Gå til innhold

Prøverør 2017

FlyBabe

Anbefalte innlegg

Da er uttak over. De fikk ut hele 17 egg! Men da er eg i risikosonen for overstimulering og må ta klexane, og ny kontroll på mandag mest sannsynligvis. Forhåpentligvis er alt Ok da og vi kan få innsett. 

Det er ingenting i denne prosessen som helt går vår vei - det skjer alltid noe, enten ved uttak eller innsett...

Endret av prover87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, prover87 skrev:

Da er uttak over. De fikk ut hele 17 egg! Men da er eg i risikosonen for overstimulering og må ta klexane, og ny kontroll på mandag mest sannsynligvis. Forhåpentligvis er alt Ok da og vi kan få innsett. 

Det er ingenting i denne prosessen som helt går vår vei i denne prosessen - det skjer alltid noe, enten ved uttak eller innsett...

Gratulerer med flott antall :) Krysser finga for at du får innsett på mandag!! Å at det ikke blir altfor ille smerter de neste dagene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, prover87 skrev:

Det er ingenting i denne prosessen som helt går vår vei i denne prosessen - det skjer alltid noe, enten ved uttak eller innsett...

Det var masse egg! :) Uff, håper du slipper unna overstimulering, og at du både får satt inn egg nå og slipper for mye plager. Da dyrkes eggene til blastocyster, siden du ikke skal inn igjen før mandag? Med så mange egg trenger du vel egentlig ikke bekymre deg for å ikke ha noen å sette inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Ønskebarn2017 skrev:

@Prover14 så bra du slipper bivirkninger! Du skal vel på UL/kontroll litt etter sprøytestart så du vil nok fp beskjed om det mot all formodning ikke fungerer, men jeg tror bare det er så individuelt det der. Får du ikke ekkel smak i munnen heller? Jeg er også trett, og skylder det på sprayen! Men har en diagnose i bunn som gjør meg trett så kan være begge deler 😂 jeg skal spraye fra 6.februar til 16. Mars (da er det ul) så får jeg vite tid for uttak da. Trapper ned sprayen ved sprøytestart noe jeg har skjønt er normalt. Synes selv jeg fikk en utrolig lang protokoll, men bare det funker så. Jeg er redd for at jeg får mer bivirkninger på sprøytene fordi sprayen går det såpass greit med, men man vet jo ikke.

Har du sett videoene på nett for hvordan sette sprøyten? Det e ganske gode. Jeg jobber i helsevesenet og er ikke redd for å stikke, heldigvis. (Bare bivirkninger hehe..) så gøy med flere som er i samme løypa! Ønsker deg masse lykke til!! 😁 si ifra hvordan det går med sprøytene 😉

Skal på UL neste torsdag, så da får jeg nok status tenker jeg :) Får skikkelig dårlig smak i munnen av sprayen, sånn som med vanlig nesespray. Men det går over rimelig raskt heldigvis. Veldig godt å slippe de store bivirkningene!

Takk for tips! Veldig greit å se litt video. Er ikke redd for sprøyter generelt, men syns tanken på å stikke seg selv er litt ufyselig ;)Det går seg nok fort til.

Håper dagene og ukene går fort fremover for deg! Og veldig gøy med flere som er likt i løypa :) Håper vi får positive resultater alle mann (selv om jeg prøver så godt jeg kan å være litt realist oppi det hele)! Skal gjøre det, så får du oppdatere når du er i gang :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Bra du slipper bivirkninger på sprayen, og lykke til med første sprøytedag i dag @Prover14. Spent på hvordan det går. Oppdater underveis da :)

Men ja, store forskjeller på hvor lenge vi må bruke spray. Dette er mitt første forsøk så det er mye å sette seg inn i, ikke minst forholde seg til. Det ble nærmest en seremoni i dag når jeg brukte nesesprayen for første gang. Å da regner jeg med at det blir litt av et styr når jeg skal starte med sprøytene :fnise:  Hvilket sykehus holder du og @Ønskebarn2017 til? Dere har sikkert skrevet det før, men umulig å huske alt som blir skrevet i denne tråden her ;) 

Takk! :) Gleder meg til å få den første overstått! 

