Flettfrid Skrevet 31. mars 2021 #5161 Skrevet 31. mars 2021 (endret) CecilieX skrev (13 timer siden): Hvorfor tror du regjeringen og helsemyndighetene gir oss anbefalinger? Og hva tror du skjer hvis alle lar være å følge dem? Jeg har ikke noe problem med å skjønne hvorfor, å mener det skulle vært en regel i stede for en anbefaling. Forbud mot å reise hadde vært mye bedre enn at det anbefales å ikke reise. Men så lenge det bare anbefales så gjør ikke de som reiser noe galt og man kan ikke beskylde de for å bryte regler. Endret 31. mars 2021 av Flettfrid Rettet skrivefeil 5
spirå12 Skrevet 31. mars 2021 #5162 Skrevet 31. mars 2021 Flettfrid skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke noe problem med å skbønne hvorfor, å mener det skulle vært en regel i stede for en anbefaling. Forbud mot å reise hadde vært mye bedre enn at det anbefales å ikke reise. Men så lenge det bare anbefales så gjør ikke de som reiser noe galt og man kan ikke beskylde de for å bryte regler. Jeg beskylder henne ikke for å bryte regler, men for å opptre usolidarisk og egoistisk. I mine øyne er det alvorlig nok når man er influenser med rundt 300 000 følgere, mange av dem svært unge. 17
EtLiteTroll Skrevet 31. mars 2021 #5163 Skrevet 31. mars 2021 Flettfrid skrev (2 timer siden): Jeg har ikke noe problem med å skbønne hvorfor, å mener det skulle vært en regel i stede for en anbefaling. Forbud mot å reise hadde vært mye bedre enn at det anbefales å ikke reise. Men så lenge det bare anbefales så gjør ikke de som reiser noe galt og man kan ikke beskylde de for å bryte regler. Jeg leste et sted at Norge, for å forhandle til seg vaksiner av EU, måtte åpne grensene. Men det Norge gjør, er at de indirekte nekter folk å reise med dette karantene hotellet. Men, flere som har stukket derfra, og de som sitte godt i det har ingen problemer å betale boten på 20 000.
Trude.lutt Skrevet 31. mars 2021 #5164 Skrevet 31. mars 2021 Et par ord til denne dama Fuck deg! Jeg var på dag 10 i en covid runde. Trodde jeg var over kneika. Så smalt det. 11 døgn i Isolasjon, 10 dager med oksygenstøtte. Folk som deg IR er ansvarlig for at denne pandemien forsetter. Denne bølgen er mer smittsom og folk blir alvorlig syke. 27
Gjest CecilieX Skrevet 31. mars 2021 #5165 Skrevet 31. mars 2021 Flettfrid skrev (13 timer siden): Dette med reise er vel ikke en regel,men en anbefaling. Så sånn sett gjør verken hun eller noen andre som velger å reise noe galt. Jeg personlig hadde blitt mer skeptisk av å omgås en person som kom rett fra Oslo nå, enn en person som kom fra f.eks GC og hadde blitt testet før avreise og ved ankomst. -- Enda værre hadde det vært i manges øyne om hun skjulte det og prøvde å lure følgerene. Hadde uansett blitt galt i noens øyne. Flettfrid skrev (3 timer siden): Jeg har ikke noe problem med å skbønne hvorfor, å mener det skulle vært en regel i stede for en anbefaling. Forbud mot å reise hadde vært mye bedre enn at det anbefales å ikke reise. Men så lenge det bare anbefales så gjør ikke de som reiser noe galt og man kan ikke beskylde de for å bryte regler. Det første innlegget ditt kan ikke leses som noe annet enn et forsvar for de som reiser. Begrunnet ut fra at det ikke er regelbrudd og at du trekker frem andre som bedriver mer risiko-atferd. Hvis alle bare forholdt seg til regler og ikke anbefalinger ville vi raskt miste kontroll over smitten. Det er alle de som solidarisk følger opp anbefalingene som om de VAR regler som nå bidrar til at vi har noenlunde kontroll (fortsatt). I mens ser de fleste influencere til å nettopp hvile på at det BARE er anbefalinger og at man derfor står fritt til å velge. Og så sprer denne holdningen seg til følgerne. I mars 2020 greide vi å være solidariske alle mann, nettopp fordi det var det det store flertallet gjorde. Nå er folk lei, og når de ser at «alle andre» reiser så spør man selvfølgelig seg selv hvorfor man skal være «den eneste». Derfor greier vi ikke det samme i mars 2021, som i mars 2020. Det er ikke uten grunn at Høie pekte spesielt på influencere med et ønske om at de følger anbefalingene. Innlegg, som ditt, som argumenterer for at det BARE er anbefalinger er det siste vi trenger.
