Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Det renner ned av kritikk av denne artikkelen skrevet av foreldre og barn. 

Julianne fremsnakker plastisk kirugi og prater om at hun ofrer kroppen sin blablabla. Hun snakker om at kroppen blir sliten og slapp og at hun vil gjøre det man kan for å få den tilnærmet lik som før, altså kirugi. Ergo enda mer press på hvordan kvinnekroppen skal se ut. Hun burde vært takknemlig for at kroppen hennes kan bære barn. Takk gud for at vi har mennesker som Yummimummi og andre gode forbilder. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg som syntes de faktisk begynte å bli litt alrighte 😲

Det er jo ikke lenge siden jeg skrev at hun var en fin motvekt til veldig mange andre influensere. Fordi hun spiser variert, er åpen om å gå opp i svangerskapet osv. 

Nå er det amming for å gå ned i vekt, og egentlig er jo det helt greit. For det er bra for barnet å få morsmelk så lenge som hun ønsker, men man trenger kanskje ikke si alt høyt? 

Men det satt i sammenheng med proteinpulver og barer, fikse kroppen i etterkant av fødsel fordi hun har ofret den osv. 

Nei altså, det må jo bare være for å skape blest. Jeg kan ikke tro at noen virkelig er så dumme å går ut med det offentlig slik som henne. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun slengte ut ett agn, og folk biter på. Mer trafikk på sosiale medier, mer omtale i aviser/nyhetskanalen, og mer penger i kassa. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i verden om jeg hadde latt meg fremstilles slik for å tjene penger. Hun selger jo virkelig sjela si😳😳 Trist. Må være trist for henne å se at folk klarer å leve av å være gode forbilder når hun selv lever av å fronte slike ting som dette

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, SigridElise skrev:

Aldri i verden om jeg hadde latt meg fremstilles slik for å tjene penger. Hun selger jo virkelig sjela si😳😳 Trist. Må være trist for henne å se at folk klarer å leve av å være gode forbilder når hun selv lever av å fronte slike ting som dette

Enig med deg. Å fremstille seg så overflatisk og lite reflektert for klikk? Eller å faktisk eksponere at man ER så overflatisk og lite reflektert?

 

 

Jeg er superskuffet over ammehjelpen som synes hun er et bra forbilde.

 

Ofre kroppen, liksom? Den er jo til for å brukes - til å være gravid, føde barn, amme, løpe, - leve. Ikke til pynt. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som tenker som Hu er burde ikke fått lov å få barn. Du ofrer ikke kroppen din og kroppen vil uansett forandre seg etter som åra går. Håper virkelig de kommer på bedre veier og roper ut en unnskyldning over reportasjen..magasinet burde vite bedre enn dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, pøbelsara skrev:

Enig med deg. Å fremstille seg så overflatisk og lite reflektert for klikk? Eller å faktisk eksponere at man ER så overflatisk og lite reflektert?

 

 

Jeg er superskuffet over ammehjelpen som synes hun er et bra forbilde.

 

Ofre kroppen, liksom? Den er jo til for å brukes - til å være gravid, føde barn, amme, løpe, - leve. Ikke til pynt. 

Det er faktisk virkelig skuffende at ammehjelpen stiller seg bak dette... jeg mister helt troen på menneskeheten faktisk.... og syns det er utrolig skummelt og grusomt at dette er verden datteren min skal vokse opp i...

 

måtte sende en melding å si fra... dette er faktisk ikke greit 

Endret av BethD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sier Ammehjelpen at Pilotfrue er et godt forbilde? Jeg ser tvertimot, at de har reagert på hengepupp problemstillingen med å legge ut om at amming ikke er det som endrer puppene. 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dragonheart skrev:

Hvor sier Ammehjelpen at Pilotfrue er et godt forbilde? Jeg ser tvertimot, at de har reagert på hengepupp problemstillingen med å legge ut om at amming ikke er det som endrer puppene. 

 

Jeg reagerte også på dette😟 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2020 den 20.59, panzerpølsa skrev:

Hun slengte ut ett agn, og folk biter på. Mer trafikk på sosiale medier, mer omtale i aviser/nyhetskanalen, og mer penger i kassa. 

Jepp, tror også dette var et «trenger mer penger» stunt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott
På 14.10.2020 den 20.59, panzerpølsa skrev:

Hun slengte ut ett agn, og folk biter på. Mer trafikk på sosiale medier, mer omtale i aviser/nyhetskanalen, og mer penger i kassa. 

For et utspekulert menneske, enormt lite sympatisk. Piloten og, forresten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens pod handler om puppedrama, uten tvil at dette var et pr stunt. Jeg orker ikke høre på poden, så jeg aner ikke hva de snakket om.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Twistdott
1 time siden, pøbelsara skrev:

For en bransje. :spy:

Men at «vi» ikke lærer. Mennesket slenger ut agn, og det bites  på, og bites på - så hun er både utspekulert og «smart». Hun får spalteplass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å si fra til de som gir henne spalteplass hva man synes. Ammehjelpen fikk tydelig og saklig beskjed fra mange av sine følgere om hva de syntes om at hun ble holdt frem som et eksempel. 

Man kan si fra til de som gir spalteplass hva man mener om det hyperoverflatiske fokuset og gjøre oppmerksom på at hennes some er kommersiell, ikke folkeopplysning eller faktaformidling. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tannbein
3 timer siden, Twistdott skrev:

Men at «vi» ikke lærer. Mennesket slenger ut agn, og det bites  på, og bites på - så hun er både utspekulert og «smart». Hun får spalteplass...

Men altså... Et det virkelig verdt det? Er det verdt å bo i et flott hus med utsikt når du må fremstille deg selv som lat, dum, utspekulert, overfladisk og bortskjemt? Horder av norske familier bor i flotte hus, eier hytte/båt og drar på utenlandsferie hvert år - helt uten å måtte fremstille seg selv som "sparsomt møblert" i nasjonale medier. Tror de virkelig at de kommer godt ut av det når en usikker Ulrik viser frem hårtransplantasjoner og restylaneinnsprøytninger, og gjør narr av toalettmapper som "bare" koster 700 kroner? At Julianne får respekt eller anerkjennelse når hun forteller at hun "ofrer kroppen sin" når hun går gravid og at hun gleder seg til å operere den etterpå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk ikke det hun sier er så kontroversielt. Hun har et poeng når hun sier at man ofrer kroppen sin når man går gravid. Kroppen er ikke lengre bare din, men er midlertidig på service for barnet i magen, og med det følger det store fysiske endringer. Under et svangerskap så endrer ting seg, noen mister masse hår, vekten kan variere og fyke hit og dit og kroppen går gjennom intense forandringer og hormonelle bergogdalbaner. Man setter seg selv og sine behov på vent og prioriterer baby i magen. Jeg kjenner mange kvinner som ikke har noe problem å innrømme at de blir lei på slutten av svangerskapet og ønsker kroppen sin tilbake. Det tror jeg er naturlig, og jeg har ikke noe problem med å tro på at Julianne først og fremst er stolt av å kunne bære og føde to barn, men at det også er innafor å ønske kroppen sin tilbake igjen en tid etter fødsel og man skal få lov å bli seg selv igjen også. Ikke misforstå, jeg synes ikke det er lurt eller nødvendig å gå ut i media og fronte det på en slik måte hvor det høres ut som at det viktigste er å være milf, men jeg synes det er bedre med åpenhet rundt en eventuell operasjon enn å gjemme seg for det slik som godeste CBE som hevder at hun har sett helt lik ut siden hun var tenåring etter å ha født to barn. 

Synes forøvrig hun snakket bedre om temaet i sin egen podd og understrekte godt både for piloten og lytterne at det ikke finnes stygge kropper og man skal ikke snakke ned folk for kroppen sin uansett hvordan den ser ut. Akkurat der synes jeg faktisk det er Ulrik som burde bli flinkere til å holde meningene sine for seg selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sursøtsaus skrev:

Synes forøvrig hun snakket bedre om temaet i sin egen podd og understrekte godt både for piloten og lytterne at det ikke finnes stygge kropper og man skal ikke snakke ned folk for kroppen sin uansett hvordan den ser ut. Akkurat der synes jeg faktisk det er Ulrik som burde bli flinkere til å holde meningene sine for seg selv.

Helt enig!

Synes det er flott å høre henne sette U pent på plass når han forteller den "morsomme" historien sin.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, J.. skrev:

Helt enig!

Synes det er flott å høre henne sette U pent på plass når han forteller den "morsomme" historien sin.

Eller at han alltid må gå inn på hvor stygt han synes såkalt «Tynnfeit» er. Greit nok at han først og fremst snakker om seg selv, og han forsøker å hente seg litt inn med å si at han vet om folk som har lignende kroppsfasong som han synes ser helt fine ut, men hvorfor bruke så mye tid på å utbrodere i detaljer hva han synes er stygge kropper? Det gir bare et dårlig inntrykk og jeg tror Julianne er godt klar over hva slags lys han fremstiller dem i ved å uttrykke seg sånn i og med at hun prøver å arrestere han på det. 

Endret av Sursøtsaus
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...