Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Det paret er ekstremt selvopptatte! Ingen, eller svært få ønsker å sitte og se TV-program om dem. Det finnes ikke noe interessant ved et par som ikke har noe å komme med bortsett fra kjøpe, kjøpe,kjøpe.

Endret av Oppland
Rettet ordfeil
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At de slutter fordi de ønsker mer tid til seg selv ser jeg på som en omskrivning av at de ikke er bedt om å bli med flere sesonger...
-vil jo være pinlig å "innrømme" at de har blitt vraket av tv2, ikke sikkert en har "lov" (i henhold til kontrakt etc) å si slikt en gang. 
Omtrent ingenting annet bloggere sier, blir tatt for god fisk, så skjønner ikke hvorfor dette utsagnet blir det

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2019 den 11.54, Annypanny skrev:

Spørs om ikke au pairen skal ta seg av gutten når han våkner om nettene også. Pilotfrua har jo klagd på nattesøvnen en del ganger. Og med alle festivalene osv de ønsker å dra på så har de nå skaffet barnevakt på fulltid...

Jeg håper bare de tar seg godt av denne au pairen, og at det er godt gjennomtenkt. Plutselig har hun et "familiemedlem" til som hun sier. Har hun tenkt på det? At denne personen vil være der sammen med de? Håper hun ikke plutselig innser at de ikke er alene lenger, og forkaster ordningen så den stakkars jenta må returnere igjen nesten med en gang.

Jeg forstår at enkelte av dere mener paret må få gjøre det som de mener er best for seg, og det er greit det. Men dere må også forstå at folk reagerer av en grunn. Fruen er i praksis hjemmeværende. Hun har 1 barn, ikke 3 eller 4, hun har 1! Og barnet skal nå på fulltid i barnehagen mens fruen går hjemme. Med vaskehjelp, et firma som vasker skittentøyet, og nå også med au pair. Det er jo ikke rart at folk reagerer...

Til sammenligning har jeg 4 barn i hus. Mannen min har ca 180 reisedøgn i året. Jeg har fulltidsjobb.
Jeg lever i beste velgående, og har det bra, uten vaskehjelp eller au pair.

Nå må vi ikke glemme at flyfruen nylig blogget om at hun er misunnelig på crewet til Isabella Löwengrip. Da sistnevnte er i en helt annen liga både businessmessig og privat (f.eks. alenemor for to barn), gir det mening å ansette folk slik at hjulene rundt "Industrien Isabella Löwengrip" holdes i gang. 

Basert på Juliannes utsagn om all denne misunneligheten, er det ikke urimelig å undre seg over om hun nå forsøker å skape sitt et eget crew (au pair/hundelufter, vaskehjelp, klesvaskehjelp osv), fordi hun selv er påvirket av Isabella Löwengrip. Det "problematiske" i den sammenheng er at Pilotfrue produserer ytterst lite sammenlignet med de virkelig store influencerne som har et reelt behov for et crew.

Det er, som sagt mange ganger i denne tråden, hennes valg. Det jeg tror vi alle egentlig lurer på er hva  Julianne skal bruke all denne fritiden sin til... bortsett fra å trene og pusse opp. Dersom det er slik at noen vil ha et crew fordi en påvirker noen ser opp til har det, er det i mine øyne både absurd og skremmende. Spesielt om en er 30 år med en fullt utviklet pannelapp. 

Og forresten; argumentet om å skaffe seg aupair for at sønnen bl.a. skal tilbringe mindre tid i en pedagogisk instutisjon er ikke absurd. Det er snarere et eksempel på å frata sitt barn tid det kunne brukt til å erverve god språkutvikling, for ikke å snakke om sosial kompetanse (ikke dra rasismekortet/mammapolitikortet her er dere grei, dere skjønner hva jeg mener). Jeg finner altså ingen gode grunner til at Pilotfrue trenger å skape et såkalt crew pr. i dag. Men, den som lever får se, kanskje hun etterhvert overrasker oss med "mange store ting på gang". I mellomtiden er det helt på sin plass at denne diskusjonen går uten at en skal stemples som "hater", "nettroll" eller "sladrekjerring" som ikke har annet å gjøre. 

