Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, J.. skrev:

 

Fikk det sponset,så da gadd hun ikke å bruke tid på det.

Det tar jo minimalt med tid å sortere,legge inn,ha i vaskemidler å starte maskinen,men..

Er jo den delen av husarbeid som egentlig gjør seg selv..

Hjelpes meg🤦‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, J.. skrev:

Enig..

Men lat er hun ikke da.

🙄

Er ikke det og være lat når noen andre må ta klesvasken og husvasken, når hun selv har fritid til det med at sønnen er i bhg hele dagen? At hun ikke har "tid" tror jeg ingenting på. Alle har tid om man vil. Eller så planlegger man hverdagen slik at det går rundt. Det funker for alle og da funket det for henne også. Men hun er vel en av de "spesielle" som bare nå ha høyere status.

Endret av Uglesjel
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uglesjel skrev:

Er ikke det og være lat når noen andre må ta klesvasken og husvasken, når hun selv har fritid til det med at sønnen er i bhg hele dagen? At hun ikke har "tid" tror jeg ingenting på. Alle hat tid om man vil. Eller så planlegger man hverdagen slik at det går rundt. Det funker for alle og da funket det for henne også. Men hun er vel en av de "spesielle" som bare nå ha høyere status.

Helt enig.

Det finnes så mange,med fullere timeplan enn henne (å ekte jobber) å mannen/kona mye borte,så mye faller på de selv - å de får det til.

Endret av J..
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, J.. skrev:

Helt enig.

Det finnes så mange,med fullere timeplan enn henne (å ekte jobber) å mannen/kona mye borte,så mye faller på de selv - å de får det til.

Samtidig så forstår jeg hennes følelse av urettferdighet når mannen sover på hotell halve året, inkludert i høytidene, mens hun må ta alt ansvaret hjemme. Men det er ingen tvil om at hun fremstår som makelig og lat - og noe umoden. Hun brukte nokså minimalt med tid på bloggingen også før hun ble mor.

Hun skaper seg uansett en hverdag som færre og færre kan relatere til; med svært omdiskuterte valg som f eks au pair:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MR9L35/au-pair-saken-kallmyr-har-blitt-offer-for-egen-politikk

Dette fremstår ikke akkurat som oppskriften på suksess, dersom målet er å bli likt. Likevel så ønsker jeg å understreke at pilotfruen for meg ikke er en versting i bloggverdenen hva angår f eks kroppshysteri, rosemalt fasade, sammenblanding av seksualiserte bilder og barnebilder - samt fremming av overforbruk.

Endret av Ultiva
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ultiva skrev:

Samtidig så forstår jeg hennes følelse av urettferdighet når mannen sover på hotell halve året, inkludert i høytidene, mens hun må ta alt ansvaret hjemme.

Men dette visste hun jo før barn i det hele tatt var aktuelt..

Og det eneste ansvaret hun tar hjemme,er å deligere ut alle vanlige oppgaver man har i ett hjem/med ett barn til andre..

Endret av J..
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Ultiva skrev:

Samtidig så forstår jeg hennes følelse av urettferdighet når mannen sover på hotell halve året, inkludert i høytidene, mens hun må ta alt ansvaret hjemme.

Dette visste hun før de fikk barn, det er ikke slik at han plutselig begynte å reise nå. Det er jo med på å opprettholde standarden de er så flinke til å skryte av.

Ikke at mitt liv er en konkurranse ei heller at det kan sammenlignes men..

Jeg har to barn med en mann som har 150 reisedøgn i året. Dette var vi fullstendig klar over før vi satte to barn til verden. Vi har allikevel valgt at han skal fortsette i jobben da dette er meget gunstig økonomisk. Alternativet hadde vært et billigere hus, mindre ferier og en lavere standard. Det ønsker vi ikke.

 Er det beintøft til tider? Ja! Men dette er er valg vi har tatt. Samtidig kan jeg ikke kjenne meg igjen i misunnelse på at han bor på hotell. Det er han som går glipp av skoleavslutninger, håndballkamper, bursdager osv fordi han er på jobb. Alt for ei natt på Hilton og businessklasse...

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Ultiva skrev:

Samtidig så forstår jeg hennes følelse av urettferdighet når mannen sover på hotell halve året, inkludert i høytidene, mens hun må ta alt ansvaret hjemme. .

Han må jo det pga jobben sin.. Han leker alså ikke pilot for ha noe og gjøre. Så det er overhode ikke urettferdig for eller ovenfor henne at hun står dønn alene med alt i huset. Dette livstil at han kom til og være mye borte pga jobben, var hun fullstendig klar over og godtok det. Og si noe annet nå pga dem har endelig fått sitt kjærlighetsbarn etter flere års prøving, er som å pisse i modvind.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at man skal være litt forsiktige med å dømme andres valg og slenge rundt seg kommentarer som "lat" og lignende. Selv om jeg personlig aldri kunne ha tatt et slikt valg, er det godt å se at familier velger de løsningene som passer best for dem - og som helt sikkert fører til mindre slitne foreldre og derav et mer harmonisk familieliv. Jeg kan ikke forstå meg på de som trenger avlastningshjem annenhver helg, eller barnevakt for å dra på frisøren heller, men jeg er glad for at andre våger å be om hjelp og ta til seg de nødvendige tiltakene for å ha det best mulig. Man kjenner ikke alltid hele historien (selv om man leser et par blogginnlegg i uken) og bør derfor være forsiktig. For noen er mammalivet tøffere enn for andre, helt enkelt. 

Endret av Lizbeth
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lizbeth said:

Jeg syns at man skal være litt forsiktige med å dømme andres valg og slenge rundt seg kommentarer som "lat" og lignende. Selv om jeg personlig aldri kunne ha tatt et slikt valg, er det godt å se at familier velger de løsningene som passer best for dem - og som helt sikkert fører til mindre slitne foreldre og derav et mer harmonisk familieliv. Jeg kan ikke forstå meg på de som trenger avlastningshjem annenhver helg, eller barnevakt for å dra på frisøren heller, men jeg er glad for at andre våger å be om hjelp og ta til seg de nødvendige tiltakene for å ha det best mulig. Man kjenner ikke alltid hele historien (selv om man leser et par blogginnlegg i uken) og bør derfor være forsiktig. For noen er mammalivet tøffere enn for andre, helt enkelt. 

Det har du selvfølgelig rett i.

Det som er kritikkverdig her, er en "influencers" kontroversielle valg av løsning, nemlig au pair fra Filippinene. Hun vil altså påvirke tilhengerne sine til å velge likedan.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Villroses hage skrev:

Det har du selvfølgelig rett i.

Det som er kritikkverdig her, er en "influencers" kontroversielle valg av løsning, nemlig au pair fra Filippinene. Hun vil altså påvirke tilhengerne sine til å velge likedan.

Om hun kan påvirke andre slitne foreldre til å få nødvendig hjelp eller støtte, ser jeg ikke på det som negativt, enten det er hjelp boende i huset eller for eksempel avlastningshjem🙂 Jeg tror ikke at hun (eller noen andre) vil klare å påvirke noen som ikke trenger hjelp, til å få det. Det høres ikke helt fornuftig ut. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lizbeth said:

Om hun kan påvirke andre slitne foreldre til å få nødvendig hjelp eller støtte, ser jeg ikke på det som negativt, enten det er hjelp boende i huset eller for eksempel avlastningshjem🙂 Jeg tror ikke at hun (eller noen andre) vil klare å påvirke noen som ikke trenger hjelp, til å få det. Det høres ikke helt fornuftig ut. 

Fornuftig å få hjelp ved behov, men ikke i samme slengen utnytte folk fra fattige land. Ikke ok å promotere au pair-ordningen, som er sterkt omdiskutert for tiden, av gode grunner.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Lizbeth skrev:

Om hun kan påvirke andre slitne foreldre til å få nødvendig hjelp eller støtte, ser jeg ikke på det som negativt, enten det er hjelp boende i huset eller for eksempel avlastningshjem🙂 Jeg tror ikke at hun (eller noen andre) vil klare å påvirke noen som ikke trenger hjelp, til å få det. Det høres ikke helt fornuftig ut. 

Da burde hun komme med riktige opplysninger noe hun ikke gjør. Hun rosermaler det hele noe så det til de grader. 

Jeg et absolutt FOR at det skal bli strengere vilkår for å kunne anskaffe seg au pair. I mine øyner og tanker så er ikke fruen kvalifisert til ha ta imot denne type ordning med au pair. Det er absolutt ingenting som hindrer eller opptar henne så mye, at ei ung pike sjel må fly fra andre siden av jordkloden for å nærmeste stå og kikke i lufta i flere timer før hun får gjort noe av oppgavene sine. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Uglesjel skrev:

Da burde hun komme med riktige opplysninger noe hun ikke gjør. Hun rosermaler det hele noe så det til de grader. 

Jeg et absolutt FOR at det skal bli strengere vilkår for å kunne anskaffe seg au pair. I mine øyner og tanker så er ikke fruen kvalifisert til ha ta imot denne type ordning med au pair. Det er absolutt ingenting som hindrer eller opptar henne så mye, at ei ung pike sjel må fly fra andre siden av jordkloden for å nærmeste stå og kikke i lufta i flere timer før hun får gjort noe av oppgavene sine. 

Hvordan kan du vite noe slikt? Det er ingen fasit på hvordan man skal takle mammarollen, for noen er det vanskeligere enn andre. Det er langt bedre at de som sliter får den hjelpen de trenger, fremfor at noen (som deg) skal gi dem følelsen av at de ikke "sliter nok" til å få nødvendig hjelp. Som sagt, jeg ville aldri ha tatt dette valget selv - men så har jeg strengt tatt ikke bruk for det heller. Verken du eller jeg sitter med en fasit som forteller hvor sliten det er lov å bli av å være mor. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Villroses hage skrev:

Fornuftig å få hjelp ved behov, men ikke i samme slengen utnytte folk fra fattige land. Ikke ok å promotere au pair-ordningen, som er sterkt omdiskutert for tiden, av gode grunner.

Det er jeg enig i. Au pair er ikke et valg jeg ville ha falt på av ekstremt mange årsaker, men poenget mitt er at det ikke finnes greit å latterliggjøre med å kalle henne lat eller si at hun ikke har behov for hjelp. Det er ikke opp til oss å bestemme. En diskusjon rundt hvor etisk det er å gå for au pair er noe helt annet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lizbeth skrev:

Det er jeg enig i. Au pair er ikke et valg jeg ville ha falt på av ekstremt mange årsaker, men poenget mitt er at det ikke finnes greit å latterliggjøre med å kalle henne lat eller si at hun ikke har behov for hjelp. Det er ikke opp til oss å bestemme. En diskusjon rundt hvor etisk det er å gå for au pair er noe helt annet. 

En person som knapt løfter en finger,er jo per definisjon,lat.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Lizbeth skrev:

Hvordan kan du vite noe slikt? Det er ingen fasit på hvordan man skal takle mammarollen, for noen er det vanskeligere enn andre. Det er langt bedre at de som sliter får den hjelpen de trenger, fremfor at noen (som deg) skal gi dem følelsen av at de ikke "sliter nok" til å få nødvendig hjelp. Som sagt, jeg ville aldri ha tatt dette valget selv - men så har jeg strengt tatt ikke bruk for det heller. Verken du eller jeg sitter med en fasit som forteller hvor sliten det er lov å bli av å være mor. 

Slik som meg? Å neida du. Den kan du trekker tilbake. For jeg er faktisk ikke innom bloggen til fruen å legge spor eller innpå IG hennes..

Ikke ga jeg noe "fasit" heller. Så gjerne prøv på nytt som faktisk tilsier at jeg har nevnt hennes rolle som mor neverdig 

Endret av Uglesjel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valg av filippinsk au-pair bekreftet det synet mange har på denne bloggeren, og jeg kan ikke tenke meg at hun kan påvirke noen til å velge det samme. De fleste folk takler å jobbe litt og ha barna sine i BHG og vaske klærne sine selv, selv om mammalivet ble tøffere enn først antatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem får bare styre på. Jeg forstår hvertfall ikke logikken ift au pair opplegget.. Men det blir nå spennende og se fra sidelinjen hvordan det blir og gå. For all del så kanskje dette er demmes beste løsning for at fruen ikke skal bli stemplet som lat, med at hun har så mange prosjekter på gang løpet av høsten. Kanskje hun vil gi KG en skikkelig overraskelse  som ingen så ville komme. 

Endret av Uglesjel
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...