AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #41 Skrevet 2. desember 2016 Ja, de dumme barna fortjener å vokse opp i fattigdom om de har vært så idiotiske å bli født av foreldre som ikke holder sammen. Barnebidrag er ikke belønning av det å få barn som man lever fett på. Det er et bidrag fra de som har skapt barnet for å dekke grunnleggende utgifter i barnets liv. Alternativet dersom vi ikke ønsker å straffe barna med fattigdom er at de som ikke har vært med på befruktningen i det hele tatt, nemlig øvrige skattebetalere, må ta regningen. Da synes jeg det er mer rettferdig at de som tross alt sørget for barnets tilblivelse gjennom frivillig samleie tar regningen selv. Anonymkode: 0c959...e68 6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #42 Skrevet 2. desember 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja for når du legger ned barnebidrag, fratar du i grunn bare fedre alt ansvar. Mødre sitter i verste fall igjen med ungen men uten økonomisk støtte fra faren. Anonymkode: d94ea...23a Jeg er kvinne og betaler bidrag. synd kjønn skal være en del av alle slike diskusjoner. detter med på å ikke anerkjenne de fedrene som er aleneforsørgere. Anonymkode: df67c...fdb 3
Illuminatum Skrevet 2. desember 2016 #43 Skrevet 2. desember 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg foreslår at vi legger ned ordningen om barnebidrag. Noen vil kanskje slite, men jeg tror på sikt at vi vil få færre aleneforeldre, for folk vil tenke seg mer om før de får barn. Hva tror dere om dette? Anonymkode: 93a1b...dae Det er jo nesten slik i dag. Ei venninne av meg er skilt og mannen er en døgenikt og i stedet for å finne jobb så går han på sosialen. Da slipper han å forsørge datteren sin. 1
Lou Salome Skrevet 2. desember 2016 #44 Skrevet 2. desember 2016 Siden vi skal tenke like mye på menn som kvinner her (ts sier "folk"), hvorfor tror du ts at en mann som vurderer å få barn, vil la være ved tanken på å bli aleneforsørger og IKKE motta bidrag? Sammenlignet med dagens situasjon, han syns altså det er greit å bli alenefar hvis han mottar bidrag? Det vil virke avskrekkende tror du? Hvordan skiller det seg fra en mann som vurderer barn slik det er i dag, og han har tanken på å måtte BETALE bidrag i 20 år i bakhodet, hvorfor er ikke det like avskrekkende? Man må forsørge barna sine, hvis man ikke måtte det, tror du ikke det ville føre til FLERE barn med fattige aleneforeldre, mor eller far kan jo da bare stikke av fra barna, helt uten konsekvenser? 5
Peter007 Skrevet 2. desember 2016 #45 Skrevet 2. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og jeg er fullstendig klar over at du tilhører mannegruppa Ottar. Hvis menn ikke vil bli far når de har ons, tre på en kondom. Så enkelt er det. Men tydeligvis så vanskelig for enkelte menn.. Og; ikke alle vet når man har eggløsning. Eggløsning kommer ikke på en nøyaktig dag hver måned. Den kan variere. Så menn og kvinner er like delaktige i å skape et nytt liv. Anonymkode: 5544d...dbe PS. Jeg er ikke medlem av noen organisasjon som du henviser til. Siden du optrer flåsete I ditt første svar er det liten interesse av å svare deg ordentlig. Jeg henviser til svar gitt fru Uperfekt . Hun opptrer høflig.
Peter007 Skrevet 2. desember 2016 #46 Skrevet 2. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Og jeg er fullstendig klar over at du tilhører mannegruppa Ottar. Hvis menn ikke vil bli far når de har ons, tre på en kondom. Så enkelt er det. Men tydeligvis så vanskelig for enkelte menn.. Og; ikke alle vet når man har eggløsning. Eggløsning kommer ikke på en nøyaktig dag hver måned. Den kan variere. Så menn og kvinner er like delaktige i å skape et nytt liv. Anonymkode: 5544d...dbe PS. Jeg er ikke medlem av noen organisasjon som du henviser til. Siden du optrer flåsete I ditt første svar er det liten interesse av å svare deg ordentlig. Jeg henviser til svar gitt fru Uperfekt . Hun opptrer høflig.