Endret av Spesialpedagog1
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett alle episodene av bloggerne S11 nå, og må bare si at hun virker ganske kjedelig, platt og kanskje litt ureflektert... Hva er det hun gjør utover blogg? Har hun gitt ut noen bøker, eller har hun noen prosjekter gående? Ingenting?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Flisespikker skrev:

Sett alle episodene av bloggerne S11 nå, og må bare si at hun virker ganske kjedelig, platt og kanskje litt ureflektert... Hva er det hun gjør utover blogg? Har hun gitt ut noen bøker, eller har hun noen prosjekter gående? Ingenting?

Har gitt ut bok,som alle andre bloggere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som de har fått barn er de totalt uinteressante. Harrytasser begge to, som har vært med på å ødelegge merkevaren Louis Vuitton. Dét er blodharry merke dét, fytti katta! Litt dyrere enn Michael Kors, men same same.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, loveli skrev:

Nå som de har fått barn er de totalt uinteressante. Harrytasser begge to, som har vært med på å ødelegge merkevaren Louis Vuitton. Dét er blodharry merke dét, fytti katta! Litt dyrere enn Michael Kors, men same same.

LV har blitt vesentlig dyrere enn MK de siste årene. Jeg synes ikke at LV er harry, men er enig med deg i at det kan fremstå som harry når en utelukkende går med LV-produkter i some som påvirker/influencer. På en annen side har alle sin egen stil og smak. LV har ikke så mange fargevarianter i sitt sortiment (vesker) som f.eks. Hermes eller Chanel har. Jeg f.eks. synes ikke at GUCCI er harry selv om alle bloggere i Norge bruker nøyaktig det samme beltet fra GG. Jeg savner (topp)bloggere i Norge med egen stil, -copycats av hverandre eller Kim K er kjedelig, og lite inspirerende. Vi har jo sett det tusen ganger før ;)

Endret av Spesialpedagog1
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2019 den 2.04, Spesialpedagog1 skrev:

LV har blitt vesentlig dyrere enn MK de siste årene. Jeg synes ikke at LV er harry, men er enig med deg i at det kan fremstå som harry når en utelukkende går med LV-produkter i some som påvirker/influencer. På en annen side har alle sin egen stil og smak. LV har ikke så mange fargevarianter i sitt sortiment (vesker) som f.eks. Hermes eller Chanel har. Jeg f.eks. synes ikke at GUCCI er harry selv om alle bloggere i Norge bruker nøyaktig det samme beltet fra GG. Jeg savner (topp)bloggere i Norge med egen stil, -copycats av hverandre eller Kim K er kjedelig, og lite inspirerende. Vi har jo sett det tusen ganger før ;)

Jeg skrev "litt dyrere" fordi det er ekstremt mange som har råd til vesker fra LV. Ja, det er x ganger dyrere enn MK, men folk tjener ganske bra i dette landet, så det å flashe en veske fra LV med mest mulig mønster og logo er litt... spesielt spør du meg. Hva prøver de å bevise? At de har like god råd som de fleste andre, men prioriterer å bruke pengene sine på overprisede varer? Hva er kult med det?

Jeg skjønner det bare ikke.

Hadde det ikke vært slik at man ser ut som en reklameplakat når man går ut døra så hadde jeg nok ikke tenkt over hva folka som går med klærne vil kommunisere med omverdenen. Men å gå med store logoer og typiske mønstre over hele veska blir teit og ganske desperat, synes jeg. Og LV er ganske prangende, derfor tenker jeg man er desperat etter å vise at man har ok økonomi. Så hva signaliserer man? At man ikke lenger er en del av den nedre klassen? At man er som alle andre, men har dårligere smak?

