Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

1 time siden, nicecar skrev:

Jeg tror det handler mer om å ta seg sammen når man får barn, uansett hvor tøft det er. Jeg er alene med ett barn som også står opp flere ganger om natta, sover lite om dagen, i tillegg til at jeg har fulltidsstudier og full jobb. Alt ordner seg hvis man virkelig vil få det til.

Høres ut som en typisk hjem som mange kan relatere seg til, imotsetting av hva Pilotfrue kommer med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.8.2019 den 19.47, Pollen skrev:

Hadde aldri i verden overlatt ungen min til en totalt ukjent person. 

Så de som jobber i barnehage er alle nære venner av deg?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nicco skrev:

Så de som jobber i barnehage er alle nære venner av deg?

Nå er jeg ikke enig i den du siterte, men jeg synes sammenligningen her er litt søkt! Det er et helt annet sikkerhetsnett rundt en barnehage med faglig opplegg og faglig utdannede personer enn en enkelt person som skal ta delvis ansvar for barnet ditt! 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Xstrella skrev:

Det ser en jo klart i psykiatrien. Mange som ikke skulle hatt barn, dessverre.

Noen spesiell grunn til at du blander psykiatrien inn i denne tråden om pilotparet 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Nå er jeg ikke enig i den du siterte, men jeg synes sammenligningen her er litt søkt! Det er et helt annet sikkerhetsnett rundt en barnehage med faglig opplegg og faglig utdannede personer enn en enkelt person som skal ta delvis ansvar for barnet ditt! 

Assistenter er faglig utdannet? Så alle som har hatt au pair har dårlige erfaringer? Feil!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Nicco skrev:

Assistenter er faglig utdannet? Så alle som har hatt au pair har dårlige erfaringer? Feil!! 

Er det bare assistenter i en barnehage? Og det sier seg jo selv at det er et større sikkerhetsnett der det er flere ansatte, det forstår de aller fleste!

Hvor har jeg skrevet at alle har dårlig erfaring med au pair? Det er god debattskikk å holde seg til det den du svarer skriver.  

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gazpacho
4 timer siden, J.. skrev:

Men Frua trenger da ingen av hjelpen av samme grunner som feks deg.

Og jeg selv skulle heller lagt penger i en vaskehjelp,om det var nødvendig,enn au pair.

(Ikke er det videre dyrt heller,så det er også "luksus" mange har råd til,om de ønsker).

Nei men jeg svarte på et innlegg om at det bare var å ta seg sammen om man hadde 3-4 unger, en mann som reiste mye i jobben samt fulltidsjobb selv og ingen vaskehjelp. Da mener jeg faktisk at det er umulig at det ikke går utover oppfølgingen av barna, om man ikke hyrer hjelp eller har oppofrende besteforeldre i nærheten. Men det er min personlige erfaring ut i fra barnas venner og det har jo som du sier ikke noe med Julianne sin situasjon å gjøre. Beklager for avsporing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskehjelp er det vel ingen som hadde stusset på, ei heller barnehage. Det er kombinasjonen vaskehjelp + klesvaskhjelp + barnehage + au pair som gjør at folk reagerer. 

Hun legger lista høyt. Om hun ikke blir produktiv nå så har hun ingen unnskyldninger igjen. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har null problem med de har vaskehjelp (hadde selv hatt vaskehjelp om jeg bodde i et stort hus) men skjønner bare ikke vitsen med å ha en aur pair, eller hva denne aur pairen skal gjøre 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, smalls skrev:

skjønner bare ikke vitsen med å ha en aur pair, eller hva denne aur pairen skal gjøre 

Er akkurat det vi flere sliter med og ikke skjønner. Å da blir det ikke så merkverdig at det kommer en storm av kritikk og uforståelse fra mange kanter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2019 den 23.47, Moongirl skrev:

Det er påbudt for alle barn å sitte bakovervendt til de er 15 mnd!!Videre er anbefalningen at de skal sitte til minst 4år, som går helt fint.

