Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Jeg forstår dere som sier at det er helt greit å ta frem telefonen under amming. Det går mange timer bort til det i løpet av en dag. Når det er sagt er ikke dette første gangen en slik video blir lagt ut. Det har blitt lagt ut x antall filmer hvor hun er helt oppslukt i mobilen tidligere, i går kveld og senest i dag. Både med og uten barn. Det ser da i mine øyne ut som hun er litt for avhengig av mobil, og ja jeg vet vi kun ser en brøkdel av hennes hverdag. Hvordan vil dette utvikle seg når barnet blir større? Bare se på VP, hun er så og si konstant på mobil når typen snapper. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX
44 minutter siden, Truka skrev:

Den er grei, men vi vet jo ingen ting om hvor mye tid hun gir barnet sitt, hvor mye kontakt hun gir hanutenom ammingen.

 

Dette var bare for å imøtegå din påstand om at «man kan bare surfe i vei og at ungen ikke lider noen nød». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Twisted87 skrev:

Altså, hun skal ha skryt for å la bloggen ligge. MEN.. De filmsnuttene som blir delt av amming osv er i mine øyne fortsatt eksponering selv om man ikke ser annsiktet til barnet. 

Er det kun jeg som reagerer på filmene? Hun kommer i mine øyne ikke godt ut av det med å sitte med den mobilen i hånda på de fleste filmene. Greit at amming kan ta tid og man vil holde på med noe, men de trenger da ikke dele det med x antall 1000 følgerne. 

Nettopp.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2018 den 11.32, Nussepus skrev:

Å uff så slitsomt. Andre yrkesgrupper jobber helger, jul, påske, kvelder, nettet, 30 timersvakter, de løfter tungt, blir møkkete på hendene osv osv. Blogg er ikke en ordentlig jobb. Alt de gjør har total mangel på samfunnsnytte. 

Men herregud og jesus og svartedauen, man velger da yrke/utdannelse selv, du høres jo ut som en som har havnet i en jobb du hater og er grønn av misunnelse på en som har valgt å blogge som jobb fordi det er så lettvint.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Truka skrev:

Vis virkeligheten som den er, ikke gjør deg bedre enn du er utad - så for meg må hun surfe i vei. Tror du barnet lider noen nød av det? Det kan ikke sammenlignes med at VP gir ungen saft og godteri. 

🙏👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitting

Jeg reagerer generelt på at hun konstant vises med telefon i Ulriks snaps, instagramvideos osv. For meg er det revnende likegyldig hva hun gjør, sånn sett, men det er påfallende mye mobiltrøkking. Uansett om det er pupp, kjøkken, stue, bil, kafe, båt - alle situajsoner Ulrikken filmer henne i så fikler hun med, eller er helt fjern i mobiltelefonen. For meg er det påfallende mye, og "unormalt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men så ser vi småsnutter på 2 sekunder og døgnet har 24 timer... Aldri opplevd at du snapper samtidig som andre? Som regel blir det sånn «dette må vi snappe» så gjør jeg og mannen/venninner det samtidig for så å legge telefonen fra seg. 

Når det gjelder amming, ikke kom her å fortell meg å dere satt/sitter å stirrer barnet inn i øynene i 30 min 8 ganger i døgnet mens dere ammer! Jeg så som regel på tv under amming jeg, eller spillte candycrush, shoot me! Men det betyr vel ikke at barna mine er blitt tilknytningsskada? For meg og barnet ble ammingen en pause fra lek og stimuli. Å by the way, jeg for min del var ikke i koma selv om jeg så tv... jeg klarte å gi barnet mitt blikk, kos og nærhet samtidig. Jeg tror ikke barnet til Julianne mangler noe som helst når det gjelder nærkontant. Gi dama fred. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fullrulle skrev:

Men så ser vi småsnutter på 2 sekunder og døgnet har 24 timer... Aldri opplevd at du snapper samtidig som andre? Som regel blir det sånn «dette må vi snappe» så gjør jeg og mannen/venninner det samtidig for så å legge telefonen fra seg. 

Når det gjelder amming, ikke kom her å fortell meg å dere satt/sitter å stirrer barnet inn i øynene i 30 min 8 ganger i døgnet mens dere ammer! Jeg så som regel på tv under amming jeg, eller spillte candycrush, shoot me! Men det betyr vel ikke at barna mine er blitt tilknytningsskada? For meg og barnet ble ammingen en pause fra lek og stimuli. Å by the way, jeg for min del var ikke i koma selv om jeg så tv... jeg klarte å gi barnet mitt blikk, kos og nærhet samtidig. Jeg tror ikke barnet til Julianne mangler noe som helst når det gjelder nærkontant. Gi dama fred. 

Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett snodig at det nesten kun filmes når hun ammer, taster på telefonen, spiser på restaurant eller når de bikkjene løper rundt i fri dressur.. Lite kreativitet hos familien Nygård ☺️.

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jordbærogfløte skrev:

Uansett snodig at det nesten kun filmes når hun ammer, taster på telefonen, spiser på restaurant eller når de bikkjene løper rundt i fri dressur.. Lite kreativitet hos familien Nygård ☺️.

