Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, miore skrev:

Nå er jeg ferdig med UL, og her går det mye bedre enn det gjorde i 2016! ;) Jeg hadde ca 10 eggposer på gang, og de var en hel del større enn på tilsvarende dag under de forrige forsøkene. En del av dem var på 13, 14 og 15 mm (resten på 11-12), og slimhinna var allerede 0.9 mm. Hurra! Jeg skal tilbake på kontroll på onsdag, og hvis de fortsetter i samme tempo kan det hende jeg får uttak på fredag, mandag eller tirsdag. Time will show, med min uforutsigbare kropp tar jeg ingen gleder på forskudd.

Legen bare lo av min lille episode med feilmedisinering. Hun var ikke bekymret i det hele tatt, og sa det ville vært mye verre om jeg hadde gitt meg for liten dose. Puh!

Så spennende! Og kjekt at kroppen reagerer raskere nå enn sist forsøk :) hvor mange sprøytedager har du hatt nå? Er det når eggposene er ca. 17-18 mm de velger å sette eggløsningssprøyta? Synes å  huske noe slikt, men merker at detaljene går i glemmeboka. Tror gynekologen min sa at eggposene vanligvis vokser 1,5-2 mm i døgnet helt fram til de er ca. 17-18 mm, og da vokser de litt raskere fram mot eggløsning (tror egget blir sluppet når eggposen er ca. 22 mm). Husker ikke helt detaljene, men var noe i den duren ;)

Jeg er på sprøytedag 6 i dag. Har ennå ikke  begynt å merke noe i eggstokkene, tror det var rundt nå jeg merket det sist. Håper bare ikke at utviklingen går senere denne gangen. Jeg har ikke kontroll før på fredag, så håper at alt går som planlagt sånn at jeg ikke må stimulere lengre enn sist. Men merker at ting er annerledes nå enn sist forsøk, har jo mye mer bivirkninger. Håper ikke det er et dårlig tegn...

Vi er så mange som er cirka likt i løypa nå - håper flere av oss ender opp med positive tester i løpet av februar! En positiv test hadde blitt en så fiiiin og bra start på 2017 :) jeg trenger noen oppturer nå - for 2016 var et kjipt år for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, prover87 skrev:

Så spennende! Og kjekt at kroppen reagerer raskere nå enn sist forsøk :) hvor mange sprøytedager har du hatt nå? Er det når eggposene er ca. 17-18 mm de velger å sette eggløsningssprøyta? Synes å  huske noe slikt, men merker at detaljene går i glemmeboka. Tror gynekologen min sa at eggposene vanligvis vokser 1,5-2 mm i døgnet helt fram til de er ca. 17-18 mm, og da vokser de litt raskere fram mot eggløsning (tror egget blir sluppet når eggposen er ca. 22 mm). Husker ikke helt detaljene, men var noe i den duren ;)

Jeg er på sprøytedag 6 i dag. Har ennå ikke  begynt å merke noe i eggstokkene, tror det var rundt nå jeg merket det sist. Håper bare ikke at utviklingen går senere denne gangen. Jeg har ikke kontroll før på fredag, så håper at alt går som planlagt sånn at jeg ikke må stimulere lengre enn sist. Men merker at ting er annerledes nå enn sist forsøk, har jo mye mer bivirkninger. Håper ikke det er et dårlig tegn...

Vi er så mange som er cirka likt i løypa nå - håper flere av oss ender opp med positive tester i løpet av februar! En positiv test hadde blitt en så fiiiin og bra start på 2017 :) jeg trenger noen oppturer nå - for 2016 var et kjipt år for meg.

Dette blir sprøytedag 8 / syklusdag 9 for meg :) Mine eggposer har kanskje vokst 1 mm på to dager tidligere i høst og vinter - når de har vokst som raskest! Det er derfor jeg fremdeles er litt avventende. Legene sier bare at kroppen min nekter å følge læreboka - det er kjedelig, men ikke noe farlig for eggene å stimulere så lenge.

På samme tidspunkt forrige gang var de stort sett bare 11-12 mm, og gangene før var de enda mindre, så jeg har et håp om å bruke litt kortere tid denne gangen :) Når man stimulerer i nesten tre uker, er den siste uken seig! Klinikken min har som regel at man får sette eggløsningssprøyte når man har minst tre follikler på 17 mm eller større. 