Peter007 Skrevet 2. desember 2016 #47 Skrevet 2. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kvinne og betaler bidrag. synd kjønn skal være en del av alle slike diskusjoner. detter med på å ikke anerkjenne de fedrene som er aleneforsørgere. Anonymkode: df67c...fdb Ja jeg er en ganske så enig
Peter007 Skrevet 2. desember 2016 #48 Skrevet 2. desember 2016 (endret) 7 timer siden, ricecrispies skrev: Hvor er disse damene som blir gravid etter et ONS? Har aldri møtt en. Er det et stort problem? Jeg vet ikke om noen som vet eksakt når de får eggløsning heller. Men det hadde jo vært praktisk å vite,da! Jeg har kontakt med flere av de damene . Noen er bekjente . Endret 2. desember 2016 av Peter007
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #49 Skrevet 2. desember 2016 36 minutter siden, Peter007 skrev: Jeg har kontakt med flere av de damer . Noen er bekjente . "Av de damer" Anonymkode: 9dead...947 7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #50 Skrevet 2. desember 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk flere fedre enn mødre som er dårlige foreldre. Jeg orker ikke å diskutere deg og sønnnen din flere ganger. Sorry, Zienna. Anonymkode: 5375f...75f Ikke meg du siterer heller, men jeg har noen tanker rundt denne påstanden. Det er flere dårlige fedre enn mødre. Javel.... Er menn dårligere mennesker da eller? Det må være en grunn til at flere fedre enn mødre er dårlige foreldre ( hvis det er slik) Er mødre genetisk bedre rustet mener du? Jeg tror svaret er at kvinner/mødre har for mye makt i samlivsbrudd. Og mange mødre vil unødig gi i fra seg ungene. De begynner tidlig og mene at de er alene om å skulle ha barna. Et barn som ikke blir ammet av mor, er det ingen domstol som dømmer 50/50 hevdes det gang på gang her inne. Far vil ha mer samvær, men det er visst ikke til barnets beste. Så går årene,barnet blir større, far vil gjerne ha barnet mer, men da mener mor at barnet er mest knyttet til henne, så barnet beste er å være mest hos mor. Sakte blir mange menn skviset ut av livene til barna, og gud forby om de finner seg en ny partner. Om ikke far er ille skal du se på stemoren, som blir gransket og stemplet som ond før hun i det hele tatt har kommet inn dørene i huset, mens de samtidig selv for lengst har funnet seg en stefar til sine barn. Men det rare er at mens fedre er dårlige fedre, så er stefedre langt bedre, hvilket paradoks er det? Sjelden det er problemer med stefedre, i motsetning til stemødre. Hvorfor det da? Vel, det har kanskje noe med mange mødre sin innstillingen til stemødre kanskje. Det er neppe en tilfeldighet, at mens mødre er langt bedre enn fedre, så er stemødre langt verre enn stefedre. Jeg går nå ut i fra hva jeg leser her inne. Men av en eller annen grunn er det alltid fedrene som er slappe, dårlige fedre osv når samværet med barna har blitt skviset ned til et minimum, Er det ingen av disse mødrene til disse fraværende fedrene som klarer å se sin egen rolle i dette samspillet tro? Der hvor samarbeidet er bra, er det oftere to engasjerte foreldre også. Joda det finnes dårlige fedre uavhengig av mor, og det finnes dårlige mødre med gode fedre til barna. Men det må være en grunn til at det er slik. Jeg kjøper nemlig ikke den at fedre er generelt dårligere enn mødre, eller at stemødre er så ille, når mødre er så bra, eller at stefedre nesten alltid er bra for ungene, mens fedre er dårlige fedre. Anonymkode: 519f6...ea3 3
Peter007 Skrevet 2. desember 2016 #51 Skrevet 2. desember 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kvinne og betaler bidrag. synd kjønn skal være en del av alle slike diskusjoner. detter med på å ikke anerkjenne de fedrene som er aleneforsørgere. Anonymkode: df67c...fdb Ja jeg er en ganske så enig 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #52 Skrevet 2. desember 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 3fff8...c28