Variert skydekke Skrevet 31. mars 2021 #5166 Skrevet 31. mars 2021 (endret) Jeg syns det er litt trist med Isabel. Jeg hadde virkelig troen på henne og tenkte hun var en virkelig god person. Etter hun fikk seg kjæreste, har Jeg endret mening. Hun sier hun reiser utenlands for å treffe den hun elsker, men har hun helt glemt at hun møtte han i utlandet i utgangspunktet, under en pandemi? Og hvor er hunden nå som hun reiser til kjæresten på ubestemt tid? Hun var jo såååå fornærmet da noen lesere trodde hun kom til å behandle hunden sin på samme måte som Sophie Elise behandler sin, men det skulle hun i hvert fall ikke ha på seg! Endret 31. mars 2021 av Arabella3 Skrivefeil 24
Flettfrid Skrevet 31. mars 2021 #5167 Skrevet 31. mars 2021 CecilieX skrev (7 timer siden): Det første innlegget ditt kan ikke leses som noe annet enn et forsvar for de som reiser. Begrunnet ut fra at det ikke er regelbrudd og at du trekker frem andre som bedriver mer risiko-atferd. Hvis alle bare forholdt seg til regler og ikke anbefalinger ville vi raskt miste kontroll over smitten. Det er alle de som solidarisk følger opp anbefalingene som om de VAR regler som nå bidrar til at vi har noenlunde kontroll (fortsatt). I mens ser de fleste influencere til å nettopp hvile på at det BARE er anbefalinger og at man derfor står fritt til å velge. Og så sprer denne holdningen seg til følgerne. I mars 2020 greide vi å være solidariske alle mann, nettopp fordi det var det det store flertallet gjorde. Nå er folk lei, og når de ser at «alle andre» reiser så spør man selvfølgelig seg selv hvorfor man skal være «den eneste». Derfor greier vi ikke det samme i mars 2021, som i mars 2020. Det er ikke uten grunn at Høie pekte spesielt på influencere med et ønske om at de følger anbefalingene. Innlegg, som ditt, som argumenterer for at det BARE er anbefalinger er det siste vi trenger. Nei, jeg forsvarer verken henne eller andre. Men realiteten er den at det er ikke en regel mot å reise ut av landet(ut/inn/inn/ut). Noe det gjerne skulle vært, det er nok den eneste måten å knekke viruset på. Men ja,det er ett men og det er, hvor var all kritikken mot Alan Walker og kjæresten hans når de var i Dubai samtidig med Isabel sist hun var der? Da var det avisoppslag etter avisoppslag mot Isabel, kritikken hagglet. Men ingen skrev noe negativt om Alan Walker. Isabel dro dit for å treffe kjæresten, filme og jobbe. Alan Walker dro dit på tur med kjæresten, holde konsert og jobbe. Hvorfor skal den ene få kritikk så det hagler, men den andre ikke nevnes i det hele tatt? Jeg tror mange "tenner på alle plugger" og kritiserer Isabel fot at hun stikker seg frem langt mer enn f.eks Alan Walker. Det at folk er slitene og lei hele situasjonen gjør det absolutt værre, men det er ikke så mye vi får gjort med det. Isabel er egentlig ikke problemet, men hun er den som "alle ser" og får derfor gjennomgå mer. Jeg tror helt ærlig ikke følgerene hennes "arver"holdningen hennes, de ser bare på henne som undeeholdning og lever litt gjennom henne i denne tiden. 4
Justlooking Skrevet 31. mars 2021 #5168 Skrevet 31. mars 2021 Flettfrid skrev (11 minutter siden): Nei, jeg forsvarer verken henne eller andre. Men realiteten er den at det er ikke en regel mot å reise ut av landet(ut/inn/inn/ut). Noe det gjerne skulle vært, det er nok den eneste måten å knekke viruset på. Men ja,det er ett men og det er, hvor var all kritikken mot Alan Walker og kjæresten hans når de var i Dubai samtidig med Isabel sist hun var der? Da var det avisoppslag etter avisoppslag mot Isabel, kritikken hagglet. Men ingen skrev noe negativt om Alan Walker. Isabel dro dit for å treffe kjæresten, filme og jobbe. Alan Walker dro