Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe


Blå politibil

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Sirah skrev:

At folk er litt fortvilet over den bostøtten skjønner jeg faktisk. Dette er jo folk som har veldig lite penger i utgangspunktet. 

Ja, de er ganske så fortvilende. :) Reglene altså. 

Endret av SesameStreet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tips til singletter som ikke sklir opp?
Kjøp en som er stor nok.

Anonymkode: 0bf4c...c69

:fnise:

Anonymkode: 3fe87...f09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Så bare for meg at det kanskje hadde kommet et brev om endringene. Men det er ti år siden jeg benyttet meg av de ordningene der, så det meste er vel elektronisk nå:P Isåfall burde de sende ut mail til folk om endringene. Som du sier, man driver jo ikke og sjekker sidene hele tiden. 

Anonymkode: 654fe...0e1

Ser @SesameStreet skriver under at det har stått i vedtaksbrevet, så da bør jo folk egentlig ha fått det med seg :P 

3 timer siden, SesameStreet skrev:

Det står i alle mine vedtak at reglene er endret. :) og at de månedene det er tre utbetalinger så kan du miste eller få mindre i bostøtte. Jeg har heller ikke giddet å tasse inn på bostøttesidene for å sjekke om det er noen endringer. :P

Takk for oppklaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Lite stemmer da. Jeg går heller over på Undernet eller på EFnet så kan man diskutere folk der. 👍🏻🙂

Anonymkode: b62e9...305

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Sirah skrev:

Ser @SesameStreet skriver under at det har stått i vedtaksbrevet, så da bør jo folk egentlig ha fått det med seg :P 

Takk for oppklaring :)

Bare for å legge til: Det står som linje nummer ti-elleve-tolv eller noe sånt hos på side en i vedtakene mine, så det er jo veldig synlig. Det er ikke noe de har gjemt bort nederst på side fire :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SesameStreet skrev:

Bare for å legge til: Det står som linje nummer ti-elleve-tolv eller noe sånt hos på side en i vedtakene mine, så det er jo veldig synlig. Det er ikke noe de har gjemt bort nederst på side fire :)  

Hehe ikke sant :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest RosieM

Kall meg gjerne sær, men er det ikke ganske rart å skrive med fullt navn at man er i et åpent forhold? Er ikke det egentlig veldig privat? Tenk på sjef og kollegaer som kan lese dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedinnlegg:

Sitat

Har en liten case jeg gjerne vil høre din mening i. 
Har nå vært gift i 1 år med min mann. Foreldrene hans har sølvbryllup og skal ha feiring i kveld. To søstre av mannen min spør om vi skal være med dem på gave til foreldrene og foreslår gavekort på 600 kr. Søstrene er enslige. Hvordan ville dere delt opp pengesummen? 600/4 siden vi er fire stykker som skal være med på gaven eller 600/3 siden de er tre søsken og jeg er liksom med mannen min. Erfaringer? Meninger?

Ett av svarene:

Sitat

Det var da ikke store gaven til foreldrene sine på en stor dag...? Bare til pappas bursdag gav jeg gaver til over 1000 kr1f64a.png🙊 Blir sånn når man er så glad i noen1f60d.png😍 (ikke det at summen betyr så mye, men her virka det nå litt smålig?)

:overrasket:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama som sier 600 er smålig sum får høre det av de andre, da. 

Anonymkode: 6d52c...a15

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De live-damene.. Gud bedre. Trafikkulykke. På alle måter. 

Anonymkode: 6d52c...a15

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe lurt å fortelle at det er PASIENTEN din som heter det! Går ikke dette under taushetsplikt? 

Anonymkode: 3c8c8...836

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2017 den 11.08, AnonymBruker skrev:

Tips til singletter som ikke sklir opp?
Kjøp en som er stor nok.

Anonymkode: 0bf4c...c69

Nja. Selv singletter jeg drukner i sklir opp i midjen. Trikset er vel heller å kjøpe rett snitt 

Anonymkode: 8c1d5...201

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så viktig med et spesielt navn, gjerne et som ingen andre i Norge har? Kan noen forklare meg logikken bak dette? Blir man automatisk en mer spesiell person om man har et spesielt navn? 

Skjønner at det ikke nødvendigvis er det morsomste å hete det samme som 5 andre i klassen, men det finnes vel en mellomting? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Marimba skrev:

Hvorfor er det så viktig med et spesielt navn, gjerne et som ingen andre i Norge har? Kan noen forklare meg logikken bak dette? Blir man automatisk en mer spesiell person om man har et spesielt navn? 

Skjønner at det ikke nødvendigvis er det morsomste å hete det samme som 5 andre i klassen, men det finnes vel en mellomting? 

Hallo, erru rar eller. Du må jo fatte at Chanthallé har en større sjanse til å slå gjennom som artist, glamourpike eller kunstner enn Magda har. Om du vil noe stort for ungen din så sørg for at artistnavnet er på plass fra dåpen av. 