Peter007 Skrevet 2. desember 2016 #53 Skrevet 2. desember 2016 (endret) 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke meg du siterer heller, men jeg har noen tanker rundt denne påstanden. Det er flere dårlige fedre enn mødre. Javel.... Er menn dårligere mennesker da eller? Det må være en grunn til at flere fedre enn mødre er dårlige foreldre ( hvis det er slik) Er mødre genetisk bedre rustet mener du?Jeg tror svaret er at kvinner/mødre har for mye makt i samlivsbrudd. Og mange mødre vil unødig gi i fra seg ungene. De begynner tidlig og mene at de er alene om å skulle ha barna. Et barn som ikke blir ammet av mor, er det ingen domstol som dømmer 50/50 hevdes det gang på gang her inne. Far vil ha mer samvær, men det er visst ikke til barnets beste. Så går årene,barnet blir større, far vil gjerne ha barnet mer, men da mener mor at barnet er mest knyttet til henne, så barnet beste er å være mest hos mor. Sakte blir mange menn skviset ut av livene til barna, og gud forby om de finner seg en ny partner. Om ikke far er ille skal du se på stemoren, som blir gransket og stemplet som ond før hun i det hele tatt har kommet inn dørene i huset, mens de samtidig selv for lengst har funnet seg en stefar til sine barn. Men det rare er at mens fedre er dårlige fedre, så er stefedre langt bedre, hvilket paradoks er det? Sjelden det er problemer med stefedre, i motsetning til stemødre. Hvorfor det da? Vel, det har kanskje noe med mange mødre sin innstillingen til stemødre kanskje. Det er neppe en tilfeldighet, at mens mødre er langt bedre enn fedre, så er stemødre langt verre enn stefedre. Jeg går nå ut i fra hva jeg leser her inne.Men av en eller annen grunn er det alltid fedrene som er slappe, dårlige fedre osv når samværet med barna har blitt skviset ned til et minimum, Er det ingen av disse mødrene til disse fraværende fedrene som klarer å se sin egen rolle i dette samspillet tro? Der hvor samarbeidet er bra, er det oftere to engasjerte foreldre også. Joda det finnes dårlige fedre uavhengig av mor, og det finnes dårlige mødre med gode fedre til barna. Men det må være en grunn til at det er slik. Jeg kjøper nemlig ikke den at fedre er generelt dårligere enn mødre, eller at stemødre er så ille, når mødre er så bra, eller at stefedre nesten alltid er bra for ungene, mens fedre er dårlige fedre. Anonymkode: 519f6...ea3 Woow. Heilt enig . Litt av et innlegg Endret 2. desember 2016 av Peter007 1
KG deltager Skrevet 2. desember 2016 #54 Skrevet 2. desember 2016 På 1. desember 2016 den 15.21, AnonymBruker skrev: Nå er det vel strengt tatt ikke alle som er alene ved fødsel. Noen har jo faktisk gått fra hverandre når barna kanskje er 4-5 år gamle (bare et eksempel) eller eldre. Ergo hadde det jo ikke hjulpet om de tenkte seg om før de fikk barn, da de faktisk var et par og hadde en partner som de trodde de kom til å leve i mange år med. Så det rammer flest av de som ikle var enslige ved fødsel. Anonymkode: 9b3cd...066 Men da ville det ikke vært så om å gjøre å havne på rett side av fordelingsbøken, og vi ville sett flere "alenefedre" 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #55 Skrevet 2. desember 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 3fff8...c28
