Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest CecilieX
39 minutter siden, Nussepus skrev:

Og hvorfor det får så mye spalteplass er meg en gåte. 

La oss være ærlige, interessen er åpenbart der. Folk lager tråder om hvem de tror blir gravide neste gang..... 

Mange kvinner har barn, og det er ikke ukjent at graviditet, fødsel og spedbarnstid fyller mange timer når kvinner møtes (til stor fortvilelse for dem som er ufrivillig barnløse). Vi er også genetisk programmerte til å falle i staver over babyer, hvis ikke hadde vi ikke overlevd som rase. Så jo det selger. 

Klapper i hendene over enhver rosablogger som legger ned bloggen sin, men erkjenner at de jo bare finner andre plattformer, der de trenger å gjøre enda mindre, der de kan fortsette å spy ut innhold som påvirker folk negativt. Dessverre. 

Pilotfrue sin blogg kunne forsvares fordi hun nettopp gav en stemme til de som var ufrivillig barnløse. Da dette ikke lenger, av åpenbare grunner , var mulig som tema utspilte den sin rolle. 

Endret av CecilieX
Tilføyde et avsnutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, BLOMSTERKVAST said:

Nå legger hun ned bloggen 

Trodde hun hadde gjort det allerede?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, CecilieX skrev:

La oss være ærlige, interessen er åpenbart der. Folk lager tråder om hvem de tror blir gravide neste gang..... 

Mange kvinner har barn, og det er ikke ukjent at graviditet, fødsel og spedbarnstid fyller mange timer når kvinner møtes (til stor fortvilelse for dem som er ufrivillig barnløse). Vi er også genetisk programmerte til å falle i staver over babyer, hvis ikke hadde vi ikke overlevd som rase. Så jo det selger. 

Klapper i hendene over enhver rosablogger som legger ned bloggen sin, men erkjenner at de jo bare finner andre plattformer, der de trenger å gjøre enda mindre, der de kan fortsette å spy ut innhold som påvirker folk negativt. Dessverre. 

Pilotfrue sin blogg kunne forsvares fordi hun nettopp gav en stemme til de som var ufrivillig barnløse. Da dette ikke lenger, av åpenbare grunner , var mulig som tema utspilte den sin rolle. 

Ufrivillig barnløs? I 6 mnd liksom. Før hun ble gravid helt av seg selv. Hun var jo bare utålmodig. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Nussepus skrev:

Ufrivillig barnløs? I 6 mnd liksom. Før hun ble gravid helt av seg selv. Hun var jo bare utålmodig. 

2 ganger,til å med.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Nussepus skrev:

Ufrivillig barnløs? I 6 mnd liksom. Før hun ble gravid helt av seg selv. Hun var jo bare utålmodig. 

Akkurat mine tanker også!

så hun hadde lagt ut et innlegg om at hun syntes det var så leit at folk spurte om denne graviditeten også var et mirakel. 
vel, det var du selv som lagde karriere ut av at du prøvde å bli gravid med prøverør og på magiskvis ble gravid helt på naturlig måte. Så det er jo ikke rart folket lurer. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufrivillig barnløs? Og nå er hun gravid med nr 2? Gratulerer med graviditeten selvsagt, men da var de jo aldri ufrivillig barnløse, det tok bare litt tid å bli gravid, som det gjør for veldig mange. Hvis bloggen var for og om ufrivillig barnløshet, så er det vel på tide å legge ned den ja. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Ser det provoserer at hun / jeg definerte henne / seg som ufrivillig barnløs. På det tidspunktet var hun jo ufrivillig barnløs, og det faktum at hun senere ble naturlig gravid var jo ikke opplevd sannhet. Hun skrev informativt både om prosess og egne følelser. Skjønner ikke hvorfor det at hun fikk barn fratar henne egen opplevelse av å være ufrivillig barnløs, hun visste jo ikke på det tidspunktet at hun ville bli gravid. 

🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, BLOMSTERKVAST skrev:

Nå legger hun ned bloggen 

Det betyr vel bare at det blir mer på Instagram. Virker som flere og flere bloggere bruker insta mer enn blogg som en plattform for barneeksponering. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
3 minutter siden, Surikatt skrev:

Det betyr vel bare at det blir mer på Instagram. Virker som flere og flere bloggere bruker insta mer enn blogg som en plattform for barneeksponering. 

De fleste av dem fremstår jo ikke akkurat som noen arbeidsjern, så de ser nok sitt snitt når de kan gjøre en brøkdel av jobben men stadig håve inn. 

Jeg personlig tror de vil oppleve at de mister følgere. Premisset for at reklame fungerer er at du også levere reklamefritt innhold. Personlig blogging skaper relasjon, lojalitet og likeability (hei år 2005). Den dybden får du ikke på Insta. Dette er en hypotese, så får vi se. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tannbein

Jeg syns også det er rart at flere slutter å blogge og bare er på Instagram. Som dere sier så betyr det jo bare enda mindre jobb for arbeidssky personer, men jeg vil hvert fall tro at de mister de fleste leserne over 30 år. Jeg sluttet med billedbøker når jeg var 3, jeg foretrekker tekst selv om jeg bare er ute etter lett underholdning. Og bildene til disse selvutnevnte influenserne er jo bare filtere, retusjering og posering. Det er ikke akkurat kunst, det er uhemmet selvskryt og pirking av egen navle. Hva får jeg ut av det. Merker at jeg fjerner meg mer og mer fra dette sirkuset.

