Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Jeg synes au-pair er en god idè, jeg. Bedre å ha et menneske en en iPad som barnevakt tenker jeg. 
Og husk før dere dømmer at før i tiden hadde man masse famile og folk rundt seg til å hjelpe å oppdra barna. Nå er det kun foreldrene. "it takes a willage" er det noe som heter :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Katten89 skrev:

Jeg synes au-pair er en god idè, jeg. Bedre å ha et menneske en en iPad som barnevakt tenker jeg. 
Og husk før dere dømmer at før i tiden hadde man masse famile og folk rundt seg til å hjelpe å oppdra barna. Nå er det kun foreldrene. "it takes a willage" er det noe som heter :)

Nå er det forskjell på og at familien trår til og naboen tilbyr seg, og det å hente ei fra andre siden av jordkloden. Så den sammenlignen der var ikke helt konkret akkurat. Men jeg skjønner hva du ville fram til🙂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Katten89 said:

Jeg synes au-pair er en god idè, jeg. Bedre å ha et menneske en en iPad som barnevakt tenker jeg. 
Og husk før dere dømmer at før i tiden hadde man masse famile og folk rundt seg til å hjelpe å oppdra barna. Nå er det kun foreldrene. "it takes a willage" er det noe som heter :)

Må nevene at nå har man heller tilbud om barnehage 5 dager i uken og SFO når barna begynner på skolen. Det er en kjempe avlastning, men skjønner at folk som ikke er i full jobb er blitt godt vandt... før i tiden var man hjemme med småbarn 7 dager i uken hele året. Jeg hadde blitt sprø, selv med hjelp fra familie og venner 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, hundeeier skrev:

Hun oppnådde det hun ville med å havne på topp 5 listen igjen. 

Det hjelper å få kloret seg inn i riksmediene med "saken" sin.  

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, så fikk vi vite at au pairen slett ikke er en ungjente, men like gammel som flyfrua. Blir kjekt det, å ha en jevngammel tjener i huset på lommepenger.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste innlegget forklarer hun jo ganske greit at hun vil ha au pair fordi hun er lat, da.

«Dessuten har jeg heller aldri sagt eller ment at min hverdag ikke går rundt uten hjelp. Jeg har ikke sagt at jeg har det tøft en gang. Jeg har bare sagt at jeg ser mange fordeler med hjelp i min jobbhverdag som jeg nå skal tilbake til på fulltid»

(Au pairen skal gjøre rent mens barnet er i bhg.. og timene mellom bhg og leggetid?)

«Jeg kommer alltid til å gjøre de prioriteringene som må til for å få mest mulig kvalitetstid sammen med familien min. En au pair bidrar til nettopp dette for oss, altså mer kvalitetstid i hverdagen og mindre stress rundt alle faste gjøremål»

Vil jo anta au pairen passer barnet etter bhg ettersom hun trossalt ikke er en vaskehjelp? Denne kvalitetstiden stusser jeg da på. Er det mellom piloten og pilotfrua?

 

https://pilotfrue.blogg.no/reaksjonene-tar-ingen-ende.html

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Snurrepurre skrev:

Siste innlegget forklarer hun jo ganske greit at hun vil ha au pair fordi hun er lat, da.

«Dessuten har jeg heller aldri sagt eller ment at min hverdag ikke går rundt uten hjelp. Jeg har ikke sagt at jeg har det tøft en gang. Jeg har bare sagt at jeg ser mange fordeler med hjelp i min jobbhverdag som jeg nå skal tilbake til på fulltid»

(Au pairen skal gjøre rent mens barnet er i bhg.. og timene mellom bhg og leggetid?)

«Jeg kommer alltid til å gjøre de prioriteringene som må til for å få mest mulig kvalitetstid sammen med familien min. En au pair bidrar til nettopp dette for oss, altså mer kvalitetstid i hverdagen og mindre stress rundt alle faste gjøremål»

Vil jo anta au pairen passer barnet etter bhg ettersom hun trossalt ikke er en vaskehjelp? Denne kvalitetstiden stusser jeg da på. Er det mellom piloten og pilotfrua?

 

https://pilotfrue.blogg.no/reaksjonene-tar-ingen-ende.html

Men jeg skjønner faktisk enda ikke hva au pair'en akal gjøre jeg.

Hun har klesvaskhjelp,hushjelp og barnehageplass.

Hva står igjen egentlig å gjøre,annet enn å lufte hundene å være barnevakt resten av døgnet da..

 

 

Edit - det siste du nevner der,var min tanke å når jeg sa jeg ikke så poenget med å stri sånn med å få barn,for så å sette det vekk til andre før/etter barnehage for å pleie seg selv/forholdet,det trenger man vel ikke å gjøre hele dagen,hver dag..

Endret av J..
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Jeg skjønner virkelig IKKE hva hun skal med en aur pair etter 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, smalls skrev:

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Jeg skjønner virkelig IKKE hva hun skal med en aur pair etter 

Enig.

Kan det tenkes at en av oppgavene er å ta seg av barnet på morningen, så kan Julianne sove så lenge hun vil?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Diamant skrev:

Enig.

Kan det tenkes at en av oppgavene er å ta seg av barnet på morningen, så kan Julianne sove så lenge hun vil?

Det tror ihvertfall jeg..

Morgenstell og levere i barnehage,så kan jo mor sove til langt på dag om hun ønsker.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, J.. skrev:

Det tror ihvertfall jeg..

Morgenstell og levere i barnehage,så kan jo mor sove til langt på dag om hun ønsker.

Jeg tenkte det samme..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Diamant skrev:

Enig.

Kan det tenkes at en av oppgavene er å ta seg av barnet på morningen, så kan Julianne sove så lenge hun vil?

😳 Hørtes ikke ut som en optimal oppvekst.. scenario; legger seg kl 1900 og ser ikke mamma før 1600 dagen etter, for en times kvalitetstid. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent på hva som vil komme fram imorgen når episoden om Dubai har vært på tv kjermen  fra fruen og mannes tur.. Menhe.. Hadde dem med seg barnevakt på turen eller? Tenkte bare på all dette styret som har pågått nå ift au pair etc.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Uglesjel skrev:

Er spent på hva som vil komme fram imorgen når episoden om Dubai har vært på tv kjermen  fra fruen og mannes tur.. Menhe.. Hadde dem med seg barnevakt på turen eller? Tenkte bare på all dette styret som har pågått nå ift au pair etc.

Jeg synes det er unødvendig å invitere til en diskusjon på et sånt grunnlag som presenteres her. Dette ender med å bli en tråd uten særlig substans, med mye slarv og sarkasme, og lite saklig og berettiget kritikk rettet mot helt konkrete tema. Generelt synes jeg at en del av trådene om bloggere og kjente personer, inkludert denne, har tatt en negativ retning i det siste, med en del usakligheter og pjatt, og det tjener ikke den viktige debatten. 

 

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Malum skrev:

Jeg synes det er unødvendig å invitere til en diskusjon på et sånt grunnlag som presenteres her. Dette ender med å bli en tråd uten særlig substans, med mye slarv og sarkasme, og lite saklig og berettiget kritikk rettet mot helt konkrete tema. Generelt synes jeg at en del av trådene om bloggere og kjente personer, inkludert denne, har tatt en negativ retning i det siste, med en del usakligheter og pjatt, og det tjener ikke den viktige debatten. 

Uenig med deg.. At kjente bloggere og influensere som Pilotfrue er så er det på sin plass og diskutere hennes virksomhet og hvordan hun markedsføres bloggen på. At au pair hat vært en sentralt tema i helge er vel fordi mange oppfatter hennes valg som rene latskap. Jeg er interessert i hvordan denne Dubai turen demmes vil påvirke Dubai-debatten som både har vært og forsatt er enda. At jeg stilte et spørmål ang om dem hadde med seg barnevakt er et helt uskyldig, siden fruen selv nevner i Bloggerne at hun savner alene tid med mannen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...