Jonas? Hell no. Stig-Diesel, derimot... Litt norsk, litt English og spiller på top Gear sjåføren? Geniaaaalt. Han vil garantert slå gjennom som programleder eller komiker i England, og åpne opp for at søstra kan date en Tottenham-spiss. 

 

Kremt. :P Ja, jeg kjeder meg i dag. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Havrekjeksen skrev:

Hallo, erru rar eller. Du må jo fatte at Chanthallé har en større sjanse til å slå gjennom som artist, glamourpike eller kunstner enn Magda har. Om du vil noe stort for ungen din så sørg for at artistnavnet er på plass fra dåpen av. 

Jonas? Hell no. Stig-Diesel, derimot... Litt norsk, litt English og spiller på top Gear sjåføren? Geniaaaalt. Han vil garantert slå gjennom som programleder eller komiker i England, og åpne opp for at søstra kan date en Tottenham-spiss. 

 

Kremt. :P Ja, jeg kjeder meg i dag. 

:fnise: kjeder man seg så har man hvertfall god underholdning i navnetrådene :ler: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte meg inn her om dagen og det er enorm stor underholdning i den gruppa. :) Noe genuint morsomt og en masse putepinlig. Anbefales til alle i permisjonskjedsomhet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Havrekjeksen skrev:

Jeg meldte meg inn her om dagen og det er enorm stor underholdning i den gruppa. :) Noe genuint morsomt og en masse putepinlig. Anbefales til alle i permisjonskjedsomhet. 

ååhh! Jeg har så lyst til å melde meg inn, men tør ikke :sjenert: Redd for at folk på min venneliste vil tro jeg er der som en høne

Anonymkode: 93d18...b14

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

ååhh! Jeg har så lyst til å melde meg inn, men tør ikke :sjenert: Redd for at folk på min venneliste vil tro jeg er der som en høne

Anonymkode: 93d18...b14

Nå skal jeg generalisere skikkelig her, sorry :P 

Men jeg ser godt hvilke av mine venner som er der som høner og hvilke av dem som er der for underholdningens del, så dersom du ikke er ei typisk høne, så tenker nok bare folk at du er der for underholdningens del ;) 

Nå tør jeg ikke begi meg ut med forklaring på hva ei "typisk høne" er, for da blir jeg sikkert halshugget :ler: (men man kan vel si det sånn at blant de mest aktive der er det noen fellestrekk som går igjen). 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Havrekjeksen skrev:

Hallo, erru rar eller. Du må jo fatte at Chanthallé har en større sjanse til å slå gjennom som artist, glamourpike eller kunstner enn Magda har. Om du vil noe stort for ungen din så sørg for at artistnavnet er på plass fra dåpen av. 

Jonas? Hell no. Stig-Diesel, derimot... Litt norsk, litt English og spiller på top Gear sjåføren? Geniaaaalt. Han vil garantert slå gjennom som programleder eller komiker i England, og åpne opp for at søstra kan date en Tottenham-spiss. 

 

Kremt. :P Ja, jeg kjeder meg i dag. 

Haha!! Men, er man ikke mer spesiell dersom man klarer å skille seg ut PÅ TROSS av at man heter Nora, og IKKE Chantal Michelle Diamante? Ikke for det, mulig mammaen til Nora ikke har de samme ambisjonene som mammaen til Chantal:P

Anonymkode: 654fe...0e1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/20/2017 den 10.25, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Så bare for meg at det kanskje hadde kommet et brev om endringene. Men det er ti år siden jeg benyttet meg av de ordningene der, så det meste er vel elektronisk nå:P Isåfall burde de sende ut mail til folk om endringene. Som du sier, man driver jo ikke og sjekker sidene hele tiden. 

Anonymkode: 654fe...0e1

 

På 6/19/2017 den 23.41, AnonymBruker skrev:

Den bostøtte-tråden er jo bare fantastisk. Mange som har fått avslag på bostøtte denne måneden, tydeligvis, og dermed ryker både ferier og kjøp av ny bil. Eh, man får da ikke bostøtte for å ha råd til å dra på ferie? 

Hun som klager over at bilkjøpet ryker pga. avslaget "unnskylder" bilkjøpet med at det er tre kilometer til barnehagen. Tre kilometer? Så kjøp deg en sykkel for 300 kroner på Finn og et sykkelsete, for Guds skyld! 

Anonymkode: 3eecf...072

Den ordningen med at de tar fra bostøtten om du får noen skattekroner er ny. De skal ikke ha noe ekstra. Laget en tråd om dette på kg for en tid tilbake,men folk mente jeg tok feil. Nok om det

De som har bostøtte har lav inntekt. Når du har minste pensjonsrettigheter fra nav,og om du skulle få 500 kr igjen på skatten,så trekker de fra bostøtten. Dette gjelder også om du får 1000 kr i feriepenger etter å ha gått med avisen. Folk skal trykkes ned.

Om du er avhengi av bostøtte,og ferie og bilkjøp blir ødelagt. Da tror jeg faktisk ikke du har så dårlig råd 

Anonymkode: 3b0e2...0b1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...