Endret av Tannbein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, CecilieX skrev:

Ser det provoserer at hun / jeg definerte henne / seg som ufrivillig barnløs. På det tidspunktet var hun jo ufrivillig barnløs, og det faktum at hun senere ble naturlig gravid var jo ikke opplevd sannhet. Hun skrev informativt både om prosess og egne følelser. Skjønner ikke hvorfor det at hun fikk barn fratar henne egen opplevelse av å være ufrivillig barnløs, hun visste jo ikke på det tidspunktet at hun ville bli gravid. 

🤔

Jeg tviler ikke på at hun syns det var en tøff periode, spesielt fordi de mistet flere ganger. Men man er ikke ufrivillig barnløs per definisjon før man har forsøkt å få barn i over 1 år. Nettopp fordi det er ganske vanlig at det tar tid. Hun var utålmodig og kjøpte seg behandling. Hjelp/behandling de ikke ville fått før etter 1 år hvis de ikke hadde hatt penger til å hå privat.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
2 minutter siden, Kommerikkepånoebra skrev:

Jeg tviler ikke på at hun syns det var en tøff periode, spesielt fordi de mistet flere ganger. Men man er ikke ufrivillig barnløs per definisjon før man har forsøkt å få barn i over 1 år. Nettopp fordi det er ganske vanlig at det tar tid. Hun var utålmodig og kjøpte seg behandling. Hjelp/behandling de ikke ville fått før etter 1 år hvis de ikke hadde hatt penger til å hå privat.

https://helsenorge.no/sex-og-samliv/barnloshet-infertilitet

Du har rett hva gjelder definisjon, så den tar jeg. 

Stusser likevel over at det provoserer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, CecilieX skrev:

https://helsenorge.no/sex-og-samliv/barnloshet-infertilitet

Du har rett hva gjelder definisjon, så den tar jeg. 

Stusser likevel over at det provoserer. 

Ja, det kan jeg forsåvidt være enig i. Handler kanskje om at det er et veldig sårt tema for mange. Mange som har prøvd mye mye lenger, og som kanskje føler det blir feil at hun påberoper seg dette etter så kort tid. Nå har jeg 2 barn etter ivf-behandling selv, første kom 3 år etter vi startet å prøve. Jeg blir ikke provosert, men jeg tenker fortsatt hun kun fremsto som utålmodig. Syns allikevel hun gjorde en god jobb for å skape åpenhet rundt temaet, det skal hun ha. Forøvrig eneste perioden det var interessant å lese bloggen hennes også😅 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest CecilieX
9 minutter siden, Kommerikkepånoebra skrev:

Ja, det kan jeg forsåvidt være enig i. Handler kanskje om at det er et veldig sårt tema for mange. Mange som har prøvd mye mye lenger, og som kanskje føler det blir feil at hun påberoper seg dette etter så kort tid. Nå har jeg 2 barn etter ivf-behandling selv, første kom 3 år etter vi startet å prøve. Jeg blir ikke provosert, men jeg tenker fortsatt hun kun fremsto som utålmodig. Syns allikevel hun gjorde en god jobb for å skape åpenhet rundt temaet, det skal hun ha. Forøvrig eneste perioden det var interessant å lese bloggen hennes også😅 

Gjort meg de samme tankene selv. 

Dette er et svært sårbart tema som blir altoverskyggende, men det er ikke en konkurranse om hvem som har rett på å føle noe. 

Hun var til hjelp for mange da dette var tema, som du sier. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kommerikkepånoebra skrev:

Jeg tviler ikke på at hun syns det var en tøff periode, spesielt fordi de mistet flere ganger. Men man er ikke ufrivillig barnløs per definisjon før man har forsøkt å få barn i over 1 år. Nettopp fordi det er ganske vanlig at det tar tid. Hun var utålmodig og kjøpte seg behandling. Hjelp/behandling de ikke ville fått før etter 1 år hvis de ikke hadde hatt penger til å hå privat.

Nettop, hun var virkelig ikke ufrivillig barnløs , ja jeg blir provosert over at folk sier det

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CecilieX skrev:

https://helsenorge.no/sex-og-samliv/barnloshet-infertilitet

Du har rett hva gjelder definisjon, så den tar jeg. 

Stusser likevel over at det provoserer. 

Det provoserer fordi det ikke stemmer , man er ikke ufrivillig barnløs etter 6mnd med prøving, det er helt normalt at det tar inntil ett år før man blir gravid. Etter ett år får man hjelp og da kan man snakke om ufrivillig barnløs. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

Gjort meg de samme tankene selv. 

Dette er et svært sårbart tema som blir altoverskyggende, men det er ikke en konkurranse om hvem som har rett på å føle noe. 

Hun var til hjelp for mange da dette var tema, som du sier. 

 

Nei, ingen konkurranse. Men det er forskjell på å føle at ting tar tid og at det er tungt for en personlig, enn å faktisk være ufrivillig barnløs. For det var hun ikke. Og selvom jeg ikke lar meg provosere av det så forstår jeg at mange kan det. Man kan ikke bare gi seg selv diagnoser. En person med mye smerter i ledd og muskler kan ikke bare selv velge å si at h*n har revmatisme, men personen vil jo ikke ha mindre smerter av den grunn. 
 

Så min tanke er at selvom hun satte lys på noe viktig så var det veldig mange som følte at hun faktisk ikke visste hva hun snakket om. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...