Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Så godt at man har besteforeldre som kan ha barnebarna på overnatting for å få hverdagskabalen til å gå opp :hjerte: Vi har brukt mine foreldre og svigers mye den siste tiden grunnet mannens jobb, og er så takknemlig :jepp:

Helt håpløst at du ikke har hørt noe fra nevrologen! Så støtter deg i det å ringe hver dag for å mase!

Jeg måtte gjøre det nå før jeg skulle til tannkirurg, for tannlegen min fikk ikke sendt avgårde henvisning. Så da måtte jeg ordne time direkte hos kirurgen samt mase på tannlegen. Men det hjalp ikke, for henvisningen kom ikke frem :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 5.3.2019 den 14.34, Småkjekset skrev:

Så godt at man har besteforeldre som kan ha barnebarna på overnatting for å få hverdagskabalen til å gå opp :hjerte: Vi har brukt mine foreldre og svigers mye den siste tiden grunnet mannens jobb, og er så takknemlig :jepp:

Helt håpløst at du ikke har hørt noe fra nevrologen! Så støtter deg i det å ringe hver dag for å mase!

Jeg måtte gjøre det nå før jeg skulle til tannkirurg, for tannlegen min fikk ikke sendt avgårde henvisning. Så da måtte jeg ordne time direkte hos kirurgen samt mase på tannlegen. Men det hjalp ikke, for henvisningen kom ikke frem :rolleyes:

Vi er heldige som kan bruke besteforeldrene på den måten! :Nikke:

Nevrologen ringte faktisk i går! Han løy og sa at legekontoret mitt ikke hadde sendt prøven før nå. Men jeg sa at jeg ringte  sykehuset for flere uker siden og fikk bekreftet at han hadde fått svaret. Jeg endte faktisk opp med å heve stemmen og fikk nysgjerrige blikk fra de på jobb :fnise: Jeg tok ny blodprøve for tre dager siden, og sa jeg forventet å få en telefon fra han snart :opplyser: Toskete lege...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at jeg falt på magen og måtte på privat ultralyd for å se at alt var i orden. Og nå har jeg skikkelig lyst til å bestille privat ultralyd! :fnise: Det er bare halvannen uke til jeg skal på OUL. Men nå virker det liksom så lenge til! :tongue:

Jeg må skjerpe meg. 1400 kroner for en liiiitt tidligere ultralyd. Det tar seg ikke ut :ninja:

Dette er den eneste fridagen denne uken. Jeg må brette et tonn med klær. Woho. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en håpløs lege! :bond:  

Ikke lenge til OUL, hang in there! :biggrin: Ekkelt når man har sånne drømmer, skjønner du får lyst til å sjekke tidligere da. 

Å brette klær er blæh. Men så godt å bli ferdig med 😅 Nyt fridagen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Leviora skrev:

For en håpløs lege! :bond:  

Ikke lenge til OUL, hang in there! :biggrin: Ekkelt når man har sånne drømmer, skjønner du får lyst til å sjekke tidligere da. 

Å brette klær er blæh. Men så godt å bli ferdig med 😅 Nyt fridagen! 

Ja, jeg har faktisk ikke opplevd maken! :ohmy:

Jeg var så klar for ultralyd i drømmen at det var en skuffelse å våkne og skjønne at det ikke skulle skje likevel. Glad jeg ikke har falt på magen da :jepp:

Det ble en travel fridag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må lære meg å holde meg borte fra ubehagelige ting som jeg vet jeg kommer til å angre på. Her en dag så jeg første halvdelen av Leaving Neverland, og jeg var ikke forberedt på alle detaljene som kom frem. Jeg klarte ikke å se hele :(

Og i dag leste jeg en nyhetsartikkel om de to jentene som ble drept i Marokko. Og i kommentarfeltet ble det jammen meg beskrevet hva som vises på videoen! Nei og nei og nei :grine:

Kjempegreier å lese rett før leggetid. Bra jobba.

Nå må jeg få tankene over på noe mer positivt sånn at jeg kanskje får sove før klokka ringer halv seks. For eksempel at jeg fortalte M at mamma har baby i magen. Hun sa "m-m!" med den største selvfølgelighet. Akkurat som om dette hadde hun visst i evigheter :fnise: Hun ville at jeg skulle "åpne magen", men jeg fortalte at babyen måtte bli større, og da kunne den komme ut. 