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #56 Skrevet 2. desember 2016 19 timer siden, Peter007 skrev: Først tenker jeg at dette er en person , gjerne et hunnkjønn som har laget tråden for å provosere noen. Men skal ta innlegget særiøst. Hva tenker en vil skje om barnebidraget ble borte og en har dagens ordninger ellers. Bidragsforskudd utbetalinger ville øke i antall. Det ville bli færre samlivsbrudd pga de økonomiske konsekvenser. Det vil bli færre barn født utenfor parforhold. Antall aborter vil øke. Det vil bli ett høyt antall delt bosted. Jeg vil si nesten baredette etter samlivsbrudd Konsekvenser med økt utbetaling bidragsforskudd Vil gi økte utgifter på budsjettet her. Men det vil bli mindre utbetaling på overgangsstønad . Hva differansen blir er ikke godt å si. Noen økte abort utgifter vil komme . Bostedforeldre vil få det trangere økonomisk og samværs foreldre lettere . Hva er rett og hva er galt ? Kan det samlet bli like bra for barna ? Barnebidraget er til for barnas skyld . Er dagens regelverk det beste alternativet ? Det er en rekke spørsmål som dukker opp. Jeg har tidligere skrevet innlegg om juridisk abort . Her har jeg tanker om at det bør gjelde ved unfangelse utenfor et forhold /samboerskap /ekteskap . Noe I denne retningen kunne det ikke være krav om barnbidrag. Bakgrunnen og argumenter er at mannen har ikke noe fornuftig forhold til barnet mange ganger . Han ville ikke bli far etter ONS. Farskapet betyr egentlig at en blir straffet I alle årene etterpå pga . mor Ikke ville ta abort . I tilfeller som dette uten binding til mor og barn er både barnebidrag stopp, og juridisk abort fornuftig . Mor velger føde barnet og er klar over at mannen ikke vil bli far . Da burde hun ta konsekvensen og stå for alt selv. Beklager, Peter007. Du er blitt juridisk abortert ved dom av 2.12.2016 og kan ikke lenger uttale deg, da du ikke lenger eksisterer som juridisk subjekt. Anonymkode: 268f1...ecb 7
Fru Uperfekt Skrevet 2. desember 2016 #57 Skrevet 2. desember 2016 9 timer siden, Peter007 skrev: Befruktningen er han delaktig I. Men der stopper det biologiske. Hun er langt mer delaktig I det biologiske. Hun har eggløsningen og vet når . Hun blir befruktet . Så like delaktig er feil. Det er nettopp her feminister har vunnet frem og fått ekstra inntekt selv om hun lurte mannen . Han ble far selv ved kondombruk. Så til poenget Den siste delen av innlegget mitt . Det er på områder som jeg tenker juridisk abort på, jeg først og fremst tenker barnbidrag er feil . ONS er et slikt tilfelle . Det er ikke noe tilknytning mellom foreldrene . Kun en seksuell handling . Ved tilfeldig sex er en ordning som jeg tenker fornuftig . Jeg er ikke inne på tilfeller ved samlivsbrudd etter at barna er født . Dette er noe helt annet faktisk . Her er delt bosted det mest korrekte I de fleste tilfeller . Så jeg er ikke av eller på bidrag . Det er mer nyansert enn som fremstillt av TS. Vel den som er med på leken må nesten tåle steken... Det tryggeste er vel å ikke ha ons da slipper en bekymringene. Alle som har sex vet at det er en sjanse fra 0-100% at kvinnen kan bli gravid og at det er ett sjansespill å ha ons. Selv om mannen ikke innerst inne ønsket å gjøre dama gravid så er han faktisk 50% ansvarlig og må nesten stå for sine handlinger. Vet vi har diskutert dette før, og vi blir nok aldri enige i annet enn at vi er uenige når det kommer til juridisk abort. Slik jeg ser det vil en juridisk abort straffe barnet mer enn mor, og det er barnets beste en skal ta hensyn til. 1
regine Skrevet 2. desember 2016 #58 Skrevet 2. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Beklager, Peter007. Du er blitt juridisk abortert ved dom av 2.12.2016 og kan ikke lenger uttale deg, da du ikke lenger eksisterer som juridisk subjekt. Anonymkode: 268f1...ecb Godt sagt! 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #59 Skrevet 2. desember 2016 Bare innrøm det: det dere vil er at fedre skal kunne slippe fra alt ansvar når det kommer barn i bildet, ONS eller forhold, når det passer dem. Samtidig skal de ha større rettigheter til å ha samvær og omsorg, også når det passer dem. Ungene oppi det hele spiller liten rolle, så lenge dere kan lage litt faenskap for moren det gjelder. Anonymkode: 8492a...0dd 9
