Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

På 8.7.2018 den 22.23, Chrisssi skrev:

Så trist at alt av møbler, klær og saker til den nyfødte er sponset. Det virker så stakkarslig på en måte. Og nei, jeg er ikke misunnelig, jeg kjøper det jeg trenger for penger jeg har jobbet for.

Synes det er flott jeg. Det er dyrt nok å ha barn

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Honey Dew skrev:

Synes det er flott jeg. Det er dyrt nok å ha barn

Til en viss grad kan jeg være enig - men hvor blir det av den gode følelsen ved f.eks å legge barnet i vugga som søsken, mor eller far, søskenbarn osv har ligget i. Og/eller noen fine arveklær, vognpose, dåpskjole gjennom generasjoner. Og mange andre ting som forteller at man er en av flokken. Slike ting setter jeg pris på :) 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitting

Jeg synes hun er veldig heldig som får alt gratis, men synes det kommer med en bismak når de uansett har mer enn god nok råd til å kjøpe alt dette.... Er noe med at det føles urettferdig at noen som kan kjøpe hus til 22 millioner får slikt gratis, mens andre som må gå sulten fordi de kjøper kvalitetsbarnesete til barnet sitt ikke får noe gratis. Fantastisk samfunnsstruktur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Vitting skrev:

Jeg synes hun er veldig heldig som får alt gratis, men synes det kommer med en bismak når de uansett har mer enn god nok råd til å kjøpe alt dette.... Er noe med at det føles urettferdig at noen som kan kjøpe hus til 22 millioner får slikt gratis, mens andre som må gå sulten fordi de kjøper kvalitetsbarnesete til barnet sitt ikke får noe gratis. Fantastisk samfunnsstruktur.

Det har jo med reklame å gjøre. Hun hadde ikke fått det sponset hvis ikke det var for at hun via sine sosiale medier når ut til mange potensielle kjøpere, som jo er det bedriftene ønsker. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitting
52 minutter siden, lulus skrev:

Det har jo med reklame å gjøre. Hun hadde ikke fått det sponset hvis ikke det var for at hun via sine sosiale medier når ut til mange potensielle kjøpere, som jo er det bedriftene ønsker. 

Du har helt rett, men det at det er slik gjør meg til ei sur, bitter KG kjerring 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Khloe P.T skrev:

Til en viss grad kan jeg være enig - men hvor blir det av den gode følelsen ved f.eks å legge barnet i vugga som søsken, mor eller far, søskenbarn osv har ligget i. Og/eller noen fine arveklær, vognpose, dåpskjole gjennom generasjoner. Og mange andre ting som forteller at man er en av flokken. Slike ting setter jeg pris på :) 

Da er vi forskjellige. Jeg brukte aldri arvete ting 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, hun skal ha skryt for å la bloggen ligge. MEN.. De filmsnuttene som blir delt av amming osv er i mine øyne fortsatt eksponering selv om man ikke ser annsiktet til barnet. 

Er det kun jeg som reagerer på filmene? Hun kommer i mine øyne ikke godt ut av det med å sitte med den mobilen i hånda på de fleste filmene. Greit at amming kan ta tid og man vil holde på med noe, men de trenger da ikke dele det med x antall 1000 følgerne. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Twisted87 skrev:

Altså, hun skal ha skryt for å la bloggen ligge. MEN.. De filmsnuttene som blir delt av amming osv er i mine øyne fortsatt eksponering selv om man ikke ser annsiktet til barnet. 

Er det kun jeg som reagerer på filmene? Hun kommer i mine øyne ikke godt ut av det med å sitte med den mobilen i hånda på de fleste filmene. Greit at amming kan ta tid og man vil holde på med noe, men de trenger da ikke dele det med x antall 1000 følgerne. 

Reagert på det samme.  Ammingen skal være en hyggelig kosetid hvor mobiltlf ikke hører hjemme. Tragisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Twisted87 skrev:

Altså, hun skal ha skryt for å la bloggen ligge. MEN.. De filmsnuttene som blir delt av amming osv er i mine øyne fortsatt eksponering selv om man ikke ser annsiktet til barnet. 