Da jeg la henne i kveld, mange timer senere, strøk hun seg på magen og sa at "mamma baby oppi magen" :rodmer: Hvem vet hvor mye hun forstår, men tydeligvis hadde hun fundert litt på dette :Nikke:

Okei. Prøve å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17+0 :hjerter_rundt:

Da er vi kommet hit! Time flies, og jeg tenkte jeg skulle kjøre en sånn god gammeldags gravidoppdatering. Lette gjennom den gamle dagboken min (SÅ glad jeg lagret den) og fant ut at jeg har like mange (få) symptomer som forrige gang :Nikke: Egentlig færre :vetikke: Ligamentsmerter og halsbrann forrige gang, kun ligamentsmerter denne gangen. Så langt i hvert fall. 

Men her kommer listen! 

Termin: 19. august i følge TUL, 15. august i følge menstermin. 

Kjønn og navn: Aner ikke. Sist følte jeg jente, nå er jeg helt clueless. Vil ikke tenke på navn før etter OUL. 

Størrelse: 17 cm og 180 gram :) 

Liv i magen: Nope. Morkake ligger foran, så jeg forventer ikke noe særlig enda. Selv om det hadde vært gøy :hjerte:

Vektøkning: 7 kg :fnise:

Innkjøp: Body og bukse i størrelse 50. Det er sååå lite :ohmy:

Strekkmerker: Nei! Jeg var råheldig forrige gang og slapp unna. Kun et par på rumpa :jepp: Samme greia hadde vært gøy denne gangen også :nigo:

Vann i kroppen: Kanskje litt på anklene? Hadde merker etter sokkene her en dag. 

Plager: Kan ikke klage på ligamentsmerter i ny og ne, så egentlig ikke. 

Matkick: Nei. Sist var det knust is. Jeg venter på at det skal slå inn. 

Søvn: Ja, sant... Ingenting jeg kan skylde på graviditet.

Utålmodig: Kun til OUL! Den er jeg veldig spent på. Og nervøs. Mye mer nervøs enn forrige gang. Shit.

Barnerom: Vet ikke hvordan dette skal løses. En av oss sover fremdeles med M. Og sånn etterhvert må M og ny baby dele rom. Men det er vel bare gøy? :vetikke:

Fødebagen: Den blir ganske lett. Sist hadde jeg med ulike klær, det gidder jeg ikke denne gangen. Jeg var veldig fornøyd med blå sykehusskjorte og en mørk joggebukse som skjulte bleierumpa :Nikke:

Fødselsforventninger: Jeg gruer meg ikke i det hele tatt. Sikkert fordi jeg har glemt ut hvor inteeeenst vondt det er! 
Denne gangen skal jeg være mer proaktiv med epidural og lystgass. Håper latensfasen ikke varer i tre dager igjen. Den delen var ganske ræv og jeg ble ganske sliten. Takker ja til sterkere pressrier. 
Ellers håper jeg alt ender like fantastisk som sist. Slapp å sy, jeg var i toppform og jeg kunne sitte i alle mulige stillinger uten hønevondt.Det var gøy det! :jepp:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at babyen i magen var en gutt, og mannen ville han skulle bli kalt opp etter svigerfar. Jeg hadde ikke noe bedre forslag, så da ble det det :fnise:

Nå begynner jeg å bli ganske utålmodig :bond: Forestiller meg at vi sitter på venterommet på sykehuset med makspuls. Jeg sikkert et par hakk mer nervøs enn mannen :tongue: Men nå er det bare åtte totale dager med venting! Gudhjelpes. 

Jeg har en doppler på vei i posten også :plystre: Samme typen som jeg hadde med M. Trodde jeg fremdeles hadde den, men tydeligvis ble den kastet under et ryddekick. Jeg skulle jo ikke bli gravid igjen, så egentlig ganske logisk av meg. Men litt irriterende akkurat nå :rolleyes: Anyways. Håper den kommer snart fordi jeg vil høre svisjing og svosjing! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så slitsomt å vente på ultralyd! Faktisk er det nesten bare det en graviditet består av - venting! :ler: Håper den neste uken går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Hva med alt annet av babyutstyr, kvittet du deg med det også så du må skaffe alt nytt? 

Jeg tok vare på alt selv om jeg ikke visste om gubben gikk med på en til. Litt kjedelig å ikke ha NOE å handle. :ler: Bortsett fra badebalje, for den har blitt sølevannbalje utenfor huset. :P

Venter utålmodig med deg på ultralyden din! Blir nok bedre når den er overstått. 

Her syns jeg ukene gikk veldig fort i andre trimester, men nå - NÅ går det tregt. Fy flate. Syns jeg har vært 32 uker i en evighet. 

Hvordan syns du svangerskapet går i forhold til første gang? Er det relativt likt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lille_frosk skrev:

Det er så slitsomt å vente på ultralyd! Faktisk er det nesten bare det en graviditet består av - venting! :ler: Håper den neste uken går fort!

