Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, Klink skrev:

Hva tenker brukerne her om det blogginnlegget herr pilot skrev om barnesetet 5.sugust?

Hvis du blar deg tilbake til side 390 så kan du lese om det. Det ble ganske godt diskutert her inne da det ble lagt ut. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Hvis du blar deg tilbake til side 390 så kan du lese om det. Det ble ganske godt diskutert her inne da det ble lagt ut. 

Ok, ingen refleksjoner om egen oppførsel, med andre ord. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Klink skrev:

Ok, ingen refleksjoner om egen oppførsel, med andre ord. 

Jeg var ikke med på diskusjonen, så jeg har ikke reflektert noe over det. Regnet med at alt var iscenesatt for å skape diskusjon og interesse, og jeg orker ikke å la meg engasjere av sånt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Jeg var ikke med på diskusjonen, så jeg har ikke reflektert noe over det. Regnet med at alt var iscenesatt for å skape diskusjon og interesse, og jeg orker ikke å la meg engasjere av sånt.

Nei, men de som diskuterte var ikke akkurat ydmyke eller innrømmet å ta feil. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Klink skrev:

Nei, men de som diskuterte var ikke akkurat ydmyke eller innrømmet å ta feil. 

Det ble i tillegg diskutert hvorfor det er legitimt å kommentere på det, uavhengig av om barnet kun var snudd et lite øyeblikk ;) anbefaler deg å lese diskusjonen, for et mer nyansert syn. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker når bloggere sier de ikke leser her inne, men skriver innlegg om det som blir diskutert her. Nå har hun skrevet et helt innlegg om at hun vet at turban ikke er det samme som burka😂 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er herlig forfriskende med en blogger som tør å innrømme at hun tok feil. Dette hadde ALDRI skjedd hos Caroline Berg Eriksen; der hadde det blitt vrengt til at følgerne misforsto hva hun mente, at alle kan tolke klesplagg (forskningsartikler/reklameveiledere) hvordan de selv ønsker, med hissige og spydige stikk i kommentarfeltet - eller den sedvanlige strutsetaktikken med å stikke hodet nedi sanden til det har blåst over. Dette var sporty av deg, flyfrue! Skulle bare ønske at dere kunne ha vist den samme ydmykheten angående f eks barnebilsetet som ble avbildet i feil retning uten videre forklaring; noe som endte med et langt og klagende furteinnlegg fra mannen din (jeg leste det forøvrig ikke, da jeg har null interesse av fyren).

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ultiva skrev:

Jeg syns det er herlig forfriskende med en blogger som tør å innrømme at hun tok feil. Dette hadde ALDRI skjedd hos Caroline Berg Eriksen; der hadde det blitt vrengt til at følgerne misforsto hva hun mente, at alle kan tolke klesplagg (forskningsartikler/reklameveiledere) hvordan de selv ønsker, med hissige og spydige stikk i kommentarfeltet - eller den sedvanlige strutsetaktikken med å stikke hodet nedi sanden til det har blåst over. Dette var sporty av deg, flyfrue! Skulle bare ønske at dere kunne ha vist den samme ydmykheten angående f eks barnebilsetet som ble avbildet i feil retning uten videre forklaring; noe som endte med et langt og klagende furteinnlegg fra mannen din (jeg leste det forøvrig ikke, da jeg har null interesse av fyren).

Helt enig 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klink skrev:

Nei, men de som diskuterte var ikke akkurat ydmyke eller innrømmet å ta feil. 

Konklusjonen var vel sånn ca at hvis man ikke ønsker at noen sakl diskutere noe på internett så er det aller best å ikke legge det ut på internett.

Og så ble det kommentert at det er svært vanskelig for folk å vite at noen bare har snudd barnesetet en liten stund mens bilen står stille når ingen opplyste om at setet bare var snudd når bilen sto stille. Hadde de opplyst om det når de publiserte bildet, ville ingen ha reagert på det i det hele tatt.