Første forsøk her også, og er så redd for å gjøre feil. Har sikkert hundre alarmer på tlf for å huske på de forskjellige tingene :fnise:Men det går seg til! Vi hører til Haugesund. Dere da? Håper det har gått fint med nesespray-start i dag! Og at du slipper bivirkninger :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, prover87 skrev:

Gratulerer med en finfin fangst :) Det blir sikkert masse fine blatocyster å velge mellom på mandag! Det er jo bra de tar tak i risikoen med en gang og gir deg klexane, vi får håpe det holder overstimuleringen i sjakk så du får inn et gullegg på mandag :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Bra du slipper bivirkninger på sprayen, og lykke til med første sprøytedag i dag @Prover14. Spent på hvordan det går. Oppdater underveis da :)

Men ja, store forskjeller på hvor lenge vi må bruke spray. Dette er mitt første forsøk så det er mye å sette seg inn i, ikke minst forholde seg til. Det ble nærmest en seremoni i dag når jeg brukte nesesprayen for første gang. Å da regner jeg med at det blir litt av et styr når jeg skal starte med sprøytene :fnise:  Hvilket sykehus holder du og @Ønskebarn2017 til? Dere har sikkert skrevet det før, men umulig å huske alt som blir skrevet i denne tråden her ;) 

Helt enig,kan være ganske overveldene i starten.  Kjenner på det samme. Jeg hadde også en prosedyre/seremoni som du beskriver på toalettet på jobb første sprayedag. (Garantert at dette skal inn i noe babybok til babyen😂) vi hører til Haugesund 😊 hva med dere ? Synes det er en eeevighet til spørytestart, men er jo snart Mars, så det går fortere enn jeg tror.. tenker ikke mye på det på dagtid pga travelt på jobb så det hjelper litt,men det kommer snikende på kvelden merker jeg.. hvordan er det med deg, og evt bivirkninger @Chickenwings85 ?  

@Prover14 hvordan gikk det med sprøtestart ? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Prover14 skrev:

Skal på UL neste torsdag, så da får jeg nok status tenker jeg :) Får skikkelig dårlig smak i munnen av sprayen, sånn som med vanlig nesespray. Men det går over rimelig raskt heldigvis. Veldig godt å slippe de store bivirkningene!

Takk for tips! Veldig greit å se litt video. Er ikke redd for sprøyter generelt, men syns tanken på å stikke seg selv er litt ufyselig ;)Det går seg nok fort til.

Håper dagene og ukene går fort fremover for deg! Og veldig gøy med flere som er likt i løypa :) Håper vi får positive resultater alle mann (selv om jeg prøver så godt jeg kan å være litt realist oppi det hele)! Skal gjøre det, så får du oppdatere når du er i gang :) 

Det skal jeg gjøre! Så gøy at du også hører til i Haugesund! Synes det var veldig hyggelige og omtenksomme der. Gi lyd når du har vært på UL da 😃 hvilken behandling skal dere ha ?

Blir så "gira" når jeg ikke føler meg så alene!😅hehe.. 

Skal oppdatere når det er noe å oppdatere ja! Samme til deg.

Nå venter jeg på mensen, skulle ringe når den kom, den måtte komme før sprøytestart slik jeg forstod det. Tenk jeg er med på fødsler til vanlig i mitt yrke, men blir helt grøtete i hodet når det kommer til årsaker til egen kropp og helsemessige ting.. så må nesten spørre de hvorfor om ikke mensen kommer før til uka. Er det vanlig å få forsinket mens når en er i nedreguleringsfase ? Noen som vet ?

Lykke til videre med sprøytene! Hvor mange ganger til dagen skal du sette ? @Prover14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ønskebarn2017 skrev:

Det skal jeg gjøre! Så gøy at du også hører til i Haugesund! Synes det var veldig hyggelige og omtenksomme der. Gi lyd når du har vært på UL da 😃 hvilken behandling skal dere ha ?

Blir så "gira" når jeg ikke føler meg så alene!😅hehe.. 

Skal oppdatere når det er noe å oppdatere ja! Samme til deg.