Det er det! Venting og venting. Man får jo så mye tid til å tenke alle slags tanker - positive og negative :rolleyes: Det er nesten litt travelt. På en treg måte :fnise:

Det håper jeg også! :) 

1 time siden, Albbas skrev:

Hva med alt annet av babyutstyr, kvittet du deg med det også så du må skaffe alt nytt? 

Jeg tok vare på alt selv om jeg ikke visste om gubben gikk med på en til. Litt kjedelig å ikke ha NOE å handle. :ler: Bortsett fra badebalje, for den har blitt sølevannbalje utenfor huset. :P

Venter utålmodig med deg på ultralyden din! Blir nok bedre når den er overstått. 

Her syns jeg ukene gikk veldig fort i andre trimester, men nå - NÅ går det tregt. Fy flate. Syns jeg har vært 32 uker i en evighet. 

Hvordan syns du svangerskapet går i forhold til første gang? Er det relativt likt? 

Babyutstyr ble solgt, gitt! Alt utenom ammeputa faktisk. Den var ganske fantastisk, så det er jeg glad for! :) Det blir forhåpentligvis litt shopping etter ultralyden :Nikke:

Alt er egentlig dønn likt. Bortsett fra kvisene. Sist var de i ansiktet, denne gangen er de på ryggen :Knegg: 

Hva med deg? Likt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
22 minutter siden, Weebs said:

Det er det! Venting og venting. Man får jo så mye tid til å tenke alle slags tanker - positive og negative :rolleyes: Det er nesten litt travelt. På en treg måte :fnise:

Det håper jeg også! :) 

Babyutstyr ble solgt, gitt! Alt utenom ammeputa faktisk. Den var ganske fantastisk, så det er jeg glad for! :) Det blir forhåpentligvis litt shopping etter ultralyden :Nikke:

Alt er egentlig dønn likt. Bortsett fra kvisene. Sist var de i ansiktet, denne gangen er de på ryggen :Knegg: 

Hva med deg? Likt? 

Er mye ulikt denne gang faktisk. Denne gangen har jeg jo spydd en del ganger, det slapp jeg første gang. :P Sist hadde jeg mye hjertebank, det har jeg ikke nå, men jeg har mye mer vondt i ryggen/halebeinet og sånt noe. Alt i alt ikke nødvendigvis i dårligere form, men litt andre plager ja. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Albbas skrev:

Er mye ulikt denne gang faktisk. Denne gangen har jeg jo spydd en del ganger, det slapp jeg første gang. :P Sist hadde jeg mye hjertebank, det har jeg ikke nå, men jeg har mye mer vondt i ryggen/halebeinet og sånt noe. Alt i alt ikke nødvendigvis i dårligere form, men litt andre plager ja. :P

Kanskje dette er din versjon av en jentegraviditet! Og kanskje ryggkviser er min versjon av guttegraviditet :fnise: Gi meg en ultralyd! Utålmodigheten min blir mer og mer klikkos for hver dag som går :bond:

I morgen skal visst doppleren min komme. Håper den funker like bra som sist :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doppleren funka! Veldig gøy :Nikke:

Jeg har en greie på gang med jobben om lønn og arbeidstid osv. Det er kjedelig, og jeg føler jeg har skapt litt drama. Involvert fagforeningen og greier :fnise: Men, men! Det ordner seg vel på et vis.

Om presis én uke sitter jeg på jobb og tenker "nå må jeg snart gå hvis jeg skal rekke ultralyden!" 

I natt sov jeg og mannen sammen helt til klokka to. Da knirket det på babycallen. Jeg gikk inn til M, og der stod hun og klorte på døra. Hun rekker ikke opp til dørhåndtaket :tongue: Resten av natta sov jeg sammen med henne. Men to er ganske bra! :jepp:

Jeg drømte selvsagt rare ting igjen. Vi var på ultralyd og alle målingene av baby var på grensen til dårlig. Alt innenfor normalen, men bare såvidt. Håper ikke jeg er sanndrømt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legging tar utrolig lang tid. Vi har prøvd med begrenset dagsoving. Maks 1,5 time. Vanligvis fra 11.30-13.00. Før i tiden betydde det at hun var stuptrøtt 19.00. Ikke nå lenger :ohmy: Vi ser på det som stor suksess hvis hun sover innen 20.30. Og noen ganger har det blitt veldig mye senere... Hun er ikke klar for å kutte ut dagsoving helt. Ifølge PK er hun helt i svime når det nærmer seg legging i barnehagen. Det hender visstnok at hun nesten sovner under lunsjen :tongue:

I går sov hun bare én time, og da var hun utrolig sur resten av dagen. Vet ikke om det var tilfeldig. Selv om vi prøver å ha en rolig atmosfære i heimen på kvelden så girer hun seg selv opp. Plutselig får hun en helt vill fantasi og finner på masse sprell. Vi får se hva vi finner på fremover. 