Men det ser ut til å være modus operand i bloggverdenen nutildags å for eksempel legge ut bilde av et barn som ikke er forsvarlig sikret i bil/folk som padler uten vest/sykler uten hjelm - for så å hyle om at folk er nettroll og mammapoliti når de kommenterer at barnet ikke er sikret forskriftsmessig/at man bør bruke sikkerhetsvest tilsjøs eller sykkelhjelm når man sykler - for så igjen  - etter det igjen - komme med opplysninger om at bilen sto stille/man padlet bare 15 meter fra land/man syklet bare veldig sakte. 

 

Hvis bloggerne ønsker at folk skal ta hele bildet med i betraktning før de kommenterer, er det en veldig god ide å la folk få innblikk i hele bildet på en gang også.

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, pøbelsara skrev:

Konklusjonen var vel sånn ca at hvis man ikke ønsker at noen sakl diskutere noe på internett så er det aller best å ikke legge det ut på internett.

Og så ble det kommentert at det er svært vanskelig for folk å vite at noen bare har snudd barnesetet en liten stund mens bilen står stille når ingen opplyste om at setet bare var snudd når bilen sto stille. Hadde de opplyst om det når de publiserte bildet, ville ingen ha reagert på det i det hele tatt.

Men det ser ut til å være modus operand i bloggverdenen nutildags å for eksempel legge ut bilde av et barn som ikke er forsvarlig sikret i bil/folk som padler uten vest/sykler uten hjelm - for så å hyle om at folk er nettroll og mammapoliti når de kommenterer at barnet ikke er sikret forskriftsmessig/at man bør bruke sikkerhetsvest tilsjøs eller sykkelhjelm når man sykler - for så igjen  - etter det igjen - komme med opplysninger om at bilen sto stille/man padlet bare 15 meter fra land/man syklet bare veldig sakte. 

 

Hvis bloggerne ønsker at folk skal ta hele bildet med i betraktning før de kommenterer, er det en veldig god ide å la folk få innblikk i hele bildet på en gang også.

 

🙏🏻

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, marthes skrev:

Dama har altså handlet niqab og hijab fra louis vuitton...... 

Tolket det som at det var en jakke og skjerf hun hadde liggende, men som kan kalles niqab og hijab 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

51 minutter siden, marthes skrev:

Dama har altså handlet niqab og hijab fra louis vuitton...... 

Så veldig kjerring-aktig ut, synes jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, WhiteSwan skrev:

Så veldig kjerring-aktig ut, synes jeg. 

Er jo sånn hun kler seg, som en eldre frue.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pøbelsara skrev:

Konklusjonen var vel sånn ca at hvis man ikke ønsker at noen sakl diskutere noe på internett så er det aller best å ikke legge det ut på internett.

Og så ble det kommentert at det er svært vanskelig for folk å vite at noen bare har snudd barnesetet en liten stund mens bilen står stille når ingen opplyste om at setet bare var snudd når bilen sto stille. Hadde de opplyst om det når de publiserte bildet, ville ingen ha reagert på det i det hele tatt.

Men det ser ut til å være modus operand i bloggverdenen nutildags å for eksempel legge ut bilde av et barn som ikke er forsvarlig sikret i bil/folk som padler uten vest/sykler uten hjelm - for så å hyle om at folk er nettroll og mammapoliti når de kommenterer at barnet ikke er sikret forskriftsmessig/at man bør bruke sikkerhetsvest tilsjøs eller sykkelhjelm når man sykler - for så igjen  - etter det igjen - komme med opplysninger om at bilen sto stille/man padlet bare 15 meter fra land/man syklet bare veldig sakte. 

 

Hvis bloggerne ønsker at folk skal ta hele bildet med i betraktning før de kommenterer, er det en veldig god ide å la folk få innblikk i hele bildet på en gang også.

 

Jo, men man må kunne dele noe uten at folk tar helt av, tenker jeg. Trenger ikke tenke det verste om alt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...