Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Synes de svarene hun kom med i går var herlige. Det at hun gikk på vekten viser at hun kanskje begynner å bli litt mer uhøytidelig på bloggen også? 
Er ikke så fan av de nye greiene om at influencere ikke skal si hvilken uke de er i osv for at man ikke skal sammenligne. Jeg var enorm som gravid og en av mine største frykter var å ikke gå ned de 24 kg jeg gikk opp. Hadde trengt en influencer som Julianne da. 
Synes også det at hun «koste ammet» sønnen til han var halvannet år, slev om hun tidligere hadde uttalt seg om at hun ikke skulle amme så lenge, viser at hun er veldig klar over de andre sidene ved amming og at hun setter barnets behov først. 

Ryddet for persondebatt. Sol, admin.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 20.9.2020 den 11.48, Tough cookie skrev:

Hører via jungeltelegrafen at au-pairen lever livets gode dager der. De er visst veldig hyggelige mot henne, hun får masse fri og behandler henne som nær familie. Ikke jobber hun så mye heller.. 

Fantastisk 👏🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan hun gjør den vurderingen med å ha to så små barn framover. Alternativet er så enkelt, og helt samvittighetsløst dersom man skulle bli utsatt for en ulykke. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Mobi123 skrev:

Skjønner ikke hvordan hun gjør den vurderingen med å ha to så små barn framover. Alternativet er så enkelt, og helt samvittighetsløst dersom man skulle bli utsatt for en ulykke. 

Men hverken hun eller piloten har jo noengang blitt fremstilt som spesielt intelligente. Så hva forventet du liksom??

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk første gang jeg har blitt frista til å sende en melding til a på Instagram. Men det er jo dødfødt, så gidder ikke. Det var så mye feil på den videoen fra bilen at jeg blir helt matt. Er ikke første gangen heller. Får håpe hun/de ikke lærer på den harde måten, er jo nok med en skikkelig bråbrems.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frua sitt sete er vel sånt som kan roteres? Så man kan jo håpe at hun snur, setet til den lille jenta som ikke er 2 år kan ikke roteres, veldig trist å se! Får virkelig håpe det ikke skjer dem noe. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp hatt en samtale med en venninne som er gravid og har lagt på seg det jordmor anser som for mye. Hun hadde visst blitt advart mot svangerskapsdiabetes, for stor baby osv. Venninnen min var ganske fornærmet på jordmor og skrøt veldig av Julianne sin posting av vektoppgangen. Dette fikk meg til å tenke litt.

Jeg syns det er kjempetøft at hun viser hva hun veier nå i graviditeten, men samtidig merker jeg at jeg er litt bekymret for helsen hennes/helsen til gravide som påvirkes av henne. Jeg vet ikke nøyaktig hvor høy hun er, men vil tro hun er mellom 160 og 165 cm. Hun er bare litt over halvveis i svangerskapet, så det må jo bety at hun har hatt en veldig usunn vektoppgang hittil, som igjen kan være ganske farlig for både hennes og barnets helse. Nå kommer sikkert Julianne til å sprette rett tilbake til sin gamle kropp, for hun har jo absolutt nok ressurser rundt seg til å prioritere kroppen etter fødselen. Det er dog synd hvis andre gravide tror det skal gå helt greit å legge på seg så mye uten at det både byr på helseutfordringer i svangerskapet og store utfordringer med å bli kvitt vekten i etterkant. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser stadig på gravidgrupper om kvinner som har lagt på seg mellom 10-20kg. Selv har jeg gått ned 3kg fra uke 12 til uke 27. Har hatt lite matlyst og levd på frukt. Nå ligger jeg an til svangerskapsdiabetes og undres om jeg fortsetter å ta av meg.

At Julianne forteller verden at det er greit å legge på seg under graviditeten synes jeg bare er sunt. Hun er virkelig ikke overvektig og skal i følge helse.... legge på seg 10 kg og opp. Å hun viser i tillegg at hun trener. Ser ikke noe negativt her jeg. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Rem skrev:

Leser stadig på gravidgrupper om kvinner som har lagt på seg mellom 10-20kg. Selv har jeg gått ned 3kg fra uke 12 til uke 27. Har hatt lite matlyst og levd på frukt. Nå ligger jeg an til svangerskapsdiabetes og undres om jeg fortsetter å ta av meg.

At Julianne forteller verden at det er greit å legge på seg under graviditeten synes jeg bare er sunt. Hun er virkelig ikke overvektig og skal i følge helse.... legge på seg 10 kg og opp. Å hun viser i tillegg at hun trener. Ser ikke noe negativt her jeg. 

En normalvektig kvinne er anbefalt å legge på seg 11-16 kg til termin. Det er ikke meningen å spekulere, men med den kroppen hun hadde før graviditeten og den høyden hun har, virker det åpenbart at hun allerede, litt over halvveis i svangerskapet, har overskridet den vektoppgangen. Jeg tenker det sender litt feil signaler.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Arabella3 skrev:

En normalvektig kvinne er anbefalt å legge på seg 11-16 kg til termin. Det er ikke meningen å spekulere, men med den kroppen hun hadde før graviditeten og den høyden hun har, virker det åpenbart at hun allerede, litt over halvveis i svangerskapet, har overskridet den vektoppgangen. Jeg tenker det sender litt feil signaler.

Så vil jeg tro at Julianne får oppfølging av jordmor og beskjed dersom noe skulle være utenfor normalen. Selv gikk jeg opp mer enn det anbefalte uten at det var noe jeg måtte ta tak i. Det er så store variasjoner som likevel er innenfor normalen når man også tar høyde for kosthold, blodtrykk osv. 

Hun trener og spiser sunt, med utskeielser innimellom (av det hun viser frem) Jeg syns det viser et ganske ok bilde på hvordan det skal være under et svangerskap. 

Barn i magen har også et gjennomsnitt, men det betyr ikke at en baby født til 3,3 kg eller 4,5 kg er unormalt likevel. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Plengionika skrev:

Så vil jeg tro at Julianne får oppfølging av jordmor og beskjed dersom noe skulle være utenfor normalen. Selv gikk jeg opp mer enn det anbefalte uten at det var noe jeg måtte ta tak i. Det er så store variasjoner som likevel er innenfor normalen når man også tar høyde for kosthold, blodtrykk osv. 

Hun trener og spiser sunt, med utskeielser innimellom (av det hun viser frem) Jeg syns det viser et ganske ok bilde på hvordan det skal være under et svangerskap. 

Barn i magen har også et gjennomsnitt, men det betyr ikke at en baby født til 3,3 kg eller 4,5 kg er unormalt likevel. 

Nå er jo ikke poenget her Julianne i seg selv eller hvilken oppfølging hun får, men hvilke signaler hun sender ut. Mange gravide tror dessverre de kan legge på seg 20 kg+ (til termin) uten at det får konsekvenser for hverken barnet eller egen kropp. "Man skal kose seg som gravid" og "Man skal jo spise for to" er vanlige utsagn. Jeg startet jo med å nevne en venninne av meg, som både følger Julianne og er av den oppfattelsen at det er naturlig å legge på seg masse ekstra fett og kose seg mye som gravid, enda jordmor nå vil gi henne ekstra oppfølging grunnet for stor vektoppgang i forhold til hvor langt hun er på vei. Helt fint at Julianne viser vekta og ikke legger skjul på vektoppgangen, men jeg savner en liten notis om at det kanskje ikke er så lurt å legge på seg så mye.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Arabella3 skrev:

Nå er jo ikke poenget her Julianne i seg selv eller hvilken oppfølging hun får, men hvilke signaler hun sender ut. Mange gravide tror dessverre de kan legge på seg 20 kg+ (til termin) uten at det får konsekvenser for hverken barnet eller egen kropp. "Man skal kose seg som gravid" og "Man skal jo spise for to" er vanlige utsagn. Jeg startet jo med å nevne en venninne av meg, som både følger Julianne og er av den oppfattelsen at det er naturlig å legge på seg masse ekstra fett og kose seg mye som gravid, enda jordmor nå vil gi henne ekstra oppfølging grunnet for stor vektoppgang i forhold til hvor langt hun er på vei. Helt fint at Julianne viser vekta og ikke legger skjul på vektoppgangen, men jeg savner en liten notis om at det kanskje ikke er så lurt å legge på seg så mye.

Jeg skjønner godt hva du mener. Så blir spørsmålet: hvor mye ansvar skal legges over på influencerne? Man har jo alle et ansvar selv også om å lese seg opp på nødvendigheter. I tillegg gis det (i hvertfall i min kommune) veldig mye og god informasjon om hvordan man skal forholde seg til mat og andre retningslinjer når man går gravid. 

Altfor mange influencerne har for mye fokus på kropp og utseende, Julianne har også fokus på det naturligvis, i form av klær, sminke, hårpleie, hudpleie osv. Men jeg syns hun er en vin motvekt til veldig mange andre. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Rem skrev:

Leser stadig på gravidgrupper om kvinner som har lagt på seg mellom 10-20kg. Selv har jeg gått ned 3kg fra uke 12 til uke 27. Har hatt lite matlyst og levd på frukt. Nå ligger jeg an til svangerskapsdiabetes og undres om jeg fortsetter å ta av meg.

At Julianne forteller verden at det er greit å legge på seg under graviditeten synes jeg bare er sunt. Hun er virkelig ikke overvektig og skal i følge helse.... legge på seg 10 kg og opp. Å hun viser i tillegg at hun trener. Ser ikke noe negativt her jeg. 

Enig med deg , kan ikke fatte at dette skal bli noe negativt . 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Arabella3 skrev:

Jeg har nettopp hatt en samtale med en venninne som er gravid og har lagt på seg det jordmor anser som for mye. Hun hadde visst blitt advart mot svangerskapsdiabetes, for stor baby osv. Venninnen min var ganske fornærmet på jordmor og skrøt veldig av Julianne sin posting av vektoppgangen. Dette fikk meg til å tenke litt.

Jeg syns det er kjempetøft at hun viser hva hun veier nå i graviditeten, men samtidig merker jeg at jeg er litt bekymret for helsen hennes/helsen til gravide som påvirkes av henne. Jeg vet ikke nøyaktig hvor høy hun er, men vil tro hun er mellom 160 og 165 cm. Hun er bare litt over halvveis i svangerskapet, så det må jo bety at hun har hatt en veldig usunn vektoppgang hittil, som igjen kan være ganske farlig for både hennes og barnets helse. Nå kommer sikkert Julianne til å sprette rett tilbake til sin gamle kropp, for hun har jo absolutt nok ressurser rundt seg til å prioritere kroppen etter fødselen. Det er dog synd hvis andre gravide tror det skal gå helt greit å legge på seg så mye uten at det både byr på helseutfordringer i svangerskapet og store utfordringer med å bli kvitt vekten i etterkant. 

Men hvorfor dette fokuset på vekt? Kjenner jeg blir provosert! Noen kan fantisk ikke styre hvor mye de legger på seg, samme hva de spiser. Jeg f.eks. har levd normalt alle graviditeter og legger på meg mellom 25-30 kilo. Jeg mener ikke at man skal leve usunt, men man skal leve normalt og ikke fokusere så mye på vekten. DET er heller ikke sunt. Alt er ikke unomalt selv om idealet er langt fra slik mitt tilfelle var! Belive me, å øke kroppsvekten med over 50% var langt fra behagelig, men helt ute av min kontroll. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Arabella3 skrev:

Nå er jo ikke poenget her Julianne i seg selv eller hvilken oppfølging hun får, men hvilke signaler hun sender ut. Mange gravide tror dessverre de kan legge på seg 20 kg+ (til termin) uten at det får konsekvenser for hverken barnet eller egen kropp. "Man skal kose seg som gravid" og "Man skal jo spise for to" er vanlige utsagn. Jeg startet jo med å nevne en venninne av meg, som både følger Julianne og er av den oppfattelsen at det er naturlig å legge på seg masse ekstra fett og kose seg mye som gravid, enda jordmor nå vil gi henne ekstra oppfølging grunnet for stor vektoppgang i forhold til hvor langt hun er på vei. Helt fint at Julianne viser vekta og ikke legger skjul på vektoppgangen, men jeg savner en liten notis om at det kanskje ikke er så lurt å legge på seg så mye.

Men altså, unnskyld meg, men som gravid så hører man da først og fremst på helsepersonell og ikke på en influenser? Julianne har da ikke noe ansvar for at venninnen din har lagt på seg ekstra? Hun bør jo bare være glad for at jordmor har fanget det opp og vil gi henne ekstra oppfølgning, i stedet for å bruke Julianne som eksempel. Julianne ser veldig sunn ut, og jeg synes det er rart så mange skal henge seg opp i vekta hennes og kostholdet hennes. Jeg vet ikke hvor mye hun har lagt på seg hittil, men det ser da ut som en HELT normal vektoppgang på henne ut i fra bilder jeg var sett. 
 

Kan legge til at jeg er gravid selv og får ekstra oppfølgning pga høy bmi før svangerskapet, og jeg har hittil gått opp tre kilo. Ei venninne av meg som er normalvektig her gått opp 16 kilo. Hun er i uke 27, og jeg i uke 22. Det er forskjell på hvor mye man legger på seg, noe av det er kostholdsrelatert, men på langt nær alt. 
Jeg er ikke enig i alt Julianne sier og gjør på sin Instagram, men jeg synes det blir for dumt å kritisere henne for dette. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...