Kristine79 Skrevet i går, 13:33 #15861 Skrevet i går, 13:33 reiseglad skrev (15 timer siden): Jeg så litt på piloten sin snap, om hundens hjertesykdom og vurdering av operasjon. Den hunden må virkelig bety mye for ham, om han virkelig mener at den skal opereres i Japan - etter 180 dagers karantene. Er spent på fortsettelsen. Hvor gammel er hunden og hvilken hjertesykdom?
Lillibetha Skrevet i går, 14:19 #15862 Skrevet i går, 14:19 reiseglad skrev (16 timer siden): Jeg så litt på piloten sin snap, om hundens hjertesykdom og vurdering av operasjon. Den hunden må virkelig bety mye for ham, om han virkelig mener at den skal opereres i Japan - etter 180 dagers karantene. Er spent på fortsettelsen. Hvis de kunne gjort det i Spania, ville det kostet 200 000 kr, sa han. Lurer på hva det vil koste å fly hunden til Japan i tillegg?!
reiseglad Skrevet i går, 20:20 #15863 Skrevet i går, 20:20 Kristine79 skrev (6 timer siden): Hvor gammel er hunden og hvilken hjertesykdom? https://jessheimdyreklinikk.no/mitralklaffsykdom-hos-hund-en-vanlig-hjertelidelse-hos-sma-raser/ Fikk ikke med meg hundens alder, 8 år kanskje?
Horisonten Skrevet 13 timer siden #15864 Skrevet 13 timer siden Lillibetha skrev (19 timer siden): Hvis de kunne gjort det i Spania, ville det kostet 200 000 kr, sa han. Lurer på hva det vil koste å fly hunden til Japan i tillegg?! Det jeg syns er merkelig er at da det er noen i husstanden som er syke, så er det Ulrik som tar av seg sykehus, legetimer, veterinær osv. Samme var det da sønnen skulle utredes for noe på sykehuset. Det er alltid han som stiller opp og tar ansvaret. Nå er det hunden Ramp. Hva er galt med fruen egentlig? Hvorfor kan hun ikke vise at hun i det minste bryr seg litt på Some? Alt hun legger ut er gladtryne, shopping, mat og soling. Å filme kakerlakk er også viktig. De har søppelcontainere rett utenfor huset. Da må man regne med kakerlakker, uavhengig om huset er nytt eller ei. Sånn er det å bo i et varmt land. Jeg forstår ikke at hun alltid skal være så glad på Snapchat da det er sykdom i hus, eller noen går igjennom noe alvorlig. Er hun så god på å late som? Eller bryr hun seg virkelig ikke? 4 2
maryJane4 Skrevet 12 timer siden #15865 Skrevet 12 timer siden (endret) Horisonten skrev (1 time siden): Det jeg syns er merkelig er at da det er noen i husstanden som er syke, så er det Ulrik som tar av seg sykehus, legetimer, veterinær osv. Samme var det da sønnen skulle utredes for noe på sykehuset. Det er alltid han som stiller opp og tar ansvaret. Nå er det hunden Ramp. Hva er galt med fruen egentlig? Hvorfor kan hun ikke vise at hun i det minste bryr seg litt på Some? Alt hun legger ut er gladtryne, shopping, mat og soling. Å filme kakerlakk er også viktig. De har søppelcontainere rett utenfor huset. Da må man regne med kakerlakker, uavhengig om huset er nytt eller ei. Sånn er det å bo i et varmt land. Jeg forstår ikke at hun alltid skal være så glad på Snapchat da det er sykdom i hus, eller noen går igjennom noe alvorlig. Er hun så god på å late som? Eller bryr hun seg virkelig ikke? Dette er jo et menneske som først i år har reist med fly alene med egne barn, tar taxi når hun skal litt lenger enn Albir sentrum, aldri stiller alene på foreldremøter, utviklingssamtaler, og andre felles arrangement heller. Hun fremstår helt emosjonelt avstumpet overfor sorg og andre alvorlige hendelser som sykdom som du nevner! Virker å ha et så enkelt sjelsliv at det er nesten utrolig. For henne er det viktigere å ha skuffen full av is og boden full av snop til "alle" gjestene hun mener de har på besøk, enn å være der for barna og sine nærmeste - både emosjonelt og omsorgsmessig. Hun virker helt flat når det kommer til følelser. 🤦♀️ Endret 12 timer siden av maryJane4 4 3
Horisonten Skrevet 11 timer siden #15866 Skrevet 11 timer siden maryJane4 skrev (1 time siden): Dette er jo et menneske som først i år har reist med fly alene med egne barn, tar taxi når hun skal litt lenger enn Albir sentrum, aldri stiller alene på foreldremøter, utviklingssamtaler, og andre felles arrangement heller. Hun fremstår helt emosjonelt avstumpet overfor sorg og andre alvorlige hendelser som sykdom som du nevner! Virker å ha et så enkelt sjelsliv at det er nesten utrolig. For henne er det viktigere å ha skuffen full av is og boden full av snop til "alle" gjestene hun mener de har på besøk, enn å være der for barna og sine nærmeste - både emosjonelt og omsorgsmessig. Hun virker helt flat når det kommer til følelser. 🤦♀️ Ja virkelig! Virker som at hun er redd for å kjenne på følelser som er tunge eller overveldende… Syns det er rart at en voksen dame, mor til 2, ikke er mer selvstendig og tar mer ansvar. Hvis hun noen gang blir syk, så har hun Ulrik som tar godt vare på henne. Hvis han blir syk, har hun evnen til å stille opp for han i den grad? 1
