Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

1 time siden, Lillyvally skrev:

Dette nivået? Det var da ingenting galt i det jeg skrev? Hadde pilotfrue lagt ut bilder med bustete hår, joggebukse,liggende i sofaen, med et tydelig budskap om at hun ikke brydde seg om de ekstra kiloene...hadde hun blitt applaudert. 

Jeg er helt enig med deg at det skal være lov til å ønske seg kroppen tilbake og til og med si det høyt. Men man trenger ikke å gjøre en stor deal av det. Si at "hey, jeg føler meg frisk og at jeg har overskudd etter fødsel og ønsker å komme i gang med trening igjen". Det synes jeg er lov. 

Men en trenger ikke å utbrodere så mye utover dette. Folk ser da selv om det går rette veien eller ikke☺️ 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Inocybe skrev:

For det finnes ingen mellomting mellom å ligge på sofaen mens man stapper seg med godis og å påvirke til utidig kropps/slankepress for barselskvinner :rolleyes: 

Pilotfrue bør passe seg så hun ikke havner i samme gruppe av negative påvirkere som blant annet CBE. Pilotfrue har intet å vinne på å framstille seg som like overfladisk, egosentrisk og kynisk som disse og det vil hun om hun begynner et slikt fit-mom opplegg. 

Det er vel dessverre ikke noe nytt at Pilotfrua er overfladisk og egosentrert, har liten tro på at hun endrer seg på de punktene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal kropp og vekt i det hele tatt være et tema når man fødte for få uker siden? :klo:

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra hun spiser sunt etter fødsel for det har jo påvirkning på melken. Men jeg håper hun bare går vanlige og rolige trille turer mener det er 6 uker etter fødsel man får lov å begynne smått å trene litt mer. Kroppen tar jo tid komme tilbake og fikse på alt inni seg. Nå har jeg aldri vært gravid men uti fra hva folk fortalt og hva jeg har lest så må man ikke begynne med en gang med hard trening det er ikke sunt. Litt og litt å det tror jeg hun vil følge :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Elevbruker skrev:

Det er bra hun spiser sunt etter fødsel for det har jo påvirkning på melken. Men jeg håper hun bare går vanlige og rolige trille turer mener det er 6 uker etter fødsel man får lov å begynne smått å trene litt mer. Kroppen tar jo tid komme tilbake og fikse på alt inni seg. Nå har jeg aldri vært gravid men uti fra hva folk fortalt og hva jeg har lest så må man ikke begynne med en gang med hard trening det er ikke sunt. Litt og litt å det tror jeg hun vil følge :) 

Du har het rett i dette - og Pilotfuren har jo i tillegg hatt keisersnitt, så da skal man i hvertfall bruke god tid på å gro sammen før man setter i gang,

 

Jeg er så LEI av dette voldsomme fokuset på kvinner utseende - og jeg skulle ønske at en eneste influencer EN eneste gang var fokusert på noen annet en hvordan de ser ut. De aller fleste kvinner har annet å gjøre i livene sine enn å bare ta seg ut, slik influencerne gjør.  Hva ER det med at man tjener millioner på å fronte et liv som kun består av å bruke tid på å (det de selv anser for)  se bra ut?

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, pøbelsara skrev:

Du har het rett i dette - og Pilotfuren har jo i tillegg hatt keisersnitt, så da skal man i hvertfall bruke god tid på å gro sammen før man setter i gang,

 

Jeg er så LEI av dette voldsomme fokuset på kvinner utseende - og jeg skulle ønske at en eneste influencer EN eneste gang var fokusert på noen annet en hvordan de ser ut. De aller fleste kvinner har annet å gjøre i livene sine enn å bare ta seg ut, slik influencerne gjør.  Hva ER det med at man tjener millioner på å fronte et liv som kun består av å bruke tid på å (det de selv anser for)  se bra ut?

 

Ja, etter KS er vel 12 uker hovedregelen. 

Enig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Jolanda skrev:

Ja, etter KS er vel 12 uker hovedregelen. 