Javel, og så? Jeg var langt mindre kreativ i den nyfødt-bobla enn det hun later til å være. Ikke noe galt i det 🙂 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jordbærogfløte skrev:

Uansett snodig at det nesten kun filmes når hun ammer, taster på telefonen, spiser på restaurant eller når de bikkjene løper rundt i fri dressur.. Lite kreativitet hos familien Nygård ☺️.

Faktum er vel at de lever et nokså kjedelig, eller ordinært om du vil, familieliv, som småbarnsforeldre flest. Jeg ser absolutt ikke noe som helst galt i dét. Spørsmålet er vel heller hvor interessant konseptet er for blogg. 🤔

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, LizbethOsnes skrev:

Javel, og så? Jeg var langt mindre kreativ i den nyfødt-bobla enn det hun later til å være. Ikke noe galt i det 🙂 

Ulike meninger ☺️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Malum skrev:

Faktum er vel at de lever et nokså kjedelig, eller ordinært om du vil, familieliv, som småbarnsforeldre flest. Jeg ser absolutt ikke noe som helst galt i dét. Spørsmålet er vel heller hvor interessant konseptet er for blogg. 🤔

Trenger ikke å være noe galt i det jeg mener heller.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Ulike meninger ☺️

Joda, men det er da måte på hva man skal ha en mening om... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, LizbethOsnes skrev:

Joda, men det er da måte på hva man skal ha en mening om... 

Vel... Jeg trodde dette var en debattråd med rom for ulike synspunkter...

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2018 den 16.00, Snusen skrev:

Reagert på det samme.  Ammingen skal være en hyggelig kosetid hvor mobiltlf ikke hører hjemme. Tragisk

 

Barnet mitt ammet hele tiden og ofte mens hun «sov» så jeg hadde ikke dårlig samvittighet for å drive litt med mobilen samtidig. Jeg er enig hvis barnet er våkent og søker kontakt, men i mitt tilfelle og sikkert mange andres, var baby helt i sin egen verden og hadde øynene igjen og bare koste seg - og sovnet hver gang. I starten selvfølgelig. Senere var hun mer våken og tittet ofte opp på meg innimellom, og da la jeg så klart fra meg telefonen. Husk at alle er forskjellige på dette området.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vitting

Vet ikke om det er noe spesielt med folk som gjør at de ikke klarer å rive seg vekk fra foreldrerolle eller "jeg må sammenlikne meg selv med situasjonen", men om man tar vekk alt dette - ta sogar hele ungen vekk fra bildet - så er det allikevel slik at Julianne BESTANDIG er på telefonen når hun avbildes. Når Ulrik "snikfilmer" henne i sofaen, når Ulrik filmer henne på kjøkkenet, når Ulrik filmer henne på båten, i bilen, på kafe, på kino, på toalettet, på vegen, med barnevogn, med barn, uten barn, med hunder, uten hunder - så sitter hun og fikler med telefonen. Jeg bryr meg ikke om hva andre har gjort, hva andre ville gjort, og om det er normalt eller ikke når man ammer. Summen av det bildet de framstiller i sosiale medier - som man skulle tro at "slike store influencere" (i gåsetegn) tenkte litt over hvordan de bygger og framstiller - er at Julianne bestandig er på telefonen. Og det er dermed også helt legitimt å reagere på, irrelevant av hva en tilfeldig kvinneguidenbruker måtte ha gjort eller ikke gjort tidligere. Dette er mennesker som lever av sitt image i sosiale medier, og akkurat nå er Juliannes image: jeg har øya i telefonen 24/7. Det reagerer jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Vitting skrev:

Vet ikke om det er noe spesielt med folk som gjør at de ikke klarer å rive seg vekk fra foreldrerolle eller "jeg må sammenlikne meg selv med situasjonen", men om man tar vekk alt dette - ta sogar hele ungen vekk fra bildet - så er det allikevel slik at Julianne BESTANDIG er på telefonen når hun avbildes. Når Ulrik "snikfilmer" henne i sofaen, når Ulrik filmer henne på kjøkkenet, når Ulrik filmer henne på båten, i bilen, på kafe, på kino, på toalettet, på vegen, med barnevogn, med barn, uten barn, med hunder, uten hunder - så sitter hun og fikler med telefonen. Jeg bryr meg ikke om hva andre har gjort, hva andre ville gjort, og om det er normalt eller ikke når man ammer. Summen av det bildet de framstiller i sosiale medier - som man skulle tro at "slike store influencere" (i gåsetegn) tenkte litt over hvordan de bygger og framstiller - er at Julianne bestandig er på telefonen. Og det er dermed også helt legitimt å reagere på, irrelevant av hva en tilfeldig kvinneguidenbruker måtte ha gjort eller ikke gjort tidligere. Dette er mennesker som lever av sitt image i sosiale medier, og akkurat nå er Juliannes image: jeg har øya i telefonen 24/7. Det reagerer jeg på.

🙌🏻

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Stein-saks-papir skrev:

Kjempefint innlegg hun har skrevet nå 

Enig! Kjente meg igjen 😉 👶🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...