Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, loveli skrev:

Tenk å ikke forstå bedre, hvor deilig befriende det må være! Desverre går det ut over både miljøet, klimaet, ytringsfriheten, homokampen, kvinnekampen, osv osv...

Poenget i debatten var da for pokker ikke at influensere fikk sponset turen til Dubai, men at de dro dit! Selvfølgelig gjorde det saken 1 promille verre at turen var sponset, men det var virkelig ikke (hele) poenget. Så jo, selvfølgelig angår debatten også deg Pilotfrue! Ikke bare drar du ned til Dubai på ferie, du lager også innhold til bloggen og et rikskringkastet TV-program og tjener penger på det samtidig som du påvirker andre til å dra! Fordi du er en influencer/påvirker!! Det siste er kanskje det verste, da ingen burde dra til Dubai/Nord Korea for å legge igjen penger og sponse landet eller skrive solskinnshistorier om stedet.

Kvinnene som anmeldte voldtekt og som selv ble fengslet blir fortsatt fengslet selv om du har betalt turen av egen lomme! Det er fortsatt forbudt med homofili selv om du har betalt turen selv. Det er fortsatt ikke ytringsfrihet på tross av at du betalte flybilletten med egen inntekt!!

Idioti på høyeste nivå. Kan ikke skjønne at så idiotiske mennesker kan tjene så bra at de har råd til å bruke penger på så mye idiotisk og påvirke andre til å være like idiotiske. Noen hadde fortjent å få litt vett banket inn i skallen. (Ikke en trussel, bruker et velkjent uttrykk. Oppfordrer ikke til vold).

Det eneste negative hun ser ved Dubai,er tydeligvis prisnivået der..

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, J.. skrev:

Det eneste negative hun ser ved Dubai,er tydeligvis prisnivået der..

Hårreisende!

Håper hun kødder og later som hun er dum for å generere klikk... Det er nesten skremmende at noen kan være så forbanna blåst. Ikke rart IQ-nivået til mennesket er på vei nedover når slike folk produserer avkom. Det mener jeg helt seriøst. Å leve i en så liten boble uten interesse for politikk og samtidig være så blottet for etikk, moral og ikke minst skam, det er sykt. Eller psykt. 

For hun burde skamme seg, skamme seg noe jævelig. Så når hun ikke gjør det mangler det noe viktig oppi topplokket på dama. Man kan begynne å lure når hun sitter å ler av at folk dømmer henne for å dra til Dubai da hun tross alt betalte det selv..!

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, loveli skrev:

Hårreisende!

Håper hun kødder og later som hun er dum for å generere klikk... Det er nesten skremmende at noen kan være så forbanna blåst. Ikke rart IQ-nivået til mennesket er på vei nedover når slike folk produserer avkom. Det mener jeg helt seriøst. Å leve i en så liten boble uten interesse for politikk og samtidig være så blottet for etikk, moral og ikke minst skam, det er sykt. Eller psykt...

Da må hun har latet som at hun er dum fra dagen bloggen ble opprettet.. Ikke at jeg skjønner poeng et med og spille dum når man vil vise den sanne å ærlige siden av seg. Får inntrykk av dette er en utblåsing fra deg om henne. For når jeg leser svare ditt så er det en irritert undertone, eller kan jeg ta feil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker personlig at det er værre å kjøpe en tur til Dubai enn at den sponses. Hun bidrar til å skape etterspørsel hos flyselskap - samtidig som hun legger ut i SOME og påvirker til reising dit. Det har jo så klart noe med debatten å gjøre!

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaling fra Julianne til alle nybakte mødre som ikke gidder å vaske håret sitt... ta på burka!

Hun hadde meg seg burkaen sin til Dubai på ferie nemlig. 

I nyeste episoden av bloggerne... 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uglesjel skrev:

Da må hun har latet som at hun er dum fra dagen bloggen ble opprettet.. Ikke at jeg skjønner poeng et med og spille dum når man vil vise den sanne å ærlige siden av seg. Får inntrykk av dette er en utblåsing fra deg om henne. For når jeg leser svare ditt så er det en irritert undertone, eller kan jeg ta feil?

Jeg er irritert ja, fordi folk som henne gjør verden til et jæveligere sted for andre. Og hun driter i det.

Hvis Dubai åpnet opp for turisme, men ingen kom og det ble sagt åpent hvorfor, hva tror du kunne skjedd da? Endring!

Ved å dra til et land som Dubai viser man ved handling at man støtter landets regime. Vil du bade kan du dra til Spania. Eller Tøyenbadet, da slipper man også å fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, loveli skrev:

Jeg er irritert ja, fordi folk som henne gjør verden til et jæveligere sted for andre. Og hun driter i det.

Hvis Dubai åpnet opp for turisme, men ingen kom og det ble sagt åpent hvorfor, hva tror du kunne skjedd da? Endring!

Ved å dra til et land som Dubai viser man ved handling at man støtter landets regime. Vil du bade kan du dra til Spania. Eller Tøyenbadet, da slipper man også å fly.

Jeg fostår at dette med fruen og Dubai irriterer deg. Du er alså ikke alene om det. Selv jeg forstår ikke holdningen hennes til dette når hun vet at det er debatt om det. Da burde hun ha gått fram som et godt eksempel på og IKKE dra nedover. Men neida.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sol79 skrev:

En au pair skal være et familiemedlem. Hos alle (to familier) jeg kjenner som har hatt au pair har au pairen deltatt på alle måltider, selv når de har hatt besøk, og hengt i stua som alle andre i familien på kveldstid. Jeg syns det var utrolig kleint, men det er sikkert en smal sak å ofte privatlivet sitt om man av forskjellige grunner ikke har kapasitet til å ta seg av ungene selv.