Er det kun jeg som reagerer på filmene? Hun kommer i mine øyne ikke godt ut av det med å sitte med den mobilen i hånda på de fleste filmene. Greit at amming kan ta tid og man vil holde på med noe, men de trenger da ikke dele det med x antall 1000 følgerne. 

Det ammes vel en del mer timer i døgnet en de sekundene som vises til følgerne...  

Uansett, vi er vel forskjellige da, jeg reagerer ikke på det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Twisted87 skrev:

Altså, hun skal ha skryt for å la bloggen ligge. MEN.. De filmsnuttene som blir delt av amming osv er i mine øyne fortsatt eksponering selv om man ikke ser annsiktet til barnet. 

Er det kun jeg som reagerer på filmene? Hun kommer i mine øyne ikke godt ut av det med å sitte med den mobilen i hånda på de fleste filmene. Greit at amming kan ta tid og man vil holde på med noe, men de trenger da ikke dele det med x antall 1000 følgerne. 

Jeg reagerer ikke på det i det hele tatt, alle. Alle vet at ungen må ammes ørten ganger i døgnet . Før leste man kanskje mens man ammet, nå surfer man på mobilen. Det blir jo opp til hver hvordan man bruker tiden under amming. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BordetErSnudd
5 minutter siden, Truka skrev:

Jeg reagerer ikke på det i det hele tatt, alle. Alle vet at ungen må ammes ørten ganger i døgnet . Før leste man kanskje mens man ammet, nå surfer man på mobilen. Det blir jo opp til hver hvordan man bruker tiden under amming. 

Men hun kan jo prøve å fremstå på en bra måte i de få sekundene hun filmes for å dele med hele verden da.... Ser ikke poenget med å normalisere nettsurfing mens man ammer. Jeg nettsurfet en del selv jeg, men man prøver vel å vise sin beste side utad... Blir som når Villa Paprika stadig filmer at hun gir ettåringen saft og godteri. Veldig unødvendig.

Endret av BordetErSnudd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, BordetErSnudd skrev:

Men hun kan jo prøve å fremstå på en bra måte i de få sekundene hun filmes for å dele med hele verden da.... Ser ikke poenget med å normalisere nettsurfing mens man ammer. Jeg nettsurfet en del selv jeg, men man prøver vel å vise sin beste side utad... Blir som når Villa Paprika stadig filmer at hun gir ettåringen saft og godteri. Veldig unødvendig.

Vis virkeligheten som den er, ikke gjør deg bedre enn du er utad - så for meg må hun surfe i vei. Tror du barnet lider noen nød av det? Det kan ikke sammenlignes med at VP gir ungen saft og godteri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BordetErSnudd
16 minutter siden, Truka skrev:

Vis virkeligheten som den er, ikke gjør deg bedre enn du er utad - så for meg må hun surfe i vei. Tror du barnet lider noen nød av det? Det kan ikke sammenlignes med at VP gir ungen saft og godteri. 

Du kommer ikke til å finne en eneste fagperson som anbefaler å surfe på telefonen mens man ammer. Det kan være vrient nok å gi seg med når ungene skjønner mer av hva som skjer.. Bør ikke fronte dårlige vaner når man tjener millioner på å påvirke andre.

Endret av BordetErSnudd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, BordetErSnudd skrev:

Du kommer ikke til å finne en eneste fagperson som anbefaler å surfe på telefonen mens man ammer. Det kan være vrient nok å gi seg med når ungene skjønner mer av hva som skjer.. Bør ikke fronte dårlige vaner når man tjener millioner på å påvirke andre.

👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
50 minutter siden, Truka skrev:

Vis virkeligheten som den er, ikke gjør deg bedre enn du er utad - så for meg må hun surfe i vei. Tror du barnet lider noen nød av det? Det kan ikke sammenlignes med at VP gir ungen saft og godteri. 

