Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Sursøtsaus skrev:

Jeg tror dette viser hvordan termonologi og realitet ikke alltid henger på greip. Som du sier så er definisjonen på ufrivillig barnløshet gjeldene for par som har forsøkt å bli gravide i over et år. Det er også en reell diagnose så det er ikke noe man bare kan kaste rundt som det passer seg. Problemet med ordet er at hva betyr det egentlig å være ufrivillig? Familien Nygaard er innenfor gjennomsnittet når det kommer til par som prøver å bli gravide, altså mellom 4 måneder til 1 år. Likevel hadde de lyst til å få barn, og mangelen på barn var ufrivillig i og med at de forsøkte å endre på det uten hell. Som du sier er følelsene til Julianne og folk i hennes posisjon reelle, og følelsen av å være ufrivillig i egen situasjon er en realitet for disse menneskene dette gjelder, omså om det er snakk om en korttidsperiode eller en lengre en. Likevel blir det feil av Julianne å kalle seg ufrivillig barnløs fordi det er en klinisk diagnose. Ja, hun hadde fysiske problemer med å få barn, men hun var ikke steril, så for folk som er intertile kan det kjennes vondt når noen som Julianne bruker et begrep som egentlig ikke definerer situasjonen hennes. Det bør markeres et klar skille mellom det å være ufrivillig barnløs fordi man ikke ønsker å være barnløs, og det å være klinisk ute av stand til å få barn. 

Ja, nettopp. Godt innlegg👍🏻 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Sursøtsaus skrev:

Jeg tror dette viser hvordan termonologi og realitet ikke alltid henger på greip. Som du sier så er definisjonen på ufrivillig barnløshet gjeldene for par som har forsøkt å bli gravide i over et år. Det er også en reell diagnose så det er ikke noe man bare kan kaste rundt som det passer seg. Problemet med ordet er at hva betyr det egentlig å være ufrivillig? Familien Nygaard er innenfor gjennomsnittet når det kommer til par som prøver å bli gravide, altså mellom 4 måneder til 1 år. Likevel hadde de lyst til å få barn, og mangelen på barn var ufrivillig i og med at de forsøkte å endre på det uten hell. Som du sier er følelsene til Julianne og folk i hennes posisjon reelle, og følelsen av å være ufrivillig i egen situasjon er en realitet for disse menneskene dette gjelder, omså om det er snakk om en korttidsperiode eller en lengre en. Likevel blir det feil av Julianne å kalle seg ufrivillig barnløs fordi det er en klinisk diagnose. Ja, hun hadde fysiske problemer med å få barn, men hun var ikke steril, så for folk som er intertile kan det kjennes vondt når noen som Julianne bruker et begrep som egentlig ikke definerer situasjonen hennes. Det bør markeres et klar skille mellom det å være ufrivillig barnløs fordi man ikke ønsker å være barnløs, og det å være klinisk ute av stand til å få barn. 

Veldig bra skrevet 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nussepus skrev:

Hvor er aupairen?

Hu er der, de bare legger ikke ut like mye av hu nå. Fokuset nå er jo reklame og svangerskap.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Karen123456789 skrev:

Hvordan delte de kjønnet? De har jo hypa det opp en stund

Julianne ligger i et badekar fylt med blått vann og blå blomster rundt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Litenoggod skrev:

Digger at noen lurte på hva de skal gjøre når babymagen blir borte. 

Spurte noen virkelig om det? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tannbein
23 timer siden, Litenoggod skrev:

Digger at noen lurte på hva de skal gjøre når babymagen blir borte. 

Hva er det for et spørsmål? Jeg skjønner det faktisk ikke 🙈 Da har de vel fått en baby da?

