Gå til innhold

Mine tanker om barnebidrag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du har rett i at det ville bli færre aleneforeldre.  Mange barn måtte ha vokst opp med foreldre i dårlige forhold, og med kulde, krangel og skadelige opplevelser i hverdagen.  Rett og slett fordi ingen av foreldrene vil ha økonomisk mulighet til å klare seg alene med barna. 
Du skriver at mange flere ville ha tenkt seg om før de får barn.  Det tror jeg de fleste gjør, bl.a. fordi abort er et alternativ.  Altså er de fleste barn som fødes i dag ønsket.  
I gamle dager, da mødre var hjemmeværende, var det slik du tenker på.  Kvinner måtte akseptere at mannen hadde elskerinner, var vanskelig osv.  Hun og barna var økonomisk avhengig av ham.  Menn måtte akseptere troll av kjerringer.  Han hadde en forpliktelse og et ansvar. 
Er det slike tider du vil tilbake til, Ts? 

   

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først tenker jeg at dette er en person ,  gjerne et hunnkjønn som har laget tråden for å provosere noen.

Men skal ta innlegget særiøst. Hva tenker en vil skje om barnebidraget ble borte og en har dagens ordninger ellers. Bidragsforskudd utbetalinger ville øke i antall. Det ville bli færre samlivsbrudd pga de økonomiske konsekvenser. Det vil bli færre barn født utenfor parforhold. Antall aborter vil øke. Det vil bli ett høyt antall delt bosted. Jeg vil si nesten baredette etter samlivsbrudd  

Konsekvenser med økt utbetaling bidragsforskudd  Vil gi økte utgifter på budsjettet her. Men det vil bli mindre utbetaling på overgangsstønad . Hva differansen blir er ikke godt å si. Noen økte abort utgifter vil komme .

Bostedforeldre vil få det trangere økonomisk og samværs foreldre lettere . Hva er rett og hva er galt ?  Kan det samlet bli like bra for barna ? Barnebidraget er til for barnas skyld . Er dagens regelverk det beste alternativet ? Det er en rekke spørsmål som dukker opp.

Jeg har tidligere skrevet innlegg om juridisk abort . Her har jeg tanker om at det bør gjelde ved unfangelse utenfor et forhold /samboerskap /ekteskap . Noe I denne retningen kunne det ikke være krav om barnbidrag. Bakgrunnen og argumenter er at  mannen har ikke noe fornuftig forhold til barnet mange ganger . Han ville ikke bli far etter ONS. Farskapet betyr egentlig at en blir straffet I alle årene etterpå pga . mor Ikke ville ta abort . I tilfeller som dette uten binding til mor og barn er både barnebidrag stopp, og juridisk abort fornuftig . Mor velger føde barnet og er klar over at mannen  ikke vil bli far . Da burde hun ta konsekvensen og stå for alt selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil bare føre til at flere fedre gir mer faen i barna sine enn de allerede gjør.

Anonymkode: 5375f...75f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil bare føre til at flere fedre gir mer faen i barna sine enn de allerede gjør.

Anonymkode: 5375f...75f

Jeg kjenner utrolig mange fedre som kjemper hardt for å få samvær med barna sine.  Faktisk vet jeg om mange mødre som har èn samværsavtale på papiret (som de får bidrag etter), og en helt annen samværsfrekvens i virkeligheten.  Far må godta dette for å få lov til å være sammen med barna sine ut over "vanlig samværsordning".  Synes du det er riktig? 

Dagens generasjon av fedre er ofte mer involvert i barna sine enn hva som var vanlig for bare 20-30 år siden.  Selvfølgelig kommer de ikke til å godta at mor har enerett på barna.  Jeg tror vi kommer til å se en helt annen type fedre i årene framover.  Det synes jeg er flott! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Peter007 skrev:

Først tenker jeg at dette er en person ,  gjerne et hunnkjønn som har laget tråden for å provosere noen.

Men skal ta innlegget særiøst. Hva tenker en vil skje om barnebidraget ble borte og en har dagens ordninger ellers. Bidragsforskudd utbetalinger ville øke i antall. Det ville bli færre samlivsbrudd pga de økonomiske konsekvenser. Det vil bli færre barn født utenfor parforhold. Antall aborter vil øke. Det vil bli ett høyt antall delt bosted. Jeg vil si nesten baredette etter samlivsbrudd  

Konsekvenser med økt utbetaling bidragsforskudd  Vil gi økte utgifter på budsjettet her. Men det vil bli mindre utbetaling på overgangsstønad . Hva differansen blir er ikke godt å si. Noen økte abort utgifter vil komme .