Veldig artig at vi er mange som er omtrent likt i løypa, det gjør i alle fall at jeg kjenner meg litt mindre alene om dette her å ha noen å diskutere det med :) Jeg stemmer for en hel bukett av positive graviditetstester mot slutten av måneden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miore skrev:

Nå er jeg ferdig med UL, og her går det mye bedre enn det gjorde i 2016! ;) Jeg hadde ca 10 eggposer på gang, og de var en hel del større enn på tilsvarende dag under de forrige forsøkene. En del av dem var på 13, 14 og 15 mm (resten på 11-12), og slimhinna var allerede 0.9 mm. Hurra! Jeg skal tilbake på kontroll på onsdag, og hvis de fortsetter i samme tempo kan det hende jeg får uttak på fredag, mandag eller tirsdag. Time will show, med min uforutsigbare kropp tar jeg ingen gleder på forskudd.

Legen bare lo av min lille episode med feilmedisinering. Hun var ikke bekymret i det hele tatt, og sa det ville vært mye verre om jeg hadde gitt meg for liten dose. Puh!

Jippi, herlig lesing!!! Dette blir bra, gjorde seg med litt nytt opplegg tror jeg ;)  Blir spennende med ny UL på onsdag, og da veien videre. Er det innsett på dag 2?

Nå er vi mange likt i løypa ja, herlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, LillyBe skrev:

Jippi, herlig lesing!!! Dette blir bra, gjorde seg med litt nytt opplegg tror jeg ;)  Blir spennende med ny UL på onsdag, og da veien videre. Er det innsett på dag 2?

Nå er vi mange likt i løypa ja, herlig :) 

Vi ser an hvor mange egg jeg får ut og hvor mange som blir befruktet før vi bestemmer oss :) Hvis jeg får et solid antall befruktede egg, tror jeg at jeg skal satse på blastocyst igjen - det er jo større sjanse for graviditet med blasto, selv om det er nervepirrende å vente så lenge i frykten for at alle eggene skal dø! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2017 den 16.54, Nyher17 skrev:

Vi fikk beskjed i dag om at det ikke ble oppstart før mai/juni, mulig ikke før etter sommeren. 

Jeg skulle ringe inn når jeg fikk mens i februar.

krysser fingre for oppstart før sommeren 😌

Hei 😊

Ringte Riksen idag for å melde om menstrasjon. Fikk beskjed om at uttak mest sansynlig vil bli i uke 21😳 Synes det er sinnsykt lenge! Var på samtale 15. Desember. Hvordan ligger det ann med dere? 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Solskinn63 skrev:

Hei 😊

Ringte Riksen idag for å melde om menstrasjon. Fikk beskjed om at uttak mest sansynlig vil bli i uke 21😳 Synes det er sinnsykt lenge! Var på samtale 15. Desember. Hvordan ligger det ann med dere? 🌸

Hører til Bergen og ledig time for uttak i uke 22.. så ventetiden er ekstrem over hele linja virker det som. Deprimerende for oss som må vente :icon_frown: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Moste skrev:

Hører til Bergen og ledig time for uttak i uke 22.. så ventetiden er ekstrem over hele linja virker det som. Deprimerende for oss som må vente :icon_frown: 

Synes det virker så tilfeldig . Hørte om en her på forumet som hadde samtale samtidig som meg og skak allerede ha uttak i midten av Mars. Merker jeg håndterer ventingen utrolig dårlig . Vet mange går dette i møte med å virkelig glede seg til å komme igang , mens jeg virkelig gruer meg! Jeg gruer meg virkelig til å putte så mye hormoner i kroppen ... ! Det er nok med på å gjøre ventetiden enda mer vanskelig 😳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Solskinn63 skrev:

Synes det virker så tilfeldig . Hørte om en her på forumet som hadde samtale samtidig som meg og skak allerede ha uttak i midten av Mars. Merker jeg håndterer ventingen utrolig dårlig . Vet mange går dette i møte med å virkelig glede seg til å komme igang , mens jeg virkelig gruer meg! Jeg gruer meg virkelig til å putte så mye hormoner i kroppen ... ! Det er nok med på å gjøre ventetiden enda mer vanskelig 😳

hmm, det burde jo være en slags kø, men ja, enig med deg, ventigen er helt grusom både for oss som gleder seg til å komme igang igjen og for deg som gruer deg. uff. lykke til. Håper vi kommer til før tiden. Vi kan skrive oss på liste om det kommer avbestillinger. Si fra om det der du hører til om du ikke allerede har gjort det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 egg tatt ut. Gikk veldig bra. Så nå venter vi for å se o vi får sette inn igjen på Fredag, eller om vi må vente en syklus. Hadde væske i buken etter uttaket, så de tok noen blodprøver for å sjekke nivåene på ting. Hvis de er greie så får vi sette inn på Fredag. Hvis ikke må vi vente til syklusen har stabilisert seg. Hadde vært typisk min flaks om vi må vente nå. 