Her er en artikkel fra fagpersoner om det problematiske i skjermbruk

I tillegg har det vært flere artikler hvor jordmødre går ut og advarer mot det samme. 

https://www.aftenposten.no/kultur/i/Mg8pyR/Nar-barnet-ikke-har-noen-a-speile-seg-i_-dor-selvfolelsen--Finn-Skarderud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BordetErSnudd skrev:

Du kommer ikke til å finne en eneste fagperson som anbefaler å surfe på telefonen mens man ammer. Det kan være vrient nok å gi seg med når ungene skjønner mer av hva som skjer.. Bør ikke fronte dårlige vaner når man tjener millioner på å påvirke andre.

Jeg har ammet tre barn, på en tid da det ikke var vanlig å ha mobiler. Så mye som jeg ammet, satt jeg stadig og leste en bok samtidig,så på TV el prata med folk/familie. Ble likevel masse «tosomhet» med de små. Hadde det vært i dag, vet jeg at jeg hadde gladelig surfa litt på mobilen. 😚

Endret av Christina73
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BordetErSnudd
7 minutter siden, Christina73 skrev:

Jeg har ammet tre barn, på en tid da det ikke var vanlig å ha mobiler. Så mye som jeg ammet, satt jeg stadig og leste en bok samtidig,så på TV el prata med folk/familie. Ble likevel masse «tosomhet» med de små. Hadde det vært i dag, vet jeg at jeg hadde gladelig surfa litt på mobilen. 😚

Poenget er at godt betalte påvirkere ikke skal fronte og påvirke leserne til noe som alle fagpersoner fraråder å gjøre. Har ammet tre barn selv og nettsurfet sikkert en del med de to siste som spiste annenhver time i månedsvis, men tok aldri bilde av det og la ut på nett. Ikke er jeg et forbilde som lever av å påvirke andre heller. Syns sånn ellers at Julianne viser ting som de er og ikke er så opptatt av en nesten parodisk fasade som f eks Caroline Berg Eriksen er. 

Endret av BordetErSnudd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

Her er en artikkel fra fagpersoner om det problematiske i skjermbruk

I tillegg har det vært flere artikler hvor jordmødre går ut og advarer mot det samme. 

https://www.aftenposten.no/kultur/i/Mg8pyR/Nar-barnet-ikke-har-noen-a-speile-seg-i_-dor-selvfolelsen--Finn-Skarderud

Den er grei, men vi vet jo ingen ting om hvor mye tid hun gir barnet sitt, hvor mye kontakt hun gir hanutenom ammingen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, BordetErSnudd skrev:

Poenget er at godt betalte påvirkere ikke skal fronte og påvirke leserne til noe som alle fagpersoner fraråder å gjøre. Har ammet tre barn selv og nettsurfet sikkert en del med de to siste som spiste annenhver time i månedsvis, men tok aldri bilde av det og la ut på nett. Ikke er jeg et forbilde som lever av å påvirke andre heller. Syns sånn ellers at Julianne viser ting som de er og ikke er så opptatt av en nesten parodisk fasade som f eks Caroline Berg Eriksen er. 

Joda, er ikke helt uenig her. Skjønner hva du mener. Hang meg bare mer opp i det med om det er greit å surfe under amminga 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BordetErSnudd skrev:

Du kommer ikke til å finne en eneste fagperson som anbefaler å surfe på telefonen mens man ammer. Det kan være vrient nok å gi seg med når ungene skjønner mer av hva som skjer.. Bør ikke fronte dårlige vaner når man tjener millioner på å påvirke andre.

Fagpersoner meg her, og fagpersoner meg der - jeg ser ikke annet enn at vi her inne  (jeg med) bruker til bak telefon, nettbrett  og pc. Mange av oss har nok sikkert barn, i varierende alder,  som er våkne i den tiden vi til ringer på nett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...