Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Men hvilke ord en bruker er viktig, og sikkert viktigere enn de fleste bloggere tenker over når de skriver! For meg ble det veldig virkelig da noen i nærmeste slekt adopterte barn, og da fikk spørsmålet om de ikke kunne få ‘egne barn’. Jeg har alltid også tenkt at egne barn=biologiske barn, og ikke tenkt at ordvalget er særdeles egnet til å såre. Etter å ha tenkt på det i ca 5 sekunder skjønte jeg det jo: de hadde jo fått sine egne barn... veldig off topic dette altså, men følte litt på det samme med ekte familie...

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX
42 minutter siden, Pås skrev:

Men hvilke ord en bruker er viktig, og sikkert viktigere enn de fleste bloggere tenker over når de skriver! For meg ble det veldig virkelig da noen i nærmeste slekt adopterte barn, og da fikk spørsmålet om de ikke kunne få ‘egne barn’. Jeg har alltid også tenkt at egne barn=biologiske barn, og ikke tenkt at ordvalget er særdeles egnet til å såre. Etter å ha tenkt på det i ca 5 sekunder skjønte jeg det jo: de hadde jo fått sine egne barn... veldig off topic dette altså, men følte litt på det samme med ekte familie...

Jeg tror du har mye rett i det du skriver, og for mange er dette et sårt punkt.

Pilotfrue har selv kjent på utenforskapet i forhold til å ikke få til det som er normen i samfunnet. Hun av alle burde derfor forventes å være litt forsiktig med hvordan hun ordlegger seg. 

Tilføyelse: Med norm henviser jeg til hvordan mange kvinner i forhold ofte blir spurt om når de skal få barn, det er en forventning som mange har, uten å forstå hvor vondt det er å få spørsmålet, når man er prøver og sliter med å bli gravide. Det er også mye omtalt hvordan kvinner som ikke ønsker barn blir uglesett og sett ned på, nettopp fordi forventningene om å produsere barn er så store. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ClickB4it
8 hours ago, Pås said:

Men hvilke ord en bruker er viktig, og sikkert viktigere enn de fleste bloggere tenker over når de skriver! For meg ble det veldig virkelig da noen i nærmeste slekt adopterte barn, og da fikk spørsmålet om de ikke kunne få ‘egne barn’. Jeg har alltid også tenkt at egne barn=biologiske barn, og ikke tenkt at ordvalget er særdeles egnet til å såre. Etter å ha tenkt på det i ca 5 sekunder skjønte jeg det jo: de hadde jo fått sine egne barn... veldig off topic dette altså, men følte litt på det samme med ekte familie...

Helt enig! Jeg har vokst opp rundt en salig blanding av adoptivbarn og biologiske barn, og måten man omtaler familie på er viktig. Som @CecilieX er inne på over her, så bør spesielt en blogger som flyfrua, som i realiteten har bygget omdømme 'takket være' sin barnløshet, være spesielt forsiktig med hvordan hun ordlegger seg. Med det sagt, så lever de jo tilsynelatende i en ganske snever verden, så jeg holder ikke akkurat pusten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at hun mener «ekte familie» som foreldre+barn. Hun sier jo ingenting om at andre familier ikke er ekte, men at hun føler de har blitt en familie nå som de har et barn. Ser virkelig ikke noe problem med dette. Og tror virkelig hun hadde sagt det samme om barnet var adoptert.

Så en episode av bloggerne i dag, og synes hun er kjempesøt og ekte. Har kun kikket litt på bloggen og har ikke så bra inntrykk av den. Men på TV gjør hun en fin figur.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med "ekte familie" tror jeg kun er basert på at det nå er henne, Ulrik og babyen. Jeg fikk i alle fall ikke inntrykk av at hun mente noe annet (som biologisk baby og ikke adoptert).

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stein-saks-papir skrev:

Ganske sikker på at hun mener «ekte familie» som foreldre+barn. Hun sier jo ingenting om at andre familier ikke er ekte, men at hun føler de har blitt en familie nå som de har et barn. Ser virkelig ikke noe problem med dette. Og tror virkelig hun hadde sagt det samme om barnet var adoptert.

Så en episode av bloggerne i dag, og synes hun er kjempesøt og ekte. Har kun kikket litt på bloggen og har ikke så bra inntrykk av den. Men på TV gjør hun en fin figur.

Helt enig 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.8.2018 den 16.17, lille pille skrev:

Ser man på liste over hva ulike bloggere har tjent de siste årene så kommer Julianne ganske beskjedent ut. Hun er ikke engang oppe i en halv million. 

Merkelig. Selv Anna tjente mye mer enn det. Julianne har jo masssse reklame hele tiden. Begge får de selvsagt skrevet av alle slags utgifter, med dog .... Hører jo om småblogger langt nede på blogglisten som tjener en mill i året. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Justlooking skrev:

Merkelig. Selv Anna tjente mye mer enn det. Julianne har jo masssse reklame hele tiden. Begge får de selvsagt skrevet av alle slags utgifter, med dog .... Hører jo om småblogger langt nede på blogglisten som tjener en mill i året. 

Husk at det er forskjell på hva Julianne Nygård AS tjener, og hva Julianne tar ut i lønn 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aqua skrev:

Husk at det er forskjell på hva Julianne Nygård AS tjener, og hva Julianne tar ut i lønn 😊

Firmaet har en driftsinntekt på 1 434 000. Det er et driftsresultat på 199 000 før skatt. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BordetErSnudd
12 timer siden, Justlooking skrev:

Merkelig. Selv Anna tjente mye mer enn det. Julianne har jo masssse reklame hele tiden. Begge får de selvsagt skrevet av alle slags utgifter, med dog .... Hører jo om småblogger langt nede på blogglisten som tjener en mill i året. 

Julianne er av de aller flinkeste til å merke reklamen sin tydelig, det er en av grunnene. Andre bloggere bruker masse affiliateslenker som sikkert ikke oppleves like mye som reklame. Men Julianne virker ikke såpass moteinteressert at hun vil gjøre det. Hun blogger i tillegg mye sjeldnere enn de andre på topp ti. Hun kommer nok til å synke jevnt og trutt ned mot plass 15-20. Hun klarte ikke å utnytte plassen sin på toppen. Nå er det 2-3 korte hverdagsinnlegg i uka uten særlig spennende bilder og det holder ikke for topp 10. Hun burde utnytte det fantastiske huset og sikte seg inn mot interiør, men hun virker rett og slett for lat. Jeg skjønner jo at hun har baby nå, men hun har også vaskehjelp, klesvaskebud og deler ansvaret for barnet med mannen sin. Hun blogget heller ikke særlig ofte før hun fikk barn..

Endret av BordetErSnudd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggen hennes er kjedelig og lite spennende, så kan ikke helt se for meg at hun vil klare å holde seg på topp sånn kjempe lenge. Hun skøyt opp på listen pga prøvingen og folk synes det var spennendeå følge med på, men nå klikker vel folk seg bare inn i håp om å se ansiktet til S

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Varmeba skrev:

Det med "ekte familie" tror jeg kun er basert på at det nå er henne, Ulrik og babyen. Jeg fikk i alle fall ikke inntrykk av at hun mente noe annet (som biologisk baby og ikke adoptert).

Synd at det i 2018 er noen som  mener det er ekte familie kun når  blir barn . Det blir jo flere og flere som velger bort barn ,er ikke de en liten familie da..? 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xx girl xx
2 timer siden, BordetErSnudd skrev:

Julianne er av de aller flinkeste til å merke reklamen sin tydelig, det er en av grunnene. Andre bloggere bruker masse affiliateslenker som sikkert ikke oppleves like mye som reklame. Men Julianne virker ikke såpass moteinteressert at hun vil gjøre det. Hun blogger i tillegg mye sjeldnere enn de andre på topp ti. Hun kommer nok til å synke jevnt og trutt ned mot plass 15-20. Hun klarte ikke å utnytte plassen sin på toppen. Nå er det 2-3 korte hverdagsinnlegg i uka uten særlig spennende bilder og det holder ikke for topp 10. Hun burde utnytte det fantastiske huset og sikte seg inn mot interiør, men hun virker rett og slett for lat. Jeg skjønner jo at hun har baby nå, men hun har også vaskehjelp, klesvaskebud og deler ansvaret for barnet med mannen sin. Hun blogget heller ikke særlig ofte før hun fikk barn..

Jeg er helt enig i dette! 

Men samtidig synes jeg det er fint at hun prioriterer baby. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, BLOMSTERKVAST skrev:

Synd at det i 2018 er noen som  mener det er ekte familie kun når  blir barn . Det blir jo flere og flere som velger bort barn ,er ikke de en liten familie da..? 

 

Kom igjen... hun må jo få mene det, dette er jo et ønske hun har hatt lenge. La henne få nyre det. Hun sier jo ikke at dette er det riktige for alle. 

Og det at hun raser på topplistene vitner vel bare om at hun nyter tilværelsen som mamma. Det syns jeg bare er bra. Og mye sunnere enn mange andre bloggere, selv om jeg synes hun ikke trenger å legge ut bilder av han i det hele tatt. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Justlooking skrev:

Merkelig. Selv Anna tjente mye mer enn det. Julianne har jo masssse reklame hele tiden. Begge får de selvsagt skrevet av alle slags utgifter, med dog .... Hører jo om småblogger langt nede på blogglisten som tjener en mill i året. 

Ser at hun har et eget AS som hadde inntekter på 1,4 mill i 2017 og 175 000 kr i 2016. Kan hende 2018 blir et bra år for henne, men jeg skjønner ikke hvordan hun kan leve slik hun gjør med denne inntekten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BLOMSTERKVAST skrev:

Synd at det i 2018 er noen som  mener det er ekte familie kun når  blir barn . Det blir jo flere og flere som velger bort barn ,er ikke de en liten familie da..? 

 

Å herregud.. er du seriøs nå? Snakk om å henge seg opp i den minste ting. Man trenger ikke mange hjerneceller for å forstå hva Julianne mente med «ekte familie». Vi snakker om et ektepar som har forsøkt å få barn kjempelenge, og som etter et tøft svangerskap og fødsel, endelig har klart det. Og så skal folk sitte her og syte fordi de føler seg «støtt» av hennes inntrykk av en «ekte familie»?

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde «ekte familie» bare var hennes klønete formulering av «kjernefamilie».. 

Endret av Tash
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Milio skrev:

Å herregud.. er du seriøs nå? Snakk om å henge seg opp i den minste ting. Man trenger ikke mange hjerneceller for å forstå hva Julianne mente med «ekte familie». Vi snakker om et ektepar som har forsøkt å få barn kjempelenge, og som etter et tøft svangerskap og fødsel, endelig har klart det. Og så skal folk sitte her og syte fordi de føler seg «støtt» av hennes inntrykk av en «ekte familie»?

 

18 minutter siden, Milio skrev:

Å herregud.. er du seriøs nå? Snakk om å henge seg opp i den minste ting. Man trenger ikke mange hjerneceller for å forstå hva Julianne mente med «ekte familie». Vi snakker om et ektepar som har forsøkt å få barn kjempelenge, og som etter et tøft svangerskap og fødsel, endelig har klart det. Og så skal folk sitte her og syte fordi de føler seg «støtt» av hennes inntrykk av en «ekte familie»?

Å prøve knapt 1 år med å få barn er nå ikke kjempelenge.? Hun mente nok som Tash skriver kjernefamilie😉

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentekvinne
45 minutter siden, Milio skrev:

Å herregud.. er du seriøs nå? Snakk om å henge seg opp i den minste ting. Man trenger ikke mange hjerneceller for å forstå hva Julianne mente med «ekte familie». Vi snakker om et ektepar som har forsøkt å få barn kjempelenge, og som etter et tøft svangerskap og fødsel, endelig har klart det. Og så skal folk sitte her og syte fordi de føler seg «støtt» av hennes inntrykk av en «ekte familie»?

Enig! Folk leiter jo etter ting å ta Julianne på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, BLOMSTERKVAST skrev:

 

Å prøve knapt 1 år med å få barn er nå ikke kjempelenge.? Hun mente nok som Tash skriver kjernefamilie😉

Hun prøvde 8 mnd FØR prøverørene begynte. Så hadde hun vel 4 mislykkede forsøk, med en god del tid mellom hvert innsett, hvis det skulle spille noen rolle. Uansett er det tåpelig å kritisere henne for det.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...