dit på tur med kjæresten, holde konsert og jobbe. Hvorfor skal den ene få kritikk så det hagler, men den andre ikke nevnes i det hele tatt? Jeg tror mange "tenner på alle plugger" og kritiserer Isabel fot at hun stikker seg frem langt mer enn f.eks Alan Walker. Det at folk er slitene og lei hele situasjonen gjør det absolutt værre, men det er ikke så mye vi får gjort med det. Isabel er egentlig ikke problemet, men hun er den som "alle ser" og får derfor gjennomgå mer. Jeg tror helt ærlig ikke følgerene hennes "arver"holdningen hennes, de ser bare på henne som undeeholdning og lever litt gjennom henne i denne tiden. Kanskje fordi hun har reist så mye og ofte siste året og at det er verre for han med hjemmekontor enn henne? 😊 For å være ærlig så trodde jeg det ikke var lov til å reise på ferie, men har forstått i det siste at det har jo faktisk vært lov hele tiden. 2
Gjest CecilieX Skrevet 31. mars 2021 #5169 Skrevet 31. mars 2021 Flettfrid skrev (18 minutter siden): Nei, jeg forsvarer verken henne eller andre. Men realiteten er den at det er ikke en regel mot å reise ut av landet(ut/inn/inn/ut). Noe det gjerne skulle vært, det er nok den eneste måten å knekke viruset på. Men ja,det er ett men og det er, hvor var all kritikken mot Alan Walker og kjæresten hans når de var i Dubai samtidig med Isabel sist hun var der? Da var det avisoppslag etter avisoppslag mot Isabel, kritikken hagglet. Men ingen skrev noe negativt om Alan Walker. Isabel dro dit for å treffe kjæresten, filme og jobbe. Alan Walker dro dit på tur med kjæresten, holde konsert og jobbe. Hvorfor skal den ene få kritikk så det hagler, men den andre ikke nevnes i det hele tatt? Jeg tror mange "tenner på alle plugger" og kritiserer Isabel fot at hun stikker seg frem langt mer enn f.eks Alan Walker. Det at folk er slitene og lei hele situasjonen gjør det absolutt værre, men det er ikke så mye vi får gjort med det. Isabel er egentlig ikke problemet, men hun er den som "alle ser" og får derfor gjennomgå mer. Jeg tror helt ærlig ikke følgerene hennes "arver"holdningen hennes, de ser bare på henne som undeeholdning og lever litt gjennom henne i denne tiden. Hvis du har et problem med Alan Walker får du gjerne opprette tråd om ham. Utover det er det uinteressant å komme trekkende med x antall andre kjendiser, det gjør ikke Isabel sin langfinger til anbefalingene noe bedre eller reisene hennes mindre kritikkverdige.
FotbaIlflua Skrevet 31. mars 2021 #5170 Skrevet 31. mars 2021 Flettfrid skrev (2 timer siden): Nei, jeg forsvarer verken henne eller andre. Men realiteten er den at det er ikke en regel mot å reise ut av landet(ut/inn/inn/ut). Noe det gjerne skulle vært, det er nok den eneste måten å knekke viruset på. Men ja,det er ett men og det er, hvor var all kritikken mot Alan Walker og kjæresten hans når de var i Dubai samtidig med Isabel sist hun var der? Da var det avisoppslag etter avisoppslag mot Isabel, kritikken hagglet. Men ingen skrev noe negativt om Alan Walker. Isabel dro dit for å treffe kjæresten, filme og jobbe. Alan Walker dro dit på tur med kjæresten, holde konsert og jobbe. Hvorfor skal den ene få kritikk så det hagler, men den andre ikke nevnes i det hele tatt? Jeg tror mange "tenner på alle plugger" og kritiserer Isabel fot at hun stikker seg frem langt mer enn f.eks Alan Walker. Det at folk er slitene og lei hele situasjonen gjør det absolutt værre, men det er ikke så mye vi får gjort med det. Isabel er egentlig ikke problemet, men hun er den som "alle ser" og får derfor gjennomgå mer. Jeg tror helt ærlig ikke følgerene hennes "arver"holdningen hennes, de ser bare på henne som undeeholdning og lever litt gjennom henne i denne tiden. Det er en vesentlig forskjell på Isabel og Alan Walker; Isabel kan gjøre jobben sin hvor som helst, også fra sin egen leilighet. Det kan ikke Alan Walker. Isabel dro kun for å være med kjæresten sin og prioriterer ham foran omdømmet sitt. 14
