prioritert. Skjønner jo selvfølgelig at alle trenger penger også.  Men utfra det man leser av majoriteten på Hønehjørnet, så virker det som de fleste (aktive) der inne ikke har en plan/fast jobb/ whatever, de sitter og venter på utbetalingene sine, for å sette det på spissen. Men det skal også sies at jeg aldri har vært i en situasjon der jeg har vært blakk, så jeg er nok litt for hard også (og det ser jeg). Tror jeg rett og slett ikke skjønner prioriteringene til enkelte der inne. Ønsker deg lykke til! 

Anonymkode: 654fe...0e1

Skjønner hva du mener, og sliter litt med å sitte med samme inntrykk. Prøver å tenke at jeg ikke vet noe om deres situasjon osv. Men det er liksom hele inntrykket man får av de som er aktive der inne som gjør at man får litt fordommer som er vanskelige å legge vekk. 

Takk for det. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til singletter som ikke sklir opp?
Kjøp en som er stor nok.

Anonymkode: 0bf4c...c69

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Flere her i lang distanse forhold med noen på andre siden av verdenen som dere aldri har møtt? 🙈 ble akkurat sammen med ei i Texas i går og føler det blir litt trasig når vi er så ung og blakk 😅"

 

Virkelig? I et forhold med en du aldri har møtt? 

Anonymkode: 108aa...5c3

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Flere her i lang distanse forhold med noen på andre siden av verdenen som dere aldri har møtt? 🙈 ble akkurat sammen med ei i Texas i går og føler det blir litt trasig når vi er så ung og blakk 😅"

 

Virkelig? I et forhold med en du aldri har møtt? 

Anonymkode: 108aa...5c3

Den reagerte jeg på og. Hun må være veldig ung? Husker jeg hadde nettkjæreste jeg aldri møtte når jeg var sånn 12-13 :ler: 

Anonymkode: 2134f...923

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tråden med forslag til jentenavn....

Mange av dem som svarer skriver så fornøyd at deres barn er det eneste i landet som heter *fyll inn horribelt cheesy navn* - takke faen for det, har jeg så lyst til å skrive. :P 

Anonymkode: a6306...382

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når kommer bostøtte? Når KLOKKA kommer bostøtte? Når kommer skattepengene? Når kommer barnetrygd? Når kommer utbetaling fra NAV? Barnebidrag? Jobb uten utdannelse? 

Det er et mønster her.. 

Anonymkode: 654fe...0e1

De går igjen de spørsmålene ja. De kan enkelt finne svar på nett. Ka kl det kommer inn; må da være en av de 5 kjøringene som er i døgnet på virkedagene....

 

De går igjen i flere grupper. Hvorfor klarer ikke folk å finne noe informasjon selv lenger?? Er det virkelig så vanskelig?? Forstår ikke folk lenger hvordan pengeoverføringssystemene virker?? Det er jo ikke slik at penger blir overført kontinuerlig...

Anonymkode: a1142...84b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sirah skrev:

Ja absolutt! Men det er veldig mange ting man burde ta ansvar for å gjøre selv som ikke blir gjort kort og greit pga uvitenhet. Hadde jeg fått bostøtte tror jeg faktisk ikke engang det hadde falt meg inn å tasse inn på "bostøttesidene" for å se om reglene var endret. 

Det står i alle mine vedtak at reglene er endret. :) og at de månedene det er tre utbetalinger så kan du miste eller få mindre i bostøtte. Jeg har heller ikke giddet å tasse inn på bostøttesidene for å sjekke om det er noen endringer. :P

Endret av SesameStreet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ang. bostøtte generelt, man må jo ha utrolig lite inntekt i utgangspunktet for å få bostøtte. Jeg sjekket om jeg kvalifiserte til det, men  jeg tjente MYE mer enn grensa for å få innvilget bostøtte, og jeg har lav Inntekt! AAP og alenemor til to barn 100% uten bidrag fra far. Disse nye reglene for bostøtte er egentlig ganske tullete. Vil anta at de fleste som mottar dette har varig lav inntekt, feks. AAP, dette utbetales hver andre uke. Selv om man en mnd har tre utbetalinger innenfor samme måned sitter man ikke igjen med mer penger. Inntekten er den samme om man skulle fått fastlønn med utbetaling den 15. hver mnd, som når man får tre utbetalinger innenfor samme kalendermnd. Det er vanskelig å skulle legge av ekstra penger til de to mnd man ikke får bostøtte i løpet av et år, fordi det er ikke noen penger å ta av. Likevel, reglene har vært kjent i et halvt år så det burde ikke komme som noen overraskelse.

Anonymkode: 108aa...5c3

Jeg må si at jeg undrer meg over mye du har i AAP. :) Jeg ligger langt under grensen :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...