Ungen er vel ca. 15 mnd.? Da er det jo lovlig. Skjønner at det ikke er anbefalt, men lov er det jo. 

Endret av Puny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2019 den 20.18, Snurrepurre skrev:

Siste innlegget forklarer hun jo ganske greit at hun vil ha au pair fordi hun er lat, da.

«Dessuten har jeg heller aldri sagt eller ment at min hverdag ikke går rundt uten hjelp. Jeg har ikke sagt at jeg har det tøft en gang. Jeg har bare sagt at jeg ser mange fordeler med hjelp i min jobbhverdag som jeg nå skal tilbake til på fulltid»

(Au pairen skal gjøre rent mens barnet er i bhg.. og timene mellom bhg og leggetid?)

«Jeg kommer alltid til å gjøre de prioriteringene som må til for å få mest mulig kvalitetstid sammen med familien min. En au pair bidrar til nettopp dette for oss, altså mer kvalitetstid i hverdagen og mindre stress rundt alle faste gjøremål»

Vil jo anta au pairen passer barnet etter bhg ettersom hun trossalt ikke er en vaskehjelp? Denne kvalitetstiden stusser jeg da på. Er det mellom piloten og pilotfrua?

 

https://pilotfrue.blogg.no/reaksjonene-tar-ingen-ende.html

De vil jo mindre kvalitetstid sammen siden de vil få et ekstra voksent familirmedlem som skal dele alle måltider med de, sitte på stua på kvelden etc

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Sol79 skrev:

De vil jo mindre kvalitetstid sammen siden de vil få et ekstra voksent familirmedlem som skal dele alle måltider med de, sitte på stua på kvelden etc

Og dette er et godt poeng! Jeg vet om familier som har gitt opp Au pair ordningen nettopp på grunn av dette, det ble nesten som et ekstra barn/ungdom i huset. Det er da i de familiene hvor de faktisk følger retningslinjene for denne ordningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sol79 skrev:

De vil jo mindre kvalitetstid sammen siden de vil få et ekstra voksent familirmedlem som skal dele alle måltider med de, sitte på stua på kvelden etc

Godt poeng. De kan ikke akkurat «sende henne på rommet» eller «vise henne til TV-stua». 

Dette i tillegg til at hun skal passe barnet hver dag.. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snurrepurre skrev:

Godt poeng. De kan ikke akkurat «sende henne på rommet» eller «vise henne til TV-stua». 

Dette i tillegg til at hun skal passe barnet hver dag.. 

Vi får se hvor lenge de takler dette....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Korpsnerden skrev:

Vaskehjelp er det vel ingen som hadde stusset på, ei heller barnehage. Det er kombinasjonen vaskehjelp + klesvaskhjelp + barnehage + au pair som gjør at folk reagerer. 

Hun legger lista høyt. Om hun ikke blir produktiv nå så har hun ingen unnskyldninger igjen. 

Hun sa jo på bloggerne at det ble mye mindre fokus på henne selv enn forventet etter hun ble mor... 

er vell ganske opplagt for alle andre at babyen blir hovedfokus i familien, og ikke en selv? 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Visla skrev:

Hun sa jo på bloggerne at det ble mye mindre fokus på henne selv enn forventet etter hun ble mor... 

er vell ganske opplagt for alle andre at babyen blir hovedfokus i familien, og ikke en selv? 

Den kommentaren reagerte jeg også på..

Det er vel selvforklarende? 🤣

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Visla skrev:

Hun sa jo på bloggerne at det ble mye mindre fokus på henne selv enn forventet etter hun ble mor... 

er vell ganske opplagt for alle andre at babyen blir hovedfokus i familien, og ikke en selv? 

Hva hadde hun egentlig forventet seg? Fikk ikke sett kveldens episode. Så må se det i reprise like før midnatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter bare ikke HVA pilotfrue selv skal gjøre? Alle hverdagens og husets oppgaver blir jo satt bort til andre. Ikke har hun en «ordentlig» jobb hun reiser til og fra heller. 

Lukter vel norgesrekord i latskap av dette opplegget... 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...