Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Xmasclovn skrev (33 minutter siden):

Interessant- nei.

Slitsom- ja.

Nødvendig- noen ganger.

Skal derfor forhåpentligvis legge den død ved å prøve å fatte meg i korthet.

Jeg tror IKKE Pilotparet har spesielle kompetanse, ferdigheter, whatever til å klare seg bedre boende i utlandet enn Ola og Kari.

Jeg tror IKKE Pilotparet har spesielle mangler, utfordringer, whatever til å klare seg dårligere boende i utlandet enn Ola og Kari.

Håper det er mer forståelig nå, for noen mer enn andre🌞

God deltagelse videre i tråden til både deg og @elskersommer

Skal selv fatte meg i korthet også legge ballen død🥰

Jeg tror pilotparet har nok kompetanse til og kunne bosette seg i utlandet 🥰

Jeg tror pilotparet vil få en fin tid i utlandet.. der vil de skape nye relasjoner. Både store og små🥰

Å til slutt.. Det er ingen skam og snu🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

elskersommer skrev (1 time siden):

Å til slutt.. Det er ingen skam og snu🥰

Det har du påpekt sånn ca 4 ganger, så vi alle har nok fått med oss det😊🥰 Så er det vel heller ingen her som har påstått at det ER skam snu🥰😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet til utlandet, ikke Spania da men ennå lenger ned, og kan absolutt ikke anbefale det. For en jobb, pakke, selge unna, få fraktet eiendeler dit som ble fryktelig dyrt, ta barn bort fra trygge rammer, venner og fra familie. Det gikk 3 år, da ville vi ikke mere, savnet alle så mye og er trygt tilbake noe som også ble fryktelig dyrt og tung jobb. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (2 timer siden):

Det har du påpekt sånn ca 4 ganger, så vi alle har nok fått med oss det😊🥰 Så er det vel heller ingen her som har påstått at det ER skam snu🥰😊

😘😘😘

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

meretekristin skrev (8 minutter siden):

Jeg flyttet til utlandet, ikke Spania da men ennå lenger ned, og kan absolutt ikke anbefale det. For en jobb, pakke, selge unna, få fraktet eiendeler dit som ble fryktelig dyrt, ta barn bort fra trygge rammer, venner og fra familie. Det gikk 3 år, da ville vi ikke mere, savnet alle så mye og er trygt tilbake noe som også ble fryktelig dyrt og tung jobb. 

Dette er nok helt klart forskjellig..kjenner noen som flyttet utenlands å de stortrivdes.

Å som jeg sier " ingen skam og snu❤️

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker at hun prøver å tjene masse på å plutselig være superaktiv på snap. Og så er det mange som etterspør teksting slik som andre gjør- men det orker hun ikke. Det er for mye jobb for hun😂🙈

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det bekreftet at de skal flytte til Spania. Hun nevner varmere strøk, at barna skal gå i norsk skole og barnehage og at barna skal lære fremmedspråk. Dette er det kun Spania som har. :)  

Jeg sa jo at samtlige influencere flytter ned til Spania nå pga. strategiske og økonomiske årsaker. Dette er kun for å tjene mer penger og selge en drøm.  Når barna på skolen spør hva foreldrene jobber med, så svarer samtlige at "mamma er influencer hun." Det blir mye utvikling, nye impulser og perspektiver av det. Nå mangler vi bare CBE og mannen der nede, så har de fått sitt eget lille samfunn. 

 

Endret av Marihone
skrivefeil
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til..ikke det minste misunnelig. Har sett på nært hold at Spania virkelig ikke er en drøm over tid...det er DYRT..dyrere enn Norge...ting tar tid med alt...høyere kriminalitet og mafiavirksomhet..myye ulovlig innvandring...og det er stor gjennomtrekk av barn i skolene....mange som ikke trives og drar hjem igjen..varmere vær er ikke nok! Voksne og barn mister folk de kjenner gang på gang, det sliter på i lengden.

Endret av Moongirl
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moongirl skrev (11 timer siden):

Lykke til..ikke det minste misunnelig. Har sett på nært hold at Spania virkelig ikke er en drøm over tid...det er DYRT..dyrere enn Norge...ting tar tid med alt...høyere kriminalitet og mafiavirksomhet..myye ulovlig innvandring...og det er stor gjennomtrekk av barn i skolene....mange som ikke trives og drar hjem igjen..varmere vær er ikke nok! Voksne og barn mister folk de kjenner gang på gang, det sliter på i lengden.

Feil tråd

Endret av Sammy!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (På 26.1.2024 den 13.59):

Da er det bekreftet at de skal flytte til Spania. Hun nevner varmere strøk, at barna skal gå i norsk skole og barnehage og at barna skal lære fremmedspråk. Dette er det kun Spania som har. :)  

Jeg sa jo at samtlige influencere flytter ned til Spania nå pga. strategiske og økonomiske årsaker. Dette er kun for å tjene mer penger og selge en drøm.  Når barna på skolen spør hva foreldrene jobber med, så svarer samtlige at "mamma er influencer hun." Det blir mye utvikling, nye impulser og perspektiver av det. Nå mangler vi bare CBE og mannen der nede, så har de fått sitt eget lille samfunn. 