Jeg må innrømme at jeg er veldig spent på hvordan Julianne skal takle to guttunger, hun som måtte ha både au pair, klesvaskehjelp, take away middager og vaskehjelp med bare ett barn.. Hun trenger nok ikke noe mindre hjelp fremover hvert fall.. Jeg syns egentlig litt synd på henne som fikk så skråsikker beskjed fra ultralydlegen i uke 13 om at det ble jente. For de fleste så er det en av hver som er drømmen, og hun har jo sagt flere ganger at Ulrik og guttungen har felles interesser med fly og motor og et helt eget bånd siden de er gutter begge to. 

Innlegget er redigert for persondebatt. Sol, admin.

Endret av Tannbein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Tannbein skrev:

Hva er det for et spørsmål? Jeg skjønner det faktisk ikke 🙈 Da har de vel fått en baby da?

Jeg må innrømme at jeg er veldig spent på hvordan Julianne skal takle to guttunger, hun som måtte ha både au pair, klesvaskehjelp, take away middager og vaskehjelp med bare ett barn.. Hun trenger nok ikke noe mindre hjelp fremover hvert fall.. Jeg syns egentlig litt synd på henne som fikk så skråsikker beskjed fra ultralydlegen i uke 13 om at det ble jente. For de fleste så er det en av hver som er drømmen, og hun har jo sagt flere ganger at Ulrik og guttungen har felles interesser med fly og motor og et helt eget bånd siden de er gutter begge to. 

Lov å være litt skuffet. Men barnet i magen er friskt. Dessuten bør man ikke stole på hvilket kjønn det blir i uke 13. Legen burde ikke sagt noe i det hele tatt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Pippio skrev:

Lov å være litt skuffet. Men barnet i magen er friskt. Dessuten bør man ikke stole på hvilket kjønn det blir i uke 13. Legen burde ikke sagt noe i det hele tatt. 

Hvordan vet du at det er friskt? Litt rart å skrive, alle håper jo på et friskt barn, men det er jo massevis av sykdommer som ikke påvises på ul. Ikke at jeg håper de får et sykt barn altså, ikke på noen måte. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har to gutter selv som jeg aaaaldri ville byttet ut mot noe i verden, men jeg må innrømme at det hadde vært stas om jeg fikk en tredje som var jente ❤️ Hadde jeg fått beskjed om at nr. 2 var jente først, for å så få beskjed om det motsatte, hadde det nok bært en liten kortvarig sorg. Heldigvis var det klart og tydelig gutt med begge i uke 14 😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nussepus skrev:

Hvordan vet du at det er friskt? Litt rart å skrive, alle håper jo på et friskt barn, men det er jo massevis av sykdommer som ikke påvises på ul. Ikke at jeg håper de får et sykt barn altså, ikke på noen måte. 

Man har så klart aldri garantier. De ser veldig mye på ultralyd. Ved det minste avvik testes fosteret mer grundig. 
 

De har en forhistorie med både ivf og aborter, så vil nok tro de er overlykkelige uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har et barn som er gutt (i dette tilfellet) og får beskjed om at neste er jente. For så å få kontra beskjed noen uker etterpå må være tøft uansett om man innrømmer det eller ikke. Da har man fått drømt litt om hvordan det vil være med en jente og fått kjenne på det.... syns synd på henne som måtte oppleve det, det må være en liten sorg selv om man får beskjed om at barnet er friskt. Dette må man Faktisk få lov å føle på..
At hun ikke ytrer noe om de følelsene skjønner jeg godt,hun hadde blitt halshogd. Og det er synd. For jeg er sikker på at hver og en av dere,på et eller annet følelsesmessig plan ville følt det samme..

 

og ikke misforstå meg. Scenarioet kunne like godt være omvendt. At man får beskjed om gutt, også er det en jente i magen. Dette handler ikke om kjønn men om forventninger og følelser som er i full spinn i hormonell kropp

Endret av BethD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BethD skrev:

Dette handler ikke om kjønn men om forventninger og følelser som er i full spinn i hormonell kropp

Enig. Men jeg føler også litt at man 'kan skylde seg selv' dersom man spør om kjønn så tidlig som uke 13. Og hvis man faktisk spør så bør man ta svaret med en klype salt, ikke gå rundt å tro at det blir det. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...