Men uansett...Eggene er ute, og skal få kose seg sammen med gubben sine kamerater. Så får vi se hvordan det går. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mammatiljente skrev:

13 egg tatt ut. Gikk veldig bra. Så nå venter vi for å se o vi får sette inn igjen på Fredag, eller om vi må vente en syklus. Hadde væske i buken etter uttaket, så de tok noen blodprøver for å sjekke nivåene på ting. Hvis de er greie så får vi sette inn på Fredag. Hvis ikke må vi vente til syklusen har stabilisert seg. Hadde vært typisk min flaks om vi må vente nå. 

Men uansett...Eggene er ute, og skal få kose seg sammen med gubben sine kamerater. Så får vi se hvordan det går. 

Så bra med mange flotte egg ut 😄 Gratulerer! Utrolig kjedelig med den væsken...hva kommer det av da tro? jeg krysser fingene for at dere får innsett som planlagt :)

Ferdig med uttak her også. 11 egg ut 😊 Mannens prøve fin så da blir det IVF. Er uttolig spent på veien videre, og om det blir innsett fredag eller mandag.  Please la mange bli befruktet, og dele seg bra 🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Mammatiljente skrev:

13 egg tatt ut. Gikk veldig bra. Så nå venter vi for å se o vi får sette inn igjen på Fredag, eller om vi må vente en syklus. Hadde væske i buken etter uttaket, så de tok noen blodprøver for å sjekke nivåene på ting. Hvis de er greie så får vi sette inn på Fredag. Hvis ikke må vi vente til syklusen har stabilisert seg. Hadde vært typisk min flaks om vi må vente nå. 

Men uansett...Eggene er ute, og skal få kose seg sammen med gubben sine kamerater. Så får vi se hvordan det går. 

13 egg ut er jo uansett et topp resultat, og du har jo forhåpentligvis en fin fangst på frys selv om du er uheldig og må utsette en syklus! Det er visst ikke noe særlig å bli overstimulert, så hvis det er de de er bekymret for (i og med væske i buken) så er det jo egentlig best for din helse om du venter. Selv om psyken selvfølgelig vil ha egg inn NÅ ;) 

14 minutter siden, LillyBe skrev:

Så bra med mange flotte egg ut 😄 Gratulerer! Utrolig kjedelig med den væsken...hva kommer det av da tro? jeg krysser fingene for at dere får innsett som planlagt :)

Ferdig med uttak her også. 11 egg ut 😊 Mannens prøve fin så da blir det IVF. Er uttolig spent på veien videre, og om det blir innsett fredag eller mandag.  Please la mange bli befruktet, og dele seg bra 🙏

Går dere for blasto om det blir god befruktningsrate? Hadde dere vanlig IVF forrige gang også? Jeg krysser fingrene for super uttelling for dere begge to :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, miore skrev:

Går dere for blasto om det blir god befruktningsrate? Hadde dere vanlig IVF forrige gang også? Jeg krysser fingrene for super uttelling for dere begge to :)

Ja, det er det de anbefaler i allfall :) Er jo utrolig skummelt å men...vi får først se hvor mange som blir befruktet. Er det få blir det jo innsett fredag :) Sist gjorde de 50/50 ivf og icsi...får håpe det går fint med kun ivf denne gangen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, miore skrev:

13 egg ut er jo uansett et topp resultat, og du har jo forhåpentligvis en fin fangst på frys selv om du er uheldig og må utsette en syklus! Det er visst ikke noe særlig å bli overstimulert, så hvis det er de de er bekymret for (i og med væske i buken) så er det jo egentlig best for din helse om du venter. Selv om psyken selvfølgelig vil ha egg inn NÅ ;) 

Går dere for blasto om det blir god befruktningsrate? Hadde dere vanlig IVF forrige gang også? Jeg krysser fingrene for super uttelling for dere begge to :)