Peter007 Skrevet 2. desember 2016 #60 Skrevet 2. desember 2016 1 time siden, Fru Uperfekt skrev: Vel den som er med på leken må nesten tåle steken... Det tryggeste er vel å ikke ha ons da slipper en bekymringene. Alle som har sex vet at det er en sjanse fra 0-100% at kvinnen kan bli gravid og at det er ett sjansespill å ha ons. Selv om mannen ikke innerst inne ønsket å gjøre dama gravid så er han faktisk 50% ansvarlig og må nesten stå for sine handlinger. Vet vi har diskutert dette før, og vi blir nok aldri enige i annet enn at vi er uenige når det kommer til juridisk abort. Slik jeg ser det vil en juridisk abort straffe barnet mer enn mor, og det er barnets beste en skal ta hensyn til. Hei. Først takk for et fint innlegg - selv om vi ikke er av samme oppfatning på alle områder. Den som vil være med på leken må tåle steken som du skriver......... ja det må hun ogå om hun velger bli mor. Med dette mener jeg at hun velger fullføre et svangerskap som oppstod ved f.eks. ons, Et barn skal være ønsket av begge foreldrene. Ved et ons. et det som regel ikke ønsket graviditet for noen. Hvis mannen ikke vil bli far, og hun vil bli mor kan hun gjøre dette. Hun har selvbestemt abort, Det er slik det bør være. Hvis mannen vil bli far, og hun ikke vil bli mor kan hun stoppe svangerskapet ved selvbestemt abort. Ja det bør være slik med. Altså er det hun som bestemmer i begge tilfeller. Men det er henne selv som velger bære frem barnet. Hun kan gjøre dette mener jeg. Men i ettetid kan hun IKKE komme, og kreve noe fra mannen hun hadde ons. sex med mener jeg. Det er her vi i prinnsippet ikke er enige. Det er ikke noe svangerskap begge ønsket. Da bør den som ikke har mulighet til å velge abort kunne trekke seg ut av det hele.Dette er en form for juridisk abort og likestilling. Det er også barnets beste. Jeg mener det skal være krav om at begge foreldrene forsørger barnet, etter at det er opprettet tilknytting til barnet av begge foreldrene. Dette vil være et samlivsbrudd etter noen år som er ganske vanlig. Dette er til barnets beste. Det er imidlertid IKKE barnets beste at mannen må stille opp når han ikke ønsket bli far etter f.eks.et ons. Dette er ikke barnets beste, det er ikke bra for mor, det er ikke bra for far. Det MÅ bli konflikter etter en så urettmessig behandling av mannen. Det er grenser for mishandlingen og trakasering mot mannen . Det er grenser for hva et menneske skal finne seg i. Mennesker er tilpassningsdyktige i en slik forferdelig situasjon. Men det flere det går over styr for. De fått mentale sammenbrudd etter et slikt farskap, og et liv i innen psykiatri og rus, Dette var livsglade menn med en lysende fremtid som ikke taklet denne forferdelige beskjeden. Verden raste sammen for de. De hadde ingen og snakke med. Ikke noe helsevern som stilte opp før de var kommet langt utfor bakken. Jeg håper jeg har foklart meg klart nok til deg fru Uperfekt. Jeg tenker altså det skal være ansvar for far etter samlivsbrudd. Ved farskap etter ons.f.eks. er det ikke fars følelse. Dette er noe de fleste forstår. Det er ikke opprettet noen kontakt mellom far og barn. Det blir kun et økonomisk birdrag til mor i 19 år (m/vgs) og helsemessig nedtur for far. Dette føles knusende urettferdig, og er hjerteskjærende. Det er i Norge en tradisjon for at mannen blir krevd for bidrag uansett forholdet til barnet. Vi burde kanskje tenke nytt. Vi henger oss på det det som er vanlig praksis. endringer er vanskelig når det går mot kvinner økomisk. Men er lett å få til når det går mot mannen. Det tradisjonelle kjønnsmønsteret har et sterkt feste i det norske samfunnet. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå