Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Gjest Tannbein

Jeg syns det er flott at Julianne normaliserer de, ja, normale endringene som skjer i svangerskap. Det er viktig å fokusere på at man skal bli mor og ikke på at man skal sulte seg og trene hardt for å være sexy straks ungen er presset ut ut, slik som mange andre influensere gir uttrykk for i sosiale medier. Caroline Berg Eriksen er vel den i Norge som har vært mest opptatt av å "ikke ødelegge kroppen" og å poste sexy bilde av seg selv i ei lita truse noen få dager etter fødselen. Jeg applauderer Julianne for å ikke rosemale alt, for å være åpen om endringer og om det som er vanskelig. Det er tøft nok å gå gravid om man ikke skal stresses og trykkes ned av bloggere som slankeredigerer gravidmagen sin og som påstår at absolutt alt er 100 % rosenrødt hele veien.

Samtidig så skal man ikke legge skjul på at fødende i Norge stadig blir eldre og tyngre, og at de trenger medisinsk hjelp stadig oftere enn før. Det som hadde vært drømmen var at disse influenserne frontet vanlige svangerskap med anerkjente og faglige opplysninger, hvor man går opp de normalt ønskede 12 kilo og trenger støttestrømper og syrenøytraliserende. Julianne går i mine øyne for langt da hun sykeliggjør fødselen sin ved å fortelle at hun vil kreve keisersnitt og ikke engang vil prøve en vanlig fødsel.

Det blir så fordummende og trist med disse ytterpunktene; enten skal man redigere gravidmagen mindre og posere i push up-bh og skjønnhetsfilter noen dager etter fødsel, eller så skal man bestille keisersnitt flere måneder før fødselen. Det vi trenger er at influenserne fronter normalitet. Men det blir vel ikke nok klikk av sånt 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer mest på hvorfor man velger å fronte et kosttilskudd som de færreste har behov for, mens du er gravid. I mitt hode er ikke proteinpulver og barer en del av et «sunt og variert kosthold». Jaok, hun trener litt hver dag, det er flott, men ikke på en måte som gjør at hun har behov for ekstra protein i form av tilskudd. 

Det passer ikke helt sammen med at hun samtidig maler et bilde av at hun er helt avslappet mtp hvor mye hun har lagt på seg. Hadde hun vært det hadde hun kost seg med kanelbollene og holdt seg unna proteinpulver. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er fint at hun snakket åpent om vektoppgang i svangerskapet, for man skal faktisk legge på seg ca 12 kg - det er jo det babyen, morkake, fostervann osv veier. 
det jeg syns er unødvendig i en kroppsfokusert verden er å gå på vekta å vise til hvor mye hun da veide før svangerskapet og hva vekta sier nå. For når hun går på vekta og samtidig skriver hvor mye hun har gått opp så finner man jo ut hvor mye hun veide før. Veldig mange ungdommer og voksne er opptatt av det tallet, og da å vite hvor mye hun veide før kan gjøre at noen vil streve etter å få den samme vekten for å se lik ut. For hun hadde jo en slank og fin kropp før hun ble gravid, begge gangene. 
 

en annen ting jeg syns er feil, er at hun er i et øyeblikk flink til å sette fokus på at man går opp i vekt i svangerskapet - mens i det andre øyeblikket er fokuset at hun skal amme for å gå det raskest mulig ned igjen. Dessverre går ikke alle ned i vekt av amming, det er veldig vanlig å få en stor apetitt når man amme - ammecravings er en reel ting. Og dersom man får dette går man ikke ned i vekt av amming, noen går ikke ned i vekt pga amming uansett om de får økt apetitt eller ikke. 
så mange beroliger seg selv med at man bare kan gå opp så mye man vil i svangerskapet, for det raser jo av etterpå uansett. 
og ja det er helsepersonellet sin oppgave å ha god dialog med den gravide, MEN i denne verden ser vi på hva influenserene gjør og mange vil påvirkes av det. De første 24 ukene har man jo også bare 1 svangerskapestime og en ordinær ultralyd, så frem til da kan mange følge mer med på hvordan andre forandrer seg i svangerskapet å sammenligne seg med dem. For vi sammenligner oss, både magestørrelse og vektoppgang. Det er dessverre bare slik vi er. 
 

Og jeg reagerer på at hun reklamere for proteinprodukter som gravid, blir jo helt merkelig.  Med mindre hu jobber for å øke muskelmassen sin betraktelig da. Men vi får som regel i oss nok protein i kosten, så for den treningen hun gjør så holder nok kosten hennes.... 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2020 den 8.03, Arabella3 skrev:

Nå er jo ikke poenget her Julianne i seg selv eller hvilken oppfølging hun får, men hvilke signaler hun sender ut. Mange gravide tror dessverre de kan legge på seg 20 kg+ (til termin) uten at det får konsekvenser for hverken barnet eller egen kropp. "Man skal kose seg som gravid" og "Man skal jo spise for to" er vanlige utsagn. Jeg startet jo med å nevne en venninne av meg, som både følger Julianne og er av den oppfattelsen at det er naturlig å legge på seg masse ekstra fett og kose seg mye som gravid, enda jordmor nå vil gi henne ekstra oppfølging grunnet for stor vektoppgang i forhold til hvor langt hun er på vei. Helt fint at Julianne viser vekta og ikke legger skjul på vektoppgangen, men jeg savner en liten notis om at det kanskje ikke er så lurt å legge på seg så mye.

Herregud, Julianne ser vel både sunn og frisk ut, og la nå dette bli opp til den enkelte kommende mor... 
 

En liten notis med en advarsel...? Hva mer bør komme med advarsler da...?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.10.2020 den 0.01, vintage skrev:

Helt på slutten av intervjuet her forteller paret om hvordan hun holder på leserne sine og får klikk:

https://www.dagbladet.no/kjendis/begynte-a-naerme-seg/72917967

Må være slitsomt å selge sjela si for likerklikk as. Spille dum eller lignende bare for å ha fet båt eller hus. Det er et spill hele greia. Synes de to har tapt seg noe veldig, når de var i prøveprosessen med nr 1 så var de et friskt pust inn mine sosiale medier. Nå har jeg måttet avfølge begge to, skikkelig kvalmende. Spesielt han som uttalte seg om merkeklær og toalettmappe den gangen. Ysj 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører av og til på podcasten deres, der Ulrik tydelig preges av undertrykt raseri til haterne (noe han konsekvent kaller kritikerne), mens han samtidig godter seg over at "det e dei som held det heile i gang, og ger kroner i kassa for Julianne".

Han ser ned på "nettroll", mens han samtidig skryter av kona for at hun forstår dette spillet. At hun provoserer bevisst for engasjement. Han mener dessuten at de IKKE eksponerer barn, og forteller at han ofte etter en kritisk kommentar om tema går inn på denne brukerens Instagram, og hva får han se om ikke barnebilder?

Har en følelse av at han, i motsetning til kona, synes hele opplegget er motbydelig, men at det må til for at de skal kunne leve i luksus. Et nødvendig onde for å opprettholde livsstilen. For det går jo unektelig mye i skryt av hus, båt, vaskehjelp, au pair osv.

Jeg hadde også litt sansen for dem før, men nå er de jo bare rare, og et ekstremt harry par😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2020 den 20.39, cerruti skrev:

Herregud, Julianne ser vel både sunn og frisk ut, og la nå dette bli opp til den enkelte kommende mor... 
 

En liten notis med en advarsel...? Hva mer bør komme med advarsler da...?

La gravide tenke selv, de får da info hos jordmor/lege om de er for tynn/tjukk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bryr seg iallefall ikke noe om at ganske mange ler av de, synes de er Harry, blir skremt av hvor dårlig de barnesikrer i bilen osv osv... for det gir jo penger i kassa.... 

nåde dem som prøver å feks si noe om noe, for de er vel bare hatere og missunnelige... 

jeg blir mer skremt av at en uerfaren forelder kan se evt feil sikring (eller det at de får det til å fremstå slik for provokasjon) og tro det er helt greit siden de gjør det... men paret tenker vel kanskje ikke sånn, at det de viser faktisk kan påvirke noen. Nei bedre å fremstå «dum og deilig» og håpe det går fint for andre så lenge de selv får penger i kassa si.. 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, marthes skrev:

De bryr seg iallefall ikke noe om at ganske mange ler av de, synes de er Harry, blir skremt av hvor dårlig de barnesikrer i bilen osv osv... for det gir jo penger i kassa.... 

Gjennom podcasten får jeg inntrykk av at Ulrik absolutt ikke liker at folk synes de er harry. Men at han naturligvis dytter det over på kritikerne, og at det er misunnelse (eller sjalusi, som influencerne liker å kalle det) som er den egentlige grunnen til harry-stempelet. Og at han trøster seg med at "trollene kan hate så mye de vil, det er VI som gjør penger av dette".

For penger, status og fasade er det viktigste av alt, det er jo noe alle vet. Så da får det bare være at barn og privatliv selges. Stusselige greier, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Emilie2019 skrev:

Den dama der tar hvilket som helst partnerskap for penger. Proteinshake som høygravid, Nestle barnemat.....

Hu er ikke høygravid enda, men litt over halvveis. Uansett er proteinshake som gravid meget snodig, slanke app og nestle barnemat.... hva som helst for å betale den livvstilen de har. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.klikk.no/foreldre/barn/pilotfrue-julianne-nygard-ammet-sonnen-i-15-ar-6959378
 

først et godt fokus på at det er normalt å legge på seg i svangerskapet. For så å fremme det å operere det man ikke er fornøyd med etter svangerskap og amming. Og btw, det er ikke ammingen som «ødelegger» brystene, det er faktisk under svangerskapet de endres. 
gikk fort fra å gjøre at andre gravide følte seg litt vel med vekten de går opp til at gravide og ammende nå fokuserer enda mer på kroppen etterpå. For man fokuserer faktisk mer på det når kjendiser går ut i media å sier at man gjerne fikser på seg for å bli seg selv igjen.

 

men dette er vel strategien for å provosere for å få flere folk på instagramprofilen og dermed tjene penger. 

Endret av Karen123456789
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg har hørt en gravid mamma si at hun OFRER kroppen sin under svangerskap. Kroppen blir ikke helt som før etter svangerskap, men trodde virkelig ingen tenkte på det som et "offer".

-Jeg kommer i hvert fall ikke til å lene meg tilbake og tenke; «ja ja, jeg har vært gjennom to graviditeter, kroppen min er forandret og det aksepterer jeg» . Jeg aksepterer det ikke!

Hun nekter rett og slett å akseptere at kroppen forandres etter to graviditeter. Og dette etter å ha vært "ufrivillig barnløs". Stakkars menneske😂

Satser på at det er for å provosere (hvis ikke er det ikke håp), samme med at hun ammer først og fremst for å gå ned i vekt. 

https://www.klikk.no/foreldre/barn/pilotfrue-julianne-nygard-ammet-sonnen-i-15-ar-6959378

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, Finlay skrev:

Første gang jeg har hørt en gravid mamma si at hun OFRER kroppen sin under svangerskap. Kroppen blir ikke helt som før etter svangerskap, men trodde virkelig ingen tenkte på det som et "offer".

-Jeg kommer i hvert fall ikke til å lene meg tilbake og tenke; «ja ja, jeg har vært gjennom to graviditeter, kroppen min er forandret og det aksepterer jeg» . Jeg aksepterer det ikke!

Hun nekter rett og slett å akseptere at kroppen forandres etter to graviditeter. Stakkars menneske😂

Satser på at det er for å provosere (hvis ikke er det ikke håp), samme med at hun ammer først og fremst for å gå ned i vekt. 

https://www.klikk.no/foreldre/barn/pilotfrue-julianne-nygard-ammet-sonnen-i-15-ar-6959378

Disse influencerne er og blir ekstremt selvsentrert og overfladiske ...

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist hvordan en som tidligere har gjort seg sårbar rundt ufrivillig barnløshet nå tilsynelatende ikke aksepterer hvordan kroppen har forandret seg gjennom svangerskapene. Glemmer hun hvor heldig hun er som faktisk ble gravid overhodet? Eller er det et stunt for å skape blest? Ikke at det siste er noe bedre... 

 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Emilie2019 skrev:

Den dama der tar hvilket som helst partnerskap for penger. Proteinshake som høygravid, Nestle barnemat.....

Hva er galt med proteinshake mens man er gravid? Jeg drakk det etter hver treningsøkt som vanlig og finner ingenting som tilsier at det er noe negativt med det. Å fremstille det som om det er noe negativt under graviditet synes jeg blir for dumt om du ikke kan dokumentere at det er noe negative sider ved det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frosne bær fra frossendisken som hun bare lar tine i kjøleskapet over natten... Kjære julianne (siden du leser her), disse bærene er mest sannsynlig utenlandske. De skal derfor kokes før du gir de til de små😳😳 

Hvorfor man ikke skal støtte Nestlé gidder hun vel ikke å sette seg inn i eller så bryr hun seg ikke fordi det ikke angår henne selv og hennes barn.🤦🏼‍♀️

For å være en tidligere ufrivillig barnløs så er hun rimelig opptatt at hun kan operere den kroppen som hun "ofrer"... Mer selvsentrert dame skal man lete lenge etter 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...