Enig.

Viss legen sier det er greit etter 6 uker så tenker jeg alle andre her inne kan vell holde kjeft , må man ikke til legen eller no for å få lov å trene igjen etter fødselen? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Elevbruker skrev:

Viss legen sier det er greit etter 6 uker så tenker jeg alle andre her inne kan vell holde kjeft , må man ikke til legen eller no for å få lov å trene igjen etter fødselen? 

Selvfølgelig, det var derfor jeg skrev ”hovedregelen”.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jolanda skrev:

Selvfølgelig, det var derfor jeg skrev ”hovedregelen”.

Må si at med to keisersnitt og snart et tredje har jeg aldri hørt om denne 12ukers-regelen. Ei heller om noen regel som forbyr mødre lett trening og å spise sunt. Er ikke alle som liker barselkroppen og mange av oss vil føle oss vel. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Takida skrev:

Må si at med to keisersnitt og snart et tredje har jeg aldri hørt om denne 12ukers-regelen. Ei heller om noen regel som forbyr mødre lett trening og å spise sunt. Er ikke alle som liker barselkroppen og mange av oss vil føle oss vel. 

Hvor leser du at noen forbyr mødre å spise sunt eller trene? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Hvor leser du at noen forbyr mødre å spise sunt eller trene? 

Fordi det er tross alt det eneste hun har skrevet at hun skal. Hun har ikke skrevet om overdrevne slanking. Kun st hun vil ha tilbake kroppen sin. Og det må være lov gitt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske vanleg her eg bur, ikkje så frykteleg langt frå dei. Ikkje det at eg gidd lukka vår nokon gong då.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Takida skrev:

Må si at med to keisersnitt og snart et tredje har jeg aldri hørt om denne 12ukers-regelen. Ei heller om noen regel som forbyr mødre lett trening og å spise sunt. Er ikke alle som liker barselkroppen og mange av oss vil føle oss vel. 

Jeg fikk beskjed om å ikke løfte tungt (da jeg skulle løfte bilsetet) de første 6 ukene da jeg var på barsel. 

Ikke KS btw

Endret av Omo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Omo skrev:

Jeg fikk beskjed om å ikke løfte tungt (da jeg skulle løfte bilsetet) de første 6 ukene da jeg var på barsel. 

Ikke KS btw

Ja 6 uker var beskjeden her og. Ikke 12, som er vesentlig lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest CecilieX
2 timer siden, Malum skrev:

Hvorfor i all verden skal kropp og vekt i det hele tatt være et tema når man fødte for få uker siden? :klo:

Fordi du har inngått et samarbeid med noen som betaler deg gode penger for å fronte dette. 

Hvordan Julianne velger å forholde seg til dette er helt uinteressant, det er i det øyeblikket hun fronter dette som influencer at det blir problematisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, CecilieX skrev:

Fordi du har inngått et samarbeid med noen som betaler deg gode penger for å fronte dette. 

Hvordan Julianne velger å forholde seg til dette er helt uinteressant, det er i det øyeblikket hun fronter dette som influencer at det blir problematisk. 

Enig👆🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Trollhøne skrev:

Er de plutselig sååå VIP som må ha port inn innkjørselen sin nå da😂😂

Akkurat det er vel både praktisk og mer sikkert når man har to hunder og et barn. Går en veldig trafikkert vei rett nedenfor huset deres.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
1 hour ago, swiftyness said:

Ammehjelpen fraråder de som fullammer å gå aktivt inn for å få ned i vekt. Bare nevner det.

Men det er vel viktigere å se bra ut enn å vente på at kroppen ordner seg selv. 

https://ammehjelpen.no/artikkel/32/Slanking

Ammehjelpen fraråder ikke å spise sunt og å trene. Det står jo til og med i fet skrift at det er HARDSLANKING som frarådes. 

Skjønner ikke hvorfor man har så høye forventninger til det som i utgangspunktet allerede var en veldig overfladisk blogg som aldri har ofret sin påvirkningskraft en tanke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...