Nå venter jeg på mensen, skulle ringe når den kom, den måtte komme før sprøytestart slik jeg forstod det. Tenk jeg er med på fødsler til vanlig i mitt yrke, men blir helt grøtete i hodet når det kommer til årsaker til egen kropp og helsemessige ting.. så må nesten spørre de hvorfor om ikke mensen kommer før til uka. Er det vanlig å få forsinket mens når en er i nedreguleringsfase ? Noen som vet ?

Lykke til videre med sprøytene! Hvor mange ganger til dagen skal du sette ? @Prover14

Skjønner deg forresten godt i det å være realist oppi det hele, det er positiv/pessimist ifra min side om hverandre.. @Prover14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, LillyBe skrev:

Gratulerer med flott antall :) Krysser finga for at du får innsett på mandag!! Å at det ikke blir altfor ille smerter de neste dagene :) 

Du ble og overstimulert? Legen min virket veldig negativ til å få til innsett hvis det skulle vise seg at jeg blir overstimulert, men jeg har såååå lyst å få til et innsett nå. Du fikk jo innsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, prover87 skrev:

Det er ingenting i denne prosessen som helt går vår vei - det skjer alltid noe, enten ved uttak eller innsett...

Flott resultat! Lykke til og krysser fingrene for at du unngår overstimulering og får innsett på Mandag! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, prover87 skrev:

Du ble og overstimulert? Legen min virket veldig negativ til å få til innsett hvis det skulle vise seg at jeg blir overstimulert, men jeg har såååå lyst å få til et innsett nå. Du fikk jo innsett?

Ja, men kun lett overstimulert vil jeg tro, siden jeg fikk innsett :) Jeg hadde mere væske i buken ved sist forsøk enn nå tror jeg, eller kanskje ganske likt?! Usikker jeg, hehe... Fikk blodfortynnende og beskjed om å ta det rolig + drikke mye. Jeg hadde fryktelig vondt i helga, og var ekstremt kvalm og andpusten, men på mandag (innsett) var jeg mye bedre, og er det nå også. 

Ved forrige forsøk ble jeg gravid, så formen ble såklart veldig dårlig da når Hcg økte, men det gikk over etter noen uker. Hadde da jevnlige kontroller for å sjekke væskenivået i buk og eggstokker (det skal jeg ha nå også). 

Jeg håper for din del at du får innsett :) Men dette er jo en faglig vurdering legene gjør utifra væskenivået, og hvor "kritisk" de mener det er. Føler du deg dårlig selv? Blit utrolig spennende. Jeg har iallfall troa på at du får mange fine egg :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, miore skrev:

Gratulerer med en finfin fangst :) Det blir sikkert masse fine blatocyster å velge mellom på mandag! Det er jo bra de tar tak i risikoen med en gang og gir deg klexane, vi får håpe det holder overstimuleringen i sjakk så du får inn et gullegg på mandag :)

Ja, jeg håper at vi får flere gode blastocyster. Men er litt pessimist i dette. Sist forsøk fikk de ut 14 egg og bare ett overlevde til blastocyst-stadiet... Men den gangen gjorde de 50%/50% IVF/ICSI. Denne gangen skal alle befruktes med ISCI - så vi håper at det øker oddsen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, LillyBe skrev:

Ja, men kun lett overstimulert vil jeg tro, siden jeg fikk innsett :) Jeg hadde mere væske i buken ved sist forsøk enn nå tror jeg, eller kanskje ganske likt?! Usikker jeg, hehe... Fikk blodfortynnende og beskjed om å ta det rolig + drikke mye. Jeg hadde fryktelig vondt i helga, og var ekstremt kvalm og andpusten, men på mandag (innsett) var jeg mye bedre, og er det nå også. 

Ved forrige forsøk ble jeg gravid, så formen ble såklart veldig dårlig da når Hcg økte, men det gikk over etter noen uker. Hadde da jevnlige kontroller for å sjekke væskenivået i buk og eggstokker (det skal jeg ha nå også). 