Jeg har lagt meg og ser frem til i morgen. Da er det nemlig mandag. Etter mandag kommer tirsdag. Og etter tirsdag kommer onsdag. Og hva skjer på onsdag? Ultralyd :Nikke: Forrige gang hadde jeg heftig nedtelling og var tusen prosent gira. Cirka sånn som M er hver kveld :fnise: Jeg glemte helt ut å være nervøs. Alt var jo flott på ultralyden i uke 12. Hva kunne gå galt, liksom? I tillegg var jeg rimelig sikker på at jeg hadde kjent spark, og på doppleren hørtes alt topp ut. Alt jeg var nysgjerrig på var kjønn.

Denne gangen er jeg mer nervøs. Siden jeg har morkaken foran har jeg ikke kjent noe enda. Og jeg vet at alt ikke behøver å være sykt perfekt selv om det så sånn ut i uke 12. Men jeg håper det! Så jeg gleder meg veldig selv om jeg er nervøs i tillegg. Håper, håper, håper at alt er fint sånn at vi kan se hvem som skjuler seg inni der bak morkaken :jepp: Jeg har skikkelig lyst til å begynne å se på navn! Jeg hadde M klart forrige gang. Nå er jeg helt blank. Hmm! 

Nei, nå må jeg sove. Må jo snart stå opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at vi skulle ha en gutt. Igjen! Kanskje det er et tegn? Vi endte opp med å gå på fem ulike ultralyder fordi vi av en eller annen grunn ikke trodde det stemte. Og jeg var helt fortvilet fordi vi har en sjokkrosa lekematte! Det var faktisk litt ekkelt at jeg var så lei meg. Håper ikke jeg blir det hvis vi skal ha en gutt i virkeligheten :huh:

Jeg har forresten funnet en krem til M som hun ikke klikker av. Den gule Locobase :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare én full dag igjen med venting. Nå klarer jeg snart ikke mer. Jeg har faktisk skikkelig vondt i magen! Sånn psykisk :tongue: Alle er spente og glade, og alle blir overrasket når jeg sier jeg er nervøs. "Men det går jo bra!" Ja, sannsynligvis :P

Skulle ønske ultralyden var på morgenen i stedet for halv tre på ettermiddagen. Jeg kommer jo til å være helt lost in space på jobb den dagen. Føler meg ganske lost allerede. 

M har fått en fin ny tripp trapp-stol. Hun var litt lei seg da den gamle måtte bort, men hun kom kjapt over det. Hun var skikkelig gira på ny stol, men snudde kjapt da hun forstod at det betydde at den skulle erstatte den andre :fnise: Hun ble plutselig kjempestor nå som hun sitter helt uten bøyle. Jenta mi! :hjerte:

Håper jeg slipper å gjennomgå fem ultralyder i natt. Det holder vel med den ene på onsdag! Det stakkars hodet mitt. Jeg trenger en pause. Skru av alle tanker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt fikk jeg ikke tid til å drømme fordi M har vært helt klikkos. Fra halv ett til husker ikke så gråt hun og sa hun hadde vondt i magen. Når hun gråter masse så er refluksen helt ute av kontroll, så det plaget henne sikkert i tillegg. Hørte hun svelget og svelget. Vi prøvde litt ulike ting. Først mannen, så meg. Det endte opp med at vi sov alle mann i dobbelsenga vår. Da ble hun rolig :) Det var i grunn ganske koselig, men hun tar overraskende stor plass til å være så liten :fnise:

Jeg kommer sikkert til å få en trøtthetssmell utover dagen. Tipper rundt lunsj :P 

Ultralyd i morgen. I tilfelle noen som leser her hadde glemt det ut :vetikke: Gudbedremeg. Pulsen stiger av å tenke på det. Brakk meg nesten i bilen da jeg kjørte til jobb. Jeg må chille tusen hakk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med UL i morgon, Weebs! :hoppe: Eg tippar at det er ei lita jente der inne. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mirabella76 skrev:

Masse lykke til med UL i morgon, Weebs! :hoppe: Eg tippar at det er ei lita jente der inne. :jepp:

Takk! :bond: :biggrin: 
Alle har egentlig tippet jente. Men nå som jeg drømmer at det er en gutt hver natt så begynner de å tvile :fnise: Jeg kommer til å få sjokk uansett hva det er :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...