Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Så mye styr for å bli mamma, og så skal hun bare overlate alt ansvaret over på noen andre mens hun driver med egenpleie, shopping, litt blogging og selfier. Henger jo ikke på greip.

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun sier jo selv at å få barn ikke ble det hun hadde forestilt seg. Men begynner han ikke snart barnehagen? Da blir det vel litt lettere. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moongirl skrev:

Rett og slett. Og når han er hjemme vil de  to bruke tiden sammen, noe som au-pairen frigjør tiden til. 😪

Kjenner jeg fikk helt vondt av å lese den setningen der 😢 Skulle tro at når han har vært borte fra barnet sitt i fem dager, så vil han tilbringe mye tid sammen med det.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Diamant skrev:

Kjenner jeg fikk helt vondt av å lese den setningen der 😢 Skulle tro at når han har vært borte fra barnet sitt i fem dager, så vil han tilbringe mye tid sammen med det.

Hvor har pilotfrue skrevet det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moongirl skrev:

Rett og slett. Og når han er hjemme vil de  to bruke tiden sammen, noe som au-pairen frigjør tiden til. 😪

Hvor får du det fra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo såklart opp til hver enkelt familie om man skal ha au pair eller ikke, men for å være ærlig så skjønner jeg ikke helt hvor det store behovet for å ha et annet menneske boende fast hos seg for å avlaste pilotfrue og mannen. 

Hun er blogger og styrer dagene sine selv, mannen jobber fast rotasjon der han er flere dager hjemme i strekk. De har vaskehjelp, de vasker ikke egne klær selv da de har satt bort klesvasken til et firma som henter skittentøy og retunerer det i nyvasket og nystrøket tilstand. De har to hunder, men den ene hunden er borte annenhver uke da pilotfrue deler hunden med ei venninne. I tillegg har barnet fulltidsplass i barnehagen. 

Så dvs at pilotfrue fem dager i uken, 8-16,  har fri til å blogge, gå til frisør, shoppe, legge ansiktsmaske og generell egenpleie hele dagen mens ungen er i barnehage. Skulle tro det var nok tid til å skrive reklameinnlegg og ta bilder. 

Når man har barnehagebarn så synes iallefall jeg personlig at de få timene etter at barnet kommer hjem fra barnehagen og frem til leggetid, og likedan helger, er så utrolig dyrebare. 

 

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Klink said:

Hun sier jo selv at å få barn ikke ble det hun hadde forestilt seg. Men begynner han ikke snart barnehagen? Da blir det vel litt lettere. 

Tja - hele opplegg med å ha problemer å få barn skjønte hun veldig fort skulle bli til et stort inntektskilde.  Veldig trist hvis dette er sant og egentlig et slag i ansiktet til alle barneløse som har fulgte henne i mange år.  

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Klink skrev:

Hun sier jo selv at å få barn ikke ble det hun hadde forestilt seg. Men begynner han ikke snart barnehagen? Da blir det vel litt lettere. 

Så hvordan hadde hun forestilt seg det skulle bli?🤔 Er veldig tøft å ha små barn, men får  håpe det blir bedre når S begynner i barnehagen 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Outlander skrev:

Tja - hele opplegg med å ha problemer å få barn skjønte hun veldig fort skulle bli til et stort inntektskilde.  Veldig trist hvis dette er sant og egentlig et slag i ansiktet til alle barneløse som har fulgte henne i mange år.  

Hva mener du med dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skulle prøvd hverdagen min da jeg hadde små barn i hus. Mann som var på sjøen, jeg alene i en annen by enn familie. I full jobb, uten besteforeldre eller andre som kunne hjelpe til. Alt husarbeid alene (hadde ikke råd til hushjelp) og to kolikkbarn.

Velkommen til den ekte verdenen.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg

Hun ordner seg Au pair før hun vet hvordan det er å ha småbarn borte hele dagen. De fleste foreldre som er hjemme på dagtid fikser det som trengs på dagen når ungene er i BHG, for å kunne kose seg med de når de kan (Det vil si ettermiddagen). Oppfatter henne som en rik, bortskjemt frøken. Unger er ikke accessories selv om mange bloggere tror det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, miamiamia skrev:

Hun skulle prøvd hverdagen min da jeg hadde små barn i hus. Mann som var på sjøen, jeg alene i en annen by enn familie. I full jobb, uten besteforeldre eller andre som kunne hjelpe til. Alt husarbeid alene (hadde ikke råd til hushjelp) og to kolikkbarn.

Velkommen til den ekte verdenen.

Eller alenemødre sin hverdag.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pilotfrue og mannen virker veldig opptatt av status, så ved å ha au pair så vil de kanskje fremstå som rike og vellykket. Pilotfrue presiserte jo på Bloggerne å fremheve at på Vinderen og i Asker så var au pair veldig vanlig, «alle» har jo det.

Og de kan jo ikke være dårligere enn alle andre rikinger, kan de vel? 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, lenebu skrev:

Han er jo pilot fem dager på og fire dager av. Om han hjelper til med reklame så de slipper betale 40-50 % til et byrå og han samtidig får betalt for fotograferingen så er han jo på en måte veldig delaktig i bloggen og inntjeningen. Om han er grunder er vel ikke riktig men han blir da en stor del av bloggen og kam kanskje kalle seg influenser på si? De har vel også andre planer med TV eller YouTube hvor de skal være mer i fokus enn bloggerne og han blir sikkert en stor del av det i så fall....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...