Bostedforeldre vil få det trangere økonomisk og samværs foreldre lettere . Hva er rett og hva er galt ?  Kan det samlet bli like bra for barna ? Barnebidraget er til for barnas skyld . Er dagens regelverk det beste alternativet ? Det er en rekke spørsmål som dukker opp.

Jeg har tidligere skrevet innlegg om juridisk abort . Her har jeg tanker om at det bør gjelde ved unfangelse utenfor et forhold /samboerskap /ekteskap . Noe I denne retningen kunne det ikke være krav om barnbidrag. Bakgrunnen og argumenter er at  mannen har ikke noe fornuftig forhold til barnet mange ganger . Han ville ikke bli far etter ONS. Farskapet betyr egentlig at en blir straffet I alle årene etterpå pga . mor Ikke ville ta abort . I tilfeller som dette uten binding til mor og barn er både barnebidrag stopp, og juridisk abort fornuftig . Mor velger føde barnet og er klar over at mannen  ikke vil bli far . Da burde hun ta konsekvensen og stå for alt selv. 

Hvordan kan det bli bedre for barnet at bostedforeldre har det skikkelig knapt økonomisk mens samværsforeldre har det fett økonomisk? 

Juridisk abort er bare bullshit, så det trenger du ikke bringe opp. Det er ikke en lov som er på vei til å bli eller noe som finnes, bare noe som finnes i ditt hode. 

De fleste blir ikke alenemor etter en ons, de fleste aleneforeldre er det etter et lengre forhold. 

Du er forøvring rapportert for å spekulere i at det er en kvinne som har laget tråden. Du har et helt elendig kvinnesyn. 

Anonymkode: 5544d...dbe

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Zienna skrev:

Jeg kjenner utrolig mange fedre som kjemper hardt for å få samvær med barna sine.  Faktisk vet jeg om mange mødre som har èn samværsavtale på papiret (som de får bidrag etter), og en helt annen samværsfrekvens i virkeligheten.  Far må godta dette for å få lov til å være sammen med barna sine ut over "vanlig samværsordning".  Synes du det er riktig? 

Dagens generasjon av fedre er ofte mer involvert i barna sine enn hva som var vanlig for bare 20-30 år siden.  Selvfølgelig kommer de ikke til å godta at mor har enerett på barna.  Jeg tror vi kommer til å se en helt annen type fedre i årene framover.  Det synes jeg er flott! 

Ikke meg du siterer, men selvfølgelig er ikke det greit! De som mener det er greit å holde et barn vekke fra en av sine foreldre bør innlegges. Jeg kjenner altfor mange som har vokst opp med en frivillig fraværende far og så den smerten man vokser opp med når man avvises av sin foreldre er noe jeg ikke unner min verste fiende. Evig takknemlig for at jeg har to gode foreldre! Lurer på hvorfor det er så mange flere menn som gir blanke faen i barna sine enn mødre. Å ikke bry seg om barnet ditt har mat på bordet eller har det bra er noe jeg aldri kommer til å forstå.

Anonymkode: 6e958...e96

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Zienna skrev:

Jeg kjenner utrolig mange fedre som kjemper hardt for å få samvær med barna sine.  Faktisk vet jeg om mange mødre som har èn samværsavtale på papiret (som de får bidrag etter), og en helt annen samværsfrekvens i virkeligheten.  Far må godta dette for å få lov til å være sammen med barna sine ut over "vanlig samværsordning".  Synes du det er riktig? 

Dagens generasjon av fedre er ofte mer involvert i barna sine enn hva som var vanlig for bare 20-30 år siden.  Selvfølgelig kommer de ikke til å godta at mor har enerett på barna.  Jeg tror vi kommer til å se en helt annen type fedre i årene framover.  Det synes jeg er flott! 

Det er faktisk flere fedre enn mødre som er dårlige foreldre. Jeg orker ikke å diskutere deg og sønnnen din flere ganger. Sorry, Zienna.

Anonymkode: 5375f...75f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk flere fedre enn mødre som er dårlige foreldre. Jeg orker ikke å diskutere deg og sønnnen din flere ganger. Sorry, Zienna.

Anonymkode: 5375f...75f

Nå er du på vidde vanke!  Jeg debatterer på generelt grunnlag, og ut i fra mine observasjoner.   Hvor har du det fra at det er flere fedre som er dårlig forelder enn mødre?  Mener du at det er noe spesielt ved mødre som gjør dem bedre egnet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg foreslår at vi legger ned ordningen om barnebidrag. Noen vil kanskje slite, men jeg tror på sikt at vi vil få færre aleneforeldre, for folk vil tenke seg mer om før de får barn. Hva tror dere om dette?