Det er ikke min erfaring, og jeg kjenner etterhvert en del med au pair. De aller fleste bor i en utleiedel, med eget oppholdsrom. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, smalls skrev:

Så du mener au pairen bare henger på rommet sitt når hn ikke "jobber"? Hvor har du det fra? At de ikke spiser middag sammen og sånt?

De bor gjerne i en utleiedel/aupairdel med eget oppholdsrom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Uglesjel skrev:

Jeg fostår at dette med fruen og Dubai irriterer deg. Du er alså ikke alene om det. Selv jeg forstår ikke holdningen hennes til dette når hun vet at det er debatt om det. Da burde hun ha gått fram som et godt eksempel på og IKKE dra nedover. Men neida.

Hun hadde jo alt kjøpt bilettene, selvfølgelig drar man på ferien sin? Vet da om mange som drar på ferie til Dubai og andre land hvor ting ikke akkurat er kjempe bra. 

Nå har ikke jeg fått med meg helt diskusjonen rundt Dubaituren til de andre bloggerne, men hvorfor er akkurat Dubai så feil å dra til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Klink skrev:

Hun hadde jo alt kjøpt bilettene, selvfølgelig drar man på ferien sin? Vet da om mange som drar på ferie til Dubai og andre land hvor ting ikke akkurat er kjempe bra. 

Nå har ikke jeg fått med meg helt diskusjonen rundt Dubaituren til de andre bloggerne, men hvorfor er akkurat Dubai så feil å dra til? 

Her er grunnen:

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/J1dLmJ/kritiserer-bloggernes-dubai-tur-trist-og-provoserende 

Som blogger og influenser så har fruen et ansvar. Hadde hun vært som meg og deg og ikke drevet med blogging i offentlig rom. Å tjerne på at andre klikke seg innom og ha sponsorer, så ville hun ikke ha vært et tema her på KG i det hele tatt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra dagens episode av "Bloggerne": frua og mannen er på vei ut døra for å spise middag. Frua filmer seg selv i speilet og er tydelig stolt over å ha kledd seg passende for anledningen så hun sier:

"Dagens outfit. Ser ut som jeg bor her, med burkaen altså." 

Jeg blir målløs.

Uttalte også:

"Dubai er det perfekte feriestedet for oss."

Jeg er fortsatt målløs.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, smalls skrev:

Så du mener au pairen bare henger på rommet sitt når hn ikke "jobber"? Hvor har du det fra? At de ikke spiser middag sammen og sånt?

Alle jeg kjenner med au pair (hvertfall 10 familier) har det slik at au pairen bor i en liten hybel i huset, og lager middag der, henger med venner, etc, jeg har aldri hørt om au pairer som henger i stuen sammen med vertsfamilien

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julianne har en utrolig behagelig stemme å høre på. Beklageligvis er hun like reflektert som 8 åringen min. Så lenge Julianne får en fin ferie så er det viktigst. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Alvea skrev:

Anbefaling fra Julianne til alle nybakte mødre som ikke gidder å vaske håret sitt... ta på burka!

Hun hadde meg seg burkaen sin til Dubai på ferie nemlig. 

I nyeste episoden av bloggerne... 

Jeg måtte spole tilbake for å høre om virkelig sa hun sa at hun hadde burka på hodet. Hjelpes meg...

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest spaniasol
5 timer siden, Nussepus skrev:

🙈🙈. Det gjør vondt å lese at kunnskapsnivået til voksne er så lavt. Til og med 14 åringen min er mer reflektert. At hun ikke synes det er flaut. 

Hun synes det ikke er flaut, så da har hun ingen grunn til å reagere. Når man kaller turbanen for burka, uten glimt i øyet, da... Burka er for øvrig ikke noe å spøke om. Ikke turban heller, for den del. Mannen reagerte heller ikke på at hun kalte den burka, så det er nok bare overskrifter i avisene og enkle serier som gjelder i hele kabinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar
1 time siden, Cissacissa skrev:

Alle jeg kjenner med au pair (hvertfall 10 familier) har det slik at au pairen bor i en liten hybel i huset, og lager middag der, henger med venner, etc, jeg har aldri hørt om au pairer som henger i stuen sammen med vertsfamilien

Au pairer pleide før i tida å bli innlemmet som en del av familien, og da var det vanlig at de spiste middag med familien og hadde rom i huset til familien.

Nå i dag har jo denne au pair-ordningen blitt en vits. Alt er nedgradert og de får flere oppgaver, og når de blir behandla som vaskehjelp, forkledd som «familiemedlem» så skulle det bare mangle at de ikke fikk sin egen space. Hvem gidder å spise middag med en familie som bare ser på deg som billig arbeidskraft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke orker løfte en finger for annet enn egenpleie, festivalliv, båt, Aker Brygge og ferie blir man nok preget og det blir nok veldig slitsomt med en aktiv krabat. 🤭

Men at kunnskapsnivået er så totalt fraværende at man kaller en turban for burka 😂. Ikke den skarpeste kniven akkurat. 

Har aldri sett andre enn flyfrua med det ukledelige hodeplagget.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar

Det sier litt om holdningene flyparet har til vaskehjelp når pilotfruemannen spøker på en nedlatende måte om ringene venneparet deres tenker å kjøpe til sin vaskehjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...