Folk som ikke er nyrike eller er av øvre middelklasse, de har ikke dette behovet ofte. Ikke de jeg kjenner iallefall. De bruker penger på rådyre klær som oser av kvalitet fordi at snittet er fint, sømmene er gjennomførte, mønstrene i stoffet videreføres over sømmene, osv. Tenk deg hvordan en stilig mann i dyr dress med en lekker klokke som stikker ut av dress-ermet ser ut. Ikke en logo noe sted, bortsett fra på merkelappen inni plagget. Klokka ser man ikke er dyr før man titter nærme. Men de som vet de vet, og det er de som vet de rike bryr seg om, ikke nederste klassen.

En logo gjør klærne harry og rike folk sukker litt over det. Er nok derfor jeg også forbinder logoer og LV med desperate klasse-reisende som tror at klasse og status utelukkende kan kjøpes. De rike har en helt annen tilnærming og er mer avslappede. De trenger ikke bevise noe liksom. De bryr seg mer om kvalitet og har ikke behovet for å vise omverdenen at de har brukt 100.000,- på en veske. Fordi de som vet og som ser kvaliteten på det de kler seg i, de vet. Bare se på Birkin-veskene. Elegante og stilrene og "mannen i gata" hadde aldri visst at vesken kostet 100.000,- hvis ikke vesken hadde vært med i "Sex and the city" og fått enorm eksponering. Bare de rike. (Men fordi vesken er så omtalt har den til en viss grad blitt et statussymbol og grenser til harry likevel. Bare se hvilke folk som tar bilder av vesken sin på IG på alle bildene, nettopp de nyrike eller klasse-reisende som kjøper seg status. Men tok det med som et eksempel på at dyrt ikke alltid synes i form av logo eller overdådig design.)

Å heve seg over den dårligst stilte delen av befolkningen med en veske til 10.000,- er liksom ikke så... wow. De fleste har faktisk en betydelig sum på bok, men føler ikke behovet for å kjøpe logovarer for å vise frem pengene sine. For veldig mange ser pengene bedre ut på sparekonto enn over skulderen for å romme mobil og snytepapir.

Jeg føler norske bloggere kler seg likt som nyrike rappere i USA. Litt mindre prangende og uten diamant-grills på tennene, men det er ganske likt.😅

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, loveli skrev:

 

Jeg føler norske bloggere kler seg likt som nyrike rappere i USA. Litt mindre prangende og uten diamant-grills på tennene, men det er ganske likt.😅

Nyrike rappere 😂😂😂😂😂😂

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, loveli skrev:

Jeg skrev "litt dyrere" fordi det er ekstremt mange som har råd til vesker fra LV. Ja, det er x ganger dyrere enn MK, men folk tjener ganske bra i dette landet, så det å flashe en veske fra LV med mest mulig mønster og logo er litt... spesielt spør du meg. Hva prøver de å bevise? At de har like god råd som de fleste andre, men prioriterer å bruke pengene sine på overprisede varer? Hva er kult med det?

Jeg skjønner det bare ikke.

Hadde det ikke vært slik at man ser ut som en reklameplakat når man går ut døra så hadde jeg nok ikke tenkt over hva folka som går med klærne vil kommunisere med omverdenen. Men å gå med store logoer og typiske mønstre over hele veska blir teit og ganske desperat, synes jeg. Og LV er ganske prangende, derfor tenker jeg man er desperat etter å vise at man har ok økonomi. Så hva signaliserer man? At man ikke lenger er en del av den nedre klassen? At man er som alle andre, men har dårligere smak?

Folk som ikke er nyrike eller er av øvre middelklasse, de har ikke dette behovet ofte. Ikke de jeg kjenner iallefall. De bruker penger på rådyre klær som oser av kvalitet fordi at snittet er fint, sømmene er gjennomførte, mønstrene i stoffet videreføres over sømmene, osv. Tenk deg hvordan en stilig mann i dyr dress med en lekker klokke som stikker ut av dress-ermet ser ut. Ikke en logo noe sted, bortsett fra på merkelappen inni plagget. Klokka ser man ikke er dyr før man titter nærme. Men de som vet de vet, og det er de som vet de rike bryr seg om, ikke nederste klassen.