maryJane4 Skrevet 11 timer siden #15867 Skrevet 11 timer siden Horisonten skrev (3 minutter siden): Ja virkelig! Virker som at hun er redd for å kjenne på følelser som er tunge eller overveldende… Syns det er rart at en voksen dame, mor til 2, ikke er mer selvstendig og tar mer ansvar. Hvis hun noen gang blir syk, så har hun Ulrik som tar godt vare på henne. Hvis han blir syk, har hun evnen til å stille opp for han i den grad? 🤷♀️ Hvem vet!? Spesielt at den hunden som hun drasser med seg over alt, koser med og filmer hele tiden, ikke blir snakket om i sykdomskontekst i det hele tatt. Han blir jo ikke mindre syk av hun ikke snakker om det?! 🤦♀️ 1
Horisonten Skrevet 11 timer siden #15868 Skrevet 11 timer siden maryJane4 skrev (Akkurat nå): 🤷♀️ Hvem vet!? Spesielt at den hunden som hun drasser med seg over alt, koser med og filmer hele tiden, ikke blir snakket om i sykdomskontekst i det hele tatt. Han blir jo ikke mindre syk av hun ikke snakker om det?! 🤦♀️ 💯💯💯
Stargaze Skrevet 11 timer siden #15869 Skrevet 11 timer siden Hun fremstiller seg helt klart om en som ikke evner å se andre enn seg selv og sine egne behov. Et helt vanvittig nivå på shoppingen hennes (fatter ikke at hun gidder), kan jo også være et slags substitutt for vanlig empati og omgang med andre mennesker. Hun er nok litt avstumpet i fht til å ha følelser for andre enn seg selv. Hvis ikke ville hun nok vist en mer (med)menneskelig side av seg selv. Kan ikke være bra for barn å vokse opp sånn heller. Omsorg og følelser erstattes av mengder snop, usunn mat og leker. Da blir det krevende å forholde seg til andre senere i livet, når man ikke har lært hjemme. 3 1
maryJane4 Skrevet 10 timer siden #15870 Skrevet 10 timer siden Hun har jo vist at hun er et enkelt menneske fra enkel bakgrunn, hennes adferd i ung alder handlet om å få oppmerksomhet og en smak av det "gode liv" - selv om det innebar å legge seg etter gifte menn og andre som var villige til å spandere. Virker jo bare svært usikker på seg selv, de fleste trenger ikke slik oppmerksomhet heldigvis. Når hun i dag har grei økonomi tenker hun gjerne at jo mere jo bedre; hvis jeg øser gaver og snop over mine barn vil de ha det godt. Lengre ned på listen kommer emosjonell og omsorgsmessig oppfølging, hvis det i det hele tatt er med på listen? 🤷♀️ Ungene er små nå, men lykke til når de entrer tenårene! Jo større barna blir jo mer trenger de av emosjonell og intellektuell støtte, der kommer de til kort begge to føler jeg. Husker han snakket om at han minste skulle begynne et år tidligere på skolen fordi han var så god i engelsk. 😅 Hjelpes for en innsikt i barns utvikling! 🤣 Lykke til fremover folkens! 😅👍 1 3
Horisonten Skrevet 10 timer siden #15871 Skrevet 10 timer siden maryJane4 skrev (4 minutter siden): Hun har jo vist at hun er et enkelt menneske fra enkel bakgrunn, hennes adferd i ung alder handlet om å få oppmerksomhet og en smak av det "gode liv" - selv om det innebar å legge seg etter gifte menn og andre som var villige til å spandere. Virker jo bare svært usikker på seg selv, de fleste trenger ikke slik oppmerksomhet heldigvis. Når hun i dag har grei økonomi tenker hun gjerne at jo mere jo bedre; hvis jeg øser gaver og snop over mine barn vil de ha det godt. Lengre ned på listen kommer emosjonell og omsorgsmessig oppfølging, hvis det i det hele tatt er med på listen? 🤷♀️ Ungene er små nå, men lykke til når de entrer tenårene! Jo større barna blir jo mer trenger de av emosjonell og intellektuell støtte, der kommer de til kort begge to føler jeg. Husker han snakket om at han minste skulle begynne et år tidligere på skolen fordi han var så god i engelsk. 😅 Hjelpes for en innsikt i barns utvikling! 🤣 Lykke til fremover folkens! 😅👍 God i engelsk for å ha sittet på skjerm hele dagen😅 Hørte flere små barn på flyet i sommer som gjentok det de så på skjermen… (på engelsk). 2
Horisonten Skrevet 10 timer siden #15872 Skrevet 10 timer siden Stargaze skrev (35 minutter siden): Hun fremstiller seg helt klart om en som ikke evner å se andre enn seg selv og sine egne behov. Et helt vanvittig nivå på shoppingen hennes (fatter ikke at hun gidder), kan jo også være et slags substitutt for vanlig empati og omgang med andre mennesker. Hun er nok litt avstumpet i fht til å ha følelser for andre enn seg selv. Hvis ikke ville hun nok vist en mer (med)menneskelig side av seg selv. Kan ikke være bra for barn å vokse opp sånn heller. Omsorg og følelser erstattes av mengder snop, usunn mat og leker. Da blir det krevende å forholde seg til andre senere i livet, når man ikke har lært hjemme. Det blir å flykte til dataspill og skjerm, noe barna er godt i gang med allerede. Gaming for mange er en flukt fra det virkelige liv og håndtering av følelser. 1
Stargaze Skrevet 8 timer siden #15873 Skrevet 8 timer siden Det triste er jo at disse barns vokser opp i denne overflødigheten hvor det virker som om det materielle er aller viktigst. Og at det settes foran alt annet. Hun må være den verste på akkurat det. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå