Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Picketfence
3 timer siden, Inocybe skrev:

Hva mener du med like lett tilgjengelig informasjon? Hvordan finner du masse informasjon om barn som ikke er eksponert på SoMe? 

Jeg skrev fb, ikke barn som ikke er eksponert i sosiale medier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det stadig i lokalavisen på nett, og sikkert på papirutgaven også. Mange foreldre som utleverer barna sine. Mange av de avisene har mange tusen lesere. Sikkert flere enn Pilotfrue har følgere. 

Hun utleverer da ikke så mye som f.eks Tone Damli. Hele Norge vet jo hvor hun bor eller skal bo. Hun viser datteren frem i ulike reportasjer. Hva er forskjellen på disse to? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig dere ser forskjellen på dette, altså. En bursdaghilsen med bilde og navn, evt veiadresse, i lokalavisen følges ikke opp med fortellinger fra foreldrene i samme avis om barnets utvikling, vekt, milepæler, ferier, osv daglig, over år, og gjør familien til offentlige personer.

Endret av Malum
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence
22 minutter siden, Malum skrev:

Jeg håper virkelig dere ser forskjellen på dette, altså. En bursdaghilsen med bilde og navn, evt veiadresse, i lokalavisen følges ikke opp med fortellinger fra foreldrene i samme avis om barnets utvikling, vekt, milepæler, ferier, osv daglig, over år, og gjør familien til offentlige personer.

Ser forskjellen på det du ramser opp ja. Kommentaren min var til et annet innlegg som handler om fødselsdato, navn på barn og foreldre + hvor de er ifra. 

Det er bra at det reageres på den overdrevne eksponeringen av barn som mange bloggere driver med. Samtidig synes jeg det blir rart å peke på de overnevnte tingene som langt over streken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bonsaijenta skrev:

Jeg ser det stadig i lokalavisen på nett, og sikkert på papirutgaven også. Mange foreldre som utleverer barna sine. Mange av de avisene har mange tusen lesere. Sikkert flere enn Pilotfrue har følgere. 

Hun utleverer da ikke så mye som f.eks Tone Damli. Hele Norge vet jo hvor hun bor eller skal bo. Hun viser datteren frem i ulike reportasjer. Hva er forskjellen på disse to? 

 

Forskjellen er at her diskuterer vi Pilotfrue, ikke Damli.

Og bare fordi Damli gjør det, så betyr ikke det at eksponering er greit.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, bonsaijenta skrev:

Jeg ser det stadig i lokalavisen på nett, og sikkert på papirutgaven også. Mange foreldre som utleverer barna sine. Mange av de avisene har mange tusen lesere. Sikkert flere enn Pilotfrue har følgere. 

Hun utleverer da ikke så mye som f.eks Tone Damli. Hele Norge vet jo hvor hun bor eller skal bo. Hun viser datteren frem i ulike reportasjer. Hva er forskjellen på disse to? 

 

 

8 minutter siden, Picketfence skrev:

Ser forskjellen på det du ramser opp ja. Kommentaren min var til et annet innlegg som handler om fødselsdato, navn på barn og foreldre + hvor de er ifra. 

Det er bra at det reageres på den overdrevne eksponeringen av barn som mange bloggere driver med. Samtidig synes jeg det blir rart å peke på de overnevnte tingene som langt over streken. 

@Picketfence Det var vel egentlig  det øverste avsnittet i det øverste siterte innlegget her jeg reagerte mest på.

Endret av Malum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Forskjellen er at her diskuterer vi Pilotfrue, ikke Damli.

Og bare fordi Damli gjør det, så betyr ikke det at eksponering er greit.

Oki😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke over den luksusen de velter seg i. Hvor mye penger har de egentlig? Virker jo som de bruker enorme summer hver dag 😮

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sikkert beskyldt for å være sjalu nå, men så kvalme de virker. Spesielt piloten på insta -  happy med ny telefon, happy med nye solbriller.

Jeg tror jeg får åndenød hvis jeg flyr og hører hans stemme over høytaler, men jeg antar (håper ) at han er flink i jobben- for på sosiale medier fremstår han litt kort.

De skal ha kred for ikke å vise baby eller fortelle om hans vaner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2018 den 11.24, Christina73 skrev:

I feks bursdag hilsener står det ofte «gratulerer lille ... med 1-årsdagen, mamma, pappa og storesøster .... gleder seg til å feire deg hjemme i Grågåsveien😳😳😳 

Så jo, det er en del opplysninger som når ut til mange. 

De eneste gangene jeg har sett en bursdagshilsen formulert på den måten, er når når bursdagsbarnet er typ 80 år og skal feire med åpent hus hjemme. ..og da har de gjerne satt inn annonsen selv.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Truka skrev:

Jeg blir sikkert beskyldt for å være sjalu nå, men så kvalme de virker. Spesielt piloten på insta -  happy med ny telefon, happy med nye solbriller.

Jeg tror jeg får åndenød hvis jeg flyr og hører hans stemme over høytaler, men jeg antar (håper ) at han er flink i jobben- for på sosiale medier fremstår han litt kort.

De skal ha kred for ikke å vise baby eller fortelle om hans vaner. 

De er skikkelig snobber, for å si det rett ut

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Truka skrev:

Jeg blir sikkert beskyldt for å være sjalu nå, men så kvalme de virker. Spesielt piloten på insta -  happy med ny telefon, happy med nye solbriller.

Jeg tror jeg får åndenød hvis jeg flyr og hører hans stemme over høytaler, men jeg antar (håper ) at han er flink i jobben- for på sosiale medier fremstår han litt kort.

De skal ha kred for ikke å vise baby eller fortelle om hans vaner. 

Jeg kunne ikke ha vært mer enig. Den voldsomme eksponeringen av duppedingser med merkelogoer er rett og slett for mye.. Overflatisk og kaldt. Jeg trodde det skulle avta etter at de fikk barn. Og nei, jeg er ikke i det minste misunnelig jeg heller..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitting
8 timer siden, Truka skrev:

Jeg blir sikkert beskyldt for å være sjalu nå, men så kvalme de virker. Spesielt piloten på insta -  happy med ny telefon, happy med nye solbriller.

Jeg tror jeg får åndenød hvis jeg flyr og hører hans stemme over høytaler, men jeg antar (håper ) at han er flink i jobben- for på sosiale medier fremstår han litt kort.

De skal ha kred for ikke å vise baby eller fortelle om hans vaner. 

Han alene får meg til å tenke meg to ganger om før jeg velger Norwegian. Slik som AB får meg til å ikke ha lyst å kjøpe GANT, og jeg ikke vil ha noe med millemoi å gjøre etter villapaprika 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, TulleJenny skrev:

Jeg kommer ikke over den luksusen de velter seg i. Hvor mye penger har de egentlig? Virker jo som de bruker enorme summer hver dag 😮

Jeg lurer på hvor de får pengene fra. Piloter har ikke en lønn som kan forsvare slik pengebruk. Ser heller ikke ut som at hun tjener så enormt mye på bloggen. 

De har et hjem til over 20 mill, dyr båt og bil. Denne hverdagsluksusen kan jeg forstå at de har råd til, men ikke kombinert med høyt lån.

Minst en av dem må komme fra et velstående hjem som er med på å betale for moroa. Noen som vet?

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, lille pille skrev:

Jeg lurer på hvor de får pengene fra. Piloter har ikke en lønn som kan forsvare slik pengebruk. Ser heller ikke ut som at hun tjener så enormt mye på bloggen. 

De har et hjem til over 20 mill, dyr båt og bil. Denne hverdagsluksusen kan jeg forstå at de har råd til, men ikke kombinert med høyt lån.

Minst en av dem må komme fra et velstående hjem som er med på å betale for moroa. Noen som vet?

 

Mener å ha lest hun kommer fra en velstående familie, så ser for meg forskudd på arv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, smalls skrev:

Mener å ha lest hun kommer fra en velstående familie, så ser for meg forskudd på arv. 

Og likevel så tok hun opp studielån og brukte pengene på en eksklusiv veske. Kunne vel heller fått hjelp til å finansiere utdanningen?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lille pille skrev:

Jeg lurer på hvor de får pengene fra. Piloter har ikke en lønn som kan forsvare slik pengebruk. Ser heller ikke ut som at hun tjener så enormt mye på bloggen. 

De har et hjem til over 20 mill, dyr båt og bil. Denne hverdagsluksusen kan jeg forstå at de har råd til, men ikke kombinert med høyt lån.

Minst en av dem må komme fra et velstående hjem som er med på å betale for moroa. Noen som vet?

 

Hun tjener vel fort et par mill på bloggen i året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Og likevel så tok hun opp studielån og brukte pengene på en eksklusiv veske. Kunne vel heller fått hjelp til å finansiere utdanningen?

Hun fikk vel hjelp til å finanisere studiene siden hun kunne bruke studielånet til veske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...