Jeg håper for din del at du får innsett :) Men dette er jo en faglig vurdering legene gjør utifra væskenivået, og hvor "kritisk" de mener det er. Føler du deg dårlig selv? Blit utrolig spennende. Jeg har iallfall troa på at du får mange fine egg :)  

Jeg drikker masse vann i hvert fall, håper det hjelper. Jeg kjenner meg ikke noe dårligere enn sist uttak, er litt øm/vond i magen/underlivet bare. Når merket du overstimuleringen? Var det en stund etter uttaket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, prover87 skrev:

Jeg drikker masse vann i hvert fall, håper det hjelper. Jeg kjenner meg ikke noe dårligere enn sist uttak, er litt øm/vond i magen/underlivet bare. Når merket du overstimuleringen? Var det en stund etter uttaket? 

Bra, kjør på med vann :) 

Dagen etter uttaket var det ille...dvs første natta! Å så var det ille da 2-3 dager...begynte å bli bedre på søndag egentlig (uttak onsdag), nå føler jeg meg snart normal. Dvs magen er stor, men ingen ubehag ellers ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av 17 egg ut, kunne de befrukte 15 av de med hjelp av ICSI. 11 er ennå med i "gamet"👌 Men alle skal dyrkes fram til blastocyst. Flere vil nok falle fra fram til da. Og så må legen gjøre en vurdering på mandag om kroppen min er grei nok til at de kan sette inn da. Jeg har ennå ikke merket noe til denne overstimuleringen, så krysser fingrene for at det holder seg slik de neste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, prover87 skrev:

Av 17 egg ut, kunne de befrukte 15 av de med hjelp av ICSI. 11 er ennå med i "gamet"👌 Men alle skal dyrkes fram til blastocyst. Flere vil nok falle fra fram til da. Og så må legen gjøre en vurdering på mandag om kroppen min er grei nok til at de kan sette inn da. Jeg har ennå ikke merket noe til denne overstimuleringen, så krysser fingrene for at det holder seg slik de neste dagene.

Kjempe bra uttelling så langt da! Du sitter nok igjen med noen fine blastocyster til slutt, og forhåpentligvis settes en av de tilbake på mandag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prover87 skrev:

Det høres jo fremdeles veldig bra ut :) Det er jo vanlig at en del faller av på vei til blastocyst, men når du har hele 11 stykker i utgangspunktet har du nok helt sikkert en del å velge mellom på mandag likevel :) Krysser fingrene for at kroppen din fortsetter å være grei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg to perfekte åttecellede egg uten fragmentering inni meg! :mynona: Alle fire levde fremdeles, men de to andre hadde ikke delt seg fullt så fort. De overvåkes likevel frem til dag 6 for å se om de kan fryses. Jeg er utrolig lettet nå :nigo:  

Det tas virkelig ikke lett på det der med å sette inn to egg. Etter en grundig gjennomgang av journalen min der de ikke fant noe som tilsa at vi ikke kunne sette inn to, fikk vi likevel den talen med detaljerte beskrivelser av risiko og det hele før de gikk med på å sette inn to stykker. Hadde det ikke vært for alle de mislykkede forsøkene mine tror jeg de hadde sagt blankt nei i og med at de to jeg fikk inn var såpass fine.

Det er egentlig litt godt å se at de har såpass integritet og står fast på egne meninger selv om det er en privat klinikk - i USA er det jo vanlig å putte inn både tre og fire for å "verne" om klinikkens egne suksessrater.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LillyBe skrev:

Kjempe bra uttelling så langt da! Du sitter nok igjen med noen fine blastocyster til slutt, og forhåpentligvis settes en av de tilbake på mandag :) 

Ja, jeg håper på i hvert fall en bra blastocyst, og blir det flere er det en stor bonus 😊 Har jo et godt utgangspunkt med 11 befrukta egg👍

20 minutter siden, miore skrev:

Det høres jo fremdeles veldig bra ut :) Det er jo vanlig at en del faller av på vei til blastocyst, men når du har hele 11 stykker i utgangspunktet har du nok helt sikkert en del å velge mellom på mandag likevel :) Krysser fingrene for at kroppen din fortsetter å være grei!

Takk 😊 Og gratulerer som dobbel-ruger! Det blir spennende uker framover!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...