En logo gjør klærne harry og rike folk sukker litt over det. Er nok derfor jeg også forbinder logoer og LV med desperate klasse-reisende som tror at klasse og status utelukkende kan kjøpes. De rike har en helt annen tilnærming og er mer avslappede. De trenger ikke bevise noe liksom. De bryr seg mer om kvalitet og har ikke behovet for å vise omverdenen at de har brukt 50.000,- på en veske. Fordi de som vet og som ser kvaliteten på det de kler seg i, de vet.

Å hevde seg over den dårligst stilte delen av befolkningen med en veske til 15.000,- er liksom ikke så... wow.

Jeg føler norske bloggere kler seg likt som nyrike rappere i USA. Litt mindre prangende og uten diamant-grills på tennene, men det er ganske likt.😅

👏👏👏👏👏

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Se denne, og le av alle influenserne med GUCCI- t-skjorte, Balenciagasko og LV-veske etterpå;)

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilotfrue reklamerer i det siste blogg-innlegget om en ansiktsmaske, personlig ble jeg veldig fascinert av at neglelakken gikk fra gull til rosa på de 40 min hun har på maska.  

Endret av Nobile
Skrivefeil
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar
30 minutter siden, Nobile skrev:

Pilotfrue reklamerer i det siste blogg-innlegget om en ansiktsmaske, personlig ble jeg veldig fascinert av at neglelakken gikk fra gull til rosa på de 40 min hun har på maska.  

😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Rægs skrev:

Så hus til millioner og et kjærlighetsbarn er alså ingenting når det kommer til en veske på 42tusen.. Jessu fader🤦‍♀️

《Vesken er den dyreste hun eier》

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Uglesjel skrev:

Så hus til millioner og et kjærlighetsbarn er alså ingenting når det kommer til en veske på 42tusen.. Jessu fader🤦‍♀️

《Vesken er den dyreste hun eier》

 

Det er den dyreste vesken hun eier - fordi piloten er for mye gentleman til å ikke gi henne ei veske til 42000 på tross av baksmell. 

Sånn går nu dagan i veskeverden 😅

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, vintage skrev:

Det er den dyreste vesken hun eier - fordi piloten er for mye gentleman til å ikke gi henne ei veske til 42000 på tross av baksmell. 

Sånn går nu dagan i veskeverden 😅

Han skulle likevel ha latt vær. Det er for en grunn at man får baksmell. Og skal han forsette slik så blir dem og miste alt til slutt.. Uavhening merken så var ikke vesken verdt den prisen. Pengene kunne dem ha satt innpå en konto til sønnen istedenfor.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Uglesjel skrev:

Han skulle likevel ha latt vær. Det er for en grunn at man får baksmell. Og skal han forsette slik så blir dem og miste alt til slutt.. Uavhening merken så var ikke vesken verdt den prisen. Pengene kunne dem ha satt innpå en konto til sønnen istedenfor.

Jeg er ikke sikker på om økonomisk planlegging er deres sterkeste side akkurat.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, vintage skrev:

Jeg er ikke sikker på om økonomisk planlegging er deres sterkeste side akkurat.

Ser ikke slik ut nei.. Nå er det Kylie Jenner opplegg ift hennes 30års dag til neste år. Regner med at han må graver enda dyyypere😬

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Uglesjel skrev:

Ser ikke slik ut nei.. Nå er det Kylie Jenner opplegg ift hennes 30års dag til neste år. Regner med at han må graver enda dyyypere😬

Kylie Jenner har jo faktisk mer enn råd til den livsstilen hun lever.

Disse der imot..

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...