Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

1 time siden, Snurrepurre skrev:

😳 Hørtes ikke ut som en optimal oppvekst.. scenario; legger seg kl 1900 og ser ikke mamma før 1600 dagen etter, for en times kvalitetstid. 

Her var det mange troll gitt.. hvor er moderator ?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Uglesjel skrev:

Uenig med deg.. At kjente bloggere og influensere som Pilotfrue er så er det på sin plass og diskutere hennes virksomhet og hvordan hun markedsføres bloggen på. At au pair hat vært en sentralt tema i helge er vel fordi mange oppfatter hennes valg som rene latskap. Jeg er interessert i hvordan denne Dubai turen demmes vil påvirke Dubai-debatten som både har vært og forsatt er enda. At jeg stilte et spørmål ang om dem hadde med seg barnevakt er et helt uskyldig, siden fruen selv nevner i Bloggerne at hun savner alene tid med mannen. 

Du må gjerne være interessert i det - det er uansett ikke OK å spekulere i noe du ikke har noe som helst belegg for. Hvis du vil diskutere episoden av bloggerne, bør du rett og slett vente til du har sett den, og ikke bare spekulere vilt i hva du tror du kommer til å se. Debatten mister jo all legitimitet når det bard er slarv, spekulasjoner og usakligheter.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, pøbelsara skrev:

Du må gjerne være interessert i det - det er uansett ikke OK å spekulere i noe du ikke har noe som helst belegg for. Hvis du vil diskutere episoden av bloggerne, bør du rett og slett vente til du har sett den, og ikke bare spekulere vilt i hva du tror du kommer til å se. Debatten mister jo all legitimitet når det bard er slarv, spekulasjoner og usakligheter.

Er nå ikke spekulasjoner når jeg sier at jeg er interessert i hvordan turen demmes vil påvirke Dubai-debatten.. Det ligger ikke heller noe som helst form for slarv, usaklighet fra den kommentaren min. Så ro gjerne ned. Er ikke noe og utbredte en motargument på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvor forskjellig folk takler foreldrerollen. Ikke for å si noe negativt om noen men var akkurat innom Anja Johansen. Hun har som kjent to barn, blogger og har masse dødtid ifølge henne selv. Hun vil bruke seg selv mer og skal begynne å jobbe i en butikk ved siden av bloggen og alt det andre vanlige.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Uglesjel skrev:

Er spent på hva som vil komme fram imorgen når episoden om Dubai har vært på tv kjermen  fra fruen og mannes tur.. Menhe.. Hadde dem med seg barnevakt på turen eller? Tenkte bare på all dette styret som har pågått nå ift au pair etc.

 

9 minutter siden, Uglesjel skrev:

Er nå ikke spekulasjoner når jeg sier at jeg er interessert i hvordan turen demmes vil påvirke Dubai-debatten.. Det ligger ikke heller noe som helst form for slarv, usaklighet fra den kommentaren min. Så ro gjerne ned. Er ikke noe og utbredte en motargument på.

Du nevnte jo strengt tatt ikke noe om debatten rundt disse Dubai-turene i innlegget jeg reagerte på i det hele tatt, du linket turen til au pair-diskusjonen, og om paret hadde hatt med seg barnevakt. Da blir det hele både nokså uforståelig og usaklig.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Malum skrev:

Du nevnte jo strengt tatt ikke noe om debatten rundt disse Dubai-turene i innlegget jeg reagerte på i det hele tatt, du linket turen til au pair-diskusjonen, og om paret hadde hatt med seg barnevakt. Da blir det hele både nokså uforståelig og usaklig.

Jeg har nevnt om Dubai debatten tidligere i tråden her at dem hadde bestilt seg turen i det debatten kom opp. Da ble jeg spørrende om turen var sponset eller om det var planlagt tur av paret selv.  Men alle var så oppslukt i au pair tema at man anså ikke hva som egentlig ble spurt om.. Jeg refererte også til fruens utsagn at hun savner alene tid med mannen, og dermed kom spørmålet mitt om dem hadde med seg barnevakt. At jeg nevnte au pair var helt uskyldig, men nå ser jeg at det var en feilkoblet inn i kommentaren min. Så bare reager du. Jeg står for det jeg har skrevet og anser det ikke som spekulasjoner, uforståelig eller usaklig.

Endret av Uglesjel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette ER spekulasjon; 

kan det hende norwegian ikke spurte pilotparet om de ville ha sponset tur siden han tross alt er ansatt der, men at frua ville dra på ferie dit fordi det var «the place to be» blant influensere akkurat da? Hun har jo selv sagt i spørs og svar på sin egen blogg at hun blir inspirert av andre bloggere 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Boletta skrev:

Og dette ER spekulasjon; 

kan det hende norwegian ikke spurte pilotparet om de ville ha sponset tur siden han tross alt er ansatt der, men at frua ville dra på ferie dit fordi det var «the place to be» blant influensere akkurat da? Hun har jo selv sagt i spørs og svar på sin egen blogg at hun blir inspirert av andre bloggere 

Riktig👏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor så mange henger seg opp i hva Pilotfrua gjør.  Hvis hun velger å ansette en au pair og holder seg til regelverket som gjelder for disse, da er det vel hennes frie valg å gjøre det.  Alle dere som kritiserer henne for dette, kan det hende at dere er misunnelig?  Det vil dere i så fall selvsagt aldri innrømme, men på meg virker det sånn.

Det er et faktum at Pilotfrue lever et komfortabelt liv i et pent hus og med mange dyre ting rundt seg. Hun har en ektemann i jobb som tjener gode penger, så hvorfor skal ukjente mennesker legge seg opp i hva hun bruker pengene sine på? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Uglesjel skrev:

Jeg har nevnt om Dubai debatten tidligere i tråden her at dem hadde bestilt seg turen i det debatten kom opp. Da ble jeg spørrende om turen var sponset eller om det var planlagte tur av paret selv.  Men alle var så oppslukt i au pair tema at man anså ikke hva som egentlig ble spurt om.. Jeg refererte også til fruens utsagn at hun savner alene tid med mannen, og dermed kom spørmålet mitt om dem hadde med seg barnevakt. At jeg nevnte au pair var helt uskyldig, men nå ser jeg at det var en feilkoblet inn i kommentaren min. Så bare reager du. Jeg står for det jeg har skrevet og anser det ikke som spekulasjoner, uforståelig eller usaklig.

Du sier at du står for kommentaren din, samtidig som du innrømmer at koblingen ble feil..? 

Jeg synes det er viktig å holde tunga rett i munnen når man kjører debatt. Man skal være etterrettelig og saklig, man skal ikke spekulere eller sladre, og man bør så langt man kan sørge for å ordlegge seg på en måte som ikke gjør at meddebattanter misforstår eller stiller spørsmål ved ens motiver. Har man disse tingene i bakhodet mens man skriver, og før man trykker «send inn svar», så blir det enklere for alle å forholde seg til diskusjonen, og vi slipper at tråden fremstår som et gjørmehull fullt av eder og galle (som til syvende og sist ikke gagner noen andre enn nettopp de vi diskuterer). :)

Endret av Malum
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Diamant skrev:

Enig.

Kan det tenkes at en av oppgavene er å ta seg av barnet på morningen, så kan Julianne sove så lenge hun vil?

Morgenene er jo bare det beste❣

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Malum skrev:

Du sier at du står for kommentaren din, samtidig som du innrømmer at koblingen ble feil..? 

Selvsagt gjør jeg det. Jeg så at det var feiltilkobling og nevne au pair i den kommentaren og det innrømmer jeg. Det er ikke noe mer for deg og hente på dette. Jeg er ferdig nå og det burde du også være. For nå går dette på nærmeste til avsporing. Og den veien har ikke jeg tenkt meg med verken deg eller noen andre.

Du får synes det. Så skal jeg se an på hvordan jeg  kan formulere meg bedre framover. Og det er helt uavhening av din siste kommentar til meg🙂 

Endret av Uglesjel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Pillarguri said:

Jeg forstår ikke hvorfor så mange henger seg opp i hva Pilotfrua gjør.  Hvis hun velger å ansette en au pair og holder seg til regelverket som gjelder for disse, da er det vel hennes frie valg å gjøre det.  Alle dere som kritiserer henne for dette, kan det hende at dere er misunnelig?  Det vil dere i så fall selvsagt aldri innrømme, men på meg virker det så

Kan forsikre deg om at det overhodet ikke er misunnelse som ligger bak betenkeligheter rundt flyfruens (og andres) bruk av au pair. Spesielt nå som det stort sett gjelder kvinner nærmere 30 år fra Filippinene, og ikke eventyrlystne/språkinteresserte 16 - 20-åringer fra Europa. Ordningen er under sterk kritikk, og vurderes avviklet.

Det er spesielt viktig at personer som ønsker å leve av å påvirke andre (= "influensere") er svært nøye med hvilke ideer de formidler til sin målgruppe.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Villroses hage skrev:

Kan forsikre deg om at det overhodet ikke er misunnelse som ligger bak betenkeligheter rundt flyfruens (og andres) bruk av au pair. Spesielt nå som det stort sett gjelder kvinner nærmere 30 år fra Filippinene, og ikke eventyrlystne/språkinteresserte 16 - 20-åringer fra Europa. Ordningen er under sterk kritikk, og vurderes avviklet.

Det er spesielt viktig at personer som ønsker å leve av å påvirke andre (= "influensere") er svært nøye med hvilke ideer de formidler til sin målgruppe.

Poenget er at pr. i dag så er dette en lovlig ordning, og da står både Pilotfrue og alle andre som ønsker det, fritt til å bruke ordningen. Du kan mislike dette, men det endrer ingen ting.  Det er mange ting i det norske lovverket jeg misliker, men sålenge det er lovlig så må jeg og alle andre forholde oss til det.

Når det gjelder hvilken påvirkning influencere har så er jeg enig i at de må utvise forsiktighet i hva de formidler, men au pair er altså en helt lovlig ting å gjøre.

For ordens skyld, jeg har ikke og har aldri hatt au pair.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pillarguri said:

Poenget er at pr. i dag så er dette en lovlig ordning, og da står både Pilotfrue og alle andre som ønsker det, fritt til å bruke ordningen. Du kan mislike dette, men det endrer ingen ting.  Det er mange ting i det norske lovverket jeg misliker, men sålenge det er lovlig så må jeg og alle andre forholde oss til det.

Når det gjelder hvilken påvirkning influencere har så er jeg enig i at de må utvise forsiktighet i hva de formidler, men au pair er altså en helt lovlig ting å gjøre.

For ordens skyld, jeg har ikke og har aldri hatt au pair.

 

Lovverket henger ofte etter sunn fornuft, og hvordan verden har utviklet seg. Dette handler ikke om hva for eksempel jeg mener, men om at tiden har løpt fra en ordning som speilet tiden den ble til i. Mye har skjedd, både av kvinnefrigjøring og likestilling i den vestlige verden siden au pair-fenomenet oppsto på 1800-tallet. Nå for tiden gjelder det som nevnt slett ikke tenåringer som vil lære språk og bidra mot lommepenger, men voksne, fattige kvinner fra u-land. Det er lov å bruke hodet, og ikke tenke med lommeboka!

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vell ikkje so uvanlig at 1 år gamle barn ikkje søv heile natta. Ref. blogginnlegg. Forstår att ein blir sliten, men korleis trur ein det er å ha små barn? Både au pair og barnehage høyrest voldsomt ut. 

Og nei eg er ikkje misunnelig. Eg nyter kvar tid eg kan få med barnet mitt (jobber 100%) og klarer ikkje å forstå at ikkje alle vil være mest mulig med barna sine. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Litenhopp skrev:

Det er vell ikkje so uvanlig at 1 år gamle barn ikkje søv heile natta. Ref. blogginnlegg. Forstår att ein blir sliten, men korleis trur ein det er å ha små barn? Både au pair og barnehage høyrest voldsomt ut. 

Og nei eg er ikkje misunnelig. Eg nyter kvar tid eg kan få med barnet mitt (jobber 100%) og klarer ikkje å forstå at ikkje alle vil være mest mulig med barna sine. 

Blir garantert slettet, men den jentungen der har skikkelige prinsessediva nykker! Trodde folk fra Frekstad/ Hælden var jordnære? Jo stemmer, de som virkelig har jobbet for pengene sine og er vane med de - er normale oppegående mennesker uten behov for å flashe "rikdommen" sin"

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Amber skrev:

Her var det mange troll gitt.. hvor er moderator ?

Kalles det trolling fordi ting blir satt på spissen? 

Om pilotfruen ikke skal stå opp med barnet sitt om morgenen, og han skal ha full barnehagedag, for så å bli passet av og på av au pairen frem til leggetid - så er det jo ikke så mye mer igjen enn maks en time eller to med mor eller far? 

Dersom au pairen ikke passer ham etter bhg, så er hun jo i praksis vaskehjelp, og det er jo heller ikke «lov». 

Det er altså en legitim kommentar om hvor mye tid de får viet barnet sitt ila dagen, utfra den informasjonen hun selv deler på bloggen sin. 

 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Snurrepurre skrev:

Kalles det trolling fordi ting blir satt på spissen? 

Om pilotfruen ikke skal stå opp med barnet sitt om morgenen, og han skal ha full barnehagedag, for så å bli passet av og på av au pairen frem til leggetid - så er det jo ikke så mye mer igjen enn maks en time eller to med mor eller far? 

Dersom au pairen ikke passer ham etter bhg, så er hun jo i praksis vaskehjelp, og det er jo heller ikke «lov». 

Det er altså en legitim kommentar om hvor mye tid de får viet barnet sitt ila dagen, utfra den informasjonen hun selv deler på bloggen sin. 

 

 

Dette er jo spekulasjoner på høyt nivå. Hvordan de kommer til å velge å innrette seg vet vi nada om! Den dagen flyfrua eventuelt forteller på bloggen sin at det er så digg å sove lenge fordi au pairen tar seg av morgenstellet, og at nå har hun endelig fått masse alenetid med piloten fordi au pairen både leverer og henter i barnehagen, samt passer på kveldstid så de kan gå på fest og kino og restaurant, først da kan du mene hva noe om valgene som tas. 

Endret av Malum
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...