Anonymkode: 93a1b...dae

jeg tenker at det ikke er så enkelt som det. Har du lang livserfaring?

Anonymkode: 1f509...fec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Zienna skrev:

Nå er du på vidde vanke!  Jeg debatterer på generelt grunnlag, og ut i fra mine observasjoner.   Hvor har du det fra at det er flere fedre som er dårlig forelder enn mødre?  Mener du at det er noe spesielt ved mødre som gjør dem bedre egnet?

Jeg er ikke på vide vidder, men har snakket med deg utallige ganger. Hvor mange eksempler har du ikke sett på at fedre vil ha mer samvær utelukkende for å få bidraget NED? Jamt over er mødre noe annet enn fedre av biologiske grunner. Les deg opp om du ikke skjønner det. Noen vil helt sikkert diskutere med deg, men jeg er lei. Det er bare det samme opp igjen og opp igjen.

Anonymkode: 5375f...75f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når et par velger å få barn, så vet de at det kommer til å bli veldig dyrt. Når paret går fra hverandre går utgiften hovedsakelig til bostedsforelderen. Det skulle bare mangle at ikke samværsforelderen bidrar. 

Bidrag er ikke en ekstrainntekt, men en bitteliten del av hvor mye det koster med barn. Som man i utgangspunktet var enige om å betale da man valgte å få barn.

Å fjerne barnets rett på penger fra begge foreldrene hører ikke hjemme noe sted.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peter007 skrev:

Først tenker jeg at dette er en person ,  gjerne et hunnkjønn som har laget tråden for å provosere noen.

Men skal ta innlegget særiøst. Hva tenker en vil skje om barnebidraget ble borte og en har dagens ordninger ellers. Bidragsforskudd utbetalinger ville øke i antall. Det ville bli færre samlivsbrudd pga de økonomiske konsekvenser. Det vil bli færre barn født utenfor parforhold. Antall aborter vil øke. Det vil bli ett høyt antall delt bosted. Jeg vil si nesten baredette etter samlivsbrudd  

Konsekvenser med økt utbetaling bidragsforskudd  Vil gi økte utgifter på budsjettet her. Men det vil bli mindre utbetaling på overgangsstønad . Hva differansen blir er ikke godt å si. Noen økte abort utgifter vil komme .

Bostedforeldre vil få det trangere økonomisk og samværs foreldre lettere . Hva er rett og hva er galt ?  Kan det samlet bli like bra for barna ? Barnebidraget er til for barnas skyld . Er dagens regelverk det beste alternativet ? Det er en rekke spørsmål som dukker opp.

Jeg har tidligere skrevet innlegg om juridisk abort . Her har jeg tanker om at det bør gjelde ved unfangelse utenfor et forhold /samboerskap /ekteskap . Noe I denne retningen kunne det ikke være krav om barnbidrag. Bakgrunnen og argumenter er at  mannen har ikke noe fornuftig forhold til barnet mange ganger . Han ville ikke bli far etter ONS. Farskapet betyr egentlig at en blir straffet I alle årene etterpå pga . mor Ikke ville ta abort . I tilfeller som dette uten binding til mor og barn er både barnebidrag stopp, og juridisk abort fornuftig . Mor velger føde barnet og er klar over at mannen  ikke vil bli far . Da burde hun ta konsekvensen og stå for alt selv. 

Kondom?

Sist jeg sjekket biologien så er mannen like delaktig som kvinnen når det kommer til befruktning.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peter007 skrev:

Først tenker jeg at dette er en person ,  gjerne et hunnkjønn som har laget tråden for å provosere noen.

Men skal ta innlegget særiøst. Hva tenker en vil skje om barnebidraget ble borte og en har dagens ordninger ellers. Bidragsforskudd utbetalinger ville øke i antall. Det ville bli færre samlivsbrudd pga de økonomiske konsekvenser. Det vil bli færre barn født utenfor parforhold. Antall aborter vil øke. Det vil bli ett høyt antall delt bosted. Jeg vil si nesten baredette etter samlivsbrudd  

Konsekvenser med økt utbetaling bidragsforskudd  Vil gi økte utgifter på budsjettet her. Men det vil bli mindre utbetaling på overgangsstønad . Hva differansen blir er ikke godt å si. Noen økte abort utgifter vil komme .