Gjesten29 Skrevet 1. april 2021 #5171 Skrevet 1. april 2021 Trude.lutt skrev (14 timer siden): Et par ord til denne dama Fuck deg! Jeg var på dag 10 i en covid runde. Trodde jeg var over kneika. Så smalt det. 11 døgn i Isolasjon, 10 dager med oksygenstøtte. Folk som deg IR er ansvarlig for at denne pandemien forsetter. Denne bølgen er mer smittsom og folk blir alvorlig syke. Gi deg, du gir ikke en enkeltperson skylden. STOPP dette sinnet, hva er det som skjer med folk. 11
Trude.lutt Skrevet 1. april 2021 #5172 Skrevet 1. april 2021 Gjesten29 skrev (14 timer siden): Gi deg, du gir ikke en enkeltperson skylden. STOPP dette sinnet, hva er det som skjer med folk. Alle må ta sin del i arbeidet med å begrense smitten. Hvis alle tenker " jeg skal bare...." vel da blir vi aldri ferdig. Jeg skal bare på hytta Jeg skal bare treffe 4 venninner Jeg skal bare..... 20
EtLiteTroll Skrevet 1. april 2021 #5173 Skrevet 1. april 2021 Trude.lutt skrev (5 timer siden): Alle må ta sin del i arbeidet med å begrense smitten. Hvis alle tenker " jeg skal bare...." vel da blir vi aldri ferdig. Jeg skal bare på hytta Jeg skal bare treffe 4 venninner Jeg skal bare..... Ja nå har jeg (som flere andre) fulgt alle råd og regler i 1 år, jeg har faktisk fulgt rådene slavisk. Så blir jeg så sur og oppgitt, når de som ikke følger rådene til punkt og prikke, også er de som klager! Hvis de alle gjorde som meg (og dere andre som er flinke), så hadde ting vert så mye bedre her til lands. Da hadde det hvertfall vert mye lettere med smittesporing, og ikke nedstegning. 15
Tulla25j Skrevet 1. april 2021 #5174 Skrevet 1. april 2021 Nå skal de ut å reise videre ser det ut som...
Solfridmedhatten Skrevet 2. april 2021 #5175 Skrevet 2. april 2021 Sikkert en upopulær mening, men jeg synes ikke det er noe galt at hun reiser. Om jeg hadde hatt mulighet så hadde jeg reist selv. Men jeg jobber i barnehage så den sjansen tar jeg ikke. 3
1995m Skrevet 2. april 2021 #5176 Skrevet 2. april 2021 Solfridmedhatten skrev (3 timer siden): Sikkert en upopulær mening, men jeg synes ikke det er noe galt at hun reiser. Om jeg hadde hatt mulighet så hadde jeg reist selv. Men jeg jobber i barnehage så den sjansen tar jeg ikke. La oss reise til utlandet alle mann, så kan vi se hvordan smitten sprer seg 🥳 Ikke noe galt i å reise? Tror du virkelig at Norge hadde hatt kontroll på smitten om alle hadde reist ut og inn som man vil? Heldigvis for Isabel så holder vi oss andre hjemme så hun kan farte verden rundt med sin elskede som hun ikke har vært sammen med i ett halvt år engang 😊 20
Bærblå Skrevet 2. april 2021 #5177 Skrevet 2. april 2021 Problemet er jo at hun ikke sitter stille når hun først reiser. Nå er hun på reisefot igjen. Om det var viktigst å treffe kjæresten hadde de leid en leilighet å bodd der på ubestemt tid. Ikke fartet rundt overalt og shoppet etc. Så jeg hadde i utgangspunktet ikke brydd meg om at hun dro, men når jeg ser at hun attpåtil reiser igjen fra Dubai eller hvor nå enn hun er til en annen destinasjon og skal være der i 2 uker for så å reise igjen er veldig spesielt. Sjokkerende? Nei. 14
Iso1 Skrevet 2. april 2021 #5179 Skrevet 2. april 2021 Bærblå skrev (1 time siden): Ser ut som hun er i Marokko. Nei, hun skal til Maldivene 1
Cocogirl Skrevet 2. april 2021 #5180 Skrevet 2. april 2021 Iso1 skrev (1 time siden): Nei, hun skal til Maldivene Hvor en hun her, bare bli der... 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå