Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

2 timer siden, pøbelsara skrev:

Hvis de liksom har skjermet ham for å vise ham på TV ... vel. So much for privatliv og skjerming.

Jeg begynner å lure på om det er avtalen med TV2, at han ikke skal vises (forfra) før bloggerne. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå ser man barnet på begges IGkontoer. Skjønn gutt, ingen tvil om det, men håper de begrenser videre eksponering av han.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, vintage skrev:

Jeg begynner å lure på om det er avtalen med TV2, at han ikke skal vises (forfra) før bloggerne. 

Samme tenker jeg og. Blir kvalm av bloggere (generelt alle kjendiser) som tjener penger på barna! Da er man desperat etter penger 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, vintage skrev:

Han er fullt eksponert nå, på Ulriks insta. 

Ser ikke problemet med et par babybilder, man må ikke bli helt hysterisk. Var vanlig å sette inn nyfødtfoto i avisa før, det ble da unger av de også..  Det er den regelmessige eksponeringen over tid som er farlig. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, vintage skrev:

Han er fullt eksponert nå, på Ulriks insta. 

Et lite babybilde, tatt da han var helt fersk vil ikke jeg klassifisere som fullt eksponert.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, vintage skrev:

Han er fullt eksponert nå, på Ulriks insta. 

‘Fullt eksponert’ får det til og høres ut som Ulrik har 100 bilder av han. PF har en video og U et bilde. Skjerp deg. Ingen vits å ljuge for å sette de u dårlig lys

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, vintage skrev:

Han er fullt eksponert nå, på Ulriks insta. 

Nei, det er han ikke. Far har et bilde, og mor en filmsnutt med filter. Slutt og overdrive sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Unika skrev:

Ser ikke problemet med et par babybilder, man må ikke bli helt hysterisk. Var vanlig å sette inn nyfødtfoto i avisa før, det ble da unger av de også..  Det er den regelmessige eksponeringen over tid som er farlig. 

Det er da alvorlig talt noe helt annet. Om herr og fru Johansen i Larvik f.eks setter inn et enslig bilde med en liten bursdagshilsen i lokalavisa til sin datter Mari som blir 2 år, så når det ut de menneskene som leser avisa det står i, og alt de får vite om Mari at hun er 2 år. Om et bloggerbarn vet leserne fryktelig mye mer, både om foreldre, bakgrunn, holdninger, hverdag, vaner, livsstil, øvrig familie, hvor de bor, hvor de ferierer, hvor de har hytte, hvor de har båt, kanskje til og med hvor og hvordan de ble unnfanget, hvordan svangerskapet og fødselen deres var, osv, osv. Og dette er informasjon til ganske mange flere tusen mennesker enn de som leser små, bortimot anonyme bursdagshilsninger eller nyfødtannonser i lokalaviser.

Endret av Malum
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Unika skrev:

Ser ikke problemet med et par babybilder, man må ikke bli helt hysterisk. Var vanlig å sette inn nyfødtfoto i avisa før, det ble da unger av de også..  Det er den regelmessige eksponeringen over tid som er farlig. 

Vent og se fremover fra nå. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Takida skrev:

‘Fullt eksponert’ får det til og høres ut som Ulrik har 100 bilder av han. PF har en video og U et bilde. Skjerp deg. Ingen vits å ljuge for å sette de u dårlig lys

Det kan vel tenkes at @vintage mente at nå var det ikke bare bakhodet lenger, men ansiktet også. Det var sånn jeg tolket det da hun skrev fullt eksponert.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Diamant skrev:

Det kan vel tenkes at @vintage mente at nå var det ikke bare bakhodet lenger, men ansiktet også. Det var sånn jeg tolket det da hun skrev fullt eksponert.

Det var det jeg mente, ja :)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet med å dele et babybilde. Jeg reagerer mer på de som legger ut om hele livet til barna. Når de er syke, når de begynte i barnehage, hva de liker å spise, hvordan døgnrytme de har, osv. osv. Her må jeg skyte inn at mange privatpersoner deler ALT for mye på Facebook, helt ukritisk. Dette er heller ikke bra, selv om man kan argumentere for at det å dele på en blogg er verre, spesielt hvis dette gjøres i markedsføringsøyemed.

Eksponering handler om mer enn bilder. Det er jo selvfølgelig problematisk å dele flere snutter om dagen på snap, insta, Facebook, slik at man i praksis vet hva barnet gjør til en hver tid. Syns også det er problematisk å legge ut bilder regelmessig. Men det som er direkte hårresiende er når bilder og tekst kombinert gir et tilsynelatende tydelig inntrykk av barnet, som barnet ikke har noe kontroll over selv. Dette inntrykket kan vise seg å stemme eller ikke stemme, og begge deler er like ille, spør du meg. Dette tror jeg ikke er noe man ville satt pris på, om det gjaldt en selv.

Dette driver heldigvis ikke Julianne og Ulrik med, og jeg tror kanskje de fortsetter slik. Håper iallefall på det, og lar tvilen komme de til gode.

At de har delt et nyfødtbilde ser jeg ikke helt problemet med. Jeg syns det er bra de har reflektert grundig over dette, og håper at de holder eksponeringen, både i form av tekst og bilder, på et minimalt nivå. Synes også det er fint at de ikke har tenkt til å bruke ham i markedsføring. 

Foreløpig må jeg si Julianne og Ulrik virker fornuftige, og jeg syns man skal rose når det er på sin plass. Hva som skjer i fremtiden vet ingen :)

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest xx girl xx
49 minutter siden, Aryamili skrev:

Ser ikke problemet med å dele et babybilde. Jeg reagerer mer på de som legger ut om hele livet til barna. Når de er syke, når de begynte i barnehage, hva de liker å spise, hvordan døgnrytme de har, osv. osv. Her må jeg skyte inn at mange privatpersoner deler ALT for mye på Facebook, helt ukritisk. Dette er heller ikke bra, selv om man kan argumentere for at det å dele på en blogg er verre, spesielt hvis dette gjøres i markedsføringsøyemed.

Eksponering handler om mer enn bilder. Det er jo selvfølgelig problematisk å dele flere snutter om dagen på snap, insta, Facebook, slik at man i praksis vet hva barnet gjør til en hver tid. Syns også det er problematisk å legge ut bilder regelmessig. Men det som er direkte hårresiende er når bilder og tekst kombinert gir et tilsynelatende tydelig inntrykk av barnet, som barnet ikke har noe kontroll over selv. Dette inntrykket kan vise seg å stemme eller ikke stemme, og begge deler er like ille, spør du meg. Dette tror jeg ikke er noe man ville satt pris på, om det gjaldt en selv.

Dette driver heldigvis ikke Julianne og Ulrik med, og jeg tror kanskje de fortsetter slik. Håper iallefall på det, og lar tvilen komme de til gode.

At de har delt et nyfødtbilde ser jeg ikke helt problemet med. Jeg syns det er bra de har reflektert grundig over dette, og håper at de holder eksponeringen, både i form av tekst og bilder, på et minimalt nivå. Synes også det er fint at de ikke har tenkt til å bruke ham i markedsføring. 

Foreløpig må jeg si Julianne og Ulrik virker fornuftige, og jeg syns man skal rose når det er på sin plass. Hva som skjer i fremtiden vet ingen :)

Enig med deg!

Dette er kanskje flisespikkeri. Men hvorfor bruke filter? Babyer er søte som de er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, xx girl xx skrev:

Enig med deg!

Dette er kanskje flisespikkeri. Men hvorfor bruke filter? Babyer er søte som de er. 

DET er jeg enig i. Grøsser alltid når folk gjør det.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, xx girl xx skrev:

Enig med deg!

Dette er kanskje flisespikkeri. Men hvorfor bruke filter? Babyer er søte som de er. 

Fordi the Kardashians gjør det 🙈

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Aryamili skrev:

Ser ikke problemet med å dele et babybilde. Jeg reagerer mer på de som legger ut om hele livet til barna. Når de er syke, når de begynte i barnehage, hva de liker å spise, hvordan døgnrytme de har, osv. osv. Her må jeg skyte inn at mange privatpersoner deler ALT for mye på Facebook, helt ukritisk. Dette er heller ikke bra, selv om man kan argumentere for at det å dele på en blogg er verre, spesielt hvis dette gjøres i markedsføringsøyemed.

Eksponering handler om mer enn bilder. Det er jo selvfølgelig problematisk å dele flere snutter om dagen på snap, insta, Facebook, slik at man i praksis vet hva barnet gjør til en hver tid. Syns også det er problematisk å legge ut bilder regelmessig. Men det som er direkte hårresiende er når bilder og tekst kombinert gir et tilsynelatende tydelig inntrykk av barnet, som barnet ikke har noe kontroll over selv. Dette inntrykket kan vise seg å stemme eller ikke stemme, og begge deler er like ille, spør du meg. Dette tror jeg ikke er noe man ville satt pris på, om det gjaldt en selv.

Dette driver heldigvis ikke Julianne og Ulrik med, og jeg tror kanskje de fortsetter slik. Håper iallefall på det, og lar tvilen komme de til gode.

At de har delt et nyfødtbilde ser jeg ikke helt problemet med. Jeg syns det er bra de har reflektert grundig over dette, og håper at de holder eksponeringen, både i form av tekst og bilder, på et minimalt nivå. Synes også det er fint at de ikke har tenkt til å bruke ham i markedsføring. 

Foreløpig må jeg si Julianne og Ulrik virker fornuftige, og jeg syns man skal rose når det er på sin plass. Hva som skjer i fremtiden vet ingen :)

De har hvert fall ikke hatt mangel på informasjon fra fagfolk og A-kjendiser som forteller om hvorfor det er så viktig å skjerme barn fra utlevering på internett. Så får vi håpe at det ikke blir som hos CBE; en noenlunde skjermet start før det - vips - ble 30 000 googletreff og egne reklameoppdrag for uvitende små. Det virker imidlertid som om pilotfrue med mann er særs godt bemidlet (for et fantastisk hus!!), så vi får tro de ikke nedverdiger seg til å selge sine barn på internett for å opprettholde luksusen.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hummingbird2 skrev:

Fordi the Kardashians gjør det 🙈

Ja, huff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitting
3 timer siden, Hummingbird2 skrev:

Fordi the Kardashians gjør det 🙈

Det skal sies, jeg har ikke hørt noen andre menn på 40 som er så opptatt av å snakke om the Kardashians som pilotmannen. Han "maser" jo om dem hele tiden på snap og insta.. Sammenlikner konemor med the kardashians etc. Noe usunt forbilde å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vitting skrev:

Det skal sies, jeg har ikke hørt noen andre menn på 40 som er så opptatt av å snakke om the Kardashians som pilotmannen. Han "maser" jo om dem hele tiden på snap og insta.. Sammenlikner konemor med the kardashians etc. Noe usunt forbilde å ha.

Case in point 😂

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...