Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

En ting jeg ikke forstår er når ulrikk når han nevner at julianne og khole kardashian ligner asså den ser jeg ikke? De ligner ikke en plass greit nok de begge slet med å bli gravide en de ligner ikke en plass utsende messig.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sjokomilkshake
5 minutter siden, Jolanda skrev:

Mener de at det ikke er eksponering dersom de bare kutter hodet hans på alle bilder? 

Hva er så ille med å legge ut et bilde av en baby sine hender og føtter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Sjokomilkshake skrev:

Hva er så ille med å legge ut et bilde av en baby sine hender og føtter?

Det lurte jeg også på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Elevbruker skrev:

En ting jeg ikke forstår er når ulrikk når han nevner at julianne og khole kardashian ligner asså den ser jeg ikke? De ligner ikke en plass greit nok de begge slet med å bli gravide en de ligner ikke en plass utsende messig.

De likner hverandre ikke i det hele tatt. Forøvrig synes jeg det er rart at mange ser sånn opp til en eller flere medlemmer av den familien..

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2018 den 13.18, Jolanda skrev:

Mener de at det ikke er eksponering dersom de bare kutter hodet hans på alle bilder? 

Han er jo for lengst eksponert. Vi vet hva han heter, hvor han bor, hvem foreldrene er og når han er født. I tillegg er han ved navn nevnt i utallige blogginnlegg. Stakkars gutt. 

Hvor er det de får pengene fra? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence
17 minutter siden, lille pille skrev:

Han er jo for lengst eksponert. Vi vet hva han heter, hvor han bor, hvem foreldrene er og når han er født. I tillegg er han ved navn nevnt i utallige blogginnlegg. Stakkars gutt. 

Hvor er det de får pengene fra? 

Ikke så mye mer info enn mange andre med fb deler med omverden egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, Picketfence skrev:

Ikke så mye mer info enn mange andre med fb deler med omverden egentlig. 

Sån rent bortsett fra at vanlige folk med fb ikke har titusenvis fremmede følgerne, selvsagt. En bitteliten forskjell der. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, pøbelsara skrev:

Sån rent bortsett fra at vanlige folk med fb ikke har titusenvis fremmede følgerne, selvsagt. En bitteliten forskjell der. 

Et ekstremt viktig poeng! Ofte sammenligner man seg selv med kanskje 500 venner på FB(jeg er ikke i nærheten av dette tallet...) og kanskje 100 på Snap (om man har mange...) 

Her snakker vi i doble tusentall, som vet det meste om deg og familien din.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence
5 timer siden, pøbelsara skrev:

Sån rent bortsett fra at vanlige folk med fb ikke har titusenvis fremmede følgerne, selvsagt. En bitteliten forskjell der. 

Selvfølgelig, men like lett tilgjengelig informasjon. 

Er enig i det meste hva angår overdreven eksponering av barn hos bloggere og andre personer i sosiale media, men akkurat det med å annonsere fødsel og navn uten bilde av barnet synes jeg er helt innafor. Men det stopper også der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Picketfence skrev:

Selvfølgelig, men like lett tilgjengelig informasjon. 

Er enig i det meste hva angår overdreven eksponering av barn hos bloggere og andre personer i sosiale media, men akkurat det med å annonsere fødsel og navn uten bilde av barnet synes jeg er helt innafor. Men det stopper også der. 

Hva mener du med like lett tilgjengelig informasjon? Hvordan finner du masse informasjon om barn som ikke er eksponert på SoMe? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2018 den 13.32, Sjokomilkshake skrev:

Hva er så ille med å legge ut et bilde av en baby sine hender og føtter?

 

På 30.7.2018 den 13.48, Elevbruker skrev:

Det lurte jeg også på.

Poenget er at det virker som de tror at det er det å vise ansiktet som er eksponering. Eksponering er også alt de skriver, alle Snapper/Insta-storier av ammingen og andre private ting. Hun har f. eks delt fødselshistorien, hvor mye han har gått opp i vekt.. 

Jeg synes de klarer seg bra, det er ikke det jeg mener, og jeg er glad for at de ikke har vist ansiktet hans. Men eksponering er så mye mer enn det, jeg håper de forstår det i tiden fremover. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfrue ble jo fotfulgt og fikk masse meldinger - og følte seg presset til å vise fjeset til sitt barn - pga blogglesere...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Fotballfrue ble jo fotfulgt og fikk masse meldinger - og følte seg presset til å vise fjeset til sitt barn - pga blogglesere...

Det var i hvertfall unnskyldningen hennes... 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, lille pille skrev:

Han er jo for lengst eksponert. Vi vet hva han heter, hvor han bor, hvem foreldrene er og når han er født. I tillegg er han ved navn nevnt i utallige blogginnlegg. Stakkars gutt. 

Hvor er det de får pengene fra? 

 

Alt dette er det veldig mange barn (uten belegg vil jeg tro flertallet som blir født i Norge) som blir utlevert med i hele landet gjennom fødselsannonser i lokalavisen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

54 minutter siden, Jolanda skrev:

 

Poenget er at det virker som de tror at det er det å vise ansiktet som er eksponering. Eksponering er også alt de skriver, alle Snapper/Insta-storier av ammingen og andre private ting. Hun har f. eks delt fødselshistorien, hvor mye han har gått opp i vekt.. 

Jeg synes de klarer seg bra, det er ikke det jeg mener, og jeg er glad for at de ikke har vist ansiktet hans. Men eksponering er så mye mer enn det, jeg håper de forstår det i tiden fremover. 

Fødselshistorien og vektøkning i svangerskapet er da virkelig eksponering av mor mer enn barn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Marissa skrev:

 

Fødselshistorien og vektøkning i svangerskapet er da virkelig eksponering av mor mer enn barn.

Barnets vektøkning etter fødsel.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, tingi85 skrev:

 

Alt dette er det veldig mange barn (uten belegg vil jeg tro flertallet som blir født i Norge) som blir utlevert med i hele landet gjennom fødselsannonser i lokalavisen. 

Merkelig, jeg har aldri sett fødselsannonse med bosted..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Birdo skrev:

Merkelig, jeg har aldri sett fødselsannonse med bosted..

I feks bursdag hilsener står det ofte «gratulerer lille ... med 1-årsdagen, mamma, pappa og storesøster .... gleder seg til å feire deg hjemme i Grågåsveien😳😳😳 

Så jo, det er en del opplysninger som når ut til mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Christina73 skrev:

I feks bursdag hilsener står det ofte «gratulerer lille ... med 1-årsdagen, mamma, pappa og storesøster .... gleder seg til å feire deg hjemme i Grågåsveien😳😳😳 

Så jo, det er en del opplysninger som når ut til mange. 

Det har jeg aldri sett. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

20 minutter siden, Christina73 skrev:

I feks bursdag hilsener står det ofte «gratulerer lille ... med 1-årsdagen, mamma, pappa og storesøster .... gleder seg til å feire deg hjemme i Grågåsveien😳😳😳 

Så jo, det er en del opplysninger som når ut til mange. 

Aldri sett.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...