Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Jeg ble så glad da jeg våknet idag og så at pilotfrue var en av bloggerne som stod frem i en NRK-artikkel og ville boikotte nettbutikker pga synspunktene til eier, og hva skjer så? Navnet hennes, bildet og alle tegn til denne støtten fjernes fra nettet. Andre som fikk det med seg?

 

Når det gjelder den episoden på Palmesus, så tenker jeg at den største feilen de gjorde var  å være med på bloggerne og la episoden havne på film. Alle foreldre gjør feil, men de fleste av oss blir ikke filmet. Jeg synes både Julianne og Ulrik virker som gode mennesker som vil det beste for sønnen sin og andre.

Jeg blir litt oppgitt av noen av kommentarene her inne, og synes tonen er blitt smålig.  Selv om barnet deres er laget ved hjelp av prøverør, så har de lov til å være slitne, ta seg en fest, glede seg til kjærestetid osv i like stor grad som de som har fått barn på naturens måte. Er det noen av dere som ville sagt den typen ting ansikt til ansikt?

Det går ann å tenke seg om to ganger, før man poster usaklig omtale av andre personer på nett. De er bare mennesker de og.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Go

1 minutt siden, acna skrev:

Jeg ble så glad da jeg våknet idag og så at pilotfrue var en av bloggerne som stod frem i en NRK-artikkel og ville boikotte nettbutikker pga synspunktene til eier, og hva skjer så? Navnet hennes, bildet og alle tegn til denne støtten fjernes fra nettet. Andre som fikk det med seg?

 

Når det gjelder den episoden på Palmesus, så tenker jeg at den største feilen de gjorde var  å være med på bloggerne og la episoden havne på film. Alle foreldre gjør feil, men de fleste av oss blir ikke filmet. Jeg synes både Julianne og Ulrik virker som gode mennesker som vil det beste for sønnen sin og andre.

Jeg blir litt oppgitt av noen av kommentarene her inne, og synes tonen er blitt smålig.  Selv om barnet deres er laget ved hjelp av prøverør, så har de lov til å være slitne, ta seg en fest, glede seg til kjærestetid osv i like stor grad som de som har fått barn på naturens måte. Er det noen av dere som ville sagt den typen ting ansikt til ansikt?

Det går ann å tenke seg om to ganger, før man poster usaklig omtale av andre personer på nett. De er bare mennesker de og.

Jada, alle trenger alenetid og kjærestetid, MEN når man drar bort flere ganger for å feste, dra på festival, skaffer aupair når gutten faktisk går i barnehage halve dagen så er det litt som skurrer.  

 

Livet ble nok ikke helt som de hadde tenkt med barn og det har hun sagt selv.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sukkertoppen00 skrev:

Go

Jada, alle trenger alenetid og kjærestetid, MEN når man drar bort flere ganger for å feste, dra på festival, skaffer aupair når gutten faktisk går i barnehage halve dagen så er det litt som skurrer.  

 

Livet ble nok ikke helt som de hadde tenkt med barn og det har hun sagt selv.

Omtrent hele dagen. Ifølge flyfruas egen blogg så leveres han 08:00 og hentes rundt 16:00. De fleste barnehagene er åpne fra 08-17.

Jeg tror egentlig ikke de er modne nok for å være foreldre, de fleste modnes gjennom prossessen med planlegging, svangerskapet og første barselsperioden. Hos flyparet så har det feilet på et eller annet vis, og det er kjempetrist. De kommer til å angre seg for å ikke ha brukt mer tid med gutten når småbarnstiden er over.

De færreste av oss drar på 3-4 festivaler etter hverandre når barna våre er halvannet år gamle, selvom vi ikke blir kringkasta på tv liksom.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Paradisio skrev:

Omtrent hele dagen. Ifølge flyfruas egen blogg så leveres han 08:00 og hentes rundt 16:00. De fleste barnehagene er åpne fra 08-17.

Jeg tror egentlig ikke de er modne nok for å være foreldre, de fleste modnes gjennom prossessen med planlegging, svangerskapet og første barselsperioden. Hos flyparet så har det feilet på et eller annet vis, og det er kjempetrist. De kommer til å angre seg for å ikke ha brukt mer tid med gutten når småbarnstiden er over.

De færreste av oss drar på 3-4 festivaler etter hverandre når barna våre er halvannet år gamle, selvom vi ikke blir kringkasta på tv liksom.

Der sa du det. 👏Helt enig med deg.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, acna skrev:

Jeg ble så glad da jeg våknet idag og så at pilotfrue var en av bloggerne som stod frem i en NRK-artikkel og ville boikotte nettbutikker pga synspunktene til eier, og hva skjer så? Navnet hennes, bildet og alle tegn til denne støtten fjernes fra nettet. Andre som fikk det med seg?

 

Når det gjelder den episoden på Palmesus, så tenker jeg at den største feilen de gjorde var  å være med på bloggerne og la episoden havne på film. Alle foreldre gjør feil, men de fleste av oss blir ikke filmet. Jeg synes både Julianne og Ulrik virker som gode mennesker som vil det beste for sønnen sin og andre.

Jeg blir litt oppgitt av noen av kommentarene her inne, og synes tonen er blitt smålig.  Selv om barnet deres er laget ved hjelp av prøverør, så har de lov til å være slitne, ta seg en fest, glede seg til kjærestetid osv i like stor grad som de som har fått barn på naturens måte. Er det noen av dere som ville sagt den typen ting ansikt til ansikt?

