Gå til innhold

Pilotfrue

Puny

Anbefalte innlegg

3 timer siden, BethD skrev:

Føler bare jeg må si noe. 
Datteren min er i en fase hvor hun ikke spiser (hjemme that is) om hun ikke blir underholdt på et vis. Sånn har hun egentlig vært en god stund. Skal hun spise varm mat så er skjerm et godt alternativ. Hun må gå rundt med skiven i hånda for å spise. Det er nok bare en fase 

Forskjellen er bare at her har ungen sittet med skjermen siden han var bare noen uker gammel. Om den ungen er nødt til å se på noe for å få i seg mat så er det jo foreldrene som har lagd denne rutinen, for det virker som det er en rutine i deres hverdag. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er litt klein stemning når hun legger ut video på story. Virker ikke som de snakker så mye sammen. Hun står ofte inne i huset og filmer mannen som er ute, gjennom vinduet. Flere andre par jeg følger fører samtale eller diskusjon når de legger ut film på story. Kan være litt rart, men mer interessant og ikke så kjedelig som det Julianne gjør. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, MonaMaria20 skrev:

Synes det er litt klein stemning når hun legger ut video på story. Virker ikke som de snakker så mye sammen. Hun står ofte inne i huset og filmer mannen som er ute, gjennom vinduet. Flere andre par jeg følger fører samtale eller diskusjon når de legger ut film på story. Kan være litt rart, men mer interessant og ikke så kjedelig som det Julianne gjør. 

Som du påpeker, de virker kleine i hverandres nærvær!

Følger feks Marna og Ørjan, Liva Ingebrigsten med mann og er til tider jeg setter kaffen i halsen for å kvele et latteranfall på jobb. De virker naturlige med hverandre. Nei, hva Ørjan har gjort eller ikke er ikke et tema nå.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alså, disse to lever jo et liv i sus og dus, men så begynte jeg å tenke... tjener de virkelig SÅ fett når en tenker på hvor mye de blør i utgifter?? Huset kostet 10-12 mill. Båten 3 mill. For ikke å snakke om hva de må bruke i drivstoff på båten! Vi snakker 10 000 vis for i det hele tatt å starte motoren på en slik båt! 2 dyre biler, au pair minst 6000 kr i mnd. Jeg fatter det bare ikke! Han er pilot, ikke en russisk olegak🤷🏼‍♀️ De har vel helt sikker lån, men det skal jo betjenes det også! I tillegg har de jo en ganske dyr livsstil i form av dyre klær, restaurantbesøk og botox. Jeg bare begynte å sammenligne med meg selv og vår økonomi. Vi hsr det behagelig økonomisk men kunne ALDRI levd slik som de til tross for god inntekt! Er alt en fasade med en forbruksgjeld over alle støvleskaft?

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Fullrulle skrev:

Alså, disse to lever jo et liv i sus og dus, men så begynte jeg å tenke... tjener de virkelig SÅ fett når en tenker på hvor mye de blør i utgifter?? Huset kostet 10-12 mill. Båten 3 mill. For ikke å snakke om hva de må bruke i drivstoff på båten! Vi snakker 10 000 vis for i det hele tatt å starte motoren på en slik båt! 2 dyre biler, au pair minst 6000 kr i mnd. Jeg fatter det bare ikke! Han er pilot, ikke en russisk olegak🤷🏼‍♀️ De har vel helt sikker lån, men det skal jo betjenes det også! I tillegg har de jo en ganske dyr livsstil i form av dyre klær, restaurantbesøk og botox. Jeg bare begynte å sammenligne med meg selv og vår økonomi. Vi hsr det behagelig økonomisk men kunne ALDRI levd slik som de til tross for god inntekt! Er alt en fasade med en forbruksgjeld over alle støvleskaft?

Huset kostet over 20mill.....

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fullrulle skrev:

Huset kostet 21 mill og båten 7 mill😅

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Faktasprederen skrev:

Huset kostet 21 mill og båten 7 mill😅

😂😂😂 Ja der ser du... da skjønnner jeg HVERTFALL ikke hvor de plukker penger fra!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Justlooking skrev:

Uff, all denne skjermbruken fra babystadiet - kan umulig være bra.

Hun begrunner det med at man må bruke teknologien  som er i dag.. ganske sikker på at det er forsket på, og overhodet ikke sunt med så mye selvom "vi må bruke hjelpemidler vi har i dag" altså... personlig syns jeg kanskje at om man faktisk i tillegg har aupair, så har man tid til overs til barnet utenat skjermen må brukes til enhver aktivitet.. forstår det godt hos frisøren, men ved matbordet, på båten, etc etc? Blir kanskje litt mye 🥴

Endret av Faktasprederen
Autocorrect
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hun i aktiv fødsel i 30 timer? Hun sier også at det ikke er smertene hun er redd for, men det å ha vondt så lenge. Hvorfor ikke da prøve å føde vaginalt, for så å ha keisersnitt i beredskap når hun føler nok er nok? Er så lei av alle som produserer barn for å hente dem ut på bestilling med skattepengene våres...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mobi123 skrev:

Var hun i aktiv fødsel i 30 timer? Hun sier også at det ikke er smertene hun er redd for, men det å ha vondt så lenge. Hvorfor ikke da prøve å føde vaginalt, for så å ha keisersnitt i beredskap når hun føler nok er nok? Er så lei av alle som produserer barn for å hente dem ut på bestilling med skattepengene våres...

Barn produseres for å hente ut skattepengene våre? Hente dem ut på bestilling med skattepengen våre? Den tok jeg ikke. Pilotfrue betaler nok tusenvis i skattepenger hver måned, så hun er nok på like linje som deg og meg.

Endret av Always
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mobi123 skrev:

Fordi det er faktisk ikke opp til henne når det er nok. Jeg fødte i 30 timer før jeg fikk HKS. Hadde da mast i sikkert 10 timer om at grensa mi var nådd og at jeg ikke hadde noe krefter igjen. Men nei, det er retningslinjer som følges ved vaginal fødsel og vakthavende fødselslege bestemmer når nok er nok. Det hjelper henne ingenting å ha KS i baklomma. Enten går man inn i en vaginal fødsel eller ikke. Jeg fikk også beskjed om at «terskelen skal være lavere neste gang» etter mitt HKS, men det tror jeg at jeg kan se lenge etter. Med mindre jeg har med min epikrise på føden neste gang, så er det jo mitt ord mot vakthavende. Hvis Pilotfrue har fått fødselsangst - som jeg forstår 100% - så bør hun søke et planlagt keisersnitt.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...