 

Barna vil ikke lære så mye "fremmedspråk" ved at de bor i den norske ghettoen altså. Snakker av erfaring her. Det krever at foreldrene faktisk gjør en ekstra innsats, og har de i mer lokale miljøer. Vet den norske barnehagen f.eks skryter av at de lærer bort spansk, men det gjør ikke barna tospråklige.  Dessverre så hjelper det ikke så mye å delta i "lokal" idrett heller, når majoriteten av barna er skandinavere eller briter. Det er helt ekstremt mange internasjonale, britiske, norske osv skoler i disse områdene, og bare et par stk spanske. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sawyer said:

Barna vil ikke lære så mye "fremmedspråk" ved at de bor i den norske ghettoen altså. Snakker av erfaring her. Det krever at foreldrene faktisk gjør en ekstra innsats, og har de i mer lokale miljøer. Vet den norske barnehagen f.eks skryter av at de lærer bort spansk, men det gjør ikke barna tospråklige.  Dessverre så hjelper det ikke så mye å delta i "lokal" idrett heller, når majoriteten av barna er skandinavere eller briter. Det er helt ekstremt mange internasjonale, britiske, norske osv skoler i disse områdene, og bare et par stk spanske. 

Jeg vet. Hun som sa ordet 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde i den "norske gettoen" et år med familien min, gikk på den norske skolen I Alfaz. Beste året i mitt liv! Skjønner godt at man kan være skeptisk til å flytte til utlandet, men synes det er mye usaklig negativitet her i tråden. Deilig klima, ute hele året, mange som bor der i kort tid og dermed vil maksimere tiden ved å være sosiale, bli kjent med hverandre, dra på turer, etc. Tror mange hadde elsket et år eller tre i Spania hadde de hatt mulighet! Pilotfrue sier og gjør mye rart jeg bare ler av, men dette med å bo I Spania kan jeg skjønne veldig godt! 

Endret av Grønnmaling
  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønnmaling skrev (1 time siden):

Jeg bodde i den "norske gettoen" et år med familien min, gikk på den norske skolen I Alfaz. Beste året i mitt liv! Skjønner godt at man kan være skeptisk til å flytte til utlandet, men synes det er mye usaklig negativitet her i tråden. Deilig klima, ute hele året, mange som bor der i kort tid og dermed vil maksimere tiden ved å være sosiale, bli kjent med hverandre, dra på turer, etc. Tror mange hadde elsket et år eller tre i Spania hadde de hatt mulighet! Pilotfrue sier og gjør mye rart jeg bare ler av, men dette med å bo I Spania kan jeg skjønne veldig godt! 

Ja pilotfrue er unektelig veldig heldig som har et fritt yrke som gjør at hun kan bo og jobbe hvor og når hun vil. Skulle ønske at jeg hadde den samme friheten i mitt yrke 😅 Hadde personlig ikke gått for Spania, jeg var der i sommer og det var nokså ulevelig utendørs i den intense varmen, men man lærer og vokser mye på å bo utenlands i perioder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumrikk1 skrev (5 timer siden):

Sikkert samme nabolag som B & B😂

Da kan de bli en influenser trio med Spania base. Halleluja 😲

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 1/28/2024 at 9:00 AM, Grønnmaling said:

Jeg bodde i den "norske gettoen" et år med familien min, gikk på den norske skolen I Alfaz. Beste året i mitt liv! Skjønner godt at man kan være skeptisk til å flytte til utlandet, men synes det er mye usaklig negativitet her i tråden. Deilig klima, ute hele året, mange som bor der i kort tid og dermed vil maksimere tiden ved å være sosiale, bli kjent med hverandre, dra på turer, etc. Tror mange hadde elsket et år eller tre i Spania hadde de hatt mulighet! Pilotfrue sier og gjør mye rart jeg bare ler av, men dette med å bo I Spania kan jeg skjønne veldig godt! 

Det som er litt av poenget mitt. De fleste flytter tilbake til Norge og norske goder. :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/28/2024 at 2:59 PM, mumrikk1 said:

Sikkert samme nabolag som B & B😂

Nå ble jeg nysgjerrig, hvem er B&B? 😃 Jeg synes også det er morsomt med ideen om en slags norsk influenser-koloni på Solkysten haha.

Folk må få flytte hvor de vil, og det er utrolig mange fine steder i Spania (hadde gjerne tatt et år i Madrid!), men å flytte til kysten i Sør-Spania får meg alltid bare til å tenke på mormor og morfar og de harrye stedene de tilbringer vinteren hehe. God tilgang på nordmenn, kjøttkaker, alkohol, og ekstremt stygge blokker... Men de koser seg, og det er jo det viktigste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aranciata skrev (6 timer siden):

Nå ble jeg nysgjerrig, hvem er B&B? 😃 Jeg synes også det er morsomt med ideen om en slags norsk influenser-koloni på Solkysten haha.

Folk må få flytte hvor de vil, og det er utrolig mange fine steder i Spania (hadde gjerne tatt et år i Madrid!), men å flytte til kysten i Sør-Spania får meg alltid bare til å tenke på mormor og morfar og de harrye stedene de tilbringer vinteren hehe. God tilgang på nordmenn, kjøttkaker, alkohol, og ekstremt stygge blokker... Men de koser seg, og det er jo det viktigste.

Benedicte Haugaard og Belinda Jakobsen.

Ja..Albir/Alfaz er utrolig harry! Aldri sett så mange pensjonister en plass!🙉 Og norske cafeer, menyer etc...og ingen pen by. Slitt og uten sjarm. Men, men..passer vel de fint.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Moongirl said:

Benedicte Haugaard og Belinda Jakobsen.

Ja..Albir/Alfaz er utrolig harry! Aldri sett så mange pensjonister en plass!🙉 Og norske cafeer, menyer etc...og ingen pen by. Slitt og uten sjarm. Men, men..passer vel de fint.

Takk! Da skal jeg lese meg opp på dem! Og Fuengirola og Torremolinos er også skikkelig stygge og harry!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...