Bostedforeldre vil få det trangere økonomisk og samværs foreldre lettere . Hva er rett og hva er galt ?  Kan det samlet bli like bra for barna ? Barnebidraget er til for barnas skyld . Er dagens regelverk det beste alternativet ? Det er en rekke spørsmål som dukker opp.

Jeg har tidligere skrevet innlegg om juridisk abort . Her har jeg tanker om at det bør gjelde ved unfangelse utenfor et forhold /samboerskap /ekteskap . Noe I denne retningen kunne det ikke være krav om barnbidrag. Bakgrunnen og argumenter er at  mannen har ikke noe fornuftig forhold til barnet mange ganger . Han ville ikke bli far etter ONS. Farskapet betyr egentlig at en blir straffet I alle årene etterpå pga . mor Ikke ville ta abort . I tilfeller som dette uten binding til mor og barn er både barnebidrag stopp, og juridisk abort fornuftig . Mor velger føde barnet og er klar over at mannen  ikke vil bli far . Da burde hun ta konsekvensen og stå for alt selv. 

Bla bla bla.. hakk i en drittkjedelig plate..

Anonymkode: 9dead...947

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan det bli bedre for barnet at bostedforeldre har det skikkelig knapt økonomisk mens samværsforeldre har det fett økonomisk? 

Juridisk abort er bare bullshit, så det trenger du ikke bringe opp. Det er ikke en lov som er på vei til å bli eller noe som finnes, bare noe som finnes i ditt hode. 

De fleste blir ikke alenemor etter en ons, de fleste aleneforeldre er det etter et lengre forhold. 

Du er forøvring rapportert for å spekulere i at det er en kvinne som har laget tråden. Du har et helt elendig kvinnesyn. 

Anonymkode: 5544d...dbe

Hvilket innlegg har du svart på ? 

Jeg er fullstendig klar over at du hører til KG klanen . 

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk flere fedre enn mødre som er dårlige foreldre. Jeg orker ikke å diskutere deg og sønnnen din flere ganger. Sorry, Zienna.

Anonymkode: 5375f...75f

Du kjenner alle fedre og mødre så du vet ? 

Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Kondom?

Sist jeg sjekket biologien så er mannen like delaktig som kvinnen når det kommer til befruktning.

Befruktningen er han delaktig I. Men der stopper det biologiske. Hun er langt mer delaktig I det biologiske.  Hun har eggløsningen og vet når . Hun blir befruktet . Så like delaktig er feil. Det er nettopp her feminister har vunnet frem og fått ekstra inntekt selv om hun lurte mannen . Han ble far selv ved kondombruk.

Så til poenget  Den siste delen av innlegget mitt . Det er på  områder som jeg tenker juridisk abort på,  jeg først og fremst tenker barnbidrag er feil . ONS er et slikt tilfelle . Det er ikke noe tilknytning mellom foreldrene . Kun en seksuell  handling . Ved tilfeldig sex er en ordning som jeg tenker fornuftig . Jeg er ikke inne på tilfeller ved samlivsbrudd etter at  barna er født . Dette er noe helt annet faktisk . Her er delt bosted det mest korrekte I de fleste tilfeller . 

Så jeg er ikke av eller på bidrag . Det er mer nyansert enn som fremstillt av TS.

Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Peter007 skrev:

Hvilket innlegg har du svart på ? 

Jeg er fullstendig klar over at du hører til KG klanen . 

Og jeg er fullstendig klar over at du tilhører mannegruppa Ottar. 

Hvis menn ikke vil bli far når de har ons, tre på en kondom. Så enkelt er det. Men tydeligvis så vanskelig for enkelte menn.. 

Og; ikke alle vet når man har eggløsning. Eggløsning kommer ikke på en nøyaktig dag hver måned. Den kan variere. Så menn og kvinner er like delaktige i å skape et nytt liv. 

Anonymkode: 5544d...dbe

Endret av Nori
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies

Hvor er disse damene som blir gravid etter et ONS? 

Har aldri møtt en. Er det et stort problem?

Jeg vet ikke om noen som vet eksakt når de får eggløsning heller. Men det hadde jo vært praktisk å vite,da! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg foreslår at vi legger ned ordningen om barnebidrag. Noen vil kanskje slite, men jeg tror på sikt at vi vil få færre aleneforeldre, for folk vil tenke seg mer om før de får barn. Hva tror dere om dette?

Anonymkode: 93a1b...dae

Galskap. Du går rett i fengsel og må stå over neste spørsmål.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempelurt! Så kan de barna som må vokse opp i fattigdom skremme kvinner fra å spre bena  tide og utide og få løsunger, og folk vil bli i ekteskapet uansett hvor ille de har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...