Det går ann å tenke seg om to ganger, før man poster usaklig omtale av andre personer på nett. De er bare mennesker de og.

Barnet er laget på naturlig vis.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sukkertoppen00 skrev:

Go

Jada, alle trenger alenetid og kjærestetid, MEN når man drar bort flere ganger for å feste, dra på festival, skaffer aupair når gutten faktisk går i barnehage halve dagen så er det litt som skurrer.  

 

Livet ble nok ikke helt som de hadde tenkt med barn og det har hun sagt selv.

HVA er det som skurrer? At de til tross for at de er foreldre, klarer å ha et sosialt liv utenfor husets vegger?

At gutten har besteforeldre som vil bruke tid sammen med han, mens foreldrene gjør ting uten han?

Og hvorfor er det så galt å ha en au-pair hvis de har lyst, tid og råd? Hva er problemet? Selv om hun skriver på en BLOGG, så vet ingen av oss hvordan en vanlig hverdag for de ser ut, eller hvorfor de gjør som de gjør. 

 

Paradisio: hun kaller seg faktisk Pilotfrue, ikke flyfrua, så det er helt unødvendig å lage nye kallenavn på dama.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Justlooking skrev:

Barnet er laget på naturlig vis.

Å, det visste jeg ikke. Jeg har kun fått med meg prøverør-kommentarene. Takk for korreksjonen😊👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
11 minutter siden, acna skrev:

HVA er det som skurrer? At de til tross for at de er foreldre, klarer å ha et sosialt liv utenfor husets vegger?

At gutten har besteforeldre som vil bruke tid sammen med han, mens foreldrene gjør ting uten han?

Og hvorfor er det så galt å ha en au-pair hvis de har lyst, tid og råd? Hva er problemet? Selv om hun skriver på en BLOGG, så vet ingen av oss hvordan en vanlig hverdag for de ser ut, eller hvorfor de gjør som de gjør. 

 

Paradisio: hun kaller seg faktisk Pilotfrue, ikke flyfrua, så det er helt unødvendig å lage nye kallenavn på dama.

Jeg mener at det skurrer at hun bruker barnet til bloggfyll. Faktisk fra den gangen de startet med prøvingen. Totalt unødvendig at folk kan synse og mene så mye om noe som burde vært en privatsak, istedenfor så blir det  brettet ut på en blogg eller på tv2 Bloggerne. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Jeg mener at det skurrer at hun bruker barnet til bloggfyll. Faktisk fra den gangen de startet med prøvingen. Totalt unødvendig at folk kan synse og mene så mye om noe som burde vært en privatsak, istedenfor så blir det  brettet ut på en blogg eller på tv2 Bloggerne. 

Vi er nok helt enige ang blogg og barn.

Men jeg synes likevel man skal være veldig forsiktig med å dømme mennesker ut fra hva man leser på en blogg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2019 den 14.24, Adrielle skrev:

Dette med heldagsplass i barnehage fra ettårsalder virker jo å være det vanlige blant bloggere.

Mens småbarnsforeldre i vanlige yrker ofte tyr til alle mulige løsninger, alt fra å gå ned i stillingsprosent, jobbe inn timer på kvelden, og til besteforeldre som barnevakt eller for å hente tidligere. Alt for at barnet skal få være mer hjemme mens det er så lite.

Mens bloggerne som har en virkelig unik mulighet for å være fleksible, er ikke interessert.

Forstå det den som kan🤷‍♀️

 

Veldig trist. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommel opp for å ikke redigere seg selv til det igjenkjennelige OG legge ved det uredigerte bilde til sammenligning,det synes jeg er veldig bra.

😊

Men filteret på bildet gjør henne grønn,siden hun er så lys som hun er..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/20/2019 at 8:03 AM, J.. said:

Tommel opp for å ikke redigere seg selv til det igjenkjennelige OG legge ved det uredigerte bilde til sammenligning,det synes jeg er veldig bra.

😊

Men filteret på bildet gjør henne grønn,siden hun er så lys som hun er..

Absolutt tommel opp for å dele uredigert bilde!

Enig i filteret. Hun er nesten grågrønn. Om det var det de ville gå for er jo det spot on, men da kunne de dratt den enda lengre.

Jeg jobber med film, og det er virkelig et kunststykke å få til bra fargelegging. De som jobber med det sitter i et helt mørkt rom, og det er kjent at det er vanskelig å få rett farge på de som er veldig lyse eller veldig mørke. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BuffaloDuck skrev:

Absolutt tommel opp for å dele uredigert bilde!

Enig i filteret. Hun er nesten grågrønn. Om det var det de ville gå for er jo det spot on, men da kunne de dratt den enda lengre.

Jeg jobber med film, og det er virkelig et kunststykke å få til bra fargelegging. De som jobber med det sitter i et helt mørkt rom, og det er kjent at det er vanskelig å få rett farge på de som er veldig lyse eller veldig mørke. 

Oi,mente selvsagt ugjenkjennelige,haha..

Ja,ikke sant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.9.2019 den 12.35, Ærligtilbakemeldig skrev:

Slutt å les denne bloggen så får hun kanskje mer tid til barnet sitt. 

Hadde det bare vært så enkelt, men hun har nok kommet i den berømmelige blogg-bobla som tilsier at blogging er viktig, og da må andre ting få en litt lavere prioritet

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nobile skrev:

Har hun helt seriøst tenkt å ha på den buksa i “dagens antrekk” ute blant folk ? 

😂😂 Penger kan ikke kjøpe smak, det ser man tydelig der. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...