Er et supert resultat ja. Så får vi håpe at noen av dem bli befruktet.  Om prøvene er fine så blir det innsett på Fredag. Om man blir overstimulert og gravid så kan man bli skikkelig dårlig med magesmerter og kvalme/oppkast osv. Flere må legges inn på sykehus for å tømme buken for væske osv. Så om prøvene sier at det ikke går denne syklusen, så må vi bare vente. Men jeg krysser fingrene for at det går. Sto visst i fare for overstimulering siden jeg hadde så mange egg og at de var så store. De fant ikke livmora mi på UL til å begynne med, for den var klemt av eggstokkene😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prover87 skrev:

Så kjekke resultater @Mammatiljente og @LillyBe! Lykke til med befruktning og innsetting. Krysser fingrene for at det går bra :) Blir så spennende å følge med her på forumet de neste ukene - så mye som skjer!

Tusen takk :) Ja, fryktelig spennende for oss alle utover nå altså. Nærmer seg vel UL for deg også nå? Håper det går greit med formen din, til tross for bivirkningene :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mammatiljente skrev:

Er et supert resultat ja. Så får vi håpe at noen av dem bli befruktet.  Om prøvene er fine så blir det innsett på Fredag. Om man blir overstimulert og gravid så kan man bli skikkelig dårlig med magesmerter og kvalme/oppkast osv. Flere må legges inn på sykehus for å tømme buken for væske osv. Så om prøvene sier at det ikke går denne syklusen, så må vi bare vente. Men jeg krysser fingrene for at det går. Sto visst i fare for overstimulering siden jeg hadde så mange egg og at de var så store. De fant ikke livmora mi på UL til å begynne med, for den var klemt av eggstokkene😂😂

Såpass, ja! Venninna mi ble overstimulert og krangla seg til innsett likevel. Hun ble gravid, og enden på visa ble 13 kg vann i eggstokkene/buken :sjokkbla: Hun sa hun ikke angra siden hun ble gravid, men det var et par ekstremt ukomfortable uker for henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det spotting før mensen, eller er det festeblødning??? Jeg har jo dagt at jeg ikke skulle teste, akkurat nå kunne jeg godt tatt en test for å sjekke. Likevel tenker jeg at jeg skal vente til jeg ser hvordan dette utvikler seg. 

Jeg har litt vondt i magen, og det minner om mens-smerter.... Jaja, i morra vet jeg vel mer, og mandag er test-dag. 

Lykke til, dere som har hatt egguttak og innsett de siste ukene. Jeg krysser fingrene for dere👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LillyBe skrev:

Tusen takk :) Ja, fryktelig spennende for oss alle utover nå altså. Nærmer seg vel UL for deg også nå? Håper det går greit med formen din, til tross for bivirkningene :( 

UL på fredagsmorgen - gru/gleder meg til det! Er redd for at utviklingen ikke går like raskt som sist - men hvis det er tilfelle så er det ikke noe å gjøre med det, blir jo bare noen ekstra stikkedager😉 

Bivirkningene har heldigvis ikke blitt verre, men har ikke vært i storform den siste uka. Har kommet meg på jobb, men har tilpasset arbeidsdagen etter formen. Jeg har heldigvis en jobb det er mulig å gjøre det slik og jeg har en forståelig sjef👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tekjerringa skrev:

Er det spotting før mensen, eller er det festeblødning??? Jeg har jo dagt at jeg ikke skulle teste, akkurat nå kunne jeg godt tatt en test for å sjekke. Likevel tenker jeg at jeg skal vente til jeg ser hvordan dette utvikler seg. 

Jeg har litt vondt i magen, og det minner om mens-smerter.... Jaja, i morra vet jeg vel mer, og mandag er test-dag. 

Lykke til, dere som har hatt egguttak og innsett de siste ukene. Jeg krysser fingrene for dere👍

Forstår det blir litt nervepirrende med spotting! Hvor lenge etter innsett er du nå (eller hvor mange dpo)? er kanskje litt tidlig med mensen når testdag er på mandag? Men med mitt innsett sist så skulle jeg teste 16 dager etter innsettet, men mensen kom en hel uke før da. Men mensen kom på den vanlige tiden - 14 dager etter positiv eggløsningstest (hadde innsett på dag 5).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 9 dager siden innsett og 12 siden uttak. Jeg kan jo ta en test i morgen, men da må jeg kjøpe den først. Nå er jeg så kvalm at jeg ikke orker å gå på butikken. Jeg bare sitter her å jobber, noe jeg egentlig ikke har energi til - kjenner jeg. Jaja